Jump to content


Tuning minarelli prenosa [ morini zadnje polutke,produzenje u menjacu] ...+oversize variomati....



77 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 March 2013 - 12:13

Posto je za mene tuning prenosa zavrsena stvar, bar za sada , da bi sve to bilo na jednom mestu otvaram ovu temu...

Da bi se doslo do svega ovoga, ma kako sad izgledalo jednostavno , bili su potrebni meseci citanja , mozganja, probanja, merenja i cega sve ne, a velika zahvalnost SALLE-tu , Mariu, Cveletu, Piti, i mnogim drugima koji su uzeli ucesce, sa mnogima sam se savetovao i preko PM-a...

Kako je krenulo? Mogucnosti vozila opredeljuju mogucnosti termogrupe- onoga sto ona moze da ostvari, ali i mogucnosti prenosa da tu snagu prenese na zadnji tocak...sa ugradnjom 70 ccm kita dobijamo 3-4 puta vise snage , ali to ne znaci da dobijemo i krajnju brzinu...imamo momenat potezanja , ali isti ili slican broj obrtaja na radilici , pa samim tim i na zadnjem tocku slicnu situaciju- slican broj obrtaja...( mala bara puno krokodila )...

Tu je ogranicavajuci faktor PRENOS...da bi tu snagu pravilno rasporedili , potrebno je istunirati prenos promenom primara ili sekundara i na taj nacin ga ` produziti`...

Ja sam tako uradio u postojecem diferencijalu zamenio sam sekundar S- 6 sa produzenjem od oko 17 % ali to ne znaci i da je brzina porasla za toliko...moralo se jos ponesto uraditi...Nekako u to vreme je SALLE to resio kod sebe, sa onom linearnom remenicom povecanom od F. MORINIJA, pa me spojio sa likom od koga sam ja kupio istu takvu, a na tu temu me uputio i Cvele na neke postove sa MS-a ...bilo je korisno procitati...ta oversize remenica je legla kod mene takoreci skoro bez ikakvih prepravki- broj na broj , zavrnuo na nju postojece kvacilo 107 i voziiii Misko ...Nije bilo lose ni tako ,ali povecana remenica da bi se iskoristila trazi i duzi kais...posle mnogo mozganja i ( otprilike ) merenja , izbor je pao na DAYCO 808 / 16,8 sa rizikom da moze da bude i predugacak, to se ne zna...

Na kraju krajeva kad je sve to kompletirano , zakljucak je da se dosta dobilo...uz odlicno ubrzanje, bez ikakvih rupa ( zasluga linearne remenice ), sasvim pristojna krajnja brzina za BASE kit, koja je sada preko 80 + Km/h, ali pravih, a ne onih koje pokazuje sat ( gori je od Barona Minhauzena ), sto smatram da je za tu ciklistiku sasvim pristojno...

Dakle svi koji imajuovaj blok kao kod mene , to je Kineski kratki 1 PE 40 QMB mogu da ugrade
1. Primar ili sekundar ( + 25 ili 17 % )

2. Remenicu oversize od F, MORINIJA 123 mm umesto MINARELLI 115 mm

3. Remen DAYCO 808/16.8 , zadnji iz serije 800 bez opasnosti da ce biti predugacak...

Sve ovo pomaze da se snaga motora dobro iskoristi i prenese na zadnji tocak, provereno je...

I da...na sve ovo bi se mogao mozda dodati i neki oversize VARIOMAT tipa DOPPLER, tek bi onda bila prava stvar...

Edited by ALIEN SM, 26 March 2013 - 13:06.


#2 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 26 March 2013 - 12:32

View PostALIEN SM, on 26 March 2013 - 12:13, said:

Posto je za mene tuning prenosa zavrsena stvar, bar za sada , da bi sve to bilo na jednom mestu otvaram ovu temu...

