Kad sam imao zadnju havariju, po skidanju glave desilo se ovo…
Ovo je glava Fi 47 koja je dosla u setu sa starim cilindrom , a zaptivanje je metal na metal direktno , s tim sto u kanalu postoji specijalna SILIKONSKA gumica koja obezbedjuje dodatno zaptivanje…tako je predvidjeno- bez aluminijumskog ili bakarnog zaptivaca…naravno , moze se upotrebiti zaptivac koji je najcesce debeo oko 0,5 mm, takav sam dobio u ovom novom cilindar – setu i problem je resen…
Moze to tako , ali debljina zaptivaca od 0,5 mm utice na ukupno odstojanje od gornje ivice klipa u GMT I fabricki obradjene glave od 0,5 mm, sto sve ukupno cini SQISH…dakle to je odstojanje od gornje ivice klipa do ruba cilindra + debljina zaptivaca + fabricki definisan sqish prilikom obrade glave…jasno je da debljina zaptivaca povecava isti , koji mora da postoji iz raznih razloga , da se sad ne upustamo u to – to je druga prica , a najvazniji razlog je da utice na stepen kompresije…
Sta sad da radim? Rado bi ostvario zaptivanje bez zaptivaca , samo sa zaptivnom gumicom , ali to nema da se kupi posebno, sta improvizovati? Osvrcem se oko sebe , ja bar imam u servisu raznih guma i gumicica…
Nasao sam neke zaptivke od filtera od ves masine , neke od kucista pumpi, cak sam nasao I jednu koja je odgovarala po obimu 100% , ali na zalost malo deblja , pa ne moze da udje u kanal – i sve to za malo…pokusaj obrade gumice na kamenu nije uspeo , ne moze iz ruke da se to uradi, nejednako je i lose izgleda …napustam tu ideju…u jednoj prodavnici sam nasao dobru po obimu , malo tanju od mojih , obecavala je , ali ni ona nije htela u kanal za malo…izgledalo je da ce ipak morati aluminijumski zaptivac…
Vec sam se skoro pomirio sa tim , kad se rodila ideja u momentu – silikonska zica koju ja koristim u svom poslu jako cesto …nasao sam od instalacije od sporeta , a inace ima da se kupi u svakoj prodavnici elektromaterijala – jeftino …odgovarao je presek zice od 0,75 mm kvadratnih , upala je u kanal samo tako , bas kako treba! Na spoju gde je susret dva kraja sam je odsekao za oko 0,5 do 1 mm duze , tako da je imala tendenciju da se sto bolje nabiju krajevi jedan u drugi – spoj skoro da se ne primeti …problem sa gumicom je resen, unutar silikonske zice je licnasta bakarna zica koja je stisljiva , a njen buzir ( omotac ) je upravo ona silikonska guma koja je otporna na temperaturu i ono sto nam treba…
to je ova zica , od tinjalice, ili se kupi 1 metar...
evo kako izgleda u glavi- original...
Ako ko slucajno ostane bez ove gumice kao sto sam ja , na ovaj nacin je resivo …ovoga vikenda se stavlja nova termo-grupa , ona obradjena, pa cemo sve ovo proveriti u praksi…siguran sam da ce biti dobro..
0
9 replies to this topic
#1
Posted 25 October 2012 - 21:09
#2
Posted 25 October 2012 - 21:28
Добро си решио..
Док сам возио фабрику, био сам извадио онај бакарни заптивач, па је било метал на метал и није никад слинавило.
Тако да је та гумица, само додатна заштита, ако је глава равна, свакако ће добро заптивати..
Док сам возио фабрику, био сам извадио онај бакарни заптивач, па је било метал на метал и није никад слинавило.
Тако да је та гумица, само додатна заштита, ако је глава равна, свакако ће добро заптивати..
#3
Posted 25 October 2012 - 21:39
Nista bez improvizacija radi kefalo 100 na sat...
#4
Posted 25 October 2012 - 22:00
Svaka cast za ideju. Cenim one koji umeju na brzaka da improvizuju. To je dokaz inteligencije. Lako je sve kupiti i montirati.
#5
Posted 25 October 2012 - 22:01
I ja mislim da bi i bez gumice i bez zaptivaca sve to drzalo , kako kod Automatica nemam nikakav pa sve drzi na jakoj kompresiji , al` ipak...za svaki slucaj...
a, jbg, Cvele, jesu ovi nasi HARD DISKOVI malo starije proizvodnje ( 5400 rpm.) , al` jos u njima ima sta da se nadje po kojekakvim budzacima...bez nema udarca...( tako kazu ? ) ...
a, jbg, Cvele, jesu ovi nasi HARD DISKOVI malo starije proizvodnje ( 5400 rpm.) , al` jos u njima ima sta da se nadje po kojekakvim budzacima...bez nema udarca...( tako kazu ? ) ...
#6
Posted 25 October 2012 - 22:52
ALIEN SM, on 25 October 2012 - 22:01, said:
a, jbg, Cvele, jesu ovi nasi HARD DISKOVI malo starije proizvodnje ( 5400 rpm.) , al` jos u njima ima sta da se nadje po kojekakvim budzacima...bez nema udarca...( tako kazu ? ) ...
A za ovo drugo si u pravu...jos ....
#7
Posted 26 October 2012 - 00:45
silikonska žica, odlično rešenje,.. koliko si na sastavu uvukao 2-3mm toliko si i izvadio bakarne licne napolje sa druge strane ?
#8
Posted 26 October 2012 - 11:22
Nisam vadio licne , mada moze i to da se podesi debljina, taman je lepo na tesno usla u kanal, a na susret sam prepustio za 0,5 -1 mm i prosto je usao jedan kraj u drugi , pa se sastav skoro i ne primeti , ocekujem da bude bas dobro...ovog vikenda radim termogrupu, pa ce sve i u praksi da se vidi...
Inace , silikonska zica se koristi u elektrotehnici prilikom servisiranja aparata i uredjaja gde proticu struje znatne jacine pa se ocekuje vece zagrevanje vodova , izdrzava zasigurno preko sto i vise stepeni koliko ima i na glavi motora...to joj je namena...
Inace , silikonska zica se koristi u elektrotehnici prilikom servisiranja aparata i uredjaja gde proticu struje znatne jacine pa se ocekuje vece zagrevanje vodova , izdrzava zasigurno preko sto i vise stepeni koliko ima i na glavi motora...to joj je namena...
#9
Posted 26 October 2012 - 12:39
Silikonska zica, sigurno zadovoljava temperaturne uslove, jedino je dilema da li na sastavu iseci ovako " I " ili ovako " / ".
#10
Posted 30 October 2012 - 11:38
Za prvih stotinak KM sve je OK ...Ocekujem i ubuduce bez problema...eto, moze to tako , ko ostane bez te gumice kao ja...resenje je problema...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users