Jump to content


Proračun uglova kanala-osnova za tuning cilindra..



8 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 18:02

U dosta tema se polemište o turpijanju cilindara i uglovima kanala.. Naime poznavajući princip 2T motora dolazimo do zaključka da se režim motora može promeniti ukoliko promenimo vremena otvaranja određenih kanala. Vremena ovih kanala usko su povezana sa njihovom površinom i uglom otvorenosti. Ovde se neću zadržavati na teoriji koliki je ugao potreban za neki obrtaj ili režim rada nekog cilindra jer je ta tema mnogo kompleksnija i zaslužuje poseban odeljak odnosno posebnu temu..

Recimo da znamo koji ugao otvorenosti izduvnog kanala želimo

Ovde vam prenosim teoriju Graham Bell-a kako može da se izračuna koji je ugao otvorenosti izduvnog kanala iz vrednosti [mm] u ugao [deg] ili stepeni. Pre svega moramo imati određene parametre

R = hod klipa podeljen sa 2, hod uglavnom piše u tehničkim karakteristikama motora (Stroke)
L = dužina klipnjače od centra donje do centra gornje pesnice, ona je u velikom broju situacija hod klipa x2, ako nema tačne mere poslužite se ovom
C = tolerancija klipa od čela do vrha cilindra kada je on u GMT (gornja mrtva tačka) ovo je uglavnom 0 ima izuzetaka, kada skinete glavu možete proveriti
E = visina najvišlje tačke izduvnog kanala do vrha cilindra

T= R+L+C-E
............................T^2 + R^2 - L^2
D= (180 - ArcCos ---------------------- ) x2
....................................2x Rx T

gde je
T^2 (T na kvadrat)
R^2 (R na kvadrat)
L^2 (L na kvadrat)
ArcCos ( Arcus Cosinus ili Cosinus Inverzno)

Ajd jedan primer recimo Cheesee na minareli kopiji 176 stepeni ugao izduvnog kanala

R=39,6 /2 = 19,8 [mm] --- hod kineskog minarelija je 39,6
L= 39,6x2 = 79,2 [mm] --- pojma nemam koja je dužina klipnjače centra do centra, usvojiću Bell-ovu preporuku hod x2
C=0 [mm] --- čelo klipa u GMT ide do vrha cilindra dakle tolerancija je 0
E=23 [mm] --- mera najviše tačke izduvnog kanala je 23mm

T= R+L+C-E = 76 [mm]

.................................T^2 + R^2 - L^2
D = (180 - ArcCos ------------------------------ ) x2
........................................2 x R x T


..............................76^2 + 19,8^2 - 79,2^2
D = (180 - ArcCos ------------------------------ ) x2
.....................................2 x 19,8 x 76


................................5776 + 392,04 - 6272,64
D = (180 - ArcCos -----------------------------------) x2
.........................................2x 19,8 x 76



...............................-104,6
D = (180 - ArcCos ------------) x 2 .... negativni predznak se provlači u nekim situacijama to je OK
.................................3009

D = (180 - ArcCos -0,034762) x2

D = (180 - 91,992) x2 ... usvojićemo da je 91,992 = 92 stepena

D = (180-92)x2

D = 176 [deg] .... ili u prevodu ugao otvorenosti izduvnog kanala je 176 stepeni



Ovo naravno može da se meri i uglomerom kao što sam ja radio, mada evo sprega ugla i milimetra.... Isto važi i za prelivne kanale, ukoliko imamo mere od gornje ivice cilindra...

