U, jbt...prođe više od 4 meseca kako nisam upalio Crnoga , ne mogu da verujem ...nije bilo baš lako , nekoliko puta alnasuje ali neće da sastavi , sve to na veliki accu , morao je da dobije porciju goriva na sisicu vakuma i na kraju je upalio ...od dima da umreš ...ostavim ga desetak minuta, odradio na leru dok se nije očistio od ulja ...četiri meseca ???


1347 replies to this topic
#1341
Posted 27 February 2020 - 17:06
#1342
Posted 12 April 2020 - 12:40
Poštoo je sad bilo vremena zbog situacije , bacio sam se da na Alienu poradim poslove ...neispravnost karba - mora kroz sisicu vakuma ( skinem crevo od posude ) ubrizgam injekcijom neku porciju , upali , pa kad posle sekundu to potroši ugasi se, neće da sastavi ...skinem karb , rastavim sve do zadnjeg šarafa , povadim sve dizne , produvam , čini se da je u glavnoj dizni bilo nekakvog đubreta ...sklopim , vratim , saug , upali od prve , skinem saug posle desetak sekundi , toplo je , mirani stabilan ler gas ...ostavim ga nekoliko minuta da radi i posle više pokušaja paljenja sve ok. ...to sam rešio
Neispravnost br. dva ...bendix ...nekad zaalnasuje , nekad ne ...samo zazviždi alnaser , ali neće da uhvati bendix i da zavrti radilicu ...taj problem sam imao i prošle godine , pa sam to sanirao , a evo i ove godine se povratilo i to sve češće , i nekad je nemoguće da zavrti , a ja zbog kičme ne mogu da kurblam ...
Znam šta je treba skinuti varijator , iza njega je bendix koji ima tri cementirana valjčića koje napinju tri pomoćna valjčica koji su u kanalu ploče bendixa ( tu ima i tri oprugice )i guraju glavne valjčiće u zvezdu ...ovi pomoćni se zaglave u ležištu i ne poguraju sva tri , nego jedan ili dva i to ne stvara dovoljnu silu da bi bendix zavrteo radilicu ...kad sam skinuo , zatekao sam jednog od njih zaglavljenog ...eto kvara ...povadio sva tri prebrisao krpom , malo WD- a , uverio se da se lako kreću u kanalima , ida rade posao ...montaža glavnih rolera na svoje mesto , pregledao varijator , sve ok. saklopio sve ...
Nije čestito ni zavrteo , , čim je omirisao gorivo , zavrteo od prve kao u najboljim danima ...višestruko paljenje je potvrdilo da sam dobro odradio posao ...ako se bude ponovilo kupiću novi bendix , oko desetak evra i vozi Miškoooooooo....
Ostalo je još da se ispravi upravljač , za nekoliko stepeni je pokrivljen , to je ono kad je prošle godine roknuo na mene ...kad to uradim biće u top formi ...sad ima dana za to , virus se pobrinuo da nam da vremena ...
Neispravnost br. dva ...bendix ...nekad zaalnasuje , nekad ne ...samo zazviždi alnaser , ali neće da uhvati bendix i da zavrti radilicu ...taj problem sam imao i prošle godine , pa sam to sanirao , a evo i ove godine se povratilo i to sve češće , i nekad je nemoguće da zavrti , a ja zbog kičme ne mogu da kurblam ...
Znam šta je treba skinuti varijator , iza njega je bendix koji ima tri cementirana valjčića koje napinju tri pomoćna valjčica koji su u kanalu ploče bendixa ( tu ima i tri oprugice )i guraju glavne valjčiće u zvezdu ...ovi pomoćni se zaglave u ležištu i ne poguraju sva tri , nego jedan ili dva i to ne stvara dovoljnu silu da bi bendix zavrteo radilicu ...kad sam skinuo , zatekao sam jednog od njih zaglavljenog ...eto kvara ...povadio sva tri prebrisao krpom , malo WD- a , uverio se da se lako kreću u kanalima , ida rade posao ...montaža glavnih rolera na svoje mesto , pregledao varijator , sve ok. saklopio sve ...
