Jump to content


Auspuh



26 replies to this topic

#21 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 May 2016 - 20:34

Eh, opet mali problemi sa auspuhom ...a, i najmanji problem postane veliki kad pocne da te izludjuje , pa uzima ti vreme , a imas druga posla ...

To kad sam pre nekoliko dana menjao pakne na Alienu , da bi skinuo tocak , mora se skinuti auspuh , a da bi se skinuo auspuh , treba isfrezirati bastu ...jbo konstrukrora Kineza ! ...to sam mislio da izbegnem zbog proslogodisnjih problema sa jednim brezonom i to sam jedva resio da se ne odvrce i progoreva mi dihtung auspuha ...naravno , zbog ovih radova nije moglo bez skidanja ...

Posle montaze tocka - auspuh ...cini mi se da brezon dobro stoji , a drugo je saraf ...tako je bilo zadnje kako sam montirao i drzalo je dobro ...kupim novi , onaj od BT-a , sa maksimalnom paznjom ga montiram , pazim i da ne pretegnem , ali da je dovoljno stegnuto ...20-30 km voznje, dan - dva i poceo da prdeka ..u garazu , legnem pod njega odvrnuo se napola saraf na brezonu i onaj drugi malo zinuo i ispalio komad dihtunga ...nista , mora novi , ovako ne moze ...

Imam klingerita , za 15 min napravim novi , isti je kao fabricki ,jedan brezon je uvrnut u cilindar i drzi dobro , a ovo drugo je saraf M-6...taj je problematican , on se odvrce i onda i matica sa brezona ...najverovatnije je da postoji zazor izmedju sarafa i navoja u cilindru i tu pre nije pomogao ni lock za navoje ...odlucujem se za drugu tehnologiju popravke koja je i pre dala dobre rezultate , pripremim brezon , operem ga dobro nitro razredjivacem , kao i navoj u cilindru , nanesem i jako tankom sloju onaj ( kineski ) tecni metal koji se pokazao kao izvanredan za razne stvari , na stablo brezona namotam tek poneku dlaku kudelje i preko toga ponovo u najtanjem mogucem sloju tecni metal i sve to preko dve matice stegnute u kontru pazljivo uvrnem ...

Na sam zaptivac sa obe strane u tankom sloju nanesem isto tecnog metala , pritegnem pazljivo ...u samim maticama u navojima je isto tecni metal ...visestruko osigurano ...ako sada proprdeka - zavaricu ga !!! Na njegovu ( a i moju ) srecu nije ...otada presao oko 300 km i sve je ( zasad) u redu ...

To samo pokazuje koliko je aluminijum kao materijal mekan i sa koliko se paznje mora pristupiti svemu ...isti auspuh na gusanom cilindru nije pravio probleme , u gus uvrnut brezon se ne odvrce tako lako zbog tvrdoce materijala , kod njega postoji druga opasnost da se zalomi ako se pretera ...secam se koliko je Bojan imao problema sa brezonima , pa sam ovom poslu pre montaze cilindra bas pristupio sa maksimalnom paznjom , ali eto, to nije zavisilo od mene ...no, bitno je da sam na kraju resio i da je ova tehnologija popravke sa tecnim metalom uspela ...

#22 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 August 2016 - 09:32

Sad kad sam se u Nedelju vracao iz NS-a , idem dunavskom stranom Fruske gore , negde oko Banostora odjednom promenio zvuk , neko grozno kao struganje , vibracija , nesto cese , ne mogu da objasnim odakle potice zvuk …vidim , odaziva se na gas , nije nista iz masine vitalno, odlucujem da bez stajanja nastavim …popnem se tako uz Frusku , zvuk struganja , vibracija je i dalje prisutan , cas jace , cas slabije , ali ne prestaje …pri samom kraju spusta Land Rover vozi oko 50-60 , ja sam prvi iza njega , iza mene nekoliko automobila …usporava nas , vozac verovatno neiskusan , ili ne zna put …posle nekoliko minuta takve voznje , na pogodnom mestu odlucim se za preticanje , dajem pun gas i brzina je za nekoliko sekundi porasla do oko stotke …za mnom ostali …

