
Ja cu opisno pokusati da prikazem kako se namestaju i skidaju , neke slike nisu ni potrebne, to je za one koji redje rade...
Ima ih tri vrste , sa dve kukice , ( dvostruki G), sa jednom kukicom (jednostruki G ) i bez kukice ( C )...i tim redosledom ide tezina montaze i demontaze i bitno je ma koji od njih da je u pitanju da se dobro namesti...
DVOSTRUKI G - najlakse se namesta, stegne se spic kljestima za kukice , tako smanji obim i samo se gurne u kanal u klipu ...brzo , lako i jednostavno, par sekundi posla...demontaza: uhvate se kukice spic klestima, stegnu, on smanji obim i povuce se prema sebi iz kanala ...isto brzo , lako i jednostavno...
JEDNOSTRUKI G , sa jednom kukicom, malo se teze namesta od prethodnog ,uhvati se spic klestima ona jedna kukica, mora se cvrsto drzati da ne odskoci, kraj bez kukice se ubaci u kanal, zatim se gura prema tom kraju i kako se potiskuje, smanjuje mu se precnik...u jednom trenutku , precnik je toliki da moze da uskoci u kanal i samo se potisne prema bolcni i skljocne u kanalu...demontaza: uhvati se za kukicu, vuce prema unutrasnjosti onog drugog kraja sto nema kukicu, na taj nacin mu smanjujemo precnik i u pogodnom trenutku ga povucemo oprema sebi i izasao je...
BEZ KUKICE, C OSIGURAC , najcesce je pretpostavka za njegovo montiranje da je takva konstrukcija - odlivak klipa gde ispod osovinice fali malo materijala ...onda spic klestima uhvatimo cvrsto na samom kraju osigurac, jedan kraj ubacimo tu gde fali materijala , zarotiramo ga dok na to prazno mesto dodju spicevi od klesta, onda poguramo taj kraj osiguraca prema onom koji je u kanalu i kad smanji obim na velicinu kanala , samo ga gurnemo prema bolcni u kanal... demontaza : zakrenemo osigurac do tog dela gde fali materijala, uhvatimo jedan kraj klestima , poguramo ga prema drugom i kad smanji precnik , povucemo ga prema sebi...ako klip kojim slucajem nema prazan prostor ispod bolcne , jao kuku - lele sa namestanjem , a tek sa demontazom, mozes samo da ga mrzis dok ga ne izvadis...
Ja i dalje ne vidim ni jedno opravdanje zasto ih konstruktori izradjuju sa jednom kukicom , a tek zasto one bez ijedne , osim da se prave ` pametni ` i da nas muce prilikom montaze i demontaze istih...Kad sam pre par meseci montirao onaj kit , prilikom vadjenja iz kutije ispao mi je jedan osigurac ( jednostruki G ) i naravno , propao kroz daske od kanala...nisam se uopste potrudio da ga trazim, vec sam ladno uzeo drugi, sa starog tomosovog klipa dvostruki G i brzo i lako ga montirao ...lakoca i sigurnost montaze sa dvostrukim G su nenadmasni ...
MERE PREDOSTROZNOSTI : Svi znamo sta uzrokuje ispadanje osiguraca , pa za svaki slucaj kad je u kanalu, treba ga malo okrenuti srafcigerom da se uverimo da dobro sroji u kanalu i mora biti NAPET , ne sme da radijalno i aksijalno landara u kanalu , jer ce ga vremenom razlokati i ispasti...druga predostroznost je da se stavi krpa na karter da ne odskoci slucajno u njega ...