Jump to content


Piaggio Liberty 2T

piaggio liberty2t

384 replies to this topic

#141 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 July 2013 - 09:08

E sad, ovdje je najbitnija stvar razluciti sto je trokiranje od previse goriva a sto je gusenje od manjka goriva. Sa diznom 74 prilikom kretanja motor je trokirao, nije mogao krenut, po ravnom jos nekako a u brdo jedva. A sa diznom 80 bilo je jos gore, u brdo nema sanse krenut ako je malo veca uzbrdica. Pa sam logicki zakljucio da je sa diznom 74 bolje. A kad sam stavio iglu na najsiromasnije to trokiranje je nestalo i kretao je super. A kako, ne znam, ali eto tako je bilo. Motor je zaribao prilkom voznje na vrhu gasa. A sad, da li je tu uzrok igla ili dizna, ja nemam pojma.

Edited by mrgood, 27 July 2013 - 09:09.


#142 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 July 2013 - 09:11

View Posttuningfanatic, on 27 July 2013 - 01:11, said:

Smesa ti nije bila idealna na svim otklonima rucice gasa sto si i sam zakljucio.
Smanjio si kolicinu benzina na malom gasu tako da vise ne trokira, ali i na svim ostalim otklonima rucice gasa tako da si dobio jako siromasnu smesu na pola gasa i na punom gasu.
Posted Image

Ne sumnjam da je lepo radio kad si spustio iglu, ali cinjenica je da motor ima najvise snage sa najvecom diznom s kojom jos ne trokira (laicki receno i pomalo neprecizno). Isto vazi i za iglu...

Kad ima manje benzina u smesi, termogrupa se vise greje i losije podmazuje sto dovodi do lepljenja klipa.
Dakle, tebi je trokirao na malom gasu sto znaci da mu je velika ler/pilot dizna ili si jako malo odvrnuo vijak smese.

Ne znam sad tocno koliko je bio odvrnut, ali sam karburator nastimao po svima dobro poznatim uputama.

#143 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 27 July 2013 - 10:58

View PostPita, on 27 July 2013 - 02:04, said:

da li si se ti pogrešno izrazio ili je problem očigledan:

po ovome tebi se već sa iglom na sredini gušio na malom gasu tj bio siromašan...Stavljanjem zegera na najviši zarez ti si uronio iglu dublje i još više smanjio goriva na igli i još više osiromašio smešu na malom gasu!!! e sad kako je posle kretao super to samo ti znaš...?!?!
Ako je doslo do poboljsanja kada je spustio iglu, ocigledno je prelivao na pilotki tj. trokirao.

Po mom misljenju, gusenje je mnogo redja pojava od trokiranja i zakljucio sam da je mnogo veci prag izmedju idealne smese i gusenja, nego izmedju idealne i trokiranja. Ispitivao sam malo sa smanjenjem kolicine benzina i kad je svecica bila skoro bela, od gusenja ni traga, a verovatno sam bio i blizu lepljenja tako da treba pripaziti i na boju svecice kad se steluje karburator jer osecaj ponekad zavara (pogotovo kod pocetnika).

Ako sa odvijanjem vijka smese po ustaljenom uputstvu ne funkcionise kako bi trebalo, nekad je usled nedostatka dizni potrebno odstupiti od pravila, a to u ovom slucaju znaci malo vise odvrnuti ako trokira na vrhu gasa. Tada na ostalim otklonima rucice nema mnogo promene kao u slucaju igle (ne moze da zariba), ali dovoljno da na vrhu gasa ne trokira.

Mrgoode, vracaj Nardo! Kad bi se svi prestravili lepljenja i vracali serijalu, tjunera uopste ne bi bilo. :0takoje: Sad pamet u glavu i posteluj to kako valja, ocekujemo rezultate.

#144 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 July 2013 - 16:10

Mozda se opet jednog dana (hladnijeg, mozda najesen) odlucim ponovo za montazu Narda, kad dobijem volju. Do tada ostaje ovako

#145 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 July 2013 - 13:49

Opet sam dobio volju za stelanje Libertya sa Nardom, ali cekam da padne vrucina i da prodje registracija. Sta mi predlazete, s kojom diznom da krenem ? Najveca koju imam je 90, pa zatim, 86, 82 .

#146 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 30 July 2013 - 13:56

Ja bi pojurio karb 19 pa onda stavio Nardo...to je prava mera za AC uz takav auspuh...a bar kod vas se daju 19-ice nabaviti za malo para...

#147 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 July 2013 - 22:25

Eh, cvele, pa tek nedavno sam kupio ovaj 17.5. Mislim da ce biti dosta, samo me zanima da li bi mu dizna 90 bila dovoljna ? Ne znam kakav je ovaj Italkit, jel agresivan, nije, nemam pojma... Al uglavnom, skuter prije nego je zaribao sa ovom diznom 74 i skroz spusenom iglom, isao je barem duplo bolje nego sa serijskim auspuhom, zbilja je letio...