U Ponedeljak nista nisam radio zbog posla …juce , Utorak , ajd` da vidim sta je …i cim sam se uhvatio za auspuh , vidim drma se tri- cetiri santimetra , pukao nosac kod zadnjeg tocka , bacim dole lezaljku ( to je alat za popravku skutera ) spremim se za dotezanje , kad ono nije ! Pukao na dva – tri santimetra od cilindra , nije mogao da izdrzi tezinu zbog puknutog nosaca i to je to …Pa, nista , skidanje , odnesem kod mog druga Rajkana i on to zavari inox elektrodom i sve ko novo …

Vec kad je skinuto , ajd odlucim se na onaj godisnji remont i generalno sredjivanje …prvo sam morao da nosac malo prepravim zbog unekoliko promenjene geometrije …to mora biti udeseno da nigde ne bude napregnuto , inace ce opet doci do pucanja ili produvavanja …to mi je oduzelo bas dosta vremena , ali je na kraju odradjeno majstorski , pa i ofarbano u crno…

Na samom auspuhu nema neke rdje , ali ceo nema nikakav sjaj i matiran je …Ona lepeza sa smirglom na brusilici odradila je dobar posao , za pola sata je skinula oko 90 % tog sloja , to je u stvari bio lak koji je promenio boju , pa vise nije bio bezbojni , nego je pozuteo …i takav je dobro stitio od korozije …

Sta drugo da radim ? Doradim malo jos gde brusilica nije mogla da pridje , razmontiram i prigusivac , povadim sve napolje , svu masnocu operem benzinom visestruko , sve je bilo masno …U dva – tri sloja preprskam MOTIP sprejom , to je bezbojni lak za 800 stepeni , nije bio bas jeftin kad sam ga uzeo pre neku godinu , ali ima za nekoliko puta da se radi …U uputstvu kaze kad se preprska . od pola sata do sat zapeći na 160 stepeni …ja sam ga pola sata ispolivao onim jakim industrijskim fenom sa 500 stepeni , valjda je to dosta ?

Na kraju montaza, zaptivac sam napravio od liskuna , taj vatrostalni material izdrzava direktan plamen i preko 1000 stepeni pa nema opasnosti od progorevanja …bio sam precizan u izradi i sve je dobro selo , nigde ni po kojoj osi nema naprezanja…

Ispod cilindra oko nogu sve je bilo masno , to sam detaljno oprao , nisam mogao tako ostaviti …najvaznije je da ono cega sam se plasio da nece biti u redu dobro stoji – brezoni na cilindru su dobro uvrnuti, a auspuh sam osigurao sa dve matice stegnute u kontru sa osecajem da ne pretegnem …ne ocekujem otpustanje , videcemo …

Sve je ispalo dobro , bio sam precizan u merenjima , rupe na nosacu su se sve poklopile , nista nije napregnuto , sto je do mene dobro sam uradio , ali radovi na auspuhu su mi uzeli skoro ceo dan… Na prvom paljenju posle montaze je tih koliko moze biti , nigde nista ne duva , sve je ok …Smorio sam se od posla , ali uradio sam jedan kapitalni remont …zadovoljan sam …

#23 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 August 2016 - 12:52

Svaka čast Mišo, tako se radi i mora tako. Daj sliku tog spreja, moraću i ja uskoro Lea generalisati, pola je pocrnio (nagoreo) a pola potamnio ko da je bio u solarijumu. Top je još ok ali je postepeno sve bučniji pa će morati generalka.

#24 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 August 2016 - 16:41

Evo kako mali sada izgleda ...sjaj inoxa, zasticen bezbojnim lakom , pa dokle izdrzi ...

Posted ImagePosted Image[url=

Bio je pre neku godinu nesto preko 800,00 din , ja sam ga koristio tri - cetiri puta do sada i ima za jos ...radi posao za te pare termootporan do 800 stepeni ...

