#1
Posted 31 October 2011 - 09:30
Malagutti F12 AC verzija, kupio sam ga polovnog u početak ove sezone, bez prebijenog dinara i uz mnogo ubeđivanja.
Volim motore i iz momačkih dana sam obožavao i vozio APN4 koji je bio budžen. Kasnije je došla porodica, posao i milion obaveza, ja bez motora već dugo godina. Želeo sam da kupim sebi bar neki 600cc sportak ili makar neki naked za najbolje para što može da se prikupi, ali na žalost šanse nije bilo. Obilazim redovno trke kad mogu uvek sam u društvu gde se vodi neki razgovor na temu motora i mehanike oko njih.
Maretov burazer prodaje tog Malagutija već neko vreme, dečko se preselio i ne treba mu više, međutim prva cena od 650e delovala mi je puno, iskren da budem nisam ni te pare imao. Mare mi je spominjao već dosta puta da je motor dobar, i da kupim prvo skuter, pa kad kasnije budem imao za nešto veće da samo promenim, i prihvatio sam njegove predloge, samo danas jednostavno ludačko vreme, sve što čovek zaradi, ode na troškove, sve je manje love. Da kod nas u firmi nisu bili u zaostatku sa 3 plate verovatno ne bih imao ove pare. Uspeo sam da dobijem Malagutija za 450e uz dosta pogađanja i to na dve rate. Da nije jedan dečko iz Sente već spremao kintu da ga kupi ja bih se i dan danas premišljao i čekao neko bolje vreme, ovako srećan postajem vlasnik skutera, koji mi se kao prvo sviđa, kao drugo žena je zadovoljna jer će moći i ona da ga vozi, a treće što je najvažnije u njemu čuči Malossi 70cc kit.
ovako izgleda sad, razlika je samo auspuh i prednja guma od stanja kada sam ga kupio
evo setup koji je na njemu bio kada sam ga kupio
Malossi sport AC
Motoforce reinforced radilica
RMS kvačilo
Gianelli Next auspuh
Dellorto 12 sa fabričkim filterom
fabrički varijator
Yamaha remen polizan do 15,5m
Zadnja guma Metzeller ME7 nova
Prednja neka potrošena i popucana
uz njega sam dobio još jednu radilicu fabričku i fabrički cilindar, kao i DR cilindar od 70cc, neke sijalice i kočione pločice, sve u svemu nije loše.
Čim sam isplatio motor, sreća pa su iz firme sve tri plate od jedanput izmirili, rešio sam da stavim malo para sa strane, da sredim što se može za prvo vreme.
#2
Posted 31 October 2011 - 09:31
#3
Posted 31 October 2011 - 09:34
Prvi korak sam uradio kada sam kupio Motoforce 17,5 karburator od Zox-a, čovek je fer poslao 10 dizni i dve iglice A2 i A7 pa je karburator "mislio sam ja" pesma ovako podešavati. Proverio sam cene i kupio u Motobike u Novom Sadu filter vazduha, Athena, žičana gljiva sa kolenom od 90 stepeni, novi remen isto Athena, i dve nove NGK BR8HS svećice kod Cubija. Pita dolazio u naš kraj i doneo mi, za to mu dođem ukupno dva piva, hvala Vlado. Kasnije sam uvideo da mi je fabričko kvačilo pred kraj, RMS neki standardni lagani u njemu crvene oprugice međutim ferode potošene do zla i već se vidi kako žulja metal o zvono. Nema druge kupio sam kvačilo od Madnessa Malossi Delta doduše 112mm za kineze i Stage6 R/T zvono isto 112mm, sve odgovara na minareli. Madness je dao i set oprugica u kompletu, a kupio sam crne od Zox-a da imam ako zatrebaju. Najviše sam se mučio dok nisam pronašao prednju Metzeller ME7 gumu, jer je kod naših uvoznika nema, kažu to je stari model, želeo sam da imam uparene gume i na kraju su mi doneli iz Mađarske.
