Preturajuci po arhivi naidjoh na staru temu iz osamdesetih godina iz zagrebackog casopisa SAM (svoj majstor), stariji se secaju kakav je to casopis bio, izlazi on i sada . al` ono sto je onda bio to je bila prava stvar , bukvar za sve...
Ova stara tema dokazuje da nas narod nije bio bez ideja ni onda , a gde bi nam bio kraj da smo samo malo bogatije drustvo...
Ovaj projekat je relativno lako ostvarljiv, nisu potrebna neka velika ulaganja, najskuplja stvar je akumulator tog kapaciteta (naravno moze se staviti i manji na ustrb autonomije ), kome je dosta desetak KM dnevno , moze ici i na 55 AH ( manji gabariti i tezina )...
Citajuci ovo ponovo, posle dugog niza godina, toliko sam se zapalio, da sam skoro blizu odluke da se upustim u projekat izrade ELEKTROBICIKLA, moglo bi to da se lepo odradi, a i zima je pred nama ...ko zna???
Ako neko bas hoce , snimicu u vecoj rezoluciji da bi bilo citljivije...
Morate priznati da je zanimljivo...
UZDRAVLJE...
0
9 replies to this topic
#1
Posted 01 November 2011 - 16:31
#2
Posted 01 November 2011 - 19:49
da to je sa jednosmernim motorom sa kolektorom i četkicama, dinamo od FAP-a, je ustvari i motor...
hah da je devojka vozila bilo bi zanimljivije koliko treba noge da raširi, velik ovaj olovni od 90A...
edit
hebo rezoluciju, daj molim te malo veće slike, dakle ima alanser od fergusona i dodao je dva namotaja ne mogu da pročitam, vrv da poveća obrtni moment, ili ih prespaja pa ima dve brzine.. ono je samo kućište od dinama...
hah da je devojka vozila bilo bi zanimljivije koliko treba noge da raširi, velik ovaj olovni od 90A...
edit
hebo rezoluciju, daj molim te malo veće slike, dakle ima alanser od fergusona i dodao je dva namotaja ne mogu da pročitam, vrv da poveća obrtni moment, ili ih prespaja pa ima dve brzine.. ono je samo kućište od dinama...
#3
Posted 02 November 2011 - 12:10
Falila je jos jedna... jbg, zaboravio...evo,
Snimi sliku, pa zumiraj,kvalitet papira je los, tako je kako je, pa jos staro skoro 30 god...
Ja koliko vidim , aku je 150 Ah, kamionski, taj je tezak oko 45-50 kg...
Mislim da bi onaj od 45 Ah radio posao za oko 8- 10 km...vise nego dovoljno za jedan prosecan dan, a tezina i gabariti neuporedivo manji...
Snimi sliku, pa zumiraj,kvalitet papira je los, tako je kako je, pa jos staro skoro 30 god...
Ja koliko vidim , aku je 150 Ah, kamionski, taj je tezak oko 45-50 kg...
Mislim da bi onaj od 45 Ah radio posao za oko 8- 10 km...vise nego dovoljno za jedan prosecan dan, a tezina i gabariti neuporedivo manji...
#4
Posted 02 November 2011 - 14:25
preradio u veću rezoluciju..samo to nije tako dobro kao kada je skenirano u 1600x1200
Mišo ne bilo ti teško, odužiću se obećavam...
Mišo ne bilo ti teško, odužiću se obećavam...
#5
Posted 02 November 2011 - 16:19
Hehe, pa zato smo tu...sad je sasvim citljivo...dobro si odradio...
Hteo sam da ovo otrgnem od zaborava, jeste staro, ali je sasvim upotrebljivo, lako dostatno, bez ikakve slozene elektronike, sema je prostota ziva...
Ovih par dana obigravam oko sinovljevog bicikla k`o macak oko slanine, bojim se da me ne vidi da me ne pita sta radim, a ja razmeravam, planiram, gledam kad bi radio gde bi sta i kako stavio...naravno , njegov ne smem da diram, ali on treba ovih dana da nabavi od drugara jedan stel, a meni treba samo stel i zadnji tocak...
u garazi sam nasao anlaser od zastave, to je onaj 0.8 Kw, to je oko 1 Ks, za bicikl i ne treba jace, a i manji je potrosac struje, pa bi zadovoljio i manji aku...Cak imam ideju da se iskoriste oni kineski NI-Cd od 6V , pa da se spajaju u redno- paralelne veze ( dva takva sam kupio prosle godine misleci da ih iskoristim za skuter, pa ih povezao u seriju, dobio 12 V 4 Ah , ali nije hteo da pali , posle sam kupio olovni i sve je bilo OK - nesto ja tu ne znam)...za kapacitet od 40 Ah treba ih desetak komada, po ceni od 500,00 din . kom, a razlika u gabaritima i tezini je znatna, a posto su tanji , bolje se moze izvesti ulapanje u ram...tezina je jako bitna stvar, a i teziste da bude sto nize zbog stabilnosti...
