←  Projekti Base 2T - 70cc

svet-skutera

»

Peugeot Elyseo 50

Locked

Black Adder's Photo Black Adder 17 Jan 2011

Nema potrebe posebno da predstavljam Lutalicu, Pug - vozili smo , povučen iskustvom sa Kymca, rešio sam da i njega "malo" modifikujem, mislim da stayling prepravki neće biti za sada, mozda padne farbanje da bi se pokrili tragovi predhodnih vlasnika. U početku beše ovakav Posted Image
Prvo je usledila zamena karburatora sa Areche 17,5 . mislim da mu je originalni 12 premali i da duguje tromost tom izboru karburatora.

Naravno prvi sledeci korak je bila nabavka auspuha, izbor je pao na Technigas trek u chrome varijanti te je izgledao ovako (u medjuvremenu ofarbana plastika ispred kolena bumper bojom za branike)

Posted Image

Uocava se razlika u konstrukciji u poredjenju sa starim trekom (ovaj je model za kymco)

Posted Image





Bilo je malo povuci potegni, Pug nikako nije hteo da udje u obrtaje, performse su bile kao sa seriskim auspuhom. U elaboraciji sa Mariom, Icatenejem i Pitom, shvatio sam da me struja limitira. Naime, Pugovi koji su dolazili sa kod ključem su imali limitiran CDI. Jedna od velikih zamerki koje imam na konstruktore Peugeota je da su sve delove sakrili tako duboko ispod plastika da im je nemoguće prići bez demontaže pola skutera. A obaška što su originalni šrafovi u torx varijanti i neunificirani, tako da se na jednoj plastici mogu naći tri veličine (mamu im :D )

Posted Image

Elem ubacio sam Icateneja u kanal ne bi li raspetljao veze Posted Image
imali smo šta da vidimo. Raniji vlasnici su verovatno u situaciji neispravnog CDI nasli resenje u implementaciji CDI za 4T i preradi magneta, imam utisak da je reper za signal za pikup skracen kako bi funkcionisalo. U tu svrhi je nabavljen CDI Naraku performance (mada se čeka na primerak iz proizvodnje dotičnog iz kanala) Posted Image i drugi namotaji sa magnetom od SF (sa 6 namotaja ploča) koji na svu srecu nije bio kodiran. Situacija je postala mnogo bolja i mali je prodisao i lako postizao 70kmh po satu. Sto zbog loseg vremena i obaveza, setup nikako nije dovrsen, bilo je bitno da se kotrlja.
A onda je usledila nabavka kita Atena sport, al sa 1 karikom, koji je tek veceras montiran.
Posted Image
Jedina modifikacija pored kita je bila zamena glavne dizne na 80.

slike sa radova

Posted Image

položaj osigurača bolcne klipa

Posted Image

podešavanje kilavog/kilo ključa za moment stezanja glave (1.3 KN)

Posted Image

provera kompresije (mada ne znači puno, treba izračunati kompresioni odnos. mada je isti kao i kod Icateneja te se vodim idejom da je dobar :welcome1: )

Posted Image

I nova svećica

Posted Image

Sledi provera koliko vreme dozvoli, večeras je zima bila jača

Naravno sve ovo večeras ne bi se postiglo da nisam imao podrsku mladih drugara Perlxa, Milosha i Lima, koji su mi davali snagu i svesno oduzimali vreme :)
U to ime ima da ih vodim na :)

trenutni setup
Atena sport 70cc, sveíca Denso W24FSR
Stage6 HPC igličasti ležaj
Areche karburator 17,5 glavna dizna 80
Malossi red sponge, serijski airbox
namotaji i magnet Peugeot SF
Naraku performance CDI
TG Trek chrome
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 17 Jan 2011

U planu produzenje prenosa, usis, sport filter, igranje sa karburatorima....
Quote

perlx*'s Photo perlx* 19 Jan 2011

Kad sam dosao u nedelju malo da radionice stavljen je kit, a kad sam banuo u ponedeljak pala je i test voznja tada vec nastelovanog puga.
Bilo je oko pola 8 uvece, vlazno, oko 6 stepeni celzijusa.
Kolovoz vlazan.
Posle dobrog grejanja napucavam gas prvi put. Katapult, ipak treba paznjivo voziti.
Prvih 200m je nizbrdica, dugacko sretanje udesno sa 3 lezeca policajca, taman da se isprobaju kocnice.
Potom sledi ostar usponod nekih 100m, asfalt je na nekim mestima losiji, na pola gasa za cas nabija brzinu od 60kmh po cajgeru.
Dodajem pun gas, "dupe" mi bezi u stranu, popustim , probam ponovo, isto se desava, jednostavno pugisa ima vise snage nego sto ContiTwist moze da prenese na vlazan asfalt.
Posle slede mala nizbrdica pa uzbrdica, oni se prolaze manjom brzinom jer su krivine pod nagibom, plus los asfalt.
Potom sledi poslastica, 200m lagane uzbrdice, a potom pravac od jedno 800m koji se zavrsava ostrom "s" krivinom koja pocinje ulevo.
Na prvom prolazu pravcem stizem do 80km/h po cajgeru, kocim pred s krivinom, zadnja slabije koci, osetno slabije.
U krivini dodam malo gasa i zadnji tocak mi opet pobeze.
Potom okretanje i hitam nazad, na pravcu ga ovaj oput ne stedim i stezem do 90km/h po satu, potom krece nizbrdica i treba kociti.
Lagano se vracam nazad.
Moji licni utisci:
1.skuter ide zjuuuu
2.ContiTwist nece videti moje dvotockase
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 06 Feb 2011