Nije čestito ni zavrteo , , čim je omirisao gorivo , zavrteo od prve kao u najboljim danima ...višestruko paljenje je potvrdilo da sam dobro odradio posao ...ako se bude ponovilo kupiću novi bendix , oko desetak evra i vozi Miškoooooooo....
Ostalo je još da se ispravi upravljač , za nekoliko stepeni je pokrivljen , to je ono kad je prošle godine roknuo na mene ...kad to uradim biće u top formi ...sad ima dana za to , virus se pobrinuo da nam da vremena ...

#1343
Posted 06 May 2020 - 08:25
Eh , jadan Crni ...stoji u garaži , ne vozi se , nije dugo paljen , a najgore , nije ni regovan , istekla pre mesec dana ...nema ko da vozi ...meni je postao pretežak , žena vozi bicikl , MLS ga i ne gleda ...i šta sad raditi ? Prodati za male pare ? Nikad se ne mogu dobiti neke normalne pare koje su uložene u njega , a kod mene je tu i jaka emotivna veza ...pat- pozicija , ne znam šta ću ...

#1344
Posted 20 May 2020 - 10:15
Šta mi se juče desilo...Laki mi ...
Iz nekog razloga Airsalmatic neće da upali , nema varnicu , zamena svećke ne pomaže , samo bobina - CDI ...poručeno je i danas je stiglo ...
Juče , ajde crnim ću kući ...Nije paljen dugo , u garaži na ćopavoj ... iz iskustva znam da neće lako da upali , dopunim malo accu , skinem crevo od BB i u usisni kanal ubrizgam par mililitara benzina ...leva ruka je na saugu kod amortizera , desna je ispod sedišta na dugmetu alnasera ...zaalnasujem , upali odmah , ali motor dobije turažu kao na punom gasu i krene napred , nisam mogao da ga zadržim i zakuca se u policu na leđima garaže ...u , jbt ...ajde sinak diži ga ...oduzeo kontakt , retrovizor desni je otpao , ne vidim nekih drugih oštećenja ...ALI , ....to nije sve ...upravljač ide u levu stranu , ali u desnu neće , e, sad sam od gotovog napravio veresiju , negde se nešto pokrivilo , vizuelno ne vidim šta ...e, sad nemam ni jedan prevoz...pa, ništa polako peške kući ...eto, laki mi ...
Iz nekog razloga Airsalmatic neće da upali , nema varnicu , zamena svećke ne pomaže , samo bobina - CDI ...poručeno je i danas je stiglo ...
Juče , ajde crnim ću kući ...Nije paljen dugo , u garaži na ćopavoj ... iz iskustva znam da neće lako da upali , dopunim malo accu , skinem crevo od BB i u usisni kanal ubrizgam par mililitara benzina ...leva ruka je na saugu kod amortizera , desna je ispod sedišta na dugmetu alnasera ...zaalnasujem , upali odmah , ali motor dobije turažu kao na punom gasu i krene napred , nisam mogao da ga zadržim i zakuca se u policu na leđima garaže ...u , jbt ...ajde sinak diži ga ...oduzeo kontakt , retrovizor desni je otpao , ne vidim nekih drugih oštećenja ...ALI , ....to nije sve ...upravljač ide u levu stranu , ali u desnu neće , e, sad sam od gotovog napravio veresiju , negde se nešto pokrivilo , vizuelno ne vidim šta ...e, sad nemam ni jedan prevoz...pa, ništa polako peške kući ...eto, laki mi ...

#1345
Posted 21 May 2020 - 11:22
Dobro pa se nisi ponovo povredio...kako se tebi ovakve stvari non stop dešavaju...crni Mišo..
#1346
Posted 21 May 2020 - 17:12
Jes , dobro kažeš...ne znam šta mu bi , već sam ovo radio ko zna koliko puta , uvek tako , al eto ...i Crni je protiv mene svi hoće da me ubiju , pa jesam toliko loš ???
