Jump to content


Piaggio Liberty 2T

piaggio liberty2t

  • This topic is locked This topic is locked
384 replies to this topic

#1 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 00:31

Evo da i ja stavim svoju temu, tu cu napisati sta sam sve tocno radio tako da se zna kako je od totalno razvaljenog Libertya kupljenog za 70 € nastala mašina od 70 cc fino sredjena.

Pa da krenemo: Frend automehanicar mi je pretprosle godine (znaci 2011 pred kraj godine) napomenuo da neki lik ima nekakav skuter za 70 € ako bi ga kupio. Ja sam u sebi mislio kakva je to krama kad je tako jeftina ?!
I dođemo mi do vlasnika s kombijem (jer skuter naravno ne vozi) i vidim ja da motor i nije tako los (doduse nema nijedne cijele plastike na njemu) i odlucim ja to uzet. Napominjem da ja imam preko 30 godina i nisam nikada u zivotu sjeo na motor prije niti imao svoj, a tada nisam imao pojma u skuterima (znao sam promijenit svjecicu i tu je zavrsavalo moje znanje).

Steta sto nemam nijednu sliku motora da vidite na sta je to licilo, ali evo par slika bez plastika:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by mrgood, 22 April 2013 - 00:45.


#2 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 00:38

Znači pošto su plastike bile u kršu, valjalo je prvo to pokrpat.
Ja sam koristio slijedeću metodu: Prvo se po rubu pukotine sa obe strane izbuse rupice, razmak po zelji ali ne blize od 1 cm od ruba pukotine. Zatim se rupa frzenka i sve se dobro opere, bilo bi pozeljno i skinuti staru farbu sve do plastike. Sa unutrašnje strane plastika lijepi se mrežica za knauf, a sa vanjske lakirerska papirna samoljepljiva traka.

Posted Image

Nakon toga, sa unutarnje strane nanosimo dvokomponentno epoxy ljepilo preko mrezice, pukotine i pazimo da takodjer popunimo sve rupice i da sve to ljepilo fino poveze:

Posted Image

Nakon 24 sata, uklanjamo ovu bijelu traku izvana (ona je sluzila tome da nam ljepilo ne curi van) i krecemo sa slajfanjem (lagano, jer nije skoro nista ljepila proslo van) i nakon toga klasicno kitanje i smirglanje, evo konacan rezultat kako to izgleda:

Posted Image

Edited by mrgood, 22 April 2013 - 00:39.


#3 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 00:43

Kad sam ovo obavio, znači pokrpao sve plastike, sve prekitao i poslajfao (konacni je bio 600 vodobrusni) pustio sam svom starom (covjek pravi i farba ograde preko 20 godina) da prvo nanese spric kit (nakon njega je isao vodobrusni 1200) i da pofarba plastike u polumat crnu (ovo nije nikakva specijalna boja za skutere, nego je to boja koju mi inace koristimo za ograde, boja je RAL i jako je otporna na ostecenja) .

Evo kako je to ispalo:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Odlucio sam se za crno narančastu kombinaciju boja skutera(prije je skuter bio bezvezno sivi).

#4 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 01:06

Nakon ovoga, uslijedilo je bojanje felgi. Negdje sam tu maloprije procitao da se felge ne farbaju sprejem, medjutim ja sam ipak to napravio, ali opet na svoj specijalni način :) .
Kako možete vidjeti na prvoj slici, felge su takodjer mat sive, i totalno su odvratne. Znaci prvo je trebalo skinuti gume (koje su bile napol trule) i ukloniti farbu. Za uklanjanje boje prvo sam koristio sredstvo dynamitte, mislim da ga pravi HEMPEL . Boja na felgama je jako debela (kasnije sam shvaito zasto je to tako) i trebao sam mazati felge nekih 6-7 puta dok to sve nije otpalo. Razlog zasto je sloj farbe toliko debel je taj da je alu odljevak felgi dosta grub i hrapav. Felge (sada bez farbe) sam oprao i ostavio do idućeg dana. Nakon toga je stari (opet on, vjestiji je od mene sa spricom) pofarbao felge sa dvokomponentnim light primerom (on se inace koristi za podvodne i nadvodne dijelove plovila, ali mi s njim farbamo pocincane ograde), primer hvata na bilo koju vrstu materijala znaci staklo, plastika, bakar, aluminij, drvo, zeljezo, cink, mesing na ama bas sve. Rekao sam starom da baci dva sloja (zbog vec navedene grubosti odljevka). Nakon toga sam ja (ja sam pak opet vještiji sa sprejem :ohmy: ) posprejao felge u jarko narančastu boju, rezultat vidite na slici:

