Jump to content


Montaza i demontaza osiguraca osovinice klipa



39 replies to this topic

#21 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 23 December 2012 - 16:17

O ovome smo pisali prosle godine kako ko montira ove osigurace, bitno je da se pravilno ugrade da ne bi bilo havarije koju vrlo cesto izazovu...nekako mi se cini da skoro svi moramo proci kroz to da bi shvatili koliko je vazno dobro ih namestiti...

Posted Image

Ja cu opisno pokusati da prikazem kako se namestaju i skidaju , neke slike nisu ni potrebne, to je za one koji redje rade...

Ima ih tri vrste , sa dve kukice , ( dvostruki G), sa jednom kukicom (jednostruki G ) i bez kukice ( C )...i tim redosledom ide tezina montaze i demontaze i bitno je ma koji od njih da je u pitanju da se dobro namesti...

DVOSTRUKI G - najlakse se namesta, stegne se spic kljestima za kukice , tako smanji obim i samo se gurne u kanal u klipu ...brzo , lako i jednostavno, par sekundi posla...demontaza: uhvate se kukice spic klestima, stegnu, on smanji obim i povuce se prema sebi iz kanala ...isto brzo , lako i jednostavno...

JEDNOSTRUKI G , sa jednom kukicom, malo se teze namesta od prethodnog ,uhvati se spic klestima ona jedna kukica, mora se cvrsto drzati da ne odskoci, kraj bez kukice se ubaci u kanal, zatim se gura prema tom kraju i kako se potiskuje, smanjuje mu se precnik...u jednom trenutku , precnik je toliki da moze da uskoci u kanal i samo se potisne prema bolcni i skljocne u kanalu...demontaza: uhvati se za kukicu, vuce prema unutrasnjosti onog drugog kraja sto nema kukicu, na taj nacin mu smanjujemo precnik i u pogodnom trenutku ga povucemo oprema sebi i izasao je...

BEZ KUKICE, C OSIGURAC , najcesce je pretpostavka za njegovo montiranje da je takva konstrukcija - odlivak klipa gde ispod osovinice fali malo materijala ...onda spic klestima uhvatimo cvrsto na samom kraju osigurac, jedan kraj ubacimo tu gde fali materijala , zarotiramo ga dok na to prazno mesto dodju spicevi od klesta, onda poguramo taj kraj osiguraca prema onom koji je u kanalu i kad smanji obim na velicinu kanala , samo ga gurnemo prema bolcni u kanal... demontaza : zakrenemo osigurac do tog dela gde fali materijala, uhvatimo jedan kraj klestima , poguramo ga prema drugom i kad smanji precnik , povucemo ga prema sebi...ako klip kojim slucajem nema prazan prostor ispod bolcne , jao kuku - lele sa namestanjem , a tek sa demontazom, mozes samo da ga mrzis dok ga ne izvadis...

Ja i dalje ne vidim ni jedno opravdanje zasto ih konstruktori izradjuju sa jednom kukicom , a tek zasto one bez ijedne , osim da se prave ` pametni ` i da nas muce prilikom montaze i demontaze istih...Kad sam pre par meseci montirao onaj kit , prilikom vadjenja iz kutije ispao mi je jedan osigurac ( jednostruki G ) i naravno , propao kroz daske od kanala...nisam se uopste potrudio da ga trazim, vec sam ladno uzeo drugi, sa starog tomosovog klipa dvostruki G i brzo i lako ga montirao ...lakoca i sigurnost montaze sa dvostrukim G su nenadmasni ...

MERE PREDOSTROZNOSTI : Svi znamo sta uzrokuje ispadanje osiguraca , pa za svaki slucaj kad je u kanalu, treba ga malo okrenuti srafcigerom da se uverimo da dobro sroji u kanalu i mora biti NAPET , ne sme da radijalno i aksijalno landara u kanalu , jer ce ga vremenom razlokati i ispasti...druga predostroznost je da se stavi krpa na karter da ne odskoci slucajno u njega ...

#22 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 23 December 2012 - 18:17

Sve je tacno kako stoji u tekstu samo je rizik stavljati osigurac od nekog drugog klipa jer im nije svima ista debljina pa otud i ne leze u kanalu punom dodirnom povrsinom i rizik od iskakanja je povecat.