Da bi se doslo do svega ovoga, ma kako sad izgledalo jednostavno , bili su potrebni meseci citanja , mozganja, probanja, merenja i cega sve ne, a velika zahvalnost SALLE-tu , Mariu, Cveletu, Piti, i mnogim drugima koji su uzeli ucesce, sa mnogima sam se savetovao i preko PM-a...

Ovaj boldani deo bi svima trebao biti pocetak,bilo cega.Da naravno,i ja sam tako krenuo.

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 26 March 2013 - 14:11

Svaka čast Alien-u na pregrmelom trudu, i naravno riziku kroz koji je morao da prođe da bi do ovog stadijuma došao..

Sad je naravno lakše mlađim članovima da odrade na kinezima jer imaju komplet step-by-step opis šta treba i koji deo da se izmenja, da bi se dobilo na kvalitetno a jeftino produženom prenosu kineza..

Mišo ako može koja slika da se ubaci, bilo bi za medalju...

živeli

#4 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 26 March 2013 - 16:08

Mala dopuna da ne bude zabune i da neko ne shvati Aliena pogresno:

1. ovo vazi i za kratak i za duzi blok,tocak od 10,12 ili 13 cola
2. ne mora remenica da bude bas od Morinija,vazno je da je linearna

#5 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 March 2013 - 20:55

Evo koja slicica po zahtevu...

Posted Image
zamena sekundara...

Posted Image

zameni se bilo primar , ili sekundar, vrlo je jednostavno, samo ako se uzme ono sto odgovara...

Kod ovog S- 6 sekundara nije bilo nikakvih problema sto se tice ugradnje , a nista se ne cuje iz prenosa na sta su se neki zalili, k`o da nije nista dirano...
Posted Image
Razlika u velicini MORINI remenice i MINARELLI
Posted Image
Morini je 123 mm, dok je Minarelli 115 mm...

Posted Image
famozni DAYCO 808/16,5..
Posted Imageiznad cene od 1400,00 din pise da je za F. Morini...

To je i bila linija vodilja pri nabavci...uz nadu da nece biti predugacak...
Posted Image

Evo , kako lepo lezi u zadnjoj remenici , bolje od ovoga ne moze i ne treba , viri oko 1 mm- idealno...kad se upalio i kad se namestio sasvim lepo stoji i napred i nazad, ne landara pri radu na leru- NIJE PREDUGACAK... to je najvaznije...dakle, pravi kais za povecanu remenicu...

Ja sam opisao kakva je situacija kod tocka od 12 coli, ne znam kakva je kod 10 i 13 , ali pretpostavimo da je kako Zoksi kaze...kod mene je u originalu bio kais 788, pa pretpostavljam da svi koji su imali taj u originalu mogu da ga zamene za ovaj 808 ( uz Morini remenicu )...ne znam kako bi to islo uz Minarelli , onu od 115 mm...mozda bi bio predugacak...

Dakle, kada se pojavi na trzistu ovako nesto ( kompletna , linearna ) treba biti brz i odmah je uzeti...ja sam je platio 25 evra , sa postarinom je izasla oko 3000,00, a kao nova je...sa ugradnjom nikakvih problema , mozda kod nekoga treba neka minimalna obrada, vredi svaku paru...podseticu da Minareli polutka tesko moze da se nabavi ispod 50 evra, pa onda zajebancija sa pakovanjem drajvera , sa gumicama , uvek nesto nece da sedne ili ne odgovara, itd., ovo je jednostavnije...

Edited by cvele, 12 January 2014 - 00:42.


#6 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 26 March 2013 - 22:54

Јеси ли мерио колико се спушта тај каиш у односу на предходни у задњој ременици, и јел има разлике на варијатору?

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 March 2013 - 23:06

ovo je stvarno idealan položaj...Našao si dobitnu kombinaciju za taj blok...kod minareli bloka nešto je drugačija situacija, meni sa Morini remenicom isto 123mm, kaiš od 780mm (overrange) je bio predugačak...našao sam idealnu dužinu od 765mm..