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 January 2011 - 16:25

Evo prerađene verzije.. Sve sugestije su uvek dobrodošle


http://www.pyrotherm...atori_v1_5s.xls


verzija za PDA i ove pametnije fone koji imaju excell

http://www.pyrotherm...ori_v1_5pda.xls

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 29 April 2011 - 11:54

U zadnje vreme se dosta radilo na podešavanju ugla predpaljenja i u tom kontekstu sam rešio da modifikujem ovaj kalkulator. Smer je verovatno svima dobro poznat, bitno nam je da izmerimo koliko [mm] pre GMT je trenutak okidanja pick-upa ili platinskog dugmeta odnosno bacanja varnice, a ovim kalkulatorom jednostavno možemo znati i koji je to ugao. Svakako je bitno znati koliki je hod motora i koja je dužina klipnjače, mada ukoliko taj podatak nemamo, dovoljno je da ostavimo nulu u polju dužina klipnjače i kalkulator će se povesti Bell-ovom preporukom da je klipnjača jednaka 2 dužine hoda, što ustvari ne unosi veliku grešku..

uradiću jedan primer

Minarelli je u pitanju,

hod = 39,2 [mm]
klipnjača = 80 [mm]

zatečena vrednost merena šublerom kroz otvor svećice ili mikrometrom je 0,7 [mm] a to nam govori da se radi o uglu 13,8 [deg] stepeni predpaljenja...

Posted Image



nas zanima povećanje ugla predpaljenja na nekih 17 [deg], a kalkulatorom ćemo doći do vrednost da je 1,1 [mm] pre GMT u stvari 17,3 [deg]

Posted Image



upgrade verziju kalkulatora možete skinuti ovde
Calculator v1.6s


verzija za PDA i ove pametnije fone koji imaju excell
Calculator v1.6pda

#4 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 29 December 2013 - 01:16

Oko alata nema dilema al ajd malo oko toga do kojih uglova treba ici da sve ostane relativno "normalno" i upotrebljivo za svaki dan ili uradjeno bas za race i vikend ispucavanje...zato prenosim jedan odlican blog momka koji je nastrugao dosta cilindara i evo nekih njegovih preporuka za pocetnike ..ko po obicaju google prevod je zaeban pa upotrebite mastu :)



http://bigbnrg.blogs...g-cylinder.html

c/p prevoda...poneku rec sam ispravio da ima smisao al moze jos dosta da se poradi na textu...

Portanje cilindar

U mom prethodnom postu Pokazao sam vam slike tuning cilindra. U ovom postu ću objasniti više o kanalima u cilindru. Koje su osnove, što je formula treba koristiti i kako se odlučiti što tempiranja trebali koristiti.

Krenimo ispočetka. Ne postoji opća formula na raspolaganju da vam kaže što vremenski odgovara kojem rpm. To bi bio sveti gral 2-stroke na uslugu. U svih ovih godina vidio sam poprilično cilindra i izmjeriti većinu njih. Na temelju toga sam stvorio tablice koje vidite dalje ovaj post. To bi vam dati ideje / smjernice o tome kako vrijeme odnosi na vrstu cilindra ili svrhe.

Većina high end cilindara (Malossi Team, POLINI Evo, Hebo Manston i sl.) je negdje između 13.000-14.500 rpm ovisno o hodu radilice (dionica, 44/45 milimetra) i vrsti motora (Piaggio ili Minarelli). SalbijiHE cilindari (Malossi MHR, Team replika, Stage6 Racing) su negdje između 11.500 i 13.000 okretaja u minuti. Takozvani "mid-race" cilindri (Stage6 Pro, Malossi MHR Replica, POLINI Aluminij) su između 10.000 i 12.000 okretaja u minuti. Sve između 8000 do 10.000 okretaja u minuti su "brzI " GUS cilindarI (POLINI Corsa, TP due+). Sve ispod 8000 rpm su base cilindri, možda s nakon ispušni tržišta. Točan broj okretaja ovisi o postavkama koristi, uglavnom ispuha. Imajte na umu da govorimo ovdje o cilindrima koji odgovaraju 50cc blokove motora . ..
Za 125/180cc blokove motora rpm i performanse nivoi e su različiti zbog različitog hoda i radilica koje se koriste, a to će biti objašnjeno kasnije.

Počnimo s formulom za izračun vremena (ili otvaranje porta). Ova formula se može koristiti kada se mjeri udaljenost porta s čeljusti.