#23 MarkoBG

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Posted 23 December 2012 - 18:28

Slazem se sa svim osim sa tim da su dvostruki G osiguraci najnaj.
Vise volim raditi sa G, znaci samo jednu kukicu sto imaju.
Dvostruki kad se stisnu i spoje kukice spicanglama, mnogo se smanjuje obim, desava mi se da se ne vrate u prvobitan polozaj.
Pa ondah mora vadjenje napolje pa rasirivanje, kako bi stojao u klipu kako valja....mada to je vise do kvaliteta izrade

#24 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 23 December 2012 - 18:50

Po mom misljenju je najbitnije da su od kvalitetne zice napravljeni i, sto kaze Zlaja, da su odgovarajuce za klip na koji se postavljaju.Sama konstrukcija nije toliko bitna.

#25 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 December 2012 - 19:29

i ja se pitam što se svi ne rade sa kukicama, jer ne mi ne pada ništa na pamet zašto bi ovi bez kukica bili možda bolji i sigurniji???!!

#26 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 December 2012 - 11:28

Pa, kvalitet materijala od koga se prave je jako vazan...( trebalo ) bi da se prave od kvalitetnog FEDER ili OPRUZNOG celika , to je onaj koji ima osobinu da se posle distorzije uvek vrati u prvobitni polozaj...ja sam imao slucajeva da se prilikom vadjenja osigurac sav uvrne , iskrivi, moze to da se vrati , ali to nije to , taj osigurac nije napravljen od zice od koje bi trebalo, ja sam takve zamenjivao ako sam imao drugi...

#27 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 24 December 2012 - 12:24

View PostALIEN SM, on 24 December 2012 - 11:28, said:

Pa, kvalitet materijala od koga se prave je jako vazan...( trebalo ) bi da se prave od kvalitetnog FEDER ili OPRUZNOG celika , to je onaj koji ima osobinu da se posle distorzije uvek vrati u dprvobitni polozaj...ja sam imao slucajeva da se prilikom vadjenja osigurac sav uvrne , iskrivi, moze to da se vrati , ali to nije to , taj osigurac nije napravljen od zice od koje bi trebalo, ja sam takve zamenjivao ako sam imao drugi...
Takve nemoj da vracas. I ja sam samo jednom vratio lose i doziveo havariju. Jbg nisam imao druge a mrzelo me da skocim do prodavnice i kupim. Cim ga provalis da se malo skupio posle vadjenja BACAJ.

#28 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 December 2012 - 19:15

Tako je, Neso ...Mnogo je skuplje kasnije , nego nabaviti drugi koji valja...

#29 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 09 August 2014 - 15:41

Bio danas do buvljaka pa u povratku do prodavnice lagere,semeringa i seger osiguraca...potrazim unutrasnje od 12mm i dobijem ovo -po ceni od celih 5din po komadu ;) od ovog sigurnije -nema...a nek se nadju...inace su debeli 1mm,znaci isto ko i ovi malossi C ...
Attached File  DSC01076.jpg   97.66K   8 downloads

#30 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 10 August 2014 - 13:43

Evo kako stoji na 12 bolcni...mozda bi mogo seger da bude i 1mm siri..probacu i to...
Attached File  DSC01082.jpg   86.34K   10 downloads

#31 Mixer

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 337 posts
  • MestoBijeljina/Novi Sad
  • VozimKeeway F-act 50

Posted 10 August 2014 - 15:10

Treba probati osigurace za 13mm mozda ce malo jace upirati u zidove.. aa cena nije problem sto se tice eksperimentisanja

#32 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 10 August 2014 - 15:46

Ma cena je sitnica...sad se lagano vrti u krug a bilo bi bolje da je pritisak na kanal malo veci...

