#21
Posted 03 November 2016 - 13:51
I javlja se problem, na 10cm od klipa na oba agregata zapazam oko 450°C, ne vidim neku razliku.
Sad treba izmjeriti karbosa pa da se formira neka baza podataka
#22
Posted 03 November 2016 - 15:39
#23
Posted 03 November 2016 - 22:41
http://forum.pyrothe...post__p__116756
Uzeo sa ebaya od kinesceta za nekih 5 dolara digitalni uredjaj koji radi na bateriju od 9V, i uzeo sondu, ova mi se ucinila najoriginalnijom, samo se izbusi rupa na grani i zavari matica za 6mm standardni navoj. Na sobnoj temp. mjeri jako precizno.
A danas sam odradio mjerenje na serijskom agregatu, 50ccm purejet. Samo je nabacen ZX od auspuha i mapa je odblokirana. Dakle smesa je podesena pod inzinjerski konac, a ja sam se pobrinuo da tako i ostane (nema falseva, nalivanja...)
- Temp. ispusnih plinova se krece skoro isto kao i za 70ccm.
- Nakon duzeg forsiranja i naglog zaustavljanja, pa ponovnog gasiranja, temp. se poveca za nekih 10°C, to sam zapazio i na 70ccm, ulavnom ima tendenciju dodatnog povecavanja temp.
- Na nogarama dok se kotac slobodno okrece, temp. je znacajno manja nego pod opterecenjem iako su isti okretaji u pitanju, za nekih 120°C.
- Ako u voznji drzim pun gas, i opterecujem motor tako da drzim stisnute kocnice, temp. ne raste.
- Ocekivao sam vecu temp. ali ocito su to vrijednosti na 10cm od klipa. Mislim da je i 172AC za pia imao oko 450°C
I evo jedan duzi video sa 50ccm.
Ova se spravica moze lako odraditi da radi na kontakt od skutera, tako da je stalno prisutna dok se setuje motor. Makar 9V baterija traje jako dugo. Ne bi bilo lose da se ima, pogotovo u tuningu karbosa kao jos jedan parametar pri podesavanju, a sigurno bi se razvila neka sinkronizacija izmedju ovih brojki i postupaka.
#24
Posted 04 November 2016 - 08:45
#25
Posted 04 November 2016 - 14:17
Evo ovdje sam prosirio upotrebu EGT-a na ispitivanje termostata.
http://forum.pyrothe...stata-u-motoru/
#26
Posted 05 November 2016 - 10:43
Pa, evo o cemu se radi, malo teorije , malo prakse da se podsetimo ...
Posto sam ja sklon karikiranju , takvo ce biti i ovo moje izlaganje ...komoru za sagorevanje moramo posmatrati kao jednu pec u kojoj sagorevamo gorivo koje u nju ubacujemo ...negde je to ugalj , negde drva , negde gas , a mi u nase ubacujemo benzin koji se priprema van motora u filteru i karburatoru i tu mesavinu ubacujemo u motor da bi sagorela ...tu treba ubaciti najbolju mogucu mesavinu u tacno propisanom sastavu da bi dala najbolje moguce rezultate i svoju toplotnu energiju pretvorila u mehanicki rad koji nama treba ...radi se o termodinamickoj masini koja iskoristi oko 30 % toplotne energije , a ostatak se u vidu toplote gubi , to ne mozemo iskoristiti ...u nasem slucaju pec za sagorevanje cini termogrupa koja se sastoji od cilindra, klipa , glave i auspuha ...ne ulazeci u to kako to sve radi , to znamo , produkti sagorevanja su pokazatelj sta se desava u peci , ako je crno , nema dovoljno vazduha ( kiseonika ) , ako je belo , ima ga previse , nije ni to dobro ...e, sad , klip kao najslabija karika u svemu ovome radjen je od aluminijuma i njegovih legura , a on je jako zajeban metal za npr varenje , vari se na oko 500 stepeni , a na 550 se topi ...uzana radna temperatura , zacas se upropasti ako se ne pazi ...uslovi koji vladaju u komori za sagorevanje su sledeci - visoka temperatura kod ekspanzije , pa naglo hladjenje kod usisa i tako stalno nebrojeno puta , a aluminijum ima neki svoj koeficijent skupljanja i sirenja ...ozbiljni igraci na trzistu skupo prodaju svoje klipove koji imaju usku toleranciju na razlicite temperature , pa su otporniji na njih ...a, ne kao ja ...kupim klip kod moto Baneta za 700 din . urade cilindar na normalnu toleranciju od 6 stotih i on zariba , razvuce se kao zvaka , zaprlja cilindar , oni ga posle jos malo obrade i kazu da ne sme vise ...eto ti jeftino ...posle se samo iznerviras ...klip koji je lepio i kad se obradi , vise nikad nece biti kao onaj koji nije ...kao covek koji je slomio ruku ili nogu , zaraste to , ali nikad vise nece biti kao pre ...