Ukupni troškovi koje imam su još
Athena filter - 1600
Athena remen - 900
Svećice 2kom - 450
Karburator Motoforce 17,5 - 3600
Kvačilo Malossi Delta 112 sa oprugicama - 60e
Zvono Stage6 112 - 10e
Metzeller Me7 120/70-12 - 45e
Rolnice nisam kupovao jer ima kod Mareta pa kad ubodemo koje treba kupujem.
Sve smo podesili i ubacili, samo nije to kako treba, ide on ko besan, pošto mi Kmh sat ne radi, pokudana sajla, merio sam sa gps-om i najbrže što ide je 72Kmh. Dobar start ima, i lepo povuče, sviđa mi se i zvuk koji sad iz karburatora dolazi, samo sam mislio da može to i malo brže. Probali smo sve kombinacije, i probao je i Pita i Mare i oni tvrde da je to dobro za ovaj motor. U meni sve gori neka želja ja bih bar 80, al dobro ide i ovako.
#4
Posted 31 October 2011 - 09:34
u pravu je rade minareli ac ima baš kratak prenos, i nema tu mnogo filozofije, ili obrtaji ili menjati prenos, još je u njemu fabrički variomat sa 12x15 rolnicama i na njemu ne izlezi remen kao i kod ostalih 4mm pred kraj...
jedno što sam ustanovio da sa gianelli-jem nema više od 8200 obrtaja, povuče već na 6000 i to je to, malossi sport u ovoj kombinaciji ne daje bolje rezultate, kida , diže na zadnji, ali krajnje više nema..
da ne zaboravimo pričamo o GPS brzinama, dok sam objasnio Krstoviću da je to 15+, al džaba nema sat pa to dodatno otežava...
Rešenje auspuh ide na tezgu, šmirgla-farba glanca polira, i prodaje, a kupuje Nešto drugo gde je odrađen malo širi power-band i gde je motoru dozvoljeno da ode u bar 9000 obrtaja...
Leo TT je kod nas po staroj ceni bio u jednoj prodavnici za neverovatnih 9300 din... Dragane dobar je to pazar bio
#5
Posted 31 October 2011 - 09:34
Zox036& said:
cvele19& said:
Nabavi bolji auspuh da ga zavrtis na 9-9500 i imaces to sta zelis...cak i bez produzenja prenosa...mada bi i to bila dobra opcija jer ima samo "jedan zub" vise u prenosu od kineza...
Pita& said:
već sam spominjao da bi ti Dragane legao primar od LC varijante kao budali šamar..Mislim da bi lako izvukao 80+
#6
Posted 31 October 2011 - 09:35
Kupio sam taj Leovince TT auspuh, ubedili su me da će taj bolje raditi od ovog gianelija sa kojim stvarno nema više obrtaja dođe do 8000 i tu stane. Motor se preporodio, sa TT auspuhom najbolje vuče na 8000 pa smo rolnice morali malo lakše staviti, a izvrti do 9200 obrtaja. Nikad dosad ove obrtaje nisam video. Brzina se popela na 81 Kmh i super sam zadovoljan.
Preostalo je da rešimo još malo gimnastike sa karburatorom, radi se o tome da tanka A2 igla mora stojati skroz spuštena ili na predzadnju recku gore, i tako sa 95 diznom imam boju kafe, ovde je na punom gasu motor najbolji ali na malom malo preliva, zatrokira i posle povuče, ako je stavim na prvi zarez gore onda je super kako radi na malom odvrtanju, ali pun gas ne radi tako dobro, nema toliko snage. Probali smo i 98 diznu i problem ostaje ili je na malom gasu dobar na punom ne valja ili malo preliva, a na punom odvrtanju radi kako treba. Mare se mučio sa šrafom za smešu dva dana i kaže da nešto nije dobro tri kruga ili tri i po odgovara. I primetio sam kada je igla skroz spuštena da na jednom mestu hoće da se ugasi, ako tačno pogodim ručicu, negde na početku onda ima neku rupu i ako ne dodam još gasa tu se ugasi.
