tako je , i meni su se ranije pokrivile karike kada sam pokušavao izvaditi iz malossi klipa, ali to je već posle termičke obrade zvane "cvikanje"....
pah opušteno, najverovatnije je temperatura bila mnogo višlja nego što si ti merio, inače ta merenja pod svećicom su malo i netačna na AC cilindrima, ja sam ranije stalno overavao koso u overload dakle 120+ stupnjeva, pa sam kasnije tek naučio da je u stvari temperatura na glavi AC-a ponekad i 180 i 200 C...
hajd poslikaj klip da vidimo kako je zacvikao, imali smo i mi ranije raznih situacija, tipa od previsoke temperature uzroka previsokog predpaljenja, od nedostatka ulja, i od slabe i siromašne smeše, pa razlikuju se klipovi...


127 replies to this topic
#121
Posted 28 May 2013 - 23:43
#122
Posted 29 May 2013 - 00:32
dešava se, ne treba ništa dramatično shvatati...Daj da bar ustanovimo uzrok pa da ti bude lakše...ili teže

#123
Posted 29 May 2013 - 16:53
Karika se zasigurno prepekla i raskalila, to je posledica visoke temperature...Mogao si nam poslikati i klip da vidimo kako izgleda...ja u analizi havarije ( a imao sam ih svakakvih ) posmatram sve delove od svecice , depozita na glavi , cilindra i klipa...sve zajedno mora pokazati sta se desilo i zbog cega...
Sranja se desavaju , popravis i teras dalje...
Sranja se desavaju , popravis i teras dalje...
#124
Posted 29 May 2013 - 19:45
Nakon zaribavanja klip i cilindar sam polirao te probao opet vozit no to nije vise bilo to a i nisam htio riskirat jače oštecenje cilindra, tako da se na klipu sad slabo vide oštecenja a nemam s cime to kvalitetno poslikat... Nakon sta mi se u proljeće razletio igličasti na klipanjači i nakon uništenog klipa ovaj klip je napravio oko 1000km i sve je bilo uredu ( dvaput sam skidao cilindar radi provjere u tom periodu )... Znači smjesa, paljenje, ulje, sve je to bilo konstantno i tako je to vozilo bez problema no evo danas jedna zanimljiva situacija i moguć razlog zaribavanja... danas sam se malo vozikao sa malossi cilindrom, dođem kući i pri ulasku u dvorište skuter crkne ( kao da je ostao bez goriva )... Gledam goriva ima, bacam se na karb i slučajno spazim kako imam filter za gorivo prije njega da je prazan... skidam crijevo sa karburatora a gorivo ne curi iz rezervara?!? puhnem par puta u crijevo, pa povučem i gorivo krene, spojim na karb i skuter upali... da napomenem da sam davno prije skinuo neispravan vakum ventil... vise se ne sjecam tocno kako sam spojio crijevo od goriva na rezervar moram to sve raskopat i provjerit zasto dolazi do prestanka napajanja karba gorivom iz rezervara... i sad razmisljam sta bi se desilo ako se je ovakva situacija dogodila da ostanem bez goriva na 11500 okretaja na full gasu kao onog dana kad je zaribao??? ajmo reci da je od trenutka kad sam primjetio da skuter gubi snagu i okretaje, pa pustanje gasa te samo zaribavanje moglo proc cca 3 sekunde... to bi bilo nesto manje od 600 okretaja radilice pri cemu je klip od dmt do gmt i obrnuto odradio opet nesto manje od 1200 ciklusa bez goriva i podmazivanja... dali bi na tim okretajim nagli prestanak napajanja gorivom mogao izazvat zaribavanja???
#125
Posted 29 May 2013 - 22:51
pa mislim da ne bi to mogao biti uzrok...nagli prestanak dovoda goriva...kao što kažeš počeo je gubiti snagu na 11500 rpm, i tada je već lepio pretpostavljam...ostalo je bilo samo posledica..Šta se desilo na 11500 rpm i kakva je smeša bila na tim obrtajima?
#126
Posted 29 May 2013 - 22:51
Hm...nisam siguran koliko je moguce zaribavanje klipa zbog nedostatka goriva...nikako gorivo ne moze u trenutku da nestane nego postepeno i to bi se manifestovalo gusenjem ....pre mi se cini da se AC gus na 11500ob. jednostavno pregrejao i eto sra*** ....visoki su to obrtaji za njega,da je alu bila bi druga prica...
#127
Posted 29 May 2013 - 23:10
ja sam imao par puta problem, sa vakumskim ventilom na kymcu i kada sam vozio na 10000 okretaja, pri nestanku se samo ugasio, kao kada okreneš ključ u bravi.. ali tada ne zariba, već se ugasi kao da nema varnice...
imao sam i situaciju da mi se zapušio dovod goriva na malom mikuni-ju kada sam vozio Airsal T6, i tu sam primetio par puta da ponestaje snage, a i da muče... pa da i ponestane goriva, ali možda na moju sreću nikada nisam imao tako tačnu situaciju da ima toliko malo goriva, da smeša postane presuha a da mašina još uvek radi, i da pritom dođe do pregrevanja... uglavnom sam imao gubitak goriva, ili toliko umanjen dotok da motor nije hteo da povuče, pa je to već bilo za parkirati i tražiti kvar...
ali eto možda je izuzetak, da je tačno toliko manje goriva došlo kod tebe i da se se baš zagrejao i zacvikao...
no ipak će biti ono što Cvele kaže, gusani cilindri se slabo hlade i ako nemaš preterano podešeno gorivo, ume da zacvika ako se malo više forsira i ako je malo veće predpaljenje..
imao sam i situaciju da mi se zapušio dovod goriva na malom mikuni-ju kada sam vozio Airsal T6, i tu sam primetio par puta da ponestaje snage, a i da muče... pa da i ponestane goriva, ali možda na moju sreću nikada nisam imao tako tačnu situaciju da ima toliko malo goriva, da smeša postane presuha a da mašina još uvek radi, i da pritom dođe do pregrevanja... uglavnom sam imao gubitak goriva, ili toliko umanjen dotok da motor nije hteo da povuče, pa je to već bilo za parkirati i tražiti kvar...
ali eto možda je izuzetak, da je tačno toliko manje goriva došlo kod tebe i da se se baš zagrejao i zacvikao...
no ipak će biti ono što Cvele kaže, gusani cilindri se slabo hlade i ako nemaš preterano podešeno gorivo, ume da zacvika ako se malo više forsira i ako je malo veće predpaljenje..
#128
Posted 30 May 2013 - 21:43
Slažem se sa vama da očito kombinacija gus cilindra na ovim okretajima sa serijskim paljenjem i nije neka kombinacija... jedino mi je cudno da je to tako odvozilo 1000km i odjednom je zaribao ali nema smisla sad o tome razbijat glavu... bitno da je skuter u pogonu, malossi vozi kako vozi, razlika je osjetna da je slabiji ali bit ce ok... štedim pare za klip sa jednom karikom ( trebao bi pasat klip od stage 6 pro race cilindara- ima sastav karike između boost_a i pomoćnog transfernog, jedino ostaje vidjet koju kariku stavit na taj klip za gus cilindar, klip kao klip nebi trebao pravit problem u gus cilindaru), a mozda i padne polini univerzalni cdi sa mogućnošću programiranja krivulje paljenja po želji... ne odustajem jos od ovog cilindra heheh... malossi mhr repliku uvijek stignem kupit ( alu cilindar) pa ju naturpijat po želji... to je jedino od alu cilindra šta paše na hondu bez nekakvih većih prerada...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users