Empirijski ( iskustveno ) je utvrdjeno da ona toplota koja je otpadak , u izduvnim gasovima ne sme da predje odredjenu temperaturu i ona pokazuje uslove sagorevanja ...bogata smesa ima nisku temperaturu , dok siromasna visoku ...ne bi trebalo preci 650 stepeni na izlazu izduvnog kanala ...dakle , smesu stelujemo DIZNAMA i to je ono kljucno , postizemo pun efekat sagorevanja samo pravilnim sastavom smese ...i to bez rizika od ostecenja termogrupe ...najvazniji je izbor glavne dizne zato sto je ona primarna u 90 % voznje , a to ne znaci da na igli ne treba da je dobro ustelovano ...ako tu nije dobro oseticemo samo da motor nije voziv , imacemo troksovanje , mukanje , rupe u dodavanju gasa i slicno ...
E, ovde dolazimo do EGT sonde kao jednog korisnog pomagala , alata koji bi svaki ozbiljan tuner skoro trebao da ima ...ona putem termopara , to su dva razlicita metala ( da se vise ne upustamo kako radi ) pretvara sa sonde toplotu u brojeve na displeju koji nama trebaju ...ocitava temperaturu izduvnih gasova i kaze nam gde smo ...jako korisna stvar ....moze i ono preko svecice koja je samo biopsija onoga sta se desava u komori , ali ona zna nekad i da zavara ...ovo je bolje ...
Gledajuci sta ima na trzistu sigurno je da je ono od S-6 najbolje sto postoji , ali skupo brate ! Ono kod Kineza po dvadesetak dolara je mnoooooogo prihvatljivije , a radi isti posao ....ja bi to za te 2500, 00 uzeo koliko sutra , to je alat kao i svaki drugi , olaksava stelung ...ali, jos nesto mi pade na pamet ...evo sta sam otkrio ...
adult photo sharing
image hosting 12mb
Ovo je univerzalni instrument koji ima da se kupi kod svih Kineza , a valjda i drugde sa merenjem temperature pomocu termopara ...izvuku se klasicne pipalice , stave se one sa sondom i na displeju se ocita temperatura ...nisam to nikada koristio nije mi trebalo , ali evo sta kaze specifikacija ...
Ovaj tip sonde meri od -50 do 400 celzijusa ...temperaturu tecnosti , gasova , jako je brz i meri u + - 2.5 stepena ...
Postoje i druge sonde koje mere do 700 stepeni i to je vec ono sto bi za nas bilo upotrebljivo ...
Ne znam da li postoje na nasem trzistu instrumenti sa tom sondom , ali ako nadjem uzimam ...montaza sonde bi bila sa busenjem auspuha sto blize izduvnom kanalu, ucvrscenje staklarskim gitom koji je u stvari glina i eventualno bandaziranje teflon trakom ili azbestnom snurom da se osigura od ispadanja sonde ...instrument na patos dok se ne izvrsi merenje ...posle toga zatvaranje rupe na auspuhu ...ovo bi bila i najjeftinija metoda ...
Ko ima vec ovakav instrument , moze sa Alija da poruci samo senzor za ocitavanje temperature za 4-5 dolara , samo se promenu el.. kontakti i gotovo za male pare ...ali , bolje je kupiti ga celog za dvadesetak dolara ...
ZAKLJUCAK : ja mislim da svako ko je ozbiljan tuner , posebno ko puno radi sebi i drugima treba da ima ovakav instrument koji u mnogome olaksava rad u ovako vaznoj stvari , jer posledice mogu biti znacajne i bolne ...nemojte bacati pare na S-6 , isti posao ce raditi i KInez sa Alija za pet puta manju cenu ...
#27
Posted 05 November 2016 - 17:49
#28
Posted 05 November 2016 - 18:15
#29
Posted 05 November 2016 - 19:09
Pitanje je za koliko se plinovi ohlade nakon sto izadju kroz ispusni kanal, i onda jos dok dodju do termosonde koja je na 10cm od klipa, racunajuci i ispusni kanal.
Rezultati instumenata govore da imamo prebogatu smjesu, medjutim imamo odredjene gubitke na toj duzini, samo je pitanje koliko, posto svijecice pokazuju da je na elektrodama izmedju 500 i 800°C.
Dok recimo ako ostavim skuter da radi u leru kada pokazuje oko 140°C, onda imam garavu svijecicu, sto se poklapa sa ovom slikom.
Trebao bi neko zavrtiti masinu koja moze preko 10k, posto ja ne mogu preko, ali primjetio sam da kada predjem 9k temp. ubrzava sa rastom.
#30
Posted 13 May 2017 - 21:12
uploadfromtaptalk1494706320963.jpg 97.09K 44 downloads
uploadfromtaptalk1494706336771.jpg 433.41K 45 downloads
#31
Posted 13 May 2017 - 21:35
čestitke
#32
Posted 12 May 2020 - 20:25
#33
Posted 12 May 2020 - 20:51
#34
Posted 12 May 2020 - 20:52
#35
Posted 13 May 2020 - 07:47
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
#36
Posted 13 May 2020 - 08:04
#37
Posted 18 May 2020 - 17:28
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users