Rešili smo da probamo onu deblju iglu što je Zox poslao, i sa njom radi malo bolje na podignutoj igli mislim da je sad zarez prema dnu igle neki u pitanju bio, i morali smo 98 diznu uvrnuti da bi motor išao svih 81 Kmh, e sad je tu još onaj problem sa rupom koji se i ovde javio. Mare mi govori da je ovo racing karburator i da se dosta teško šteluje, ja sam automehaničarsku struku završio i štelovao dosta karburatora kod majstora gde sam radio, ali ovoliko jebade nisam imao. Ostao je ovako pa kad osetim da propada ja malo dodam gas, kad bude vremena onda ćemo opet štelovati.
#7
Posted 31 October 2011 - 09:35
nešto mi tu opasno nije u redu, jednostavno nisam mogao da ubodem da u svim spektrima lepo radi, dok nije jednog dana počeo da trza na punom gasu, izmenjao sam mu vakumski ventil, creva za vakum i ništa simptomi kao da ponestane goriva...
uspeo sam da ga ubedim da otvorimo mašinu i bacimo pogled kakvo je stanje cilindra i klipa... i naravno ima šta da vidim
cilindar friziran u kontra... ovaj ko i od weselog, dobio na elastičnosti a izgubio na obrtajima, nije ni čudo da nije radio preko 8200 sa Gianelli-jem... Klip je bio lepio na 6 mesta, nema kratere ali je zreo za čišćenje...
majstor mu ga je dao po nosu, sve hoće sam da odradi, uzima mi ključeve iz ruku :destoy:
najbolje da samo sve oriba i pošmirgla višak aluminijuma sa klipa
moj deo je odrađen, dobio je koji stepen budženja, kako ga krstović popularno naziva http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/smile.png
elko team, je 6 sati šmirglao i polirao cilinar i klip, jednostavno izludeo sam i od kiše i od ovog monotonog posla, pivo je obavezno...
rezultat je očigledan, hhh zazor na kairkama je 0,8mm šta je tu je nema druge ovo je neka ekstra kombinacija, malossi cilindar bušen na 47,5mm i unutra Asso klip sa karikama debljine 1mm i dva prozora... predpostavljam neki od tipova koji ide u DR...
opet sve sam, i igličasti ležaj je bacio kašiku, malo je zaglavio pa se bolcna okretala već u klipu, to je dovelo do prizvuka lupanja ležaja u klipnjači, mada je radilica ok, bolcna u klipu lupa identično za nepoverovati, ubacili smo novi igličasti, i ispolirali bolcnu, kad bude para kupiće novi klip i može da bušne neku desetu šire...
opet svako svoj deo radi, slike sve govore
testirali smo motor nekoliko puta, rezonanca se pomerila na 9000, neverovatno šta Leo TT nudi kada ima turpiju na sebi, međutim sa Draganom izvrti do 10450, najbolje što sam mogao na prenosu da odradim se vidi na slici, ovako identično izlazi remen sa 0,8mm i sa 1mm šajbnom pre variomata, međutim malo se gubi na startu, i nema skakanja na zadnji...
opet slike sve govore, 88,7Kmh i onaj osmeh o kojem pričamo već nekoliko puta, samo treba ovekovečiti....
da ne zaboravim karburator je pravio problem sa plovkom, jednostavno motoforce drži veoma nizak nivo goriva i nema mogućnosti podešavanja, isti problem smo imali i kada smo sklopili motor, na kraju smo ubacili ventil i plovak od dellorto 12-ke koji radi savršeno, plovak zatvara tek kad dođe u vodoravni nivo, i u lončetu ima dovoljno goriva i za pun gas...
sada sa otvorenim izduvom ponovo radi A2 racing igla posao, i šraf na pilotki se našao na normalnijoj poziciji, raniji problemi sa štelovanjem nastajali su zvog zapušenog izduvnog kanala koji je ceo spektar podešenosti pomerao izvan granica ovog racing karburatora, dok je sa dellorto 12-kom radio savršeno, e sad dodatni problem sa nivoom goriva je usledio kasnije ...
svećica pokazuje kako stoji sada, glavna dizna 92, i A2 igla na sredini, :hammer: sad imamo i racing cilindar....
iii tako obrtaji kroz ubrzanje su na 9200, motor jednostavno reže na svako odvrtanje ručice, moju težinu izgura na 10050 obrtaja, ne znam koliko je to u brzini, Dragana izgura i sad u 10300-10400...