Formula za izračunavanje vremena je;

D = (180 - Cos (T ² + R ²-L ²) / (2 * R * T)) * 2

T = R + L + C - E

R = Hod / 2 u milimetar

L = duljina Conrod

C = visina do ivice cilindra kad je klip u GMT

E = Udaljenost od vrha ispušne cijevi na vrhu bačve u milimetrima.

Postoji nekoliko načina za mjerenje udaljenosti između vrha kanala i vrhu cilindra osim pomoću uglomera. Ti bi mogao izmijeniti čeljust, tako da se može koristiti unutar cilindra koji dobro radi za mjerenje udaljenosti. Ako ne želite mijenjati čeljusti još jedna mogućnost je da koristite klip i klipni prsten za obilježavanje otvaranje luke te mjerenja udaljenosti uz čeljust.

Mjerenje udaljenosti između gornje ivice preliva i vrha cilindra je uvek bolje meriti na samom cilindru, a ne iz Portmape! Treba mjeriti precizno na desetinku milimetra. Jedan milimetar iznosi oko 5 stupnjeva (s 39,2 / 39,3 moždani udar) u vremenu i da će postati još veći s većim hodom radilice.

U nastavku ću objasniti korake za mjerenje TAJMINGA karikom i klipom jer je većina ravno naprijed način. Iako je većina ravno naprijed metoda, ona je sklona pogreškama. Dakle, biti precizan sa svojim mjerenjima.

1. Stavite samo klipni prsten u cilindru

2. Press je usklađen s klipa

3. Pritisnite klipni prsten klipom do vrha porta koji želite mjeriti

Posted Image

4. Pritisnite prsten do gotovo zatvara kanal. Sjedi u sobi s dovoljno svjetla da to jasno vidi. Mjera svaki port 3 puta i uzeti prosjek 3 mjere.

Posted Image

5. Ponovite ove korake za sve kanale...


Sada kada imate milimetara za sve priključke možete lako izračunati rukom ono što su Latencije su na svojim lukama. Iako je "lakše" staviti formule u Excel list (zahtijeva neke excel znanje). Rad s Excel list je lakše, jer ti bi samo morate unijeti milimetara što izmjerene u odredišnu stanicu i vratiti stupnjeve iz izlazne stanice.

Li na umu da su neki cilindri imaju glave koje spadaju u cilindar! Uzmite u obzir sa svojim mjerenjima.

S ovim originalnim tajminzima na umu, da je vrijeme da se odlučite što tempiranja tvoj cilindar bi trebao dobiti. Prva stvar koju biste trebali pitati sebe je ono što je svrha / će biti od vašeg skutera. Želite li ga voziti svakodnevno sa samo malo više bušiti za one duge nizove, uzbrdo cesta, hoćeš brz dnevni program koji je također u mogućnosti da se krstarenje na 100 kmph (62mph) ili ćeš (drag) utrku s, gdje je potrebna maksimalna snaga? Za svaku od tih svrhe, trebat će vam različite intervale (a obično se razlikuje cilindri / Setup) kako bi se postigla.

Naravno, ima i cijelu utrku postava za svakodnevnu vožnju je zabavno, ali tekući troškovi su visoki (ulje, potrošnja goriva, trošenje dijelova, održavanje i sl.), zahtijevaju precizno postavljanje svih dijelova i napraviti puno buke koja nije uvijek cijenjena . To je kao što je uzimanje F1 automobil na posao. Iz mog iskustva to je više zabavno imati skuter koji radi, koji možete koristiti svaki dan. To bi moglo biti malo sporije nego što skuter koji je brz, ali tek kada se to radi. No, nego opet, to je zabavno ...

