Jump to content


HHO tehnologija - `voznja na vodu`



13 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2011 - 11:39

HHO tehnologija- `voznja na vodu`


Ovih dana surfujuci po Netu, trazeci sta ima zanimljivo u novim tehnologijama , naidjoh na ovo…sad , koliko je novo ne znam , za mene jeste , mada je moguce da to postoji vec neko vreme, al` da je zanimljivo jeste…Radi se o nekoj vrsti HIBRIDNOG POGONA, dosta je slozena problematika , a ja sam visestrukim citanjem uspeo da shvatim srz svega, pa bi ovde pokusao u najkracim crtama da objasnim o cemu se radi , naravno , nesto sam morao da izbacim zbog obimnosti , pa i nepotrebnosti , nesto sam i dodao (zbog potrebe) i lakseg razumevanja…

Posted Image


Evo kako to izgleda sematski…
Nije nesto previse komplikovana sema , nema puno elemenata u kolu, cak se cini jednostavnija od ugradnje autogasa…
Pojednostavljeno sistem se sastoji od rezervoara za vodu , releja, mikrokontrolera (koji nije ucrtan u semi), napajanja , crevno kavlovskog seta i najvaznijeg dela HHO generatora…
Sta je HHO? To je gas koji se dobija ELEKTROLIZOM, to je elektrohemijski process RAZLAGANJA VODE na molecule kiseonika i vodonika , pa kad ta dva gasa pomesamo dobijemo HHO…E, to jedva ceka VARNICU da di naglo detoniralo , oslobodilo veliku kolicinu energije i kao nusprodukt dalo vodu…
Taj gas se NE MOZE SKLADISTITI , ne moze se staviti pod pritisak, vrlo je NESTABILAN, molekuli vodonika su veoma mali, imaju nezgodnu osobinu da hoce da se provuku kroz strukturu materijala u kome se cuvaju (neverovatno- zar ne?), cak i kroz celicne rezervoare…tako je ova tehnologija ogranicena na koriscenje ovog gasa samo onoliko koliko se odmah moze proizvesti i potrositi…ta proizvodnja se odvija u elektrolitickom generatoru (HHO generator) i spajaju se u jedan gas koji ima veliku potencijalnu energiju i salje se putem ECU I raznih senzora (tacna kolicina) u motor kao DODATAK GORIVU…
Zasto i sta se dobija time? Ovo je po meni najzanimljiviji deo…
Moramo posmatrati proces sagorevanja goriva na MOLEKULARNOM nivou…ono sto karburator ili brizgaljka posalje kao idealnu porciju goriva ( 14.7 delova vazduha prema 1 delu goriva ) daleko je od idealnog…svaka rasprsena cestica goriva je jedna OGROMNA KAPLJICA (posmatrano na molekularnom nivou- ogroman broj molekula ugljovodonika ) koji u procesu paljenja pocinju da sagorevaju od periferije ka centru…i sve bi to bilo u redu da to ne zahteva neko vreme , a znamo da su ciklusi sagorevanja unutar motora vremenski ograniceni…tako se desava da jedan deo goriva ne stigne da sagori , pa izadje na auspuh , ili se salje u katalizator na dogorevanje…
Sta su tvorci ove tehnologije uradili sa ovim sto uz gorivu smesu ubacuju male kolicine HHO gasa ? Taj gas u trenutku paljenja smese burno sagoreva ,pre nego gorivo koje tek pocinje da se pali od periferije ka centru, bukvalno RAZBIJAJUCI one velike kapljice goriva na skoro molekularne, omogucujuci bolje mesanje istoga sa kiseonikom i potpunije i cistije sagorevanje…termicki, to znaci brze rasprostiranje fronta plamena, brze sagorevanje, veca energija, jaci potisak na klipove…u sustini HHO gas u motoru ne daje svoj doprinos svojom nekom velikom kolicinom i gorivoscu, vec time sto menja (fizicku) strukturu postojeceg goriva na opisani nacin i time cini proces sagorevanja efikasnijim…
Da zakljucimo, par reci o manama i prednostima ove tehnologije…
NEMOGUCNOST SKLADISTENJA zbog nestabilnosti HHO gasa, znaci, sto se proizvede , odmah se mora potrositi…ima problema i sa slabom efikasnoscu GENERATORA koji su sad na nivou od 25-50 %...
DODATNO OPTERECENJE ELEKTROINSTALACIJE na vozilu, prvenstveno alternatora koji mora proizvesti dodatnih 15-20 ampera za proces elektrolize…
SISTEM SE MORA PREPUSTITI STRUCNIM LICIMA NA UGRADNJU…
PROBLEM (verovatnog ) ATESTA TAKVOG VOZILA da bi legalno ucestvovalo u saobracaju…