#8
Posted 31 October 2011 - 09:35
i ranije smo skinuli lonče i jedan duva kroz crevo za gorivo drugi improvizuje plovak rukom i primetili da rano zatvara na 20 stepeni je već prekid .... nego nisam odreagovao jer je ranije nekako i radio, vrv nije toliko goriva bilo potrebno.. kasnije kad smo videli koliko je dellorto ventil kraći jasno je bilo i na probi duvaš i protoka ima do samog vodoravnog položaja gde potpuno zatvori...
sad moguće je malo grejati i kriviti taj nosač ventila, jer nema nikakvog podešavanja... ali nismo to radili jer delorto plovak fercera ko besan...
i da ne zaboravim , kad smo podigli nivo goriva, promenila se potreba za stepenicom igle nivo goriva u atomizeru je porastao..
#9
Posted 31 October 2011 - 09:36
#10
Posted 31 October 2011 - 09:36
i posle dolazi kućna radinost, koristimo crevo za vodu od juga 45 koje ima odlične karakteristike za ovo što mi želimo..
na jednoj strani guma ima proširenje i lepo nailazi na fi 34mm mera usta karburatora 12, 16, 17.5, a sa druge strane žičana gljiva tesno nailazi na nju i ne može sama da spadne...
sledi montaža, evo kako stoji, ko original, kako Krle kaže...
ovde je bilo još jedne akcije gde je Krle dobio motor sa pužom koji je imao slomljen ispust što ulazi u felnu, pa smo posle montaže nove sajle dugo mozgali kako da se to odradi jer je lim veoma tanak... na kraju je tačkastim zavarivanjem u firmi uspeo da navari nastavak i da pritom ne ošteti mehanizam puža
sve super samo taj F12 sat meri 5-10 Kmh manje od GPS, tako da nam Krle sa ovim potrošenim remenom ide 65 po satu... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/sign0020.gif što jhe 75-77 po GPS-u na 11300 obrtaja...
#11
Posted 31 October 2011 - 09:36
terzin, on 19 May 2011 - 21:04, said:
#12
Posted 31 October 2011 - 09:37
#13
Posted 31 October 2011 - 09:37
#14
Posted 31 October 2011 - 09:37
naime jednog dana pre dve tri nedelje se pojavio deran kod mene i kaže nešto ne valja... neće da vuče, da se nije raštelovao karburator..prao filter, sve po ps-u i opet... vozio na otvorenom i nosio tasta, i samo se odjednom ugasio..!!!
pitam ja kako se ugasio jer zaškripio, jer kočio točkom, jer blokirao.. ? kaže krle nije samo mmmm kao kad nema benzina... http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/0ljut2.gif
i dobro došlepa se on nekako, i na ulazu u grad zakurbla i upali... dođe do mene, radi mašina ali ne ide kako valja...da se nije raštelovao karburator.. http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/1jee1.gif
pa jeste, da je nosio neku snajku ne bi se sigurno raštelovao, ovako tasta pa još taxi driver, mora biti da je motoforce potpisao kapitulaciju... zezamo se, i ajde u punom poslu, krle nervozan, da bacimo pogled.. sve ok...
sad da vidimo šraf za ekstra vazduh i gle.. nije više najbolji tamo gde je bio.. aj ti meni jedan krug,, kaže bolje je ali se na punom guši...
dragane jer škripio, jer se čulo kopanje klipa u cilindru.. kaže nije... doobroo.. meni pade na pamet da su semerinzi na radilici već zreli garant je primio falš vazduha.. ležajevi se već čuju jedno vreme, najverovatnije su semerinzi malo zevnuli...
ma ne nema goriva., daj da vidimo slavinu.. kad ona curi non stop.. ehh aj daj bože da je to ... menjamo slavinu na ispravnu... mislim moguće je imao sam takav slučaj na krmku malo radi malo ne radi, samoupravlja...
