Jump to content


Kada menjati toplotnu vrednost svećice



2 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 23 June 2012 - 13:15

Kada menjati toplotnu vrednost svecice

Imamo vec pisano o ovome , ali neke nedoumice mozda postoje, pa da probamo malo teorijski , malo prakticno, malo zdravorazumski, pa dokle stignemo…

SVECICA- sitan, ali bitan deo ( benzinskog) motora , jako vazan za pravilan njegov rad , pa znamo da nije sve jedno koju cemo zavrnuti u nas motor, jer neodgovarajuca moze da lose utice na njegov rad , a u nekim slucajevima i da ga osteti…Po svojoj unutrasnjoj gradji ona je jednostavna, sastoji se od tela, sa navojem , spoljnog keramickog tela , centralne electrode , koja je na zavrsetku od bocne izolovana keramickim izolatorom …e, sva tajna toplotne vrednosti svecice lezi u masi i duzini tog keramickog izolatora i sto je on kraci i manje masivan svecica je toplija, i obrnuto- veci izolator – hladnija svecica , sposobna vecu kolicinu toplote da primi na sebe i istu odvede na glavu motora…

Tu se doticemo i TEORIJE MOTORA , pa treba reci da temperatura izduvnih gasova ne sme preci 650 stepeni inace moze doci do ostecenja motora u vidu progorevanja klipa i slicno , a komoru za sagorevanje mozemo posmatati kao jednu pec, loziste u kome se odvija ciklus , pa ako preteramo sa unosom toplote , neminovno ce doci do ostecenja kotla…za temperaturu sagorevanja se stara i svecica sa svojom toplotnom vrednoscu , odnosno sposobnoscu da deo proizvedene toplote odvede na glavu motora i ne dozvoli da temperatura predje tih 650 stepeni , ali isto tako ni da ona bude previse niska da ne bi doslo do koksiranja produkata sagorevanja i njihovog talozenja na raznim mestima gde ce ometati normalan rad motora…ako dodje do previsoke temperature, istopi se vrh svecice , glava se pregreje , moze doci do deformacije , progori celo klipa…

Svaki proizvodjac agregata je teorijski i empirijski ( iskustveno ) odredio svecicu pravilne toplotne vrednosti, ( za odredjen broj obrtaja , kompresiju , snagu) dakle za odredjeni unos toplote u proctor za sagorevanje i svecica se stara o pravilnom sagorevanju …Sta se desava ako menjamo pojedine parametre motora i uslove sagorevanja ? Moramo i dalje na glavi motora zadrzati onu temperaturu koja je neophodna za odrzavanje normalnog ciklusa sagorevanja…To moramo svecicom , pa stavljamo hladniju , koja ce to obezbediti…

PRAKSA : ja smatram da cim smo usli u neki tuning vec zamenom auspuha, stavljanjem rezone umesto onog serijskog bojlera , time smo pomerili unos toplote u motor tako sto ce motor biti voziv u nekim visim obrtajima , oko 8000 ili vise I stalno ce manje – vise biti tu negde , da treba staviti za broj hladniju svecicu…za kit da ne pricamo – tu je za broj hladnija neophodna i generalno gledano sto je motor vise forsiran, trazice bolje odvodjenje toplote i hladniju svecicu …koliko je vazan pravilan izbor svecke za kit , najbolje pokazuju oni proizvodjaci koji uz njega daju i svecicu, time se osiguravaju da ce sve dobro raditi bez opasnosti od ostecenja…

E, sad , i malo ZDRAVOG RAZUMA : ja sam se ovih dana ponovio , kupio onu NARAKU bobinu koja za razliku od standardnih koje daju 15-16 000 V , daje 31 000 V razmisljam da stavim za broj hladniju svecku,,,zasto ? Pa, evo zasto : kad je loziste vrelije ( a sa ovom bobinom jeste) , onda se moze ici i na smanjenje glavne dizne za par brojeva , a to znaci malo osiromasenje smese sa njenim posledicama u vidu malog povecanja temperature izduvnih gasova , pa bi malo hladnija svecica to iskompenzovala…