Prednosti sistema se ogledaju u :
Ostvarenoj VECOJ SNAZI MOTORA, zbog svega gore recenog , da ne ponavljam…
CISTIJI DELOVI MOTORA , klipovi ,ventili iI komora se ociste od garezi…samim tim i duzi vek sklopova…
EMISIJA STETNIH GASOVA JE MINIMALNA…to je sve vezano sa potpunim sagorevanjem…
USTEDA U GORIVU JE OD 10-40 % …

Moglo bi se o ovome jos dosta pisati, ali smatram da je ovo dovoljno da se upoznamo sa ovom tehnologijom, eto inzenjeri i tehnolozi ne spavaju, radi se nesto, fosilna goriva sigurno izumiru, mozda i u ovome ima neke buducnosti…

Nisam uspeo da saznam koja je cena instalacije HHO tehnologije , gde se radi , ko radi i na koja vozila se moze ugraditi, mada sve ovo je vise prikazano kao tehnicka informacija…

UZDRAVLJE… :EVDB00~132:

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 September 2011 - 12:53

bilo prezentovano na sajmu prošle godine, na prolazu između dve hale, bio jedan Jugo parkiran, i prezentacija svega.. Malo sam poslušao o čemu je reč i tada je sve već postalo upitno koliko je isplativo, mislim koji je odnos, ušteđenog goriva naspram više faktora cena opreme i ugradnje, večitost HHO generatora i pozitivne odnosno negativne posledice na motor, pa preneseno na vek trajanja...

neki dan sam video da to već neko ugrađuje na skutere, mislim na kupujemprodajem portalu, nema cene već samo info..

pitanje je sledeće koje mene ume da zaintrigira, da li neko od većih kompanija već implementira ovaj vid napajanja u svoje automobile-motocikle, ili još ne, a ako ne, zašto ne ?

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2011 - 14:38

U pravu si, potvrdjeno je da je bilo na sajmu, ja sam to postovao vise kao tehnicku informaciju sa kojom sam se ja upoznao, a najzanimljiviji deo je desavanje unutar cilindra prilikom sagorevanja posmatrano na molekularnom nivou...to je dokaz da je pored PRETPALJENJA koje je jedan od najvaznijih faktora, bitna i kolicina , porcija goriva koja ce potpuno (cisto ) sagoreti i samim tim dati najvecu snagu uz sve ostale (pozitivne ) posledice po motor...
Jos jedan dokaz da bez razvoja elektronike nema napretka u moto industriji...

#4 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 21 September 2011 - 19:01

@ALIEN SM: E, ovo je za nas sa 'jeftinim ulaznicama'! Hvala lepo! Sad sam uspeo da, na osnovu tvog objašnjenja, naslutim o čemu se tu zapravo radi. Preglup sam inače da bih shvatio proceduru onako kako su je drugi opisivali.
U znak zahvalnosti, 'častim' te jednim linkom: http://www.hho.rs/ (admini, nije u reklamne svrhe, odmah da se razumemo!). Pretpostavljam da tu možeš da dobiješ informacije i o ceni instalacije i o vrsti vozila u koja se ugrađuje, itd...

@OFF: Kad smo već kod ušteda, ljudi ugrađuju i plin, odnosno TNG, na dvotočkaše čak i na dvotaktne skutere. Ovako 'na keca' znam da je minus gubitak prostora ispod sedišta (smešta se boca i isparivač), plus bi trebalo da bude jeftinija vožnja... Možda je i to tema o kojoj bi mogao, ti ili neko ko se u te stvari razume, da napiše koju?

EDIT: opet sam ispao glup u društvu! :) Nađoh temu o TNG, odoh da čitam.

#5 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 22 September 2011 - 23:18

Mislim da Honda ima neki model, koji se prodaje, gle čuda, samo u Kaliforniji, Top Gear su imali neku reportažu o tome
evo i linka, Honda Clarity



#6 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 23 September 2011 - 11:21

nisam protivnik novih proverenih tehnologija ali mi je to zamlacivanje o potrosnji na skuterima,skuter je beba u potrosnji u odnosu na neku masinu od 600,750 ili 1000 kubika i jace kao i samo odrzavanje i servisi,za maxi skutere ovo bi bilo ok sto se tice potrosnje ali ostaje otvoreno pitanje o veku trajanja masine

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 23 September 2011 - 11:32

odlgedao taj video za hondu clarity, koliko sam ja uspeo da razumem iz prvog naleta, to je hybrid koji ide na elektro motori i napaja se sa akumulatora, i ima električni generator koji proizvodi el energiju a pritom radi na hydrogen, i oslobađa H2O umesto izduvnih gasova..

dakle auto uvek ide na elektro motor, koji se napaja sa baterija ili sa generatora, nešto nalik lokomotivi, a izvor energije motora koji pokreće generator je hydrogen...

