Jump to content


Aprilia Sr50cc Stealth, 70cc High End

aprilia stealth 50cc 70cc MHR

960 replies to this topic

#861 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 December 2015 - 22:42

Kada skines kljesta, ako je sve kako treba klipice mozes vratiti prstima ili ako nema mesta, sa dva srafcigera i to mora da ide glarko i lako. Ako idu tesko, otkaci crevo sa holendera kljesta. Ako joa uvek idu tesko problem je na relaciji klipic-gumica, a ako propadnu brzo unutra, onda je crevo za zamenu.

#862 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 05 December 2015 - 22:47

Hvala Aco na savetima...bice da su gumice klipic problem...vec vidim

#863 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 05 December 2015 - 23:06

Au Pita, pa ti vozio "pod rucnom" na drag-u...Koliko banalna stvar moze da zakomplikuje stvar, pa i umanji krajnju brzinu. Ako ces raditi reparaciju poslikaj sve ako ne zaboravis, jer ceka i mene to isto vjerovatno. :)
Imam slicne probleme na kupljenim kocionim klijestima koje je Aca opisao iznad.

@Mario
Prekontrolisi i ti kocnice, mozda i tebe koce hehe

#864 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 December 2015 - 00:37

Nije strasno ali svakako da dugorocno ubrzava trosenje, a na dragu je bitno.

Dobro bi ti dosla reparacija zbog godina te celjusti. Inace se klipici operu sapunicom, i namazu dotom, ili sa atf mascu. I poslje toga moraju glatko da se utiskuju sa prstima.



#865 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 09 December 2015 - 11:44

View PostPita, on 02 December 2015 - 23:53, said:

"...neke i nisu toliko sitne kao menjanje ulja u kočnicama!! Ulje je bilo već dooobro potamnelo i podsećalo na neki mulj...
Sipano Ipone DOT 5.1 ..."

View PostPita, on 05 December 2015 - 21:43, said:

Danas sam ustanovio koliko mi je dosad kočio prednji točak...blago sam šokiran!!
Evo video, prvo vrtim točak sa klještima a posle bez...razlika je dramatična!



Jednostavno se pločice ne odmaknu dovoljno od diska posle puštanja kočnice i stalno češu o disk!!

Da li bi set za reparaciju kočionih klješta (nove gumice i klipići) rešili ovu situacju???

Пита, ево тек сада сам видео да се радило и код тебе на пројекту, између осталог и на кочницама..

Грешку,а потом и цео овај проблем, си направио приликом куповине кочионе течности. Купио си Dot 5.1, а цео кочиони систем је намењен за кочиону течност типа Dot 3 или Dot 4. Наиме, гумице на главном кочионом цилиндру (на пумпи) као и гумице на клиповима кочионих клешта нису предвиђене за коч. теч. типа Dot 5, јер је она неупоредиво агресивнија, нагриза и временом разлаже гумице. Услед те реакције, гумице су ти набрекле приликом додира са том новом коч. теч. коју си сипао, и ту је настао проблем. Сваким даном ће бити све теже и теже окретати точак, како уље буде нагризало гумице све више и више.

Dot5 је кочиона течност за кочионе системе где се развијају веће температуре(првенствено на тркачким мотоциклима и аутомобилима, али и на новијим колима/моторима високих перформанси), па је самим тим потребно и отпорније уље. Међутим, то исто уље захтева и отпорније елементе кочионог система (првенствено мислећи на гумице) па у случају мешања Dot3/4 система са Dot5 коч. теч. долази се до проблема који ти сада имаш.

Адекватно решење проблема је комплетно расклапање, као и прање, свих кочионих елемената што подразумева вађење клипова из чељусти, клипа из кочионе пумпе, испирање самих чељусти и свих канала, као и пумпе, такође и црево треба да се испере, итд итд..
Потом, треба ти сет нових кочионих гумица за пумпу, а и за клипове на коч. чељустима. И онда сипаш Dot4 кочиону течност, уместо Dot5, излуфтираш систем и возиш :)

Ни случајно немој да брусиш клипове брусним папиром, јер ћеш онда морати и цела клешта да мењаш!

Да се не би правиле ове грешке, прозвођачи кочионих система назначе на поклопцу кочионе пумпе коју кочиону течност треба користити, што се види на приложеној фотографији(aprilia sr 50 2002.годиште):

Е сада, ако си ти већ раније мењао гумице, и ставио дот 5 отпорне гумице, онда цела ова моја прича пада у воду, мада чисто сумњам, јер је ово грешка коју многи праве.

EDIT:
Заборавих да напоменм да је кочиона течност изузетно агресивна, и да нагриза фарбане површине, тако да мораш бити пажљив док радиш :)

Attached Files


Edited by Petko131, 09 December 2015 - 11:45.


#866 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 December 2015 - 11:55

Bravo Petko, meni je ovaj podatak o tipu at ulja promakao! Potpuno si u pravu..

A sto se tice smrglanja klipica, ukoliko se pojave tackice rdje, naravno da ih moze ispolirati vodobrusnom smirglom 1500-2000, a ne da ih brusi :)

#867 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 09 December 2015 - 12:06

View PostAcaPostar, on 09 December 2015 - 11:55, said:

Bravo Petko, meni je ovaj podatak o tipu at ulja promakao! Potpuno si u pravu..

