Jump to content


Kupovina novog, formiranje akumulatora



27 replies to this topic

#21 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 07 April 2015 - 12:31

12.2 napon je vec dosta slab kapacitet akumulatora.
Tako da ako stoji na takvom naponu se samo radi sulfatizacija i dodatno pada kapacitet.
Ja takoder imam vartu 9ah , al ne pada ispod 12.6V nikad.
Svakih par tjedana ostavim na cteku da dopuni ak se ne vozim cesto


Edit: i moja je dosla manje napunjena nego yuasa al zato svaki aku treba nakon formiranja odma na punjac a ne u skuter kako obicno ljudi rade

Edited by Anabellas, 07 April 2015 - 12:36.


#22 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 07 April 2015 - 14:25

Svaki aku puniti pre stavljanja na koriscenje,mnogo cete vek da mu produzite.Formira se i na punjac posto su sad svi suvi ti za motore.Mala struja najbolje 0.4-0.6A 5-6 sati i napon 14.4-14.7V za gel,sa kisleinom moze do 15,5V. Napon od 12.2volta je 40% napinjen aku na temperaturi od 25 stepena. Pun je 12.8 V,znaci cim dodje do 12.5V trebalo bi da se dopuni. Ja praktikujem svaki mesec dana da ga dopunim i mnogo duze traju akumulatori nego ko to ne radi nikad ili jednom u godinu dana. I da aku stoji samo on se vremenom prazni,tako da i tad treba da se puni jednom mesecno ili na dva meseca.

#23 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 07 April 2015 - 14:51

akumulator ima 6 ćelija
svakoj je minimalni napon 1,6V i ispod njega mora da se dopunjuje ili se trajno ošteti
svakoj je maksimalni napon 2,1V i preko toga ne treba da se puni jer se isto tako ošteti

-- dakle jedan akumulator ne sme da ima ispod 6x1,6V = 9,6V ni u kojem slučaju , ni zimi kada stoji nikada ... samopražnjenje postoji

-- jedan akumulator ne treba da ima preko 12,6V... retko se dešava da vidimo 13,1V ali to je minut posle skidanja sa punjača već 12,6V dakle preko toga ga nema smisla puniti

svaki akumulator ima svoju unutrašnju otpornost, i na osnovu nje vuče više ili manje struje tokom punjenja... ispravni akumulatori bi po pravilu trebali da povuku desetinu svoga kapaciteta već na 14,2V naponu,...
ako povuku više znači da su se više ispraznili i da će posle određenog vremena ona biti stabilizovana, ukoliko povuku manje znači da su već oštećeni i da im je unutrašnja otpornost kao i kapacitet već pogoršan, ukoliko duže vreme vuku više moguće je da je neka od ćelija u kratkom spoju... taj aku je isto tako ošteće i neispravan

dakle ukoliko imamo ampermetar obratimo pažnju da struja punjenja ne prela 1/10 kapaciteta.. što znači 0,5A za ove 5Ah koje koristimo...

na nekima je napisano FAST charging 1h 5A... ok ko želi neka puni sa 5A 1h... moguće je da će biti napunjen i moguće je da će mu vek trajanja biti kraći..

konkretno najbolje je napraviti balans sa nekim rednim otpornikom, ili nekom sijalicom tipa 12V 21W od stop svetla, koja će se ponašati kao amortizer u kolu punjenja, i u trenutku veće struje preuzeti na sebe veći napon, a trenutku manje (kada se aku već dopunio) preuzeti na sebe manji napon.. ovaj primitivni metod regulacije struje punjenja praktikuju i stari majstori.. sijalica zasveli u početku i kada se potpuno ugasi aku je pun...

da ne pišem dalje imamo ovde tu temu obrađenu
http://forum.pyrothe...je-akumulatora/

#24 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 April 2015 - 18:04

Moj punjac coperica made in JA ima ogranicenje struje, pa kad okacim prazan akumulator, ako povuce vise struje, puni ga u impulsima reda 0,5sec impuls, 1s pauza, pa tako kako stuja pada impulsi su sve cesci dok ne ustali punjenje kada je struja punjenja konstantna. Do sada sam uspesno punio akumulatore, kako ove sa skutera tako i auto aku. Vrsni napon punjenja je 14,4v, toliko daje i generator kroz regler u skuteru, a i u autu.

#25 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 07 April 2015 - 19:43

Prazan aku ima 11,3-11,8 V i tad je prakticno neupotrebljiv za startovanje.Ako vam napon padne na 10,8-10,2 volta sto ne treba nikako dozvoliti jel je pocela sulfatizacija koja za dva tri dana unisti aku koji mozete da bacite posle ako ga ne dopunite u tom roku. Tako da 9,6 volta to je odavno mrtav aku ili mu je jedna celija u kratkom spoju.Nikako ispod 11 volti ne drzati aku jel ode u zaborav.Ima i tu resenje za oporavak ali za to treba poseban uredjaj. KOd kiselinskih aku kontrolisati tecnost da ne ostane suv,ako nema dovoljno 6-7mm preko celija doliti destilisanu vodu. Ja koliko znam 12,6 volta je 100% pun aku ako ja spoljna temperatura 0 stepeni.

#26 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 08 April 2015 - 01:08

Trebate provjeravat cesto aku i ako padne recimo ispod 12.5 na punjac. Tako se eliminira da uopce dode do procesa sulfatizacije i akumulatori traju dugo godina.
Bas me zanima kolko bu moja varta terala, brinem o njoj pa mislim da cu prije i nrg prodat nego ce ona bit za promjeni 😀

#27 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 April 2015 - 23:43

evo ja imam Exide aku od 6aH već 3 sezonu...kad god dođe do recimo 11.6-11.7V minimalno odma na punjač....I u pravu je Miki, 100% pun je kada pokazuje 12.5-12.6V ali pod opterećenjem pumpe koja troši oko 0.2V....

#28 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 09 April 2015 - 23:53

kad smo kod akumulatora ostao sam jucer ispred ducana bez auta, crko aku sam od sebe u roku keks i nece ni verglat niti nista, nije s e ni napunio prek noci niti malo.
kupio novi aku i usput mi covjek salje ovakav punjac koji je kopija cteka s modom auto/motor
http://01fd3341714c9...02-05-39-25.jpg





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users