Napravio sam tablicu izduvnog kanala (transfer će doći kasnije). Ove Tablice u nastavku vam dati ideju o tome što vrijeme radi dobro za koju svrhu i što se događa s vremena kada promjene hod radilice. Napravila sam ih za Minarelli / Piaggio 50cc motor, Big rodila motora (44 ili 45 mm hod radilice, još uvijek 50cc temelju koljenastog vratila) i Piaggio 125/180cc motora (Gilera Runner 125/180cc na primjer). Počnimo s Minarelli / Piaggio 50cc motor.

Posted Image



Tamnozeleni vrijednosti (<180 stupnjeva) su niski tajminzi . Oni ne daju puno snage, ali su pouzdani i mogu se koristiti 20 000 km bez mijenjanja prstenovi / klip. Tamnozeleni vrijednosti su većinu vremena dionica lijevanih cilindara, koji se osjećaju najbolje negdje između 6000 - 8000 okretaja u minuti. Ako se krećemo prema dolje na svjetlo zelenilo (180-185 stupnjeva) možemo dobiti više sportske cilindre. Još uvijek pouzdani, ali daj malo više neslaganje i da će učiniti više okretaja (8000-10,5 tisuća). S mjesta na kojem se stanice počinju početi žućkasto (185-190) smo dobili tako zvati sredinom utrke cilindre. Ovi cilindri su dobar temelj za brzo svakodnevno vozači s povremenim cestovnom biciklizmu. kanali u tim cilindrima su relativne male, dajući karikama dobru podršku, ali su još uvijek dovoljno visoke da bi rpm gore. Ovi cilindri će se izvoditi s bilo kojeg mjesta između 10500 okretaja u minuti i 12.500. Od 190 stupnjeva, a gore smo došli u u području stvarnim utrkama cilindara.

Razlog zašto se stanice izvoditi 20-19 u koracima od 0,1, jer od ovog trenutka sve počinje slušati bliže. Od ove točke cilindri će postati snažan, ali i više iznuren. Razlog zašto stol ne ide puno dalje od 200 stupnjeva ispušni vrijeme je da nema iscrpljuje na raspolaganju iz tvornica koje rade one visoke vremenu, tj. rpm su veći od powerband ispuha. Tu je optimalna točka između okretnog momenta i okretaja (= KS) i na 200 stupnjeva ispušnih luke vremena, bit će manje momenta napustio nego s nižim vremenu gdje se tvornica iscrpljuje rade. Taj gubitak u okretnog momenta neće nadoknaditi, jer ispušni dvotaktni neće isporučiti moment iz njegovog powerband. Moje mišljenje je da je cilindar koji ima ispušni port timing preko 200 stupnjeva je cilindar koji se ne mogu koristiti više. Ista priča vrijedi i za velike rodila motora.

Posted Image



Zbog većeg hoda , cilindri više, povećava udaljenost između vrha kanala i sa vrha cilindra i. Obično ove vrste cilindara (dugi hod) će napraviti nešto manje okretaja zbog brzine klipa. Ako se hod radilice povećava, brzina klipa će povećati previše.

Posted Image



Sve što se kreće oko 20 metara u sekundi (m / s) je brz. Ovo je mjesto gdje su high end / brzo cilindri. Vrijednost iznad 20 m / s su moguća, ali zahtijeva pravi materijal. Klipne brzine iznad 25 m / s će staviti ekstremni stres na klipu i ostalim dijelovima i zahtijevaju egzotične materijale. Pistonsi koji putuju više od 25 m / s radite više od 900 kmph (563 mph)! Većina skutera motori neće činiti više od 15000 okretaja u minuti. Iz mog iskustva, Piaggio motori su (u općem 500-700 rpm) niža reving od Minarelli motora (70cc utrke cilindara).

Zbog tog razloga ja ne bih savjet da ide preko 190 stupnjeva ispušni port vremenske s 125/180cc Piaggio motore. Pistonsi su relativne teška i sa onim visokim klipa ubrzava stvari mogu pušit na komade. Li na umu da je 190 stupnjeva na ovim 125/180cc motora ništa pogodna za svakodnevnu vožnju.