#25 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 August 2016 - 22:17

Yasuni opet u formi, još da poprimi one lepe nijanse plave i ljubičaste boje i milina...Svaka čast Mišo!!

#26 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 August 2016 - 23:44

Bravo Miso! Dobro uradjen posao.
I mene ceka sredjivanje Treka. Povukao je dosta korozije pa mu ne gine farbanje u crnu.

#27 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 October 2016 - 19:05

osvezavam temu - nemam sta pametnije ...

ODRZAVANJE AUSPUHA

Najmanje problema sa onim serijskim bojlerom …proizveden u industrijskim uslovima , predvidjen da traje , ali ko od nas to ima ? Niko …Svi imamo rezone koje iako su isto proizvedene u manje- vise industrijskim pogonima zahtevaju izvesno odrzavanje , a svedoci smo da cesto kostaju vise i od same termo grupe …

Najmanje problema ima sa onima koje su hromirane – niklovane …to je galvanska prevlaka koja stiti material ispod koga je …nanesena je u tankom sloju , ali ipak, nije svemoguca …i na njoj zna povremeno da se pojavi korozija koja se mora blagovremeno otkloniti da ne uhvati maha …ja sam nekoliko sezona vozio Bulleta u hrom verziji , sada je na Maticu , tokom godina dobro je sluzio …hrom je relativno dobro stitio od korozije , ali imao sam primedbu na tanak nanos koji mestimcno samo sto nije progledao …i na varovima je bilo malo kriticno …od odrzavanja zahtevao je samo povremeno poliranje sa nekom abrazivnom pastom , koristio sam neki tecni abraziv i opet je bio kao nov …

Kad sam pre neku sezonu presao na Yasera to je skroz druga prica …Stigao je od SALLE ta iz Kraljeva , bio je u savrsenom stanju …On ga je odradio za prodaju u visokom sjaju , ali go lim…izvedba je naravno, u prohromu ili ti ga inoxu …poceo sam da vozim tako , ali ma kako prohrom bio otporan na koroziju , ipak se nesto moralo uraditi …

Nadjem na vasaru u Rumi onaj Motip , sprej za visoke temperature , do 800 C , nije bas jeftin bio , stisnem zube i kupim ga …bio oko 800 din. U nekoliko slojeva isprskam , ispolivam ga onim industrijskim fenom u trajanju oko pola sata da zapecem lak i to je to …ne mogu da kazem, sluzio je svrsi , korozije nije bilo , mozda mestimicno na varovima , ali zanemarivo …vremenom , ceo auspuh se prevukao nekom patinom , kao da je lak pozuteo , ali je i dalje stitio od korozije …nedavno , kad sam imao onih problema sa dihtungom , dosao je na red da se ponovo revitalizuje …ona lepeza na brusilici je odradila dobar posao i posle nje vrlo malo rucnog rada gde nije mogla da dohvati i priprema za lakiranje je gotova …po istom postupku kao i pre …ocekujem da ce lak dobro stititi neko vreme…

Ja mislim da sto se tice odrzavanja imamo nekoliko mogucnosti …najbolja je hrom verzija , tu je daleko najmanje odrzavanje , samo povremeno nekim abrazivnim sredstvom i kao nov je …druga varijanta su takozvani lakirani , dok drzi lak – drzi , a kad se sredjuje imamo dve mogucnosti …priprema i ponovno lakiranje gde lak preuzima na sebe ulogu zastite ili ostavljanje u `sirovom ` stanju gde ce zastitu na sebe preuzeti povremeno prskanjeWD- om ili necim slicnim …ovo je ujedno i najlosija zastita , mora se blagovremeno odraditi , ako ne uradis na vreme uhvati ga korozija , posle ne vredi , stalno mastan auspuh , na njega zna da se lepi necistoca , najkrace traje , itd …ipak je bolje resenje lakiranje …

Postoji i jos jedno resenje , narocito za one koji su u losijem stanju …crna termootporna boja nanesena posle pripreme , stitice sigurno dugo i dobro …ali ruzno , brate , da ruznije ne moze biti …e, sad , ko sta i kako hoce …





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users