#1347
Posted 24 February 2021 - 10:57
TUNING
Pošto se sve brzo lako zaboravlja, ( bar u mom sličaju ) moram sebe i druge podsetiti kako je sve to bilo ...Crni je kod mene za mesec dana 12 godina...nije malo...od tada sam prešao dug put u tuningu od totalnog neznanja , pa do današnjeg stadijuma kad računam da kao ponešto znam ...Inače, smatram da je tuning skup sport, u kome moraš sazreti , kao i u svemu u životu, a naravno set – up se uvek može prepisati , al to nije to ...
Pa , evo počinjem , kako sam krenuo , kroz šta sam sve prošao ...Crni je MOTOMANIA, to je LONG JIA , ortodoksni Kinez , u dobroj meri kopija Yamahe Aeroh, dopadljive linije , u fabričkoj izvedbi 3 HP na 7500 rpm ... prilično skromno ...masimala oko 60-65 km/ h...a. takvo i ubrzanje ...to ti je što ti je ...tih prvih godina , oko 3 godine vozio sam na serijali uz neke probleme , najviše sa karbom i vakumskom slavinom za gorivo , kad se neobjašnjivo ugasi i to sve dok je posle par promenjenih nisam zamenio onom od APN- a i rešio problem zauvek ...accu je menjan svake godine , kvalitet ...
Kako je počelo ? Prilikom redovne kontrole , sipanja ulja u rezervar, pogledam , sajla od uljene pumpe se držala na svega tri licne , pred pucanjem ...popravim to , u to doba se formirao ovaj naš forum , to je bila 2011, Mario me zvao i brzo smo se dogovorili , vremenom sam ORG napustio ( skuter – obdanište )
Čitajući sajtove dugo nisam mogao da identifikujem agregat dok nisam shvatio da je u pitanju minarelli , odnosno Kinareli , kineska verzija ...tu su neke minimalne razlike ...i moj prvi tuning –na onom bojleru od auspuha uništim lamelarni ventil koji nije imao nikakvu funkciju , zagađen izduvnim gasovima , zavarim to i naravno, ništa nisam dobio ... sledeći korak – na Mitrovačkoj motorijadi kupim Bulita, e to je već bila promena ...kopija NEXT – R- a, a to me je odvuklo u problematiku prenosa...
Prelaz na 70 ccm ...u Motomaxu kupim gusani komplet , smontiram , to je već bila promena , puno momenta , bolje ubrzanje ,racunam da je mogao imati oko 7 HP... ali kratak prenos , krajnja se nije nešto puno promenila ...od tada sam promenio dva- tri gusana kompleta uz sve moguće havarije koje postoje, al sve to spada u proces sazrevanja ...
U međuvremenu , jedno vreme skuter je vožen i na autogas u mojoj izvedbi , čime sam dokazao da je moguće to izvesti , dvotaktni , vazdušno hlađeni, uz milion problema , nisam to nikad radio , ni na autu , nema literature ni na Netu, godinu dana sam skupljao delove , sve sprcano na malom prostoru , mala boca od 8 litara u gepeku , morao sam izraditi grejanje isparivača sa pravim malim otvorenim sistemom grejanja i to je radilo ...posle je kad sam prešao na alu – nikasil to moralo biti napušteno jer pumpa nije mogla da obezbedi više od 2 % ulja , a i žena se stalno žalila da je nestabilan i da ima bombu pod guzicom ...
ALU NIKASIL... kako je došlo do toga ? stoji dve- tri godine u srvisu neka Kandy mašina koja treba da se proda i kako to uvek biva , kad treba prodati , ne moš , ne mogu više da je gledam , dao bi je i za džabe ...jednog dana ulete neki lik – ej majstore ,imaš neku mamašinu za prodati ? Evo imam ovu 100 evra...izvadi on stotku, natovarismo , ode i nikad ga više nisam video ...ja u čudu , 100 evra ? Kako je već bilo planirano komplet za matica , Mario i Pita mi dali preko skuter mreže oba kompleta po dobroj ceni ( hvala im ) , kako došlo, tako otišlo ...dakle, za matica Airsal sport 70 ccm i za crnoga Airsal T- 6 racing 70 ccm ...sa oba sam prezadovoljan i posle mnogo hiljada km su oba kao prvoga dana , bez ikakvih tragova habanja , obećavaju dug vek trajanja ...