Posted Image



Do tog vremena, možda se pitate kako učiniti (ispušni) port timing i rpm odnose? Nažalost, ne postoji jednostavan odgovor na to. RPM zavisi tona varijabli. Veličina karburator, volumen kartera i kako je tekla, izgled kanala motora, kompresija, oblika glave i volumena, tajming kanala cilindra , duljine ispušnog, ispušne deflektorskim kutova, širinu ispušnog itd.

Mnogo koristi pravilo je da se 1 milimetar do 1000 okretaja u minuti iznosi više. To će raditi do određene točke. Vi jednostavno ne može zadržati veću visinu luka kako bi dobili više okretaja. U teoriji to pravilo može primijeniti, ali budući da je ideja o tuning je optimizirati meč između dijelova koji se koristi, mora naštimati cilindra na takav način da ga se može koristiti s ispuhom koji se koristi. Uz manji vremenski cilindara (tamno zelene do žute vremenu) je spasiti reći da povećanje visine ispušni port sa 1 mm iznosi oko 1000 rpm više. Boce koje su vremenski u žutom dijelu, može se podnijeti do narančasto - crvenu spektra gdje se to pravilo ne vrijedi.

Na primjer, ako imate cilindar sa 185 stupnjeva ispušni port timing (21,6 mm sa 39,2 / 39,3 hodom ) i povećati da s 1 milimetar (20,6 mm), vi ste još uvijek u tempiranje / min području gdje imate iscrpljuje koji dobro rade. Ali, ako imate cilindar koji je već ispušni port timing 198 stupnjeva (19,5 mm sa 39,2 / 39,3 hodom) i poveća da s 1 milimetar (18,5) ćete završiti s cilindrom koji ima više od 200 stupnjeva ispušni port timing. Sretno pronalaženju / izgradnji ispuha koji daje moć (band) s onim vremenu.

Gdje se u nekim slučajevima samo podizanje ispušni port vrijeme može biti dovoljno da se željeni učinak, što će morati podići porta vrijeme prijenosa u većini drugih slučajeva kako bi vozne osobine.

To je zato podizanje ispušni port također će povećati blowdown razdoblje. Blowdown razdoblje je razlika između vremena da ispušni port se otvara i prijenos port se otvara. To je razdoblje u kojem ispušni sranje iz spalio smjesu. Blowdown razdoblje može se izračunati:

BD = (ispušni port timing - prijenos port timing) / 2

BD određuje karakteristike motora, jer on određuje gdje i kako powerband kicks in The powerband je raspodjela moći u određenom rasponu okretaja. Uz nisku BD (25 stupnjeva) što će imati širokog raspona snage, ali neće biti visoka izlaza snage. S visokim BD (35) imat ćete vrlo mali powerband, ali izlazna snaga će biti veća. Motori s niskom vožnju BD glatke, motori s visokim BD su on / off prekidač za napajanje motora, bolje prilagođen za utrke i sprint aplikacija. BD od 30 je dobar izbor između širine powerband i snage. Većina utrke cilindri su oko BD od 32 do 33 stupnjeva.

Dakle, kada ste se odlučili povećati ispušni port vremena, ali još uvijek želite vozna svojstva / upotrebljivost možete povećati prelivne kanale vremena da biste dobili nižu BD. Ono što vrijedi za ispušni port timing vrijedi i za transfer luka vremena previše. Viši ne mora značiti bolje.

Posted Image



(Tamno) zelena površina (110-120 stupnjeva), gdje su base cilindri. Narančasta - svijetlo crveno područje (125-133 stupnjeva) je mjesto gdje su high end utrke cilindri. Tzv midrace cilindri su negdje između. Razlog zašto je ova tablica ne idu dalje od 135 stupnjeva timing je jer nema koristi. Veći vicina porta- manja brzina protoka smjese, što znači da ćete morati ispušni sustav koji je sposoban sisa više goriva u cilindar ili ima ulaznu sustav koji može gurnuti više smjesu u cilindar. Druga stvar je da se tako visokim portovima stvorio uslov da eksplodirana smjesa završi u nazad u njima i vraca natrag smjesu u karter i time ometa protok punjenje / cilindar.

