Jump to content


Aprilia Sportcity One 2T



235 replies to this topic

#1 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 30 August 2011 - 14:03

Posedujem skuter Apriliu Sportcity One 2T 50cc, Piaggio masina. Pre godinu dana kada sam ga kupio skinuo sam blokadu na karburatoru, varijatoru i stavljena veca dizna (sa 53 na 60). Sa skuterom sam zadovoljan, ali posto nisam skinuo blokadu na auspuhu imam neki osecaj da ga malo gusi. Zao mi je da secem originalni auspuh pa sam mislio da uzmem drugi.
Izbor se sveo na Tecnigas SilentPro ili Trek. Koliko sam gledao mala je razlika u ceni s tim sto uz Treka bi morao da stavljam druge rolnice i tvrdje oprugice. Da li umesto rolnica od 7.5g da stavim 6.5g, a oprugice bele iz Malossi pakovanja? Da li treba menjati centralnu oprugu?
Zadovoljan sam sa max brzinom ali mi fali bolje ubrzanje. Sada ide od 65 do 70 (po satu) u zavisnosti od vetra i nagiba, ali mu sporo treba da nagura tu brzinu.
Da cujem i vase predloge...

#2 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 30 August 2011 - 19:00

Stavi Trek, silent pro nije rezonantni.. Probaj sa 1g lakse, pa ako ima rupa onda 1.5g lakse, itd. Mozda neko i zna koje idu na piaggio masinu sa rezom..
Oprugice moras da isprobas, najverovatnije ce ti trebati zute.. Centralnu ne treba da menjas..

#3 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 30 August 2011 - 20:10

Ne bi trebalo da ti bude zao, a i trekic ti je 80-90e. A kad skines blokadu sa spuha, brzo ces zaboraviti da je i bila !

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 31 August 2011 - 06:32

ja sam prošle nedeklje podešavao leo vince touring, i moram priznati da ima neku kao polurezonancu, nije ni blizu serijskim auspusima, a izgleda identično...

što se blokade tiče seci slobodno i odnesi u auspuh servis da ti zavare samo mali krug na mestu gde je bila, što lenko kaže to smo svi odavno skinuli i ni najmanje nam nije žapo...

naravno trek je pravi rezonantnio auspuh i tu ćeš već opsetiti značajnu razliku.. rolnice umanji za 1,5g za početak, oprugice i centralnu ne diraj, nije pravilo da mora da se menja, ovi standardni rezonantni auspusi dosta lepo povlače i od 6000 o/min pa probaj

#5 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 31 August 2011 - 21:07

Kada bi i zavario slepo crevo ne znam koliko bi bas dobio na ubrzanju jer mu jos ostaje i katalizator. Dopada mi se izgled leo vince touring auspuha, bas zato sto je kao fabricki. Zato sam uzeo u razmatranje i SilentPro. Da li znas koja mu je cena i gde moze da se kupi? Da li uz njega treba da se menjaju i rolnice?
Cuo sam da i te rezone dolaze sa blokadama, gde se one nalaze?

#6 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 01 September 2011 - 05:12

Blokade se nalaze na pocetku grane,na kraju i u topu.Ali to zavisi od rezone da rezone.Mada to nemoj da te brine,lako se skidaju.

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 01 September 2011 - 05:44

katalizator nije blokada, samo slepo crevo, pazi sad zadatak tog slepog creva je da svojom dužinom zaustavi motor na nekim obrtajima, putem rezonantnog povrata gasova u cilindar pre vremena, pa je dužina tog slepog creva blok na 7000 ili na 6000 ili na 8000 obrtaja.. što se mene tiče sa tim blokom motor ne radi ispravno ja bih to skinuo taman i da želim da idem samo 50 na sat, manja će i potrošnja bit kada ne vraća gasove nepravilno i ne pravi vrtlog namerno...

trek možeš kupiti za oko 9000 din, ima ga kod nas u shopovima, a leo touring moram proveriti nisam siguran za cenu...