Ali , nije sve bilo baš tako jednostavno, trebalo je sve to udesiti , ali redom ... cilindar je prvo podešen , leptir pregrada je naoštrena , zašiljena ( fabrički nije ) , izduvni kanal , čelo klipa i kompresioni kanal su ispolirani , isprano benzinom iz tri put...Smontirano i ...jao majko moja ...skuter je oko 4 puta jači od serijale , računam ga da ovakav u AC verziji ima oko 12/ 11000...na sajtovima sam našao da ovaj Airsal ima krajnju 90 + uz pravilno odabrane periferijale i tu se uklapam a ne retko i prebaci stotku na zadnjem druženju u NS-u kad sam prošao kroz cilj posle 200 metara , pustim ga do kraja staze , sat je pokazao 105 km/ h ... kud ćeš više ???
Komponente i set <-up...
1.Termogrupa – Airsl T- 6 70 ccm , klip sa jednom karikom ... sve ispolirano ...
2.Auspuh – Yasuni R , malo modifikovan , podignuta rezonanca na oko 9500 rpm ...
3. karb Cheri berg PHBG 21 mm na dizni 92 mm...filter gljiva sa akva stopom...
4. Radilica HPC, pune polutke , klipnjača fabrički ispolirana , ležajevi C- 4 , gore PROX ...
5. Blok , retka sreća , kao da je fabrički ispoliran
6.prenos ...varijator – oversize 105 mm produžene staze , rolne 3,2 gr . kao Pavese , moj izum ...kaiš Dayco 808 mm...
7. Zadnja remenica, tork , Morini 123 mm linearna...centralna opruga crvena tvrda iz tajvanskog seta ...
8. kvačilo fi 107, štelujuće , opruge plave , kreće na 5600 rpm ...korpa PM , orebrena aluminijumom ...
9. struja- standardni namotaji za proizvodnju struje pomereno na anker ploči šlicovanjem na oko 18 stepeni, CDI , onaj plavi , nelimitirani , varijabilni, bobina visokonaponska, narandžasta, 31 KV...
Pošto se sve brzo lako zaboravlja, ( bar u mom sličaju ) moram sebe i druge podsetiti kako je sve to bilo ...Crni je kod mene za mesec dana 12 godina...nije malo...od tada sam prešao dug put u tuningu od totalnog neznanja , pa do današnjeg stadijuma kad računam da kao ponešto znam ...Inače, smatram da je tuning skup sport, u kome moraš sazreti , kao i u svemu u životu, a naravno set – up se uvek može prepisati , al to nije to ...
Pa , evo počinjem , kako sam krenuo , kroz šta sam sve prošao ...Crni je MOTOMANIA, to je LONG JIA , ortodoksni Kinez , u dobroj meri kopija Yamahe Aeroh, dopadljive linije , u fabričkoj izvedbi 3 HP na 7500 rpm ... prilično skromno ...masimala oko 60-65 km/ h...a. takvo i ubrzanje ...to ti je što ti je ...tih prvih godina , oko 3 godine vozio sam na serijali uz neke probleme , najviše sa karbom i vakumskom slavinom za gorivo , kad se neobjašnjivo ugasi i to sve dok je posle par promenjenih nisam zamenio onom od APN- a i rešio problem zauvek ...accu je menjan svake godine , kvalitet ...
