Jump to content


Kompresioni odnos,kalkulator i prakticno merenje...



  • This topic is locked This topic is locked
94 replies to this topic

#21 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 May 2013 - 11:00

neso mislim da je to ok squish za mf sport mada mogao bi naci koji je preporucen, za s6 sport pro treba biti oko 1,2mm...

#22 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 May 2013 - 11:18

E, jbg, Neso, sad nam Mario dao domaci...da bi ja sve to uradio , prvo . treba rastaviti ono sto dobro radi, drugo , napraviti pleksi plocu za merenje zapremine , trece , vreme za sve to ...ali , jedino tako moze pravilno ...cim sve to prikupim , Mario ce morati da mi to izracuna , matematika mi nije prejaka strana, a pivo ga i ovako i onako ceka uskoro...

#23 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 May 2013 - 12:48

Ma meni je vreme jedini ogranicavajuci faktor.

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 May 2013 - 13:08

pa ne treba matematika, imaš urađen excell samo ga skini odavde... i probaj, menjaš parametre i vidiš kako sve funkcioniše.. žuta polja su za unos podataka sa leve strane

http://www.pyrotherm...atori_v1_6s.xls

#25 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 June 2013 - 10:56

Glava cilindra spada uz ostale vitalne delove u termogrupu i od nje zavisi mnogo toga , a najvazniji je stepen kompresije koji determinise i ostale parametre rada jednog motora...da se ne upustamo u to teoretski dublje nego sto treba , imamo to na drugim mestima, ja sam hteo da kod mene pokusam da uradim neki tuning glave , jer smatram da jedino jos tu imam nekog prostora za kakvu - takvu dobit na postojecem set up-u...

Na njemu je sada glava fi 47 koja je predvidjena za postojeci cilindar ...ona je sfernog oblika , nisam merio kompresioni odnos , ali onako odokativno , ne verujem da prelazi 10.5 : 1...to sve dobro radi i nema nikakve opasnosti od toplotnog preopterecenja delova , a nema opasnosti ni od detonacije...ali ,... ideja je da se ugradjnjom druge glave sa povecanim stepenom kompresije iz motora izvuce jos snage , obrtaja ...naravno, to bi bilo na ustrb necega, ali pristajem na to ...

Tek skoro sam na netu nasao podatak o kompresionom odnosu za moj skuter, to je ono sto je proizvodjac propustio da navede u onoj korisnickoj brosuri koju svi dobijamo uz novi , a to je jedan od najvaznijih podataka...u mom slucaju to je 11.4: 1 ...fabricki dosta visoka kompresija za jednog kineza ...to je ova glava ...

Posted Image

Posted Image

Odneo sam kod strugara da je prosiri na fi 47, sa istim fabricki definisanim sqishom od 0.5 mm...

Posted Image

potom je glava posle sat- dva rada izgledala ovako

Posted Image
Posted Image

Tu je posao odradio smirgl u vise gradacija, malo bjaks , i na kraju polir pasta , uradilo se koliko se moglo ...

Na kraju je doslo na red merenje zapremine...to je uradjeno po Mariovoj metodi, zatvaranje pleksiglasom , s tim sto sam ja iskoristio stegu za pritezanje , isto je i sa sarafima , zabusio dve rupe i nalio crveni dvotaktol inekcijom ...tu sam bio precizan , u spric je stalo 5 ccm ulja , a glava je napunjena sa 4,2- 4, 3 ccm...

Posted Image

kad se napravi proporcija, zapremina cilindra prema zapremini glave dobijemo

49 : 4,2 = 100: X ... to je 11,66 to je otprilike koliko je fabricki deklarisan stepen kompresije ( 11,4 ) , nije uzeta u obzir sfera klipa i debljina zaptivaca od 0,5 mm , niti da je ova sad neznatno prosirena , ali to je to ...

Ne znam tacno k olika je zapremina ovih nasih cilindara , da li je 68, 70 ili 72 ccm , uzecu da je 70 , pa kad se napravi proporcija izadje 70 : 4,3 = 16.27...previse , ni da je dizel ...ja licno ne bi prelazio 12, 5 smatram da bi to bilo vise nego dovoljno , a to bi dobio sa zapreminom glave od oko 5.5 ccm , pa bi onda izgledalo ovako ...

70 : 5.5 = 12, 72 , plus kad se na to ugradi zaptivac od 0,3 ili 0,5 mm to bi bilo prihvatljivih 12, 5 : 1 ...kako to sad ostvariti ? postoje dva nacina : ili obraditi postojecu glavu u dubinu da se dobije zapremina od 5,5 ccm , ili praviti deblji zaptivac ob AL lima dok se ne dobije zahtevana zapremima ...

Sta mislite o celoj problematici ?

Napominjem da ideja nije moja, pre neku godinu Mario i Black su tako nesto odradili na istoj termogrupi na Icinom Exsaktliju, ali , prema ovome ispada da je nemoguce sa ovako malom obradom dobiti trazeni kompresioni odnos ...
Ili sve bataliti i ostaviti kako jeste , dobro , pouzdano , sigurno , trajno ?

#26 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 11 June 2013 - 11:58

Nisi dobro izracunao. Zapreminu cilindra moras sabrati sa zapreminom glave pa onda podeliti zbir sa zapreminom glave.