#33 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 11 August 2014 - 00:20

Takodjer sam imao losa iskustva sa zegerom, medjutim tada nisam znao koliko je to bitan dio, pa sam pustio frendu da namjesti osigurac (nakon sto smo original negdje izgubili, naravno nasao sam ga kad je vec zaje... klip i cilindar) kojeg je on napravio od nekakve zice, uz rijeci: "Ma mi smo tako radili nekad na APN i automatiku, bit ce to super" . I sve je bilo super, ali nakon vrlo kratkog vremena pocelu se cuti nekakvo cijukanje dok radi skuter, ja sam bio uvjeren da to negdje nesto iz ventilatora cijuka, sve dok skuter pod vecim opterecenjem (dvoje na skuteru i uzbrdica) nije stao. Nije htio upaliti, sreca pa je do radione bila nizbrdica pa sam se samo spustio. Sutra otvorim masinu i vidim da je zeger izletio i da ga je na klipu rasteglo od dna do vrha i preko obe karike, a bio sam stavio novi dr.evo nije imao ni 500 km. I ode sve k vragu. Ne bi pomogla ni specijala jer je utor bio 1 mm u cilindru, bas gadan zub. I otada stavljam samo kupovne zegere, koji su kod nas u HR na MS shopu 7 € po komadu. Ne pada mi na pamet da ih kupujem na pijaci, ili buvljaku, kako vi kazete.
P. S. Poslije mi je bilo jasno sto je "cijukalo". Naime, zica od koje je frend bio napravio zeger je bila mrvicu deblja, i on nije bio dobro sjeo, pa je, vrteci se skupa s bolcnom sebi tokario novo leziste, sve dok nije odlomio utor za zeger na klipu i izletio.

#34 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 11 August 2014 - 00:43

7€ zeger, da nisi krivo vidio?

#35 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 04 September 2014 - 03:48

View Postcvele, on 09 August 2014 - 15:41, said:

Bio danas do buvljaka pa u povratku do prodavnice lagere,semeringa i seger osiguraca...potrazim unutrasnje od 12mm i dobijem ovo -po ceni od celih 5din po komadu :) od ovog sigurnije -nema...a nek se nadju...inace su debeli 1mm,znaci isto ko i ovi malossi C ...
Posted Image


takvi zegeri sa rupama na krajevima su se ugradjivali na vespe,sve model ( mislim na classic vespe,ne ove modern) i nikad nisam cul da je takav izletil van..
uz te,po meni su najsigurniji C zegeri,zajebano ga je za stavit ali isto tak su manje sanse da izleti..
ovi G i double G nekak lagano ulaze pa im recimo manje vjerujem nego ovima C.


@ mrgud, nebitno je dal kupis zeger na buvljaku,u pekarni il u ducanu koi prodaje zegere,bitno je da se radi o pravom zegeru a ne nekoj improvizaciji.

Edited by steeef, 04 September 2014 - 03:50.


#36 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 04 September 2014 - 15:37

Ima neko ideju kako skinuti C osigurac ako na klipu nema onog prostora gdje bi ga uhvatili spic klijestima?

Posted Image

Na drugoj strani je bio G osigurac i izvadio sam ga bez problema... Ali ovaj C na suprotnoj strani ne mogu nikako...

Edited by sinisa93, 04 September 2014 - 15:38.


#37 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 15:50

Nemoj ni da ga vadis ako ne moras...ubaci bolcnu sa druge strane i to je to...

#38 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 04 September 2014 - 15:54

Pa izgleda da mi nema druge.. Pretpostavljam da je i tu nekad bio G pa je vrh otpao i sad je ostalo ovako... E sad valjda to ne moze ispasti van...

Onda na drugu stranu moram uzeti G osigurac, da bi ga kasnije ako bude potrebe mogao vaditi ?

#39 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 16:05

Ja sam za ovo vreme skidao s6 4-5x sa bloka i uvek sam vadio samo desni zeger...nema potrebe da oba idu napolje...jedino ako sumnjas da je bio G pa pukla usica...onda je pametno zameniti ga...ostar nozic sa spicastim vrhom radi poso...

#40 tutnja

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 261 posts
  • MestoMalinska
  • VozimLuna Versus

Posted 30 May 2020 - 22:39

Stara tema, ali evo par ideja za uradi sam..





Poslano sa mog LG-H870 koristeći Tapatalk

Edited by tutnja, 30 May 2020 - 22:43.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users