#8 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 01 September 2011 - 18:57

@ Mario
Super si objasnio :)
Skinuo sam auspuh i sutra ga nosim da skinem blokadu. Da li sa mu skinem i onu cevcicu sto vraca izduvne gasove na ponovno sagorevanje?

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 01 September 2011 - 21:42

ne tu ne moraš, tada bi trebao da zapušiš i rupu na filteru vazduha, to je samo grejanje vazduha za smešu, ta količina izduvnih gasova nikakav drugi uticaj nema.. eto da zimi motor lepše radi..

samo to slepo crevo secite i jedan kružni lim tačno na to mesto lepo zavarite i sve ok..

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 05 September 2011 - 10:18

oprosti nalupao sam se, mnogo se toga izdešavalo pa grešimo, odnosno ne razmišljamo...

ono tanko crevo koje ti ide iz filtera vazduha u auspuh preko jednog lamelnog ventila nije povratak gasova već ekstra vazduh koji se iz filtera vuče samo u pravcu prema auspuhu da bi se u katalizatoru uradile neke eko norme..

svakako to ne treba da sečeš niti odstranjuješ... samo slepo crevo to je blokada

#11 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 05 September 2011 - 18:40

Znam da je to zbog eko norme. Nisam to crevo ni dirao. Isekao sam i zavario slepo crevo i razlika je bas primetna. Mnogo bolje ubrzava a maksimalna brzina se povecala za malo. Snaga je bas primetna na uzbrdicama, cak i kada je dvoje na skuteru. Sada sa lakocom kazaljka dodje do 70 km/h. Sto se tice potrosnje jos cu videti.
Kako stoje stvari verovatno necu ni stavljati rezonu jer sam se bas iznenadio i obradovao sa dobijenom snagom.
Hvala svima na savetima.

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 05 September 2011 - 20:50

nema na čemu, samo ako si ti zadovoljan...

#13 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 20 October 2014 - 20:27

Iako sam pre par godina pricao kako mi je dobijena snaga nakon skidanja blokade dovoljna, sada se ispostavilo da ipak nije. Zamenio sam fabricki auspuh sa Leovince Touring uz koji su dosle rolnice od 4.8g, fabricke su od 7.5g.
Skuter je imao veoma los start jer je kretao sa velikom zadrskom. Vratio sam fabricke rolnice i bilo je nesto bolje, ali nije to bilo to. Na kraju sam stavio rolnice od 6.5g i po savetu forumasa tvrdje oprugice. Uzeo sam set Malossi opruga i probao sa belom koja je neka srednja vrednost, a onda i sa tvrdjom zutom. Najbolje mi se pokazalo sa Malossi zutom, ali i dalje krece sa velikim brojem obrtaja.
U kom pravcu dalje da trazim resenje za los start?

Evo testa auspuha i Malossi opruga:

Posted Image

Posted Image

#14 killer

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • VozimBenelli 491

Posted 20 October 2014 - 20:41

Nema potrebe da ti kreće na više od 4000 okretaja, samo će ti proklizavat kuplung. Bilo bi dobro uzet i malo tvrđu centralnu oprugu, naravno ne pretvrdu jer ćeš izgubit na performansama. U kombinaciji s rolicama odgovarajuće gramaže to bi trebalo čupat u startu jer taj auspuh je napravljen da ima snage na niskim okretajima. Sad pričekaj da ti još neko ko je imo iskustva sa sličnim setupom kaže približnu gramažu rolica i tvrdoću centralne opruge jer ja nisam 100% siguran pa ne bi htio da krivo kažem.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 21 October 2014 - 10:58

Neznam koliko si platio LV ali po mom iskustvu, za Pia serijalu majka mara je Piaggio SC08 auspuh, jeftin, solidno lep i veoma upotrebljiv od najnižih obrtaja pa sve do 9k. I što je najbitnije, lak je za štelu baš zbog veoma širokog powerbanda. Probaj 5,5gr rolnice, ja sam time dobio odlične performanse na NRGmc3, centralna opruga fabrička je sasvim ok, i ne treba veći obrtaji za start od 5000. Još jedna bitna stvar je remen, ako je to pia kratki blok, kao na NRG-u, ide remen pia 811x18,5mm.

