akumulator ima 6 ćelija
svakoj je minimalni napon 1,6V i ispod njega mora da se dopunjuje ili se trajno ošteti
svakoj je maksimalni napon 2,1V i preko toga ne treba da se puni jer se isto tako ošteti
-- dakle jedan akumulator ne sme da ima ispod 6x1,6V = 9,6V ni u kojem slučaju , ni zimi kada stoji nikada ... samopražnjenje postoji
-- jedan akumulator ne treba da ima preko 12,6V... retko se dešava da vidimo 13,1V ali to je minut posle skidanja sa punjača već 12,6V dakle preko toga ga nema smisla puniti
svaki akumulator ima svoju unutrašnju otpornost, i na osnovu nje vuče više ili manje struje tokom punjenja... ispravni akumulatori bi po pravilu trebali da povuku desetinu svoga kapaciteta već na 14,2V naponu,...
ako povuku više znači da su se više ispraznili i da će posle određenog vremena ona biti stabilizovana, ukoliko povuku manje znači da su već oštećeni i da im je unutrašnja otpornost kao i kapacitet već pogoršan, ukoliko duže vreme vuku više moguće je da je neka od ćelija u kratkom spoju... taj aku je isto tako ošteće i neispravan
dakle ukoliko imamo ampermetar obratimo pažnju da struja punjenja ne prela 1/10 kapaciteta.. što znači 0,5A za ove 5Ah koje koristimo...
na nekima je napisano FAST charging 1h 5A... ok ko želi neka puni sa 5A 1h... moguće je da će biti napunjen i moguće je da će mu vek trajanja biti kraći..
konkretno najbolje je napraviti balans sa nekim rednim otpornikom, ili nekom sijalicom tipa 12V 21W od stop svetla, koja će se ponašati kao amortizer u kolu punjenja, i u trenutku veće struje preuzeti na sebe veći napon, a trenutku manje (kada se aku već dopunio) preuzeti na sebe manji napon.. ovaj primitivni metod regulacije struje punjenja praktikuju i stari majstori.. sijalica zasveli u početku i kada se potpuno ugasi aku je pun...
da ne pišem dalje imamo ovde tu temu obrađenu
http://forum.pyrothe...je-akumulatora/