Sta smo dobili merenjem…
Posto su ( nekima ) od nas stigle nove igracke ( obrtaljke) igrali smo se ovih dana …ja sam moju tek posle nekoliko dana ( zbog nedostatka vremena ) aktivirao , podesio na merenje tahografa za dvotaktni motor i zivo me interesovalo kako sve to radi…
Posto mi je vozni park trenutno veliki ( squt i tri Matica resio sam da ih istestiram da vidim kakvi su rezultati merenja…
Prvi je na red dosao ALIEN…
Instrument je izolir trakom pricvrscen na pogodno mesto na gornjem kokpitu, tu oko posude za ulje, a kabel je namotan sa nekoliko krugova oko kabla za svecicu i bandaziran trakom…Odmah po paljenju motora, neka postojeca cifra na displeju pretvorila se u broj obrtaja motora na ler gasu…Ovaj test je izvrsen na BENZINU, posto kod mene postoji i AUTOGASNA instalacija, i ona je testirana…
REZULTATI TESTA:
Ler gas je na oko 1800- 2500 RPM…
Kvacilo hvata na oko 4000-4500 RPM …( tako je podeseno da malo mekse hvata i zbog potrosnje goriva , necu da ga natezem jacim oprugama ) …
Kroz ubrzanje varijator ga drzi na oko 7200 RPM, pa na nekoj srednjoj brzini imam mali pad obrtaja na oko 5600 ( to leci samo linearna polutka i nista vise ), to je pad za oko 1500 RPM, to traje par sekundi i vrlo brzo navuce oko 7500 i nastavlja do punog gasa…
Na punom gasu sam izmerio u vise navrata 8460 RPM , a jednom cak 8640 sto je maksimum koji je motor ostvario pod opterecenjem ( vozacem ) …to je odgovaralo maksimalnoj ostvarenoj brzini od nesto preko 95, do skoro 100 km/h , po njegovom satu
Na nogama sam istestirao maksimalan broj obrtaja neopterecenog motora u dva navrata i to necu nikad vise raditi, jer postoji opasnost od ostecenja, moglo se sve raspasti…Na prednji kraj sam stavio stari akumulator da ima teziste na prednjem tocku ( ja imam i gasnu bocu u gepeku nazad ) i pun gas! Ne daj Boze da je zadnji tocak uhvatio podlogu, proleteo bi kroz zid od garaze i ubio kojeg pesaka napolju!
U dva navrata izvtio je 11280 RPM ! ( nije se raspao , ali, nikad vise ) …Sve je to dokaz da ALIENU nije potreban bolji CDI , ni ona NARAKU racing bobina …znaci,MOTOMANIJINI skuteri imaju dovoljno kvalitetne bobine i CDI-e , da mogu da ostanu u ovakvim SET-UP- ovima ( base)…
Prebacivsi sistem napajanja na AUTOGAS , dobio sam slicne rezultate s tim da je maksimalni broj obrtaja opterecenog squta ( sa vozacem ) bio 8200 ( u vise navrata ) …Manji pad obrtaja na autogasu je i ocekivan , no bitno je da se sa ovakvim obrtajima sve uklapa u dobar rad rezone ( bulleta- next- r-a ) , pa sam zadovoljan…
TEST AUTOMATICA ( onog zelenog, sa A-5 masinom) …
Ler gas oko 1500-1800 RPM…
opterecen , sa vozacem u vise navrata 6940 RPM , jednom cak 7020 RPM…
TEST AUTOMATICA ( onog mog – poslovnog , jadnog , sto je sad skoro zaribao, pa dobio novi klip i kvaitetan Castrol u mesavinu) …
Ler gas oko 1800RPM…
Pun gas pod opterecenjem u vise navrata 7300 RPM , jednom cak 7520 , sto je i najvise izmereno…pa , ko kaze da se Matici ne vrte kad je sve kako treba ? Malo L klip, malo kompresija , malo rezona , malo kanali i eto ga! Vrti se brze od A-5…
Manje sam sretan sto obrtomer ima kasnjenje od sekundu – dve , ( to je do njegovog procesora i nema tu pomoci ) , pa treba dobro shvatiti sta se desava u motoru i na instrumentu …pogodniji je za pracenje nekog stalnog broja obrtaja ( ler gasa , stabilnog medjugasa ili punog gasa ) , nego pracenja kad hvata kvacilo i pracenje medjuubrzanja…bas ono sto nam je najpotrebnije…ali navici cemo se na to…
Jel` jos neko nesto merio? Kakvi su rezultati?