Generalno gledano svecica mora biti pravilno odabrana , sa odgovarajucom toplotnom vrednoscu za pojedini SET- UP, da bi mogli da pravilno ustelujemo karburator , lose odabrana toplotna vrednost daje lazni rezultat boje …tu treba biti oprezan …ipak , manja je greska voziti sa hladnijom ,nego sa toplijom sveckom…hladnija moze samo da uzrokuje nesto otezano paljenje kad je hladnije vreme , ali ako je sve u redu nece ni tu biti problema …ozbiljnije je sto snizava temperaturu glave zbog boljeg odvodjenja , pa moze da prikaze nesto drugaciju , ( bledju ) boju nego sto bi trebalo , pa to treba uzeti u obzir prilikom tumacenja uslova sagorevanja…

Ako neko ima sta da doda ???

#2 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 23 June 2012 - 15:43

Tekst za pohvalu, ali ja se ne bih slozio s tvojom idejom. Ti bi to iskompenzovao da dobijes "istu" temperaturu a pritom si poremetio odnos benzin-vazduh sto ce verovatno negativno da se odrazi na performanse motora (doduse ne toliko znacajno), znaci dobice manje benzina-automatski manje podmazivanja sto znaci veca temperatura (koju pretpostavljam nisi uzeo u obzir) i veci rizik od zaribavanja, uz to poremeti se i rezonanca pa ces mozda trebati i prenos da stelujes... A ne verujem da se zbog veceg napona dobija znacajno veca temperatura svecice jer tu nema neke vece struje nema sta da greje, tako da bih ja na tvom mestu ostavio sve kako jeste. :welcome1: Mozda i nisam u pravu, ali treba uzeti u obzir ove "parametre" i razmisliti malo bolje o tome. http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/wink.png
E da, jos da dodam, za svaki motor postoji propisani zazor za svecicu koji treba da se ispostuje da bi motor pravilno radio, znaci i na to treba obratiti paznju.

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 June 2012 - 11:44

Pa, vidi...ta moja ideja za smanjenjem glavne dizne ce svakako malo da saceka iz nekoliko razloga ...ali, prvo da zdravorazumski obrazlozim zasto tako mislim...leti se moze ici na ( malo ) smanjenje glavne dizne zbog toplijeg ulaznog vazduha i boljeg mesanja , a i samo gorivo je isparljivije na vecoj temperaturi...tu se radi o jako malim vrednostima koje bi svakako mogle biti dokazane merenjima, ali mi nemamo uslova za to , a nije ni potrebno ( nismo bas toliki Tuning fanatici ) , pa kao takve ne bi ni uticale na to da bi se morao ponovo setovati prenos , niti bi nesto bitnije remetile rezonancu ...radilo bi se o cisto maloj korekciji...najverovatnije da za sada necu nista dirati, da ce sve ostati kako jeste iz nekih razloga : Prvi: nemam dizne za par brojeva manje, imam samo za pet brojeva vecu i manju...Drugi: nemam vremena za igranje, to zahteva bar pola sata za promenu, pa onda adekvatna voznja , koja opet zahteva i vreme i gorivo, pa citanje svecice...radje idem linijom manjeg otpora i kazem sebi , ma dobro je i ovako ( to ide sa godinama ) ...

Samo jos par reci o zazoru izmedju elektroda- treba postovati preporuku proizvodjaca , ali sa `jacom ` bobinom moze se ici na maksimalno dozvoljeni zazor, jer pri vecem naponu lakse je preskakanje iskre...to i jeste sustina pojacane bobine...bilo bi idealno kad bi iskra mogla da se javi duz cele komore za sagorevanje zbog lakseg i brzeg rasprostiranja fronta plamena, ali takva svecica nije jos izmisljena, jer, sto su udaljenije elektrode potreban je veci napon...ipak smo tu ograniceni nekim zakonima fizike , odnosno kalemom koji moze da indukuje ono sto moze ...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users