#8 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 16 October 2011 - 13:02

@ALIEN SM napisao si da je skladistenje vodonika nemoguce jer prolazi kroz metal, nije mi jasno kako se onda oni cepelini nisu ,,izduvavali" sami od sebe ako je tako? Posted Image(Zanemarimo novije cepeline koji su punjeni helijumom.)

#9 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 16 October 2011 - 16:52

Vodonik moze da se skladisti, ali on ima formulu H2, a HHO se ne moze... Taj u cepelinima i ovaj nisu isti gasovi...

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 October 2011 - 20:35

Pa, cuj, da se ne upustamo previse u hemiju , nismo dovoljno kvalifikovani za to, ali samo malo, vodonik je u periodnom sistemu elemenata na rednom broju JEDAN ,ima najmanju masu, najmanji poznati molekul, redak u slobodnom stanju, ali gradi veliki broj jedinjenja itd, itd, ...nije da se ne moze skladistiti, moze , ali on koristi i najmanju poroznost u materijalu najcesce u varovima rezervoara , greske u valjanju limova i tu se provuce...
MOze se skladistiti i HHO, ali rizik je prevelik, to je GAS PRASKAVAC koji jedva ceka bilo sta da ga aktivira (varnicu , povecanje pritiska) sagoreva jako burno, a nusprodukt- VODA...zamisli sta bi napravio neki neispravan kabel od svecice koji probija...


Ako se setimo onih istorijskih snimaka s pocetka 20- og veka , kad su poleteli cepelini, oni su bili punjeni ispocetka VODONIKOM, zbog dobre osobine da je najlaksi elemenat, ali ubrzo je ispoljio i svoju TAMNU STRANU - ZAPALJIVOST... kad bi kapetan ili neko od posade , putnika , zapalio lulu ili cigaretu, cepelin se pretvarao u BUKTINJU... to je bilo sagorevanje vodonika u prisustvu vazduha... (hemijski posmatrano- spajanje molekula kiseonika i vodonika - proces oksidacije uz oslobadjanje energije),kod HHO-a, molekuli vodonika i kiseonika su na `idealnom ` broju, znaci sve se pretvara u energiju i moze se ocekivati nekoliko puta jaca eksplozija, nego prosto sagorevanje vodonika na vazduhu, kad iz njega uzima molekule kiseonika za reakciju ( ni to nije bezazleno), a ima ga u vazduhu svega 21 %... :D

#11 rakun413

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • Mestovaljevo
  • Vozimpiaggio liberty 50cc

Posted 26 June 2014 - 19:39

Evo da se nadovezem na ovu temu posto malo sunjam po forumu i vidim. Naime ja imam skodu feliciju 1.3 gls u kuju sam pre 3 meseca ugradio ovaj HHO generator tj kolega mi napravio i ugradio. na tehnickom sam pitao i ne treba atest jel ovo nije samostalno gorivo vec samo dodatak gorivu i ne podleze atestiranju. Inace skoda je na plinu a usteda u gorivu je dosta veca: po gradu na 100 km trosi samog plina 11l dok na otvorenom 7,5l a sa HHO po gradu je potrosnja 8l a na otvorenom (vozio sam i autoputem) je svega 4,7-5,2l. To je nekih 20 % manje,dok na bezinu to ide i do 30% a dizeli imaju mnogo vecu ustedu cak od 40-50%. Na relaciji od 300 km potrosi oko 250 ml destilovane vode. U taj generator sa rezervoarom se sipa rastvor demi voda+natrijum hodroksid i samo se dosipa demi voda a kiselina naravno ne isparava. A za alternator nema velikog opterecenja jel on uvek ima visak struje pa tako da mu generator koji kod mene uzima od 10-15A struje ne stvara opterecenje. Na kraju motor je u cistom stanju bez ikakvih naslaga sagorevanja.

#12 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 June 2014 - 00:39

prvi put ovo čujem...a koliko košta ugradnja tog HHO generatora?

#13 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 27 June 2014 - 01:04

dolazilo mi je u servis par automobila sa tim zezancijama , samo su bile u nekoj domacoj radinosti , ispricali su mi istu pricu , kod benzinaca je usteda ne vise od 10% ali na dizelima opusteno i 40%

#14 rakun413

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • Mestovaljevo
  • Vozimpiaggio liberty 50cc

Posted 27 June 2014 - 08:21

Ovaj generator mi je kolega napravio i materijal je kostao 10.000 din posto je skup prohrom koji je otporan na kiselinu,a ja sam ga ugradio. Mnogi mozda ne veruju u ovo,nisam ni ja pa sam ugradio da vidim. Inace na motoru nema nikakve razlike sto se tice nus pojava,isto radi a usteda se manifestuje tako sto motor bolje vuce u manjim obrtajima tj mani gas manja potrosnja. Za dizela cu proveriti kada sklopim ovaj sto pravim koji planiram ocu u selu da ugradim na traktor.
A ugradnja u servisima kosta i do 600 evra zavisi od servisa do servisa...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users