Kako je počelo ? Prilikom redovne kontrole , sipanja ulja u rezervar, pogledam , sajla od uljene pumpe se držala na svega tri licne , pred pucanjem ...popravim to , u to doba se formirao ovaj naš forum , to je bila 2011, Mario me zvao i brzo smo se dogovorili , vremenom sam ORG napustio ( skuter – obdanište )
Čitajući sajtove dugo nisam mogao da identifikujem agregat dok nisam shvatio da je u pitanju minarelli , odnosno Kinareli , kineska verzija ...tu su neke minimalne razlike ...i moj prvi tuning –na onom bojleru od auspuha uništim lamelarni ventil koji nije imao nikakvu funkciju , zagađen izduvnim gasovima , zavarim to i naravno, ništa nisam dobio ... sledeći korak – na Mitrovačkoj motorijadi kupim Bulita, e to je već bila promena ...kopija NEXT – R- a, a to me je odvuklo u problematiku prenosa...
Prelaz na 70 ccm ...u Motomaxu kupim gusani komplet , smontiram , to je već bila promena , puno momenta , bolje ubrzanje ,racunam da je mogao imati oko 7 HP... ali kratak prenos , krajnja se nije nešto puno promenila ...od tada sam promenio dva- tri gusana kompleta uz sve moguće havarije koje postoje, al sve to spada u proces sazrevanja ...
U međuvremenu , jedno vreme skuter je vožen i na autogas u mojoj izvedbi , čime sam dokazao da je moguće to izvesti , dvotaktni , vazdušno hlađeni, uz milion problema , nisam to nikad radio , ni na autu , nema literature ni na Netu, godinu dana sam skupljao delove , sve sprcano na malom prostoru , mala boca od 8 litara u gepeku , morao sam izraditi grejanje isparivača sa pravim malim otvorenim sistemom grejanja i to je radilo ...posle je kad sam prešao na alu – nikasil to moralo biti napušteno jer pumpa nije mogla da obezbedi više od 2 % ulja , a i žena se stalno žalila da je nestabilan i da ima bombu pod guzicom ...
ALU NIKASIL... kako je došlo do toga ? stoji dve- tri godine u srvisu neka Kandy mašina koja treba da se proda i kako to uvek biva , kad treba prodati , ne moš , ne mogu više da je gledam , dao bi je i za džabe ...jednog dana ulete neki lik – ej majstore ,imaš neku mamašinu za prodati ? Evo imam ovu 100 evra...izvadi on stotku, natovarismo , ode i nikad ga više nisam video ...ja u čudu , 100 evra ? Kako je već bilo planirano komplet za matica , Mario i Pita mi dali preko skuter mreže oba kompleta po dobroj ceni ( hvala im ) , kako došlo, tako otišlo ...dakle, za matica Airsal sport 70 ccm i za crnoga Airsal T- 6 racing 70 ccm ...sa oba sam prezadovoljan i posle mnogo hiljada km su oba kao prvoga dana , bez ikakvih tragova habanja , obećavaju dug vek trajanja ...
Ali , nije sve bilo baš tako jednostavno, trebalo je sve to udesiti , ali redom ... cilindar je prvo podešen , leptir pregrada je naoštrena , zašiljena ( fabrički nije ) , izduvni kanal , čelo klipa i kompresioni kanal su ispolirani , isprano benzinom iz tri put...Smontirano i ...jao majko moja ...skuter je oko 4 puta jači od serijale , računam ga da ovakav u AC verziji ima oko 12/ 11000...na sajtovima sam našao da ovaj Airsal ima krajnju 90 + uz pravilno odabrane periferijale i tu se uklapam a ne retko i prebaci stotku na zadnjem druženju u NS-u kad sam prošao kroz cilj posle 200 metara , pustim ga do kraja staze , sat je pokazao 105 km/ h ... kud ćeš više ???
Komponente i set <-up...
1.Termogrupa – Airsl T- 6 70 ccm , klip sa jednom karikom ... sve ispolirano ...
2.Auspuh – Yasuni R , malo modifikovan , podignuta rezonanca na oko 9500 rpm ...
3. karb Cheri berg PHBG 21 mm na dizni 92 mm...filter gljiva sa akva stopom...