Drugi faktor kojeg treba uzeti u obzir je način na koji se portovi otvaraju, transfer koja se otvara postupno šalje slabiji, ali duži puls u ispušni komori. Daje širi powerband, ali opet, manje izlazne snage. Ispušni port koja otvara istovremeno preko potpune širine preliva šalje kraći puls, snažniji impuls, daje manji powerband, ali više izlazne snage.

Isto vrijedi i za prijenos lukama. Kad je prijenos luke otvorene nakon svake druge (počevši od transfera luke najbliži ispušni otvor), powerband postaje širi. Ako su svi priključci za prijenos otvoriti u isto vrijeme, powerband postaje manja, ali izlazna snaga će biti veća. To ima veze s tim kako se smjesa prolazi kroz cilindar i kako se miješa s spalio smjesu ostavljajući cilindar.

Sada kada znate sve te stvari, a vi odlučili što specifikacije vaš cilindar bi trebao dobiti, to je vrijeme da biste dobili svoj marker i označiti udaljenost u vašem cilindru. Možete koristiti ponovno klipni prsten i klip za to. Ne zaboravite da je lakše ukloniti materijal nego za dodavanje. Također uzeti u obzir BD razdoblje, pa ako nemate alate za portanje transfer portova, ne PRETERIVATI s ispušni port (s).

Uzmi klipni prsten i pritisnite ga s klipa na potrebnu udaljenost. Kako bi obilježili pravu udaljenost koristim crni marker. No, budite oprezni (!): Ako je marker 1 mm , te bi trebao dodati jedan milimetar na svoju udaljenosti! Inače tvoja luka će biti 1 milimetar veći nego što bi trebao biti, kada ste gotovi tuning, koji bi mogli polagati cilindra beskorisno.

Posted Image


Posted Image
Tuning cilindar je korak po korak proces i može biti dugotrajan. Važno je da uzmete malo korake na vrijeme, raditi precizno i ​​razmisliti prije nego što učiniti. Tuning cilindar je nešto što se uči iz iskustva i testiranja što radi, a što ne.

Nadam se da ovaj post vam je dao neke uvide o cilindra tuning. Kao što možete vidjeti, postoji mnogo toga.

Stay tuned! ""

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 29 December 2013 - 13:51

prebacio sam ti post ovde, materija je ista odnosno vrlo slična

#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 29 December 2013 - 14:29

View PostMario, on 29 December 2013 - 13:51, said:

prebacio sam ti post ovde, materija je ista odnosno vrlo slična
I ja sam se premisljao gde da ga "uguram' jer imamo dosta slicnih tema koje idu jedna uz drugu... :)
ovo su samo neke vezano za cilindar i tuning istog...

http://forum.pyrothe...kticno-merenje/

http://forum.pyrothe...indra-i-tuning/

#7 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 29 December 2013 - 14:48

Ovaj tekst je odlican ( ne i prevod ) , razjasnjava mnoge stvari , ali se mora visestruko citati da bi se sve shvatilo...teorija se ipak, ne moze nauciti preko noci ...bravo za text , Cvele

#8 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 29 December 2013 - 20:42

View PostALIEN SM, on 29 December 2013 - 14:48, said:

Ovaj tekst je odlican ( ne i prevod ) , razjasnjava mnoge stvari , ali se mora visestruko citati da bi se sve shvatilo...teorija se ipak, ne moze nauciti preko noci ...bravo za text , Cvele
Jos malo sam ga obradio,dodao po koju sliku ...jbg nelogican i prevod reci i sklop recenica...ne zna google nasu zae**** gramatiku :D

#9 djolerr

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 195 posts
  • Mestolazarevac

Posted 31 October 2014 - 21:11

tekst je odlican svaka cast,sad su mi neke stvari vec jasnije :)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users