

#21
Posted 10 May 2013 - 11:00
#22
Posted 10 May 2013 - 11:18
#23
Posted 10 May 2013 - 12:48
#24
Posted 10 May 2013 - 13:08
http://www.pyrotherm...atori_v1_6s.xls
#25
Posted 11 June 2013 - 10:56
Na njemu je sada glava fi 47 koja je predvidjena za postojeci cilindar ...ona je sfernog oblika , nisam merio kompresioni odnos , ali onako odokativno , ne verujem da prelazi 10.5 : 1...to sve dobro radi i nema nikakve opasnosti od toplotnog preopterecenja delova , a nema opasnosti ni od detonacije...ali ,... ideja je da se ugradjnjom druge glave sa povecanim stepenom kompresije iz motora izvuce jos snage , obrtaja ...naravno, to bi bilo na ustrb necega, ali pristajem na to ...
Tek skoro sam na netu nasao podatak o kompresionom odnosu za moj skuter, to je ono sto je proizvodjac propustio da navede u onoj korisnickoj brosuri koju svi dobijamo uz novi , a to je jedan od najvaznijih podataka...u mom slucaju to je 11.4: 1 ...fabricki dosta visoka kompresija za jednog kineza ...to je ova glava ...


Odneo sam kod strugara da je prosiri na fi 47, sa istim fabricki definisanim sqishom od 0.5 mm...

potom je glava posle sat- dva rada izgledala ovako


Tu je posao odradio smirgl u vise gradacija, malo bjaks , i na kraju polir pasta , uradilo se koliko se moglo ...
Na kraju je doslo na red merenje zapremine...to je uradjeno po Mariovoj metodi, zatvaranje pleksiglasom , s tim sto sam ja iskoristio stegu za pritezanje , isto je i sa sarafima , zabusio dve rupe i nalio crveni dvotaktol inekcijom ...tu sam bio precizan , u spric je stalo 5 ccm ulja , a glava je napunjena sa 4,2- 4, 3 ccm...

kad se napravi proporcija, zapremina cilindra prema zapremini glave dobijemo
49 : 4,2 = 100: X ... to je 11,66 to je otprilike koliko je fabricki deklarisan stepen kompresije ( 11,4 ) , nije uzeta u obzir sfera klipa i debljina zaptivaca od 0,5 mm , niti da je ova sad neznatno prosirena , ali to je to ...
Ne znam tacno k olika je zapremina ovih nasih cilindara , da li je 68, 70 ili 72 ccm , uzecu da je 70 , pa kad se napravi proporcija izadje 70 : 4,3 = 16.27...previse , ni da je dizel ...ja licno ne bi prelazio 12, 5 smatram da bi to bilo vise nego dovoljno , a to bi dobio sa zapreminom glave od oko 5.5 ccm , pa bi onda izgledalo ovako ...
70 : 5.5 = 12, 72 , plus kad se na to ugradi zaptivac od 0,3 ili 0,5 mm to bi bilo prihvatljivih 12, 5 : 1 ...kako to sad ostvariti ? postoje dva nacina : ili obraditi postojecu glavu u dubinu da se dobije zapremina od 5,5 ccm , ili praviti deblji zaptivac ob AL lima dok se ne dobije zahtevana zapremima ...
Sta mislite o celoj problematici ?
Napominjem da ideja nije moja, pre neku godinu Mario i Black su tako nesto odradili na istoj termogrupi na Icinom Exsaktliju, ali , prema ovome ispada da je nemoguce sa ovako malom obradom dobiti trazeni kompresioni odnos ...
Ili sve bataliti i ostaviti kako jeste , dobro , pouzdano , sigurno , trajno ?
#26
Posted 11 June 2013 - 11:58
#27
Posted 11 June 2013 - 12:01
#28
Posted 11 June 2013 - 12:06
#29
Posted 11 June 2013 - 12:58
#30
Posted 11 June 2013 - 14:55
1. računa se zapremina glave prema ukupnoj zapremini cilindar+glava
2. računa re C parametar koliko klip ne dolazi do gore
3. računa se debljina zaptivača i prečnik naravno
4. računa se sferno zakrivljene čela klipa
e sad ako nećeš da se pozabaviš matematikom na nivou koji je minimalno neophodan, a imaš kalkulator bila jednom neka buda***ina pa napravila jer ima mnogo da se piskara, .....
onda uzmeš namažeš karike sa tavatom, ubaciš klip u cilindar namažeš zaptivač tavatom, i sklopiš, pa naliješ kroz otvor svećice ulje do vrha... to je realna zapremina nravno kada je klip u GMT, i njega sprovedeš u zbiru sa zapreminom cilindra prema suvoj radnoj zapremini..
edit: da ne zaboravim, kod ovih manuelnih metoda mora da je motor ili vertikala ili ako je horizontala onda se meri kada je mašina postavljena vertikalno...
#31
Posted 11 June 2013 - 16:00
#32
Posted 11 June 2013 - 18:38
Mario, on 11 June 2013 - 14:55, said:
1. računa se zapremina glave prema ukupnoj zapremini cilindar+glava
2. računa re C parametar koliko klip ne dolazi do gore
3. računa se debljina zaptivača i prečnik naravno
4. računa se sferno zakrivljene čela klipa
Зашто се то посебно уписује? Зар не треба да пречник клипа буде једнак пречнику заптивача?
#33
Posted 11 June 2013 - 21:48
Boza, on 11 June 2013 - 18:38, said:
zato što ima raznih zaptivača, ok je ukoliko je zaptivač jednak prečniku klipa, ....a šta ukoliko nije... ta stepenica i povećanje te zapremine se isto kalkuliše, možda deluje beznačajno, ali eto uveo sam i to u formulu...
#34
Posted 11 June 2013 - 22:41
#35
Posted 11 June 2013 - 22:53
#36
Posted 11 June 2013 - 23:37
#37
Posted 12 June 2013 - 00:34
#38
Posted 12 June 2013 - 11:19
Tako je Neso...A, inace, u pravu ste ljudi , ja pogresio u racunici...Vc + Vg : Vg = kompresioni odnos...ali onda je jos nepovoljnije , ispada da od tog posla nece biti nista, da je nemoguce uraditi...ili da odvrnem svecicu , uvrnem brizgaljku i sipam naftu u rezervoar...
Mario , pa kako ste to resili kod Ice na njegovom sa tom glavom , ja bi rekao da je ista kao i ova moja ? Jel se secas koliko ste je i kako obradili i na koju ste kompresiju isli ?
Sve sam blize misljenju da nista ne diram i da ostavim postojecu glavu kad sve radi dobro , a da prvom prilikom premerim kompresiju ...najtacnija metoda je nalivanjem ulja u vertikalnom polozaju , ali kako to da izvedem, da ga dignem na rem za svinje ? I ovako mi je zena zapretila da nista ne diram , hoce da me ubije ako sta pipnem ...
#39
Posted 12 June 2013 - 13:39
#40
Posted 12 June 2013 - 14:16
ajde Mišo nemoj da ti mi sve izmerimo i iskalkulišemo, aktiviraj se malo...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users