Jump to content


Zamena primarnog prenosa - Peugeot



1 reply to this topic

#1 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 12 January 2011 - 23:55

Produzenje primarnog odnosno sekundarnog prenos obezbedjuje vasem skuteru vecu krajnju brzinu, ali samo u slucaju kada motor ima dovoljno snage da izgura to produzenje! Za motor sa fabrickim delovima najbolje je ostaviti serijski prenos, jer se u slucaju produzenje gubi na startu i ubrzanju, dok se krajnja brzina ne povecava u nekoj velikoj meri.
Zato se procenat produzenja ugradjuje u zavisnosti od ostalih komponenata kao sto su klasa kita, jacina auspuha, velicina karburatora itd.

Posted Image

Proces izmene u sustini i nije mnogo komplikovan..

Pre svega potrebno je odvrnuti zvono (kljuc 14) i skinuti komplet zadnje polutke zajedno sa kvacilom.
Tada dobijamo ovako nesto:
Posted Image

Zatim je potrebno skinuti i zadnji tocak (kljuc 24 ako se ne varam).
Ispustamo ulje (kljuc 12):
Posted Image

Posted Image


Kad ulje iscuri skidamo poklopac prenosa. Za to nam je potreban kljuc 8:
Posted Image

Posted Image


Ovako izgleda kad se komplet zupcanici izvade i stave u poklopac prenosa:
Posted Image

Prazan prenos (getriba):
Posted Image

Usporedba: Levo serijski primarni par AC 12/43, u sredini Stage 6 13/41, desno LC 12/34.
Posted Image

Primarni zupcasti par predstavljaju zupcanici - osovina kvacila i veci centralni upresani zupcanik:
Posted Image

To je moguce odraditi na vise nacina, ali da se ne bi previse mucili najbolje je jednostavno zupcanik izbiti cekicem i kasnije samo staviti novi lezaj. Na ovom mestu ide lezaj SKF 6203 (250-300 din).
Kada izbijamo primar, obavezno udarati preko matice tako da ne ostetimo navoj!!!

Lezaj uglavnom izadje iz poklopca komplet sa primarom. Ukoliko zelimo nazad vratiti isti lezaj, najlakse ga je skinuti sa primara na sledeci nacin, mada moja preporuka je i dalje da se stavi novi lezaj!
Posted Image

Posted Image

Novi lezaj je najlakse ubaciti u poklopac prenosa sledecom metodom. Nadjite negde nastavak za gedoru ciji je precnik kao precnik spoljnjeg prstena lezaja! Nikako ne udarati po unutrasnjem prstenu!!!
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Sada sledi ubacivanje novog primara u lezaj. Tu takodje postoji vise nacina.
Prvi nacin je ubacivanje primara hidraulicnom presom.
Drugi je napraviti radapciger koji ce uvuci osovinu u lezaj.
Treci nacin je najgori i ne preporucuje se, to je naravno cekic!! :)

Ja sam koristio drugu metodu:
Posted Image

Posted Image

Sada dolazi na red zamena drugog zupcanika primarnog prenosnog odnosa!
Prvi put kad sam ovaj posao radio imao sam "srecu", jer Stage 6 primari dolaze vec upresani sa manjim zupcanikom sekundara, tako da je zamena veoma brza, izvadite stari zupcasti par i stavite novi.

Drugi put sam kupio primar ciji zupcanik nije bio upresan, pa je bilo potrebo prebaciti zupcanik sekundara sa serijskog na ovaj..
Posted Image

Za ovo vam je potrebna hidraulicna presa, ja sam radio sa presom od 10 tona, posao je jedva obavila, preporucuje se od 12 do 15T!

Obavezno obratite paznju na raspored podloski koje se nalaze ispred i iza srednjeg zupcastog para!!

#2 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 13 January 2011 - 00:31

Na kraju sve lepo namestite, namazite dosed poklopaca sa masti i lagano vratite poklopac. Odmah dobro proverite da li ste se sve lepo i lagano okrece!

Obavezno sipati ulje, nemojte to zaboraviti!
Preporucuje se ulje SAE 75W90, SAE 80W90, SAE 85W90.
Kolicina koja se sipa je 0,12L.
Posted Image

Princip je slican i kod zamene sekundarnog prenosnog odnosa, mozda cak i laksi jer nemate potrebe nista izbijati iz lezajeva...

Produzenja koja vaze samo za Peugeot!

Odnos serijski AC primar vs. serijski LC primar:
Posted Image

Odnos serijski LC primar vs. Stage 6 13/41:
Posted Image

LC primar vs. Stage 6 15/33:
Posted Image

AC primar vs. Stage 6 15/33:
Posted Image

Malossi Primar 13/35 daje 5% produzenje u odnosu na LC, odnosno 25% u odnosu na AC primar.
Posted Image

Posted Image





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users