Posted Image

Posted Image

Farbao sam dvije ruke sprejem, ali na poseban način, naime, čim je boja malo posušila, pošto je bilo ljeto, stavio sam felge na zadnji sic od auta koji je bio na suncu, znači boja je doslovno zapečena kao u komori. Do današnjeg dana ništa se nije ogulilo niti ima kakvih oštećenja na felgama.

#5 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 01:30

Nakon ovoga uslijedilo je bojanje i ostalih plastika u narančasto, kao na primjer instrument ploče:

Posted Image

Skuter bez felgi i sa starim tapecirungom sjedala :) :

Posted Image

Konačni izgled motora:

Posted Image

Samo da napomenem da sam sve ove grube plastike znaci tipa ladice, podnice itd. pobojao sa bumper sprejem (koristi se inace za farbanje branika od plastike i ima primer u sebi) .

Za danas dosta , sutra slijede postovi u vezi masine, fergazera, semeringa itd...

Edited by mrgood, 22 April 2013 - 01:33.


#6 Sikii

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 536 posts
  • MestoBeograd,Vozdovac
  • VozimGilera Nexus 500

Posted 22 April 2013 - 15:56

Meni se bas svidja ova boja odlicno si uradio ;)

#7 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 22 April 2013 - 18:36

Sredio si ga ekstra, svaka cast.

#8 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 April 2013 - 18:53

Super je ovo ispalo...izgleda dosta pedantno odrađeno! I ja sam čuo od nekih ljudi da su farbali sprejevima i da je farba bila postojana...e sad...ne znam...ja kad god sam farbao nešto sprejem to nije dugo potrajalo!

#9 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 18:58

Hvala vam ljudi na pohvalama, pa radio sam za sebe a tu se uvijek maksimalno potrudim, cak i vise od maksimuma ;)

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 20:08

video sam negde već ove slike, ako nije tamo kod auspuha, lepo izgleda

#11 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 23:35

Nemam nikakve slike kad sam bio rastavio blokove (da vidite na sta je to licilo), skuter je palio i sve, ali su lezajevi u blokovima bili totalno propali pa je rondao ko mutav. Nevjerojatna je stvar da mi je skuter nakon kupnje upalio iz treceg kurblanja, a bio je vani pod nekakvim drvetom tri godine, ma piaggio je to, moj brale ;) .
To smo ja i frend rastavili, skinuli cilindar , glavu itd i rastavili blokove. Na mjestu gdje se radilica okrece je bilo pjeska nekakvog, hrdje i vode, uzas jedan... Radilica je bila mrvicu hrdjava ali nije bilo nigdje nikakvog lufta niti nista. To sam naspricao wdom, i dobro namastio, vrtila se sasvim ok pa sam ju ostavio takvu, ta je i dan danas na motoru.
Kada sam kupovao semeringe ja sam (zbog neznanja) bio uvjeren da su oba isti i kupio 2 ista i vratim se doma (frenda sam ostavio tamo da sarafi dok ja skoknem u trgovinu) a kad ono gle cuda, nisu isti. Tek onda sam isao trazit po netu za semeringe i naravno brzo sam nasao prave mjere. Odem u trgovinu ovog jednog mi zamijene i uzmem SKF lezajeve. I zamijenimo ja i frend lezajeve i semeringe, i sada stavljamo klip nazad. Medjutim prilikom demontaze se negdje pogubio jedan zeger koji drzi bolcnu, odletio nekud po dvoristu. I veli meni frend sad cu ti ja to zacas napravit od zice (ovo je bila veeelika greska, vidit cete kasnije zasto). Stavimo mi klip, cilindar, glavu i sve, skuter upalimo, ma sve super, mali radi, ide 75 kmh po ravnom s original auspuhom (po satu od skutera) ja sav sretan, reko to, sad se mogu vozit ko covjek.
Kad nakon par dana cujem ja da nesto cijuka u motoru, reko ma to garant negdje ventilator od magneta nesto malo struze, nema to veze i skinem ja poklopac od ventilatora i ono kao da malo stane (to se meni samo cinilo). Nakon par dana vracam se ja od nekud s motorom i motor mi se ugasi. Stanem ja misleci da nemam goriva (bio na rezervi) a kad ono kad sam skinuo svjecicu nekakva garez se uhvatila i spojila obe elektrode i nema iskre. Ja to ocistim i tjeraj dalje (da sam imao vise iskustva shvatio bih odmah sta je u pitanju).
Iduci dan idem do sestre s motorom (10 km od mene) i na jednoj uzbrdici mi krepa skuter. Morao sam gurat nekih 400-500 m do sestre, a vruce bio sedmi mjesec, crko sam.
I ostavim ja motor tamo, uzmem njezinog gilera stalkera i idem doma, kad krepa mi i njen motor nekih 2 km od kuce (nije bio dan za voznju ocito). Ostavim ga kod frenda koji zivi u blizini i sutra pokupim oba motora sa svojim kombijem.

