Presisavanje
Zima polako prolazi , oseca se miris proleca, sa sve vise suncanih , mada jos uvek hladnih dana vise je i kaciga na ulicama…
Ove zime sam palio skuta na desetak dana , dve nedelje , kad i kako stignem , uglavnom otezano zbog ekstremne hladnoce, a evo sta se desilo pre par dana …
Paljen je pre par dana, ali nije vozen, posle toga kad je sin hteo da upali i da se prvi put provoza , kaze ne moze nesto da se kurbla – ne zna da objasni sta je…kad sam uhvatio vremena krajem dana odem da vidim , stvarno nece, ni meni nije bas jasno, na kurblu kao da nesto proklizava , ne oseca se kompresija,nema kretanja klipa , ali na momente kao I da ima, ali nemam vremena da se zadrzavam , a i kasno je pa ostavljam taj posao za nedelju…
Nedelja, ajd ` da vidimo sta je…prvo sam odvrnuo svecicu, mokra kao da je zamocena u benzin…Na prvo gazenje kurble ( posto je aku mrtav skroz), kroz otvor za svecicu izbacio je deci –dva benzina…na sledece jos vise , ispod se stvorila poveca bara koju je poceo da upija beton…aha, znaci klasicno presisavanje, cilindar je pun benzina , doneo sam stari aku od kola koji je pun, znao sam da to nece proci tek tako bezbolno…ocekuje me zestoko luftiranje motora, nece to bas tako brzo biti…pogled na skalu goriva pokazao je da nedostaje najmanje dve litre benzina , posto je bila pre ovoga na oko pola…
Verglanje preko anlasera je izbacilo kroz otvor za svecicu veliku kolicinu benzina i to tamo pod patos gde stoji alarm , koji se neocekivano aktivirao kad ga je zalio benzin , pa u nemogucnosti da ga brzo deaktiviram, ko zna sta je pogresno shvatio, morao sam da pobegnem iz garaze dok za par minuta nije prestao…posle sam prebacio krpu preko njega…anlasovanje je izbacivalo stalno nove kolicine benzina iz cilindra, znao sam da bilo kakav pokusaj paljenja nije moguc do se cilindar i karter ne ociste od viska goriva…
Kapa za svecicu i visokonaponski kabel od bobine su odmaknuti od rama i metalnih delova da slucajno preskakanje varnice ne bi izazvalo pozar, PP aparat je bio na dohvat ruke , za svaki slucaj , garaza je puna benzinskih para iako je otvorena…
Posle skoro sat vremena povremenog anlasovanja , posto sam davao prilike anlaseru i akumulatoru da se odmore , prestao je da izbacuje benzin kroz otvor za svecicu…
Zavrtanje svecice i pokusaj paljenja…posle par minuta poceo je davati neke znake zivota , treba ga naci , bez sauga sa saugom, bez gasa sa gasom , znaj ga kakvo je stanje u cilindru i u jednom trenutku nesto je kao upalio , mutno radi jedva da je ziv , ne prima gas, radi samo na punom gasu , obrtaji jedva za ler gas- cim se malo popusti gas – ugasi se…garaza puna dima, na auspuh poceo ( neverovatno ) da izbacuje tecan benzin i to ne u maloj kolicini ! Toliko je bio motor potopljen…za sve ove godine bavljenja ovim, ovako nesto nikad nisam video !!!
Zakljucak : jos uvek visak goriva , nedostatak vazduha , ali gde , kako. zasto ? Sledece sto sam uradio je da sam smakao crevo sa karba sto ga povezuje sa air- boxom i – motor je prodisao! Dobio je obrtaje, sve je pocelo normalno da radi! Ali , zasto nece da radi sa air – boxom? Dva sarafa - skidanje , kad on tezak k`o crna zemlja!!! Iz njega sam istresao celu litru benzina!!! Dovodna cev u kutiju je bila skroz potopljena u benzin i nije uopste prolazio vazduh kroz air –box! Prosto je neverovatno da je i kutija toliko dobro dihtovala da iz nje nije iscutila ni kap benzina!