1
8 replies to this topic
#1
Posted 31 May 2012 - 18:25
#2
Posted 31 May 2012 - 21:18
dakle smeta malo ta zadrška, pa ništa treba se uštositi malo, uglavnom kroz vožnju može da se prati međuubrzanje, a što je po meni možda i najvažnije kod podešavanja, da li podiže obrtaje kroz ubrzanje ili guši, ponekad toliko da dođe do ivice ispadanja iz rezonance... tu je malo potrebno mozgati, sa kojom centralnom i kojim rolnicama raditi na kojem uglu torque drivera, no... bez obrtomera je to... laku noć zaboravi podešavanje...
#3
Posted 01 June 2012 - 19:39
C/P iz mog topica...
Quote
Vozio sam se malo danas da probam obrtaljku i rezultati su sledeci: kvacilo pocinje da "vata" na oko 6700-7000,kroz ubrzanje zakove na 9600 i tu ima stvarno "debelu" rezonaciju ...voznje su bile tu po komsiluku pa sam ga najvise razvuko malo preko 80 po satu tako da obr. u razvrtavanju na krajnjoj neznam...Probao sam cak i da snimim al onaj moj nosac je ipak shit...od vibracija i treskanja po rupama pritiska dugmad na telefonu i nema sanse da sacuvam snimak..i tako tri puta mora drugacije resenja...
Desilo se da je u posle 10-ak min voznje kad sam stao ispred zgrade jednostavno "zakovala'' na 1840ob i prebiranje po dugmadima nije pomoglo da je resetujem ili ugasim...Morao je poklopac dole,sitan srafciger u ruke i malo pipkanja po nozicama integralca...i uspesno se sam resetovao ... mada ima opcija reset na ploci al izgleda da se to radi necim tanjim od srafcigere..neka igla ...
Resized to 59% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Posle resetovanja odo da je probam i radi....
Desilo se da je u posle 10-ak min voznje kad sam stao ispred zgrade jednostavno "zakovala'' na 1840ob i prebiranje po dugmadima nije pomoglo da je resetujem ili ugasim...Morao je poklopac dole,sitan srafciger u ruke i malo pipkanja po nozicama integralca...i uspesno se sam resetovao ... mada ima opcija reset na ploci al izgleda da se to radi necim tanjim od srafcigere..neka igla ...
Resized to 59% (was 1024 x 768) - Click image to enlarge
Posle resetovanja odo da je probam i radi....
#4
Posted 01 June 2012 - 20:37
I iz Cveletovog snimka se vidi koliko je kasnjenje procesora u odnosu na pravo stanje , ali moze se...navici cemo se na to ...koliko para - toliko muzike, bolje ista ,nego nista...vredi to te pare...
#5
Posted 01 June 2012 - 21:29
ALIEN SM, on 01 June 2012 - 20:37, said:
I iz Cveletovog snimka se vidi koliko je kasnjenje procesora u odnosu na pravo stanje , ali moze se...navici cemo se na to ...koliko para - toliko muzike, bolje ista ,nego nista...vredi to te pare...
#6
Posted 08 July 2012 - 17:12
REZONA JE CUDO!!!
Sta da kazem ? Pre par dana zeleni Matic , onaj sa A-5 masinom je dobio rezonu i to ne makar kakvu , vec krs rezonu sa onog crvenog dobijenog...sva je iscukana odole, crna boja oderana, moj sin je pripremio za farbanje , ali crna termo boja , ona sto je bas za auspuhe je skuplja nego novi, pa se ne isplati ...tako, moj sinak kupio VATROSTAL lak Zvezdin , a to je u stvari termpotporna bronza...ja znam sta je to , ja to ne bi uzeo , ali on je eto, to kupio i sad nema nazad...ofarban cetkicom , iz daljine izgleda k`o niklovan, ali sa dva , tri metra se vidi sta je ...ali, nema veze to je i tako privremeno resenje, prava rezona mu tek sleduje ...