Al` sam se raspisao , k`o da sam vec poceo da radim...a jos sam tek u fazi (ozbiljnog) razmisljanja...duga je zima...
Hteo sam da ovo otrgnem od zaborava, jeste staro, ali je sasvim upotrebljivo, lako dostatno, bez ikakve slozene elektronike, sema je prostota ziva...
Ovih par dana obigravam oko sinovljevog bicikla k`o macak oko slanine, bojim se da me ne vidi da me ne pita sta radim, a ja razmeravam, planiram, gledam kad bi radio gde bi sta i kako stavio...naravno , njegov ne smem da diram, ali on treba ovih dana da nabavi od drugara jedan stel, a meni treba samo stel i zadnji tocak...
u garazi sam nasao anlaser od zastave, to je onaj 0.8 Kw, to je oko 1 Ks, za bicikl i ne treba jace, a i manji je potrosac struje, pa bi zadovoljio i manji aku...Cak imam ideju da se iskoriste oni kineski NI-Cd od 6V , pa da se spajaju u redno- paralelne veze ( dva takva sam kupio prosle godine misleci da ih iskoristim za skuter, pa ih povezao u seriju, dobio 12 V 4 Ah , ali nije hteo da pali , posle sam kupio olovni i sve je bilo OK - nesto ja tu ne znam)...za kapacitet od 40 Ah treba ih desetak komada, po ceni od 500,00 din . kom, a razlika u gabaritima i tezini je znatna, a posto su tanji , bolje se moze izvesti ulapanje u ram...tezina je jako bitna stvar, a i teziste da bude sto nize zbog stabilnosti...
Al` sam se raspisao , k`o da sam vec poceo da radim...a jos sam tek u fazi (ozbiljnog) razmisljanja...duga je zima...
#6
Posted 02 November 2011 - 19:00
Ali pazi,anlaser ima cetkice koje bi se brzo potrosile,a i on pitanje koliko bi izdrzao posto je on pravljen da ti zaverglas najvise 5-10sec i da prekines,a ne da se vozikas ceo dan
#7
Posted 02 November 2011 - 22:37
Ako vam nesto znaci, mogu ja skenirati ovo, imam kuci skener.. Moze do 1200 dpi(tacaka po incu kvadratnom), mada je to preterivanje, 300 je optimalno, jer ono od 1200 zauzima 400MB ako se skenira u boji!
A mogu i da skeniram pa da "isecem" slike, a tekst sa slike da prevedem u tekst, i onda napravim pdf, to je izvodljivo, iako ima dosta da se radi, dok se ispise u latexu, ali bi zauzimalo znatno manje, jer bi tekst bio sacuvan kao tekst, a ne kao deo slike..
A mogu i da skeniram pa da "isecem" slike, a tekst sa slike da prevedem u tekst, i onda napravim pdf, to je izvodljivo, iako ima dosta da se radi, dok se ispise u latexu, ali bi zauzimalo znatno manje, jer bi tekst bio sacuvan kao tekst, a ne kao deo slike..
#8
Posted 03 November 2011 - 09:18
Ma nema potrebe,vidi se i ovako ok.
#9
Posted 03 November 2011 - 09:35
Hvala ti Bozo, svakako ja mislim da je citljivo i ovako , ko hoce nesto vise , nek` prekuca sebi bitne stvari, ovo je vise kao informacija, da se nesto i pre skoro 30 godina radilo na elektropogonu u domacoj radinosti...
Milose , ne znam da li si video, za hladjenje vucnog motora je obezbedio poseban motor sa propelerom, pa vazduh struji preko cetkica i kolektora gde se razvija znatna toplota , pa ga na taj nacin stiti od pregrevanja...cetkice jesu potrosni deo svakog kolektorskog motora, ali verujem da mogu da izdrze neki razuman period, pa onda zamena...
Milose , ne znam da li si video, za hladjenje vucnog motora je obezbedio poseban motor sa propelerom, pa vazduh struji preko cetkica i kolektora gde se razvija znatna toplota , pa ga na taj nacin stiti od pregrevanja...cetkice jesu potrosni deo svakog kolektorskog motora, ali verujem da mogu da izdrze neki razuman period, pa onda zamena...
#10
Posted 03 November 2011 - 10:25
vidi ja sam zamolio da skenira kao i ovu zadnju u 1200x1600 tačaka, i to u 72dpi, ti fajlovi su veličine 200-300kb i dovoljni za čitanje i analizu slika...
u interesu foruma je da imamo dobre rezolucije...
u interesu foruma je da imamo dobre rezolucije...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users