#27 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 11 June 2013 - 12:01

I ja mislim da si pogresno racunao. Sto ne koristis mariov kalkulator?

#28 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 11 June 2013 - 12:06

Sa 5.5 zapreminom glave na 47 cilindru dobija se 13,5 kompresioni odnos.

#29 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 11 June 2013 - 12:58

Алиене, мораш да урачунаш c параметар и дебљину дихтунга.

#30 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 11 June 2013 - 14:55

ahah, neće breg Muhamed-u... pa sunce mu poljubim ...

1. računa se zapremina glave prema ukupnoj zapremini cilindar+glava
2. računa re C parametar koliko klip ne dolazi do gore
3. računa se debljina zaptivača i prečnik naravno
4. računa se sferno zakrivljene čela klipa


e sad ako nećeš da se pozabaviš matematikom na nivou koji je minimalno neophodan, a imaš kalkulator bila jednom neka buda***ina pa napravila jer ima mnogo da se piskara, .....

onda uzmeš namažeš karike sa tavatom, ubaciš klip u cilindar namažeš zaptivač tavatom, i sklopiš, pa naliješ kroz otvor svećice ulje do vrha... to je realna zapremina nravno kada je klip u GMT, i njega sprovedeš u zbiru sa zapreminom cilindra prema suvoj radnoj zapremini..

edit: da ne zaboravim, kod ovih manuelnih metoda mora da je motor ili vertikala ili ako je horizontala onda se meri kada je mašina postavljena vertikalno...

#31 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 June 2013 - 16:00

Cek, cek, pa zar nije ako se povecava kompresioni prostor da se smanjuje kompresija? Ne shvacam sta dobivas s ovim ?

#32 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 11 June 2013 - 18:38

View PostMario, on 11 June 2013 - 14:55, said:

ahah, neće breg Muhamed-u... pa sunce mu poljubim ...

1. računa se zapremina glave prema ukupnoj zapremini cilindar+glava
2. računa re C parametar koliko klip ne dolazi do gore
3. računa se debljina zaptivača i prečnik naravno
4. računa se sferno zakrivljene čela klipa



Зашто се то посебно уписује? Зар не треба да пречник клипа буде једнак пречнику заптивача?

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 11 June 2013 - 21:48

View PostBoza, on 11 June 2013 - 18:38, said:

Зашто се то посебно уписује? Зар не треба да пречник клипа буде једнак прећнику заптивача?

zato što ima raznih zaptivača, ok je ukoliko je zaptivač jednak prečniku klipa, ....a šta ukoliko nije... ta stepenica i povećanje te zapremine se isto kalkuliše, možda deluje beznačajno, ali eto uveo sam i to u formulu...

#34 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 June 2013 - 22:41

Nikako meni da netko odgovori, zar se povecanjem volumena glave ne smanjuje kompresija, ne vidim sta bi kolega Alien dobio s ovim ?!

#35 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 11 June 2013 - 22:53

То је глава од стандардног цилиндра (50) коју је он мало проширио и хоће да је стави на 70.

#36 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 June 2013 - 23:37

Aaaaaa bas sam glup, e budaleeee, pa da, mora smanjit kompresiju...

#37 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 June 2013 - 00:34

Cini mi se da neki uporno mesaju pojmove kompresioni odnos i kompresija. Kompresija je pritisak koji je ostvaren u cilindru u trenutku kada klip dodje u GMT i meri se specijalnim barometrima. Kompresioni odnos je odnos izmedju ukupne zapremine cilindra i glave kada je klip u DMT i zapremine kada je klip u GMT. Mislim da je sada jasnije sta je kompresija a sta kompresioni odnos.

#38 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 June 2013 - 11:19

Uh, nikako da stignem, posao me pritisao ...

Tako je Neso...A, inace, u pravu ste ljudi , ja pogresio u racunici...Vc + Vg : Vg = kompresioni odnos...ali onda je jos nepovoljnije , ispada da od tog posla nece biti nista, da je nemoguce uraditi...ili da odvrnem svecicu , uvrnem brizgaljku i sipam naftu u rezervoar...

Mario , pa kako ste to resili kod Ice na njegovom sa tom glavom , ja bi rekao da je ista kao i ova moja ? Jel se secas koliko ste je i kako obradili i na koju ste kompresiju isli ?

Sve sam blize misljenju da nista ne diram i da ostavim postojecu glavu kad sve radi dobro , a da prvom prilikom premerim kompresiju ...najtacnija metoda je nalivanjem ulja u vertikalnom polozaju , ali kako to da izvedem, da ga dignem na rem za svinje ? I ovako mi je zena zapretila da nista ne diram , hoce da me ubije ako sta pipnem ...

#39 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 12 June 2013 - 13:39

Измерио си запремину главе, сад измериш c параметар, закривљеност чела клипа и дебљину заптивача. Убациш у Мариов калкулатор, видиш шта добијеш и израчунаш да ли треба дебљи заптивач. Ако треба, ставиш испод цилиндра и то је то.

#40 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 June 2013 - 14:16

pa ima klip na stolu rezervni , neka izmeri zakrivljenje...

ajde Mišo nemoj da ti mi sve izmerimo i iskalkulišemo, aktiviraj se malo...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users