Khm, khm, pa da nastavimo...
Juče je stigao S6 kit za produženje prenosa, serijski 12/43 je zamenjen sa S6-2017501P 13/41 (prema kalkulatoru, ako sam dobro uzeo vrednosti za secundar, dobija se produženje od 11-12%).
Zamena je prošla manje više rutinski, mada što više čačkam Puga sve više sam uveren da su konstruktori bili na dobrim :D , jer nisu predvideli šraf za ispuštanje menjačkog ulja (ili je toliko dobro da se kod Pežola to ne menja :D).

Konsultovao sam Pitu vezano za vađenje osovine secundara (nema nikakav šraf niti seger, jednostavno se iskuca gumenim čekićem), samo predhodno treba skinuti auspuh i zadnji točak pa se upustiti u otvaranje dekle prenosa (što sam naravno sad naučio :D).

Probna vožnja nije pala, jer su gume usled zime prazne a i ulje se zgusnulo u kompresoru, tako da je pokušaj paljenja kompresora rezultovao 2x izbijanjem osigurača, i pomoglo mi da se uverim da sam još jak u ruke :D

Slike nema potrebe da postujem, postupak je Rade objasnio u FAQ-u

Da i da se nadovežem na Perlx-a, tražili smo DOT datum na Conti Twist gumi (made in Vietnam), nismo našli ..... toliko
Quote

zoksi's Photo zoksi 06 Feb 2011

Da i da se nadovežem na Perlx-a, tražili smo DOT datum na Conti Twist gumi (made in Vietnam), nismo našli ..... toliko
[/quote]

Kod mene ima DOT na jednoj je 3110 a na drugoj 3710...
Quote

perlx*'s Photo perlx* 06 Feb 2011

Kod ove je dot nepostojeci, nismo ga nasli a celu gumu smo pretresli (jedino ako nisu dot utisnuli iznutra).
Tako da smo pevali:
...a dot-a ne, a dot-a nema,
a dot-a ne, a dot-a nema nema nema nema...
Quote

Rade's Photo Rade 06 Feb 2011

Nisi trebao pazariti taj primar.. Sa primarom od LC-a se dobija jos 10% vece produzenje, a mozes ga naci za 20-30e.
Svakako da ce biti bolje nego sa serijskim kratkim 12/43, ali ni priblizno kao sa primarom od LC-a 12/34.
Iako je od LC-a duzi u odnosu na taj S6, kod mene je bilo ogromne razlike u startu u korist LC-a, krajnja je bila veca za nekih 5kmh ako se dobro secam, takodje u usporedbi sa tim S6..
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 06 Feb 2011

@Rade svakako da je mogao i duži prenos, medjutim kako nije namena jurcanja već malo povećanje krajnje mislim da će biti baš odgovarajući. Nisam stigao da izmerim brzinu po GPSu, sa starim prenosom u uspravnom stanju sam imao 80-85 po satu. Ovo je samo da dodje do pravih 80-85, više nije potrebno
Quote

Rade's Photo Rade 07 Feb 2011

Ako tako stoje stvari onda mora biti ok.. 85 po GPS-u mu dodje oko 95 po satu, to bi trebao postici bez problema sa postojecim setupom http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/wink.png
Edited by Rade, 07 February 2011 - 00:08.
Quote

Zox036's Photo Zox036 07 Feb 2011

necu komentarisati sav vas rad (jer je besprekorno) nego cu se nadovezati u vezi guma ContiTwist - NE VALJAJU I GOTOVA PRICA.
E sad dal je do toga sto su made in who knows ili je citava serija (mali milion) losa ne bih znao.Uglavnom vozicu se jos ovu sezonu i onda pada ili Sava ili Michelin gume.
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 07 Feb 2011

Pa evo da prijavim,testirano danas, vozač Perlx, tura bila mala, od Miljakovca do Batajnice pa obilaznicom nazad, nekih 100tinjak km, lepo vreme pa da se iskoristi. Dobijeni rezultati krajnje brzine su postignuti u sedećem položaju, bez zaleganja, pratio sam ga na Pegazu, i satovi slično pokazuju/lažu http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif.
Setup kojim sam zadovoljan