#12 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 22 April 2013 - 23:44

Uslijedilo je rastavljanje oba motora i dijagnoza:

Mom Libertyu se desilo to da, zbog toga jer je frend napravio zeger od mrvicu deblje zice nego original, zeger nije dobro sjeo u leziste i kako se klip malo rotira oko bolcne, taj zeger je sebi unutra tokario novo leziste. Odatle cijukanje i ona mrvica na svjecici (zagaravljen komadic aluminija). I tako je on tokario sve dok nije odvalio onaj dio klipa gdje je inace utor za zeger i izletio van. Zeger je bio utopljen u klip a i na cilindru je bila velika steta:

Posted Image

Posted Image

Na sestrinom Stalkeru je bio zalijepio klip, ja sam mislio da je crkla pumpa ali nakon provjere ustvrdio sam da ipak nije, a nije bila niti pretanka smjesa, nego je klip jednostavno zalijepio zbog starosti, jer je s njim napravljeno 26000 km.

Odlucio sam sestri staviti novi cilindar i klip, a sebi uzet njen kojeg sam pocisito vodobrusnim papirom, i uzeo sam sebi novi klip i karike. To je onaj cilindar za kojeg sam pricao u temi 2 stroke wizard pro gdje pricam o auspuhu i tome kako mi motor ne ide preko 70 na sat.

Edited by mrgood, 22 April 2013 - 23:45.


#13 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 23 April 2013 - 13:24

Nakon svega ovoga, odlucio sam se za kupnju Italkita 70 ccm, a kupio sam i Dellorto 17.5 fergazer, jer je na Libertyu bio Weber 12, kojeg nikako nisam mogao nastimat, a i trebao mi je 17.5 zbog kita. Na cilindru od 50 ccm sam vozio normalno na dizni od 64, sad za pocetak na italkit sam stavio diznu 74, pa cemo vidit kad se sve razradi da li je ta dizna mozda cak i prevelika. Ali ja mislim da ce biti taman, jer sam prilikom stelanja fergazera napokon uzivo mogao cuti kako zvuci kada su dobro spregnuta pilot dizna i glavna dizna (kao sto Mario uvijek govori), naime fergazer se super javlja na stelanje, i nastimao sam ga za par minuta. Tocno se fino cuju tvrdji taktovi, odmah se cuje kada obara okretaje, ma sve idealno.
Prvo paljenje sam ga pustio da radi nekih 10tak minuta, kasnije sam napravio jedan krug od par km na mozda maksimalno petini gasa, onda sam ga opet pustio da se hladi. Nakon toga sam drugi dan opet ga pustio u mjestu nekih 10tak minuta, pa sam se opet malo vozio. Nevjerojatno je da skuter ide 50 po ravnom, a rucku od gasa okrenem svega 2 cm, ovo ce letit :) .
P. S. Negdje sam pisao o problemu da mi na skuteru konstantno crkavaju vakuum slavine za gorivo, mislio sam da ce tako biti i sa ovom zadnjom koju sam kupio, medjutim kada sam skidao fergazer i stavljao drugu diznu, vakuum slavina ipak radi i benzin ne tece.