ne nije to, idemo 2-3 broja veću diznu.. nije ni to... pun gas ne radi kako valja, do 1/2 smo se popravili.. i tu se priča završi .. nema druge mora na operacioni sto, vozi se još par dana polako pa kad raskrčimo malo...
u međuvremenu je pristigla i davno očekivana RMS radilica sa punim polutkama, SKF ležajevi i Corteco semerinzi su na polici još od prošle godine .. itd...
ovde sam možda propustio da je krle prošle godine pokidao onog malossi-ja jer je bio preveliki zazor na klipu posle onih šmirglanja i u toj agresivnoj vožnji je zalomio kariku i odvalio čelo klipa... tako je na mišiće kupljen stage6 sport pro, koji je ubijao sve do sada... i neki rekord sa fabričkim variom i prenosom imao oko 92 GPS-a...
#15
Posted 31 October 2011 - 09:38
i šta sam rekao, jer škripio.. ma jok samo mmmmm, kao kad nema benzina... to bi možda krle samo voleo da je tako ali na žalost situacija pokazuje drugačije, svećica je smrt bela... pa posle 3-4 slabo prespavane noći evo uverismo se u činjenicu da je malo lepio.. pa sad konstatujemo da nije strašno... e videćemo, mora šmirgla opet da radi...
a evo i famoznih KOK semeringa koji kao da su prešli Bamako reli.. ovo je KOK sa strane magneta
a ovo je čisto uporedbe radi moj corteco koji sam skinuo sa SR-ke koja je išla godinama u stock-u
i evo ga KOK sa strane variomata.. slike sve govore...
jbg derane šta da se radi... govori krle ovih dana, i uporno svaki dan u radionicu dolazi sa dva lava, koji sami uleću u frižider, i spuštaju živce na ler... kao što se na narednim slikama vidi krle je rešio da poradi na time-area zavisnostima, da sredi blok, koji mi je žao što nisam poslikao u originalu, gori odlivak još nisam video...
i posle dva dana rezultati su već vidljivi, kao i karakterističan osmeh na licu
oće biti dobro , sad je već sigurno dobro... slušali smo nekoliko puta.. a evo i danika je dežurni zajebant danas bio i tvrdio da to nije ni blizu onog što je on na rox-u radio, i tako adrenalinirao krleta..
spustila se i kiša, i noć polako, gubi se na koncentraciji,, danika se ugurao unutra da ne pokisne.. itd..
jedno je sigurno ALBERO crvenka koja je najzad ispravna stigla, čeka u zamrzivaču, a Athena pakovanje još nije taknuto...
veliki su planovi naravno, mora i cilindar da se frizira, taman dok se ne raspadne taj Leo TT, i ovako je utrčavao u 11000, ali nema veze, bitno je da se radi i da se željno očekuje rezlutat, i pored havarije, koja ga je zadesila..
#16
Posted 31 October 2011 - 09:38
Weseli-90, on 09 June 2011 - 10:44, said:
#17
Posted 31 October 2011 - 09:39
isto kao i kada radimo sa poliamidnim kavezima samo ovde ugrejemo ležajeve do 130 C, dok se kod poliamidnih pazilo da ne pređe 90-100 C... Zazor sa obe strane smo uspeli da udesimo da bude u 5 stotih razlike, ukupno 1,55mm tj dva špijuna 0,8 i 0,75...
ubacivanje corteco semeringa, je podmazano crvenim silkolene tovatom, gde se Krle zaukao da dobro namaže semering sa svih strana...
preostaje čišćenje cilindra, koji "nije strašno" lepio.. malo honericom, ručni rad uvek unosi zadovoljstvo vlasnika, pa te manualne poslove poliranje, honovanje, šmirglanje ni ne mislim da im oduzimam, to je posebni užitak...
i usleđuje klasično pitanje jer treba još mnogo, hoće biti dosta... mora sve da se iskopa
i manuelni rad, ćevapi pod česmu je isto tako neophodan.