A sto se tice smrglanja klipica, ukoliko se pojave tackice rdje, naravno da ih moze ispolirati vodobrusnom smirglom 1500-2000, a ne da ih brusi :)

Хвала
Може финим папиром, али собзиром на то шта сам све видео након 'само мало брушења' више никоме не препоручујем да било шта дира :D
Боље је и да има мало рђе на зиду клипа, него да буде изрисан као ренде :)

#868 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 December 2015 - 12:12

tako je... Petko je u pravu, meni su to isto govorili, ali sam i ja napravio istu grešku... sipao sam dot 5.1

naime, pisalo se kako je dot 5 agresivan i kako je dot 5.1, već na drugoj hemijskoj osnovi, upravo zbog ovog problema, jer su ljudi krenuli da koriste savremenije ulje u starijim vozilima...

tako da treba proveriti za 5.1

#869 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 December 2015 - 12:25

Ima smisla, naravno da nemam gumice za 5.1 ulje...
Nista onda cu sve zameniti i prilagoditi dot 4 ulju pa cemo videti...

Hvala Petko!

#870 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 09 December 2015 - 12:27

View PostPita, on 09 December 2015 - 12:25, said:

Ima smisla, naravno da nemam gumice za 5.1 ulje...
Nista onda cu sve zameniti i prilagoditi dot 4 ulju pa cemo videti...

Hvala Petko!

Нема на чему! :)

#871 Josip

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoSeget Donji
  • Vozimnrg extreme

Posted 09 December 2015 - 12:27

Dot 5 je problematican ako cjeli sistem nije namjenjen dot 5 tekucini, dok je dot 5.1 na istoj bazi kao i dot 3 ili 4, dok je dot 5 na drugoj bazi i potpuno je agresivan za sistem u kojem je namjenjena dot 3 4 ili 5.1 tecnost, tako da mislim da to nije problem.

#872 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 December 2015 - 12:29

Pa ja sam sipao 5.1...?!
Svakako menjam gumice i mozda ipak sigurnije da kupim 4 ulje iako imam jos ovog 5.1 u boci...

#873 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 December 2015 - 12:30

View PostJosip, on 09 December 2015 - 12:27, said:

Dot 5 je problematican ako cjeli sistem nije namjenjen dot 5 tekucini, dok je dot 5.1 na istoj bazi kao i dot 3 ili 4, dok je dot 5 na drugoj bazi i potpuno ke agresivan za sistem utkojem je namjrnjena dot 3 4 ili 5.1 tecnost, tako da mislim da to nije problem

ovako sam i ja čitao :0takoje:

#874 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 December 2015 - 12:33

Što je sigurno-sigurno. Kočnice nisu za šalu, treba ispoštovati fabriku.

#875 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 09 December 2015 - 12:35

Pise na poklopcu 4, sto je sasvim temperaturno zadovoljavajuce za tvoj setap. Kada vec menjas sve, imam negde tel coveka u indjiji, izradjuje pancirna (pletena) creva sa holenderima po meri. Topla preporuka, koriste vecina trkaca na kruznim stazama u Srbiji, i zbog performansi i zbog sigurnosti!

#876 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 December 2015 - 13:20

Sad moram to napraviti sve po psu, nema vise zajebancije.
Kocnicama i celom kocionom sistemu treba posvetiti isto toliko paznje kao i samom motoru i masini...

Koliko masina povuce toliko treba i kocnicama da je zaustave!!

Daj broj na pm Aco!

#877 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 December 2015 - 13:37

Mozda bi bilo bolje da nadjes dot 5.1 gumice a ako vec posvecujes tolko paznje uzmes poluge kocnica sa onom bocicom od vecih motora koje su otporne na dot 5.1 za 40-ak eur pa komplet sve izmenjas.

Ti kocionu cilindri od vecih motora guraju vise ulja a u kombinaciji sa pletenim crevima su pun pogodak!

I ja sam citao da je dot 5.1 na istoj bazi kao i dot 4 i da moze da se sipa..

Edited by bojan681, 09 December 2015 - 13:38.


#878 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 09 December 2015 - 16:03

Уопште нема потребе Dot5.1 или Dot5 систем да уграђује, Dot3 је сасвим довољно за трке код нас, а не још за вожњу по граду... Људи беспотребно компликују по мом мишљењу :)
Пита, поједностави себи живот, купи нове гумице и сипај Dot3/4. Можеш и кантицу за кола да купиш, бољи је однос цене и количине ако ћеш мењати уље и у задњој кочници, или још неком возилу..

#879 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 15 December 2015 - 23:12

Sledece sto radim je izbacivanje svih nepotrebno teskih gvozdjurija od nosaca i pravljenje laganih aluminijumskih...

Tako je i hladnjak dobio nove nosace koji em sto su jednostavni i lagani, jos bolje drze hladnjak nego sto su to do sad radili gvozdenjaci....

Attached File  uploadfromtaptalk1450217416786.jpg   1.85MB   69 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1450217497784.jpg   1.74MB   76 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1450218270118.jpg   1.29MB   61 downloads

#880 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 December 2015 - 09:33

Opaa, i styling se tuninguje. To se ceni, sve do poslednje bruce mora biti u službi performansi. Boki je baš potpalio vatru.





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users