Na slikama cete primijetit da skuter nema ovaj plasticni dio koji zatvara ovu rupu gdje je svjecica (napred ispod sjedala) jer sam ga dobio bez toga. Slijedeci projekt je pravljenje tog poklopca, ali od aluminijske mrezice koja ima sitna karo oka (cca 5-6 mm). Po rubu cu staviti nekakav flah ili pleh da ju drzi jer je ona sama jako mekana. Boja ce naravno biti narancasta, ali na prednjoj strani ce biti osmirglano do aluminija tako da se sjaji, bit ce to dobar efekt :1kokice: .
Nakon toga krecem u izradu nogara za suvozaca (sklopivih) od prokromskog flaha debljine 10 mm.

Edited by mrgood, 23 April 2013 - 13:25.


#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 April 2013 - 21:37

odlično da si uspeo podesiti karburator...
međutim ne smeš biti siguran samo u odziv pilotke, kako ga razradiš moraš probati i veće dizne i ustanoviti koja je ta po broju na kojoj motor trokira... pa se polako spustiti na pravu vrednost...

mislio si motor ide 50 sa 2mm otklona ručice.. a ne sa 2cm... poznato je to ide i 90 sa 3mm otklona... a to je znak da je smešna na pilotki i na početku igle ok... i naravno da motor ima snage na pretek...

#15 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 24 April 2013 - 00:37

Ma podesio sam ga bez ikakvih problema za par minuta,a i puno se lakse cuju tvrdji taktovi na 70 ccm. Bas cu sutra vidit koliko je otvorena dizna za smjesu pa cu napisat ovdje.
Pa da sa ful malo gasa ide 50 po ravnom, a nisu veliki okretaji (ne smiju ni bit sada na pocetku, jel) rekao bi na uho da nije vise od 5500-6000. E hvala za ovu foru sa diznom, Mario, to nisam znao. Igla mi je na sredini a koja je pilotka broj nemam pojma. Sada je unutra dizna 74, slijedeca koju imam je ja mislim 78 ili 80. Ma ja sad vozim skroz lagano, pojacao sam naravno ulje (jos 2 %) i samo polako, ocu da se to dobro razradi, mada sam cuo da alu kit vozis sat vremena na 60 kmh i da se on tada smatra razradjenim, ali ja se necu igrat.

#16 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 26 April 2013 - 17:24

Nakon pravljenja ovog poklopca dole (s tim sam vec poceo) i nosaca za noge suvozaca (mi to zovemo fudrasteri) slijedeci projekt je kracenje Libertyevog vizira tako da dobijem nesto u stilu ovoga:

Posted Image

#17 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 26 April 2013 - 17:30

P. S. Da ne zaboravim rekao sam da cu napisati koliko mi je odvrnuta dizna: jedan krug i nekakvih cca 10 minuta. Po meni ovo znaci da ce mi trebat malo veca glavna dizna, jer posto taj vijak otvara ekstra zrak, i ako on dobiva zericu manje benzina, onda ovaj saraf mora biti malo vise pritegnut od krug i pol-dva kruga, da zatvori zrak i da smjesa bude tip top.

#18 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 April 2013 - 17:50

Kao sto sam i obecao, evo slika tog poklopca dole, danas napravljeno, samo jos treba obojat:

Iznutra:
Posted Image

Izvana:
Posted Image

#19 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 30 April 2013 - 22:33

čeka a poklopac je za čega?

#20 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 April 2013 - 23:34

Poklopac dodje dole ispod sjedala s prednje strane oklopa, kad ga skines dodjes do svjecice, tog poklopca nije bilo kad sam kupio motor, vidi se da fali na onoj slici gdje je konacni izgled skutera, a i na ovoj gdje je ovaj bijeli skuter, poklopac ima ove proreze za zrak a ja sam stavio mrezicu.. Ne znam koliko dodje novi takav poklopac, ali ako je prednji blatobran za moj Liberty 110 €, onda ni ovaj poklopac nije puno manje. Da sa skutera skines sve plastike, on bi vrijedio 300-400 € nov. Ja ne znam zasto je to tako skupo, kao da je od zlata

Edited by mrgood, 30 April 2013 - 23:35.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users