4. Radilica HPC, pune polutke , klipnjača fabrički ispolirana , ležajevi C- 4 , gore PROX ...
5. Blok , retka sreća , kao da je fabrički ispoliran
6.prenos ...varijator – oversize 105 mm produžene staze , rolne 3,2 gr . kao Pavese , moj izum ...kaiš Dayco 808 mm...
7. Zadnja remenica, tork , Morini 123 mm linearna...centralna opruga crvena tvrda iz tajvanskog seta ...
8. kvačilo fi 107, štelujuće , opruge plave , kreće na 5600 rpm ...korpa PM , orebrena aluminijumom ...
9. struja- standardni namotaji za proizvodnju struje pomereno na anker ploči šlicovanjem na oko 18 stepeni, CDI , onaj plavi , nelimitirani , varijabilni, bobina visokonaponska, narandžasta, 31 KV...
#1348
Posted 18 March 2021 - 13:42
Nije mi sve iskopirao, pa se moram dopisati ...ostao sam dužan da dopišem šta gde i kako kupiti , šta se isplati , a šta ne ...i dalje važi ono da moraš znati šta hoćeš , pa još ako imaš novaca ...ja sam to moje nabavljao sa raznih izvora , malo po malo i pun sam svega ..neke stvari ne mogu da se setim ni odakle mi ...kad naletiš na nešto dobro ,moraš biti i brz , to brzo ode ...za termo grupu , Airsala sam pisao već, Mario i Pita mi dali po dobroj ceni u paketu T- 6 i za Matica , hvala im na tome , pa nisam ja makar ko , hehehe ...Sale mi prodao Yasera., malo prerađenog , pa je tu negde sa podignutom rezonancom kao C- 16 , radi posao odlično ...70 evra ..Bullet je završio na Airsalmaticu sa kojim se odlično slaže ....od Bojana kupio HPC sportsku radilicu za svega 30 evra , pune polutke , ne umetci, sve sa ležajevima u C- 4 kvalitetu u poliamidnom kavezu i gore Prox u...Bojan nestručno vadio semering , pa oštetio klizište , pa mu stalno cepalo semering ...popravka - na strugu skinuta jedna deseta i nikakvih problema nikada više, prošao sam ko na lutriji ...Ponešto sam kupio u Motobike-u i stranka.zdravog.razuma.srećko.šojić-u , Pavese rolne preko skuter mreže ...e sad najinteresantnije ...Ali express , Kinezi ...šta se isplati, a šta ne ...mora se dooooobro gledati sa nejasnih slika da se ne kupi nešto pogrešno ...moja iskustva su dobra nikad nisam pogrešio , sve je stiglo po dogovoru pre ili kasnije , tu nema žurbe , od desetak dana do tri nedelje ...pa, ovako ...nude termogrupe gusane i alu nikasil ...cene od tridesetak i nešto pa naviše , meni sve slično izgledaju , u čem je razlika jbem li ga ?...Alu nikasil je suva kopija Airsala . ali jaka cena ,ne znam kome mogu to prodati , dakle to se ne isplati ...nude auspuhe , po izgledu i broju elemenata izgleda kao Next- R , ali prejaka cena i to se ne isplati ...ono što se isplati i što je duplo jeftinije su elementi prenosa , varijatori, ja sam kupio sa Alija OR varijator sa pripadajućom polutkom u pola cene od Multivara i radi posao ...i ono štelujuće kvačilo sa zvonom , radi posao odlično dugi niz godina...isplati se kupiti zadnji tork sa tri linearna i tri nelinearna kanala , duplo je jeftiniji , a već spakovan ...elementi struje , za svega nekoliko dolara ,najbolje u paketu kupiti CDI i onu visokonaponsku narandžastu bobinu, a ko hoće nešto više , vidim da nude povoljno i inner rotor ...ne treba propustiti kupiti karburator , imaju raznih ,cene morske , oko 38 dolara , set dizni za desetak dolara biraš koje hoćeš ...one male obrtaljke nekoliko dolara , ja sve uzimao po tri , pa nek stoje ...
eto, to je to otprilike ...
eto, to je to otprilike ...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users