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 26 March 2013 - 23:45

dakle morini remenica aplicirana na

kineza = remen 808 mm
minarelli = remen 765 mm

#9 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 26 March 2013 - 23:48

Ovom i ovakvom preradom se zastareli mina prenos dovodi na nivo priblizan Piaggio bloku koji je tu dosta napredniji...Uz neki oversize variomat tipa Doppler sve bi bilo upotpunjeno i kompletno...ja i ne bi iso dalje sto se prenosa tice na PRC bloku...

-edit-bio bi i remen bolje iskoriscen na variomatu sa par mm vecim promerom...

#10 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 26 March 2013 - 23:52

E ova tema je sad skroz sazvakana za svakog ko je hteo nesto da radi na temu prenosa. Svaka cast.

#11 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 March 2013 - 23:55

Svaka čast Alienu i svima ostalima...ovo je kao na tacni sad ostalim ljudima..

#12 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 March 2013 - 01:18

najbolje je kad je plug&play ali često nije tako pa treba malo mućnuti glavom i potruditi se...Što kaže Zoksi ima velikih variomata ali za minareli za 13mm osovinu...jedino ukrajati bolcnu i tome slično...

#13 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 27 March 2013 - 09:03

Kad se vec radi taj nivo tuninga, nije problem staviti HPC radilicu sa 13mm osovinom , posebno ako znamo da oversize vario ne pase na kineza sa 16mm.

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 March 2013 - 11:54

Ni ja ne bi isao dalje od ovoga, sto iz finansijskih, sto iz tehnickih razloga ...a i korisna je informacija je to sto kaze Zoksi da se DOPPLER ne radi za 16 mm, vec samo za 13 mm...Bitno je ovo sto Mario kaze da apsolviramo : za Minareli blok + Morini remenica 765 ; za Kinareli + Morini remenica 808 duzina...

To je to - gotovo...

Varijator je markiran, ali je vozeno svega tridesetak kilometara, pa se posle vreme promenilo , nije za voznju, a mrzilo me da po ovoj hladnoci otvaram da vidim koliko je izbacio kais, to je posao za kasnije, gotovo sam siguran da ga je izbacio malo vislje , zato sto je subjektivan osecaj da se krajnja dodatno popravila , ali GPS mu tek sledi , ako prolece ikad dodje...

Edited by ALIEN SM, 27 March 2013 - 11:58.


#15 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 March 2013 - 18:09

Ko kaze da za PRC blok nema oversize variomata,pa bas taj Doppler sto ga spominjemo je za 16mm a ima ga i za 13mm....i koristi rolnice 19x15,5 , znaci ko malossijev MHR vario a i precnik mu je 100mm ,znaci +5mm u odnosu na ser. 95mm...ventilvar je sitna muka,saamo ga treba naci..
https://www.scooter-...ppler-S2BR.html

#16 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 March 2013 - 19:07

eto onda kompletnog oversize rešenja i za kineze...Svaka čast cvele, biblijo naša :respect:

#17 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 27 March 2013 - 19:08

Pa nije dzabe -enciklopedija-

#18 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 March 2013 - 19:09

View PostNesa BG, on 27 March 2013 - 19:08, said:

Pa nije dzabe -enciklopedija-

heheh to sam mislio, a ne biblijo...

#19 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 March 2013 - 20:17

View PostPita, on 27 March 2013 - 19:09, said:

heheh to sam mislio, a ne biblijo...
ahaha :respect: citac biblije a ?? :respect:

#20 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 March 2013 - 21:39

E, pa idi Cvele u Q***...taman ljudi lepo rekli da nema - ne postoji i ti ga iskopas! Sad treba i to juriti ! Pa , JBO te , dokle vise !??? I ovako sam mrtav covek ako me zena uhvati , a sad opet jebi - grebi nesto...

Pa , nista ...sad znamo sta nam je ciniti u narednom periodu i sta traziti...JBG, nikad kraja...lepo ljudi rekli... :respect:





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users