Posle montaze nisam mogao da izdrzim , morao sam da proverim stanje stvari...prikacio sam obrtaljku i - NEVEROVATNO!!! MATIC JE IZVRTEO 8100 obrtaja sa vozacem , to je za celih 1000 vise od onoga sto je izvrteo sa standardnim auspuhom!!! Pri tome start je ostao slican, medjuubrzanje se nesto malo popravilo , narocito kad posle sekunde prebaci u drugu brzinu, a krajnja se bas popravila dosta ...nemam Km sat na njemu da to i proverim , ali mi se cini da bi sa bilo kojim squtom na serijali lako izasao na kraj...
Stvarno- REZONA JE CUDO!
Sta da kazem ? Pre par dana zeleni Matic , onaj sa A-5 masinom je dobio rezonu i to ne makar kakvu , vec krs rezonu sa onog crvenog dobijenog...sva je iscukana odole, crna boja oderana, moj sin je pripremio za farbanje , ali crna termo boja , ona sto je bas za auspuhe je skuplja nego novi, pa se ne isplati ...tako, moj sinak kupio VATROSTAL lak Zvezdin , a to je u stvari termpotporna bronza...ja znam sta je to , ja to ne bi uzeo , ali on je eto, to kupio i sad nema nazad...ofarban cetkicom , iz daljine izgleda k`o niklovan, ali sa dva , tri metra se vidi sta je ...ali, nema veze to je i tako privremeno resenje, prava rezona mu tek sleduje ...
Posle montaze nisam mogao da izdrzim , morao sam da proverim stanje stvari...prikacio sam obrtaljku i - NEVEROVATNO!!! MATIC JE IZVRTEO 8100 obrtaja sa vozacem , to je za celih 1000 vise od onoga sto je izvrteo sa standardnim auspuhom!!! Pri tome start je ostao slican, medjuubrzanje se nesto malo popravilo , narocito kad posle sekunde prebaci u drugu brzinu, a krajnja se bas popravila dosta ...nemam Km sat na njemu da to i proverim , ali mi se cini da bi sa bilo kojim squtom na serijali lako izasao na kraj...
Stvarno- REZONA JE CUDO!
#7
Posted 08 July 2012 - 19:59
http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/huh.png Svaka cast! Koji auspuh je u pitanju? Cuo sam razne price o a5 automatiku al ova zvuci najneverovatnije. Prosto mi ne ide u glavu da u odnosu na apn ima mnogo nize kanale i manje, samo 2 brzine naspram 4-5, mnogo manju potrosnju a vecu maksimalnu brzinu-skoro nemoguce. Mozda je ipak najveca tajna u jako maloj tezini (ako se ne varam 44kg) i u lamelnom usisu.
#8
Posted 08 July 2012 - 21:19
Ma i ja se cudim, auspuh je onaj Master, Laser , koji li je, sto se kupuje za oko 1200 din , bez onog ravnog dela, samo konus i protivkonus, al` jbg, stvarno ide !!! Mislim da vrhom gasa ide oko 50 , to cu morati proveriti nekako , onaj moj poslovni stvarno dobro ide , al` ovaj je pet u celo za njega , stvarno neverovatno...eto, i obrtaljka je to potvrdila...
#9
Posted 10 July 2012 - 16:15
Zeleni A-5 postavlja nove rekorde ...izvrteo je 8240 rpm u vise navrata ...to je bilo u ranije i svezije jutro, pa mu valjda bilo lakse nego po suncu i vrelini asfalta...dokle ce stvarno ne znam...ide ludacki...nesto mislim da mu zbog svega ovoga u mesavinu dam polusintetiku umesto ovog mineralnog Castrola, ipak je preko 8000 pozeljna polusintetika...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users