Atena sport 70cc, svećíca Denso W24FSR
Stage6 HPC igličasti ležaj
Areche karburator 17,5 glavna dizna 80
Malossi red sponge, serijski airbox
namotaji i magnet Peugeot SF
Naraku performance CDI
TG Trek chrome
S6 prenos 13/41
max speed vidi sliku

Posted Image
Quote

zoksi's Photo zoksi 07 Feb 2011

Odlicna brzina...a potrosnja koja je???
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 07 Feb 2011

Hehe, to me ne pitaj, nemamo pojma, videcemo sutra kad odem na pumpu, bice da je negde oko 7l, a mozda i vise jer je bio u testu, te gde god je moglo išlo se na full gas. Videćemo u exploataciji kako se pokazuje. Ostaje da poludim pa preradim ili napravim kraću prirubnicu umesto one serijske surle (nepreradjena) i da mu turim neki od TNT karburatora.
Više o vožnji čekamo Perlxa, ili ti SkuterStiga (za razliku od pravog, ovaj naš 'oće da priča)
Do80 po satu Perlx me je lako pratio, kad smo išli brže, pustao sam ga ispred sebe i merio brzinu, bez napora je dostizao i držao100tku
Quote

Zox036's Photo Zox036 07 Feb 2011

odlican rezultat.Za potrosnju cekaj na leto kad se bude stavljala manja dizna,pa onda mesovita voznja-to je pravo merenje potrosnje.
Po meni nema potrebe za vecim karburatorom sem ako zeli malo vise da dobije na snazi a sto se tice prirubnice to obavezno uradi.
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 07 Feb 2011

Sad mi se Perlx javio, kaze jedna crta ispod pola, to mu dodje oko 5l, jos samo da vidimo tačnu kilometražu
Quote

noxy's Photo noxy 07 Feb 2011

lepo ide lutalica...el si razmisljao od karbu 19mm?
Quote

Pita's Photo Pita 07 Feb 2011

Odličan mali, sedi 5!
Naravno da se tu može izvući jednih lepih pravih 95, ali pitanje je koje su ti ambicije...Terati ovo s uživanjem, imaš lep start, lepu krajnju uz umerenu potrošnju itd ili izvlačiti svaki kmh uz dodatne prepravke...
Mislim da je trenutni setup uz ove performanse sasvim zadovoljavajuć za brda i doline beograda...Ne bi ja tu ništa više diro osim finog štelovanja prenosa, karba i ostalog...
Quote

Lenko's Photo Lenko 07 Feb 2011

Ja tu ne bih više ništa dirao.
Quote

Black Adder's Photo Black Adder 07 Feb 2011

I ja sam za to da se više ne dira, 88 ili 90 mi je sve jedno, ima lep start, lepo vuče u brdu, vozi se 2/3 gasa, i najvažnije ne izgleda agresivno, te bi se mnogi prevarili .... :)
S obzirom da je letos radjena generalka, baš mi se nešto i ne otvara da bih polirao blokove ili menjao radilicu. Smatram da nema potrebe jer Trek daje najbolje rezultate na 9-9,4k a to sve trpe i ležajevi i radilica. Eventualno, a to mi je davnašnja želja je da ukinem onu livenu surlu od usisa i da skratim usisnu granu, verovatno da će pasti neka izrada ili nabavka S6 MKII, videćemo kako će sredstva pristizati...http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/sad.png
Ako budem preradjivao prirubnicu, onda svakako ide TNT 19-ica, a onda, joj :D :D

Kvačilo je kombinovano, serijska centralna opruga, lamele su olakšane i od Piaggio-a, opruge lamela su S6 crvene iz kompleta, zvono je serijsko (teško s*anje). Mislim da dodatna ulaganja u kvačilo i zvono neće opravdati investiciju, jer sa ovom kombinacijom nema ama baš nikakvih problema. Ostaje da se stavi na obrtomer (tu ima čudnu situaciju duplih vrednosti za obrtaje !? :D , samo na Pugu, na ostalim agregatima normalno očitava). Trokira malo na 1/3 gasa ali me ne zabrinjava, od viška glava ne boli, msm da nema rupa i današnjih 100k mi uliva poverenje da je smeša ok.
Znači ostaje još samo malo igre sa rolnicama (serijski je varijator) i to bi bilo to.

Sve ovo dodatno štelovanje traži lepo vreme i prostor za probu, koga očekujemo u narednim danima ....
Quote

Rade's Photo Rade 07 Feb 2011

Svaka cast! Takodje sam imao tu krajnju po gps-u u uspravnom polozaju tela, preko toga uspravno nije mogao.. Uz zaleganje je isao 10-ak kmh brze. Obrtaji potpuno identicni kao kod tebe na Treku :)
Quote
Locked