Problem je resen, posto gumu izmedju air-boxa i karba nisam mogao vratiti, otvrdnula, ispucala, zrela za menjanje , stavio sam gljivu, bar privremeno, bez ikakvog stela karba, nemam sad vremena za to- kad bude toplije, mada bi najradje vratio air-box, ali otom- po tom…probna voznja je pokazala da je sad sve u redu, moze se voziti, naravno ima mesta stelovanju, ali sve to za kasnije…
Sad je najvaznija analiza – sta i zasto se desilo i sta se moglo desiti…proslog leta sam zamenio prepravljenu slavinu ( od APN- a ) sa rezervoara novom vakumskom ( kineskom ), cena bila oko 800,00 din. i ta je bila sada na skutu…ostala zaglavljena u otvorenom polozaju, gorivo slobodnim padom islo u karb…iglicasti ventil na TNT- u nije uradio svoj posao, ( po prvi put ) i potopio motor , auspuh , filter…vakumska slavina ( zbog loseg kvaliteta i stalnih problema i mogucnosti zaglavljivanja i u zatvorenom polozaju ) nikad vise nece biti na mom squtu!!! TNT-u cu ovaj put oprostiti, ali, ako se opet bude desilo…
Sta se moglo desiti ? Cista je sreca da je ovo proslo bez ikakvih ostecenja, a moglo se desiti sledece: kad je cilindar delimicno ispunjen benzinom u kolicini koja je veca od zapremine kompresionog prostora, posto je tecnost nestisljiva , prilikom sabijanja moglo je doci do takozvanog HIDRAULICNOG udara koji moze da osteti motor i to tamo gde je najslabiji, moze doci do krivljenja klipnjace, ostecenja klipa , karike, ricni na osovini radilice , zupcanika na anlaseru, zuba na kurbli i ko zna cega jos…
Ovaj put sreca me spasla vecih ( i skupih nepotrebnih ) radova , eto sta moze zestoko presisavanje da napravi…
UZDRAVLJE…
0
6 replies to this topic
#1
Posted 05 March 2012 - 10:19
#2
Posted 05 March 2012 - 13:09
Meni se to desilo na yamahi,tj nekoliko puta,ispostavilo se da je neki pametnjakovic pre mene iskosio karb,evo kako je stajao gledano pravo odozgo:
http://postimage.org/image/pj05ipjr3/
I znaci toliko ga zalio da nijemogao uopste da zavergla,ja probam na gurku,blokira tocak,i malo po malo i odblokirao sam ga(nisam znao sta je u pitanju,posle sam saznao da je mogao da mi izbije semering,iskrivi klipnjacu i sta vec),onda je nekako uspeo da upali,na punom gasu jedva radio(airbox ne moze da se napuni jer je mnogo vislej od karba),na auspuh je izbacio bar litar goriva,ja nisam mogao da verujem,o dimu tek da ne pricamo,i onda je lepo proradio,izduvao se i sve normalno...cim ga ostavim makar i na pola sata sa otvorenom slavinicom opet zalije...onda sam skinuo karb,ocisito ga lepo,vidim sve ok,namestim ga kako treba da stoji(ima i zljeb na prirubnici,ali nema ko da gleda),i sad je sve najnormalnije.
http://postimage.org/image/pj05ipjr3/
I znaci toliko ga zalio da nijemogao uopste da zavergla,ja probam na gurku,blokira tocak,i malo po malo i odblokirao sam ga(nisam znao sta je u pitanju,posle sam saznao da je mogao da mi izbije semering,iskrivi klipnjacu i sta vec),onda je nekako uspeo da upali,na punom gasu jedva radio(airbox ne moze da se napuni jer je mnogo vislej od karba),na auspuh je izbacio bar litar goriva,ja nisam mogao da verujem,o dimu tek da ne pricamo,i onda je lepo proradio,izduvao se i sve normalno...cim ga ostavim makar i na pola sata sa otvorenom slavinicom opet zalije...onda sam skinuo karb,ocisito ga lepo,vidim sve ok,namestim ga kako treba da stoji(ima i zljeb na prirubnici,ali nema ko da gleda),i sad je sve najnormalnije.
#3
Posted 05 March 2012 - 14:39
Znaci, nisam usamljen u ovom losem iskustvu...kod mene je air box dosta nisko, pa je curilo na sve strane i u cilindar i u filter...
#4
Posted 05 March 2012 - 23:00
Ali proveri plovak obavezno,kos mene je bio mnogo iskosen,kad sam ga ispravio sad vise uopste ne zatvaram slavinicu,i posle nekoliko dana pali na cvrgu,a onako plovak nije mogao da zatvori pod onim uglom,a kod tebe verovatno sve normalno stoji,tako da obavezno proveri plovak,nesto sigurno nije u redu,a i slavinicu,mada meni na freeju slavinica uopste ne radi,pa opet ne zaliva uopste(dellorto 17.5mm),a imao sam i taj TNT 19mm(ako sam u toku ti imas taj),isto sam ga jedno vreme vozio sa pokvarenom slavinicom i nije pustao kap,ja sam stvarno imao dobro iskustvo s njim,i kupio bi ga opet da mi treba veci
#5
Posted 05 March 2012 - 23:05
Milose pa gde ti je TNT?
Alien, ti baš nemaš sreće sa tim slavinicama. A sad ti i karb radi nešto s leđa.
Alien, ti baš nemaš sreće sa tim slavinicama. A sad ti i karb radi nešto s leđa.
#6
Posted 06 March 2012 - 08:48
Jbg, Bozo, tako je, kazem , sad cu mu oprostiti, jer do sad nije bilo problema , ovo je prvi put, ja za taj karb imam ( do sad ) samo reci hvale, al` ipak da je slavina odradila svoj posao , do svega ovoga ne bi doslo...ovako, ostaje od APN-a prepravljena, a najvise se bojim da vakumska ostane zaglavljena na zatvoreno, a onda bitte malo , ( ili malo vise, zavisi gde te snadje ) gur - gur do kuce...
Ovih par dana sve normalno, znaj ga sad...
Ovih par dana sve normalno, znaj ga sad...
#7
Posted 06 March 2012 - 09:22
Prodao sam sve osim KITa od turpije,ostao jos on,mada njega verovatno necu da prodajem,razmisljam da ga stavim na freeja...ali mi zao da ga rasturam sad kad je najzad sve u redu...a i ne ide lose sa malosi sportom,ali neka ga ipak sport pro za rezervu...
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users