za to vreme sam ja uzeo da otvorim koliko će biti potrebno na anker ploči... do 20-22 stepena mi je potrebno ne više, ali da može da se podešava.. interesantno je primetiti da je pick-up unutar magneta i da neće biti jednostavno prekontrolisati trenutak okidanja...
uglomer kaže 15 stepeni od ivice do ivice..
recimo da je to 7 stepeni dodatni advance ako gledamo od centra do centra pozicije šrafa... pa ako je 12 ili 13 u stock situaciji ovde mogu doći do 19-20 ugla...
na kraju današnjeg dana preostaje da izmenjamo sekundarni prenos, .. nabavili smo jedan par od LC mina bloka, i razlika je jedan zub na velikom sekundarnom i jedan zub ne prenosnik sekundarnom zupčaniku...
dakle 42/13 i 43/14 je odnos..
pa će to doprinet 5% produženju, nije ništa spektakularno, a nije ni za bacanje...
cilindar je na kraju dana završen ovako...
izmena sekundarnog prenosa od Aerox-a, naime LC je za jedan zub drugačiji na velikom sekundarnom zupčaniku kao i na prenosniku...
#18
Posted 31 October 2011 - 09:39
ovako izgleda klip posle čišćenja, radio sam sa 800 vodenom tek na predelu ispod karike gde je lepio, vodio sam računa da telo klipa gde treba da je najširi ne diram jer u tom predelu nije bilo lepljenja...
i hajde da proverim stanje klipa i cilindra, prvo uvrnem kariku i imam šta da vidim.. zazor na kariki 0,53mm posle manje od 1000km pređenih... kako li se potrošila ??
i nastavim merenje klipa na mestu gde treba da je najširi i ne verujem očima klip umesto 47,54 mm daje meru 47,48mm .. da li je moguće da se toliko potrošio 7/100 ... ponavljam se da ovde nije šmirglan jer dole nije ni lepio...
i za očekivati .. nikasil košuljica potrošena 2/100 , dakle ona bi trebala da je u tačnoj meri 47,60 mm a vidimo da je 47,62 mm...
uhhh... nema druge treba novi klip, ili u najmanju ruku nova karika... ovo su simptomi kada motor radi bez filtera, ovakav stepen trošenja cilindra, klipa i karike se očekuje na pređenih 10000 km a ne na 800-900 km... krle se kune da je filter uvek bio na mašini i da je bio očišćen i tanko nauljen...
pa ne preostaje ništa drugo nego da posumnjamo da je sve vreme vukao falš vvazduh na semerinzima i da je tu uvlačio i prašinu, najverovatnije sa strane variomata, jer je sa strane magneta manje verovatno tamo je uljna pumpa sa svojim pužnim prenosom i to je namašćeno i dodatno zatvoreno sa klingeritom...
sklapamo ovako pa šta mu bog da... makar za test... sad mi je već žao i što sam radio cilindar, ovaj u ovakvom stanju nije ni za stock performanse a kamoli za nešto agresivnije.. ladno može da se spakuje klip C tipa u ovaj cilindar koji je za 2/100 jači od osnovne mere .. odnosno 47,56mm
#19
Posted 31 October 2011 - 09:39
Motor vrlo fino ide kad uđe u obrtaje, preostaje detaljno podešavanje prenosa i karburatora u kome je trenutno 85 glavna dizna, i ona se pokazala kao najbolja... to je za celih 7 brojeva manja dizna od prethodno vožene...
#20
Posted 31 October 2011 - 09:40
Na kraju je sve ispalo kako sam i mislio, čak sam i ubacio airbox sa malossi sunđerom jer sve mislim da je ta gljiva kriva što mi se cilinjdar toliko potrošio.Sada ga vozim sa 72 diznom i lulicom na airbox-u i ponovo malo mučim muku sa malim gasom, trebaće mi tuplja iglica, na punom gasu dobro ide, maksimala je sada 91,4 po gps-u i ovako sa aerox prenosom je dobro, mada mislim da sa nekim boljim varijatorom može da se doboije veća izlaznost, pa skupljam pare za neki naraku ili slično.
slike su kod Mareta pa će on postaviti
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users