Edited by goggyso, 11 July 2016 - 23:27.


#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 21 October 2014 - 11:00

taj touring radi sa malossi sport cilindrom od 6500 do 8000 kako grafikon kaže...

praksa i analiza su pokazali da je serijski cilindar piaggio za nijansu agresivniji sa kanalima, pa očekuj možda 500 obrtaja višlje...

što se tiče rolnica i centralne opruge... radiš kao da imaš serijski motor, piaggio je već predvideo dosta tvrdu centralnu oprugu i od nje (bar ja tako mislim) ti sa touring-om neće trebati tvrđa... tvrđe centralne opruge se pakuju kod cilindara koji rezoniraju na višljim obrtajima da bi izmena prenosa kod spušanja gasa bila brža...

dakle moraš podesiti težinu rolnica da ti međuubrzanje bude na najbolje iskoristivim obrtajima... za tu zgodu moraš imati bar tri seta rolnica, a evo čitam da imaš 4,8 - 6,5 -7,5 pa molim te kombinuj 3+3 kako bi dobio matematičku srednju vrednost ( A + B ) / 2 i obavezno svaku prvu stavljaj od jedne a svaku drugu od druge težine, kako bi opterećenje težina u variomatu bila simetrično raspoređena...

oprugice u kvačilu za početak ostavi najmekše, bez obzira na loš start tebi je za početak bitno da ti kvačilo ne proklizava kako bi što bolje pronašao koja je težina najbolja, i gde ti auspuh najbolje rezonira... kad to uhvatiš , onda možeš eventualno malo tvrđe oprugice staviti tek toliko da zaobiđeš zadršku ukoliko je ima...

ne znam da li sam bio dovoljno jasan, mnogo parametara dovodode do lošeg rezultata, zato sam ti i napisao kroz pm da je podešavanje prenosa delikatna stvar.. recimo pretegnuto kvačilo i loša težina rolnica, mogu da dovedu da ti remen u variomatu krene gore u drugu brzinu, pa da kvačilo tek tada kreće da hvata, al onda si pogrešno setovao prenos., i to ne sme da ti se dešava...

evo pročitaj ovde http://forum.pyrothe...s-i-stelovanje/

i pokušaj da shvatiš kompletnu zavisnost

#17 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 21 October 2014 - 11:37

Hvala na savetima.
Sto se tice oprugica, stavicu najlakse crne, mada ne znam gde su u tom rangu serijske oprugice.
Pored fabrickih rolnica od 7.5g i onih sto sam dobio uz auspuh od 4.8g, imam i set alat rolnica od 5.5-6.0-6.5-7.0g.
Sa kojima bi mogao da pocnem podesavanja?

#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 21 October 2014 - 11:55

Sa 5,5gr

#19 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 21 October 2014 - 12:12

Kako ti mario kaze je ispravno. na serijskom variomatu je najbolja serijska centralna opruga bez dileme. (ona je i najtvrđa od svih u startu, nakon starta na drugim variomatima i jacim setupima drasticno pada tvrdoca pa se stavljaju mekše ali postojanije opruge)
federi kvacila stavi crni oni su vec tvrđi neg serijski, probo sam ih prije mjesec dana mozda ali vise mi pase na base kitu i rekordu mekši (serijski)
pošto taj lv touring ima na nizim okretajima snagu sa tvrđim federima kvačila bi samo dobio još lošiji start.
znaci samo rolice lakse metni.

#20 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 21 October 2014 - 14:26

Samo da napomenem, cim sam uzeo auspuh, stavio sam te rolnice od 4.8g sa fabrickim oprugicama i ubrzanje je bilo katastrofalno lose. Dajem gas i cekam da krene, a onda poleti.
Probacu ovo sto ste mi predlozili pa javljam rezultate.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users