#148 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 30 July 2013 - 22:41

Bice ti ok taj karburator. Ako je sa 74 kretao sa mesta, 90 ce biti verovatno velika. Ali kreni od nje, pa spustaj polako, dok ne dobijes dobru boju svecice na punom gasu. Posle toga se igraj sa iglom.

#149 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 30 July 2013 - 23:46

Ok ..17.5 ali koji ?? Daj tacnu oznaku i setup u njemu...ima jedan koji je samo za serijalu...

#150 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 July 2013 - 23:47

Ma kreto je bez problema sa 74. Znaci krecem sa 90, hvala :D . Mislim znam ja jako puno oko skutera, cijelog sam slozio sam, ali nisam imao ovakav slucaj kada je bas na njemu rezonantni auspuh pravljen za 70 ccm

#151 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 July 2013 - 23:52

E sad koji, nemam pojma, ali mislim da je PHBN, ako se ne varam. A koja je igla unutra, to zbilja ne znam... Ali imam doma jos jedan 17.5 ne znam koje oznake, ali pogledam pa javim.

Edited by mrgood, 30 July 2013 - 23:58.


#152 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 30 July 2013 - 23:55

View Postmrgood, on 30 July 2013 - 22:25, said:

Eh, cvele, pa tek nedavno sam kupio ovaj 17.5. Mislim da ce biti dosta, samo me zanima da li bi mu dizna 90 bila dovoljna ? Ne znam kakav je ovaj Italkit, jel agresivan, nije, nemam pojma... Al uglavnom, skuter prije nego je zaribao sa ovom diznom 74 i skroz spusenom iglom, isao je barem duplo bolje nego sa serijskim auspuhom, zbilja je letio...

Isti problem imam ja, pre 500km sam uzeo ovaj 19mm karb a sad me vec teraju da pazarim novi.. :D Imas onaj kalkulator pa pogledaj koji karb ti preporucuju.

#153 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 July 2013 - 23:59

Ma nema potrebe, ovaj 17.5 mora bit dosta, ako sam dr.evo vozio na weberu 12 nekih 300 km dok nije izletio zeger bolcne klipa, onda mogu i ovaj cilindar na 17.5 .

#154 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 31 July 2013 - 00:15

pa ok, odluka je tvoja ali po mom mišljenju teraš na minimalnim difuzorima oduvek...i taj 12mm je za dr evo bio min. pa tako i sad sa ovim 17.5mm ispod koga ne bi smeo da ideš...Da mene pitaš 21mm bi naleteo samo tako!!

#155 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 31 July 2013 - 00:19

Al trebas uzimati i u obzir na kojim si obrtajima vozio dr evo i da je to base cilindar, sad sa italkitom i nardom ides na oko 11ooo obrtaja sto znaci da upadas u mid race klasu. Moci ce da radi sve to sa 17,5mm al bi ti savetovao ako naleti neki 19mm da ga pazaris(moze i 21mm ako ne gledas potrosnju. ;)

EDIT: Pita me preduhitrio :D

Edited by bojan681, 31 July 2013 - 00:24.


#156 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 31 July 2013 - 11:29

Ah, ako naleti uzet cu ga, ali dotad vozim sa ovim. Nisam znao da je Italkit tako zivahan :D

#157 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 04 August 2013 - 02:49

Min 19 karb ti treba, ti vjerojatno imas serijski piaggio 17,5 sa a22 iglom i nemoj ni pokušavat vozit na nardu s njim,jer će opet ljepit.
Trenutno je tvoj setup serijski skoro, jer vozis na serijskom auspuhu samo s većom kubikazom,a to ne zahtjeva neke prevelike preinake karba.
A dok stavis narda,skaces dvije stepenice barem.
A ovo su gluposti oko težina rolica i to možeš reć onome ko ti je to reko.
Ako stavis preteške rolice ispadas iz rezonancije auspuha, i onda si ga đabe i stavljo.
A tih 4,3 bi bile vjerojatno još uvijek i preteške za nardo(ako pričamo o serijskom variomatu).

U vezi getribe, jesi siguran da su ravni zupci na svim zupcanicima,osim na jednom?
Jer to nemože tak radit, moraju bit u paru ravni s ravnim i kosi s kosim.
Uostalom, zvuk getribe s ravnim zupcima je zvuk auta kad se vozis u rikverc(jer su isto ravni zupci),ali puno glasnije jer se do 5x više vrti,a to bi skuzio sigurno.
Očigledno je problem u nekom lageru, a ja bih to promjenio,jer su lageri standarnih dimenzija i koštaju kikiriki.

#158 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 August 2013 - 11:24

Nemam , imam dellorto 17,5 cini mi se da je PHBN. Moguce da su 4.3 bile cak preteske, pa me to zeznulo jer je imao los start, vidis to mi uopce nije palo na pamet. Vjerojatno bi neke 3,8 bile puno bolje. U getribi postoji 5 zupcanika, 2 su kosa a 3 su ravna. Pregledao sam sve lezajeve i nije do njih. Naime kada sam povadio sve zupcanike i vrtio samo lezaj u getribi, on se uopce ne cuje. Medjutim kada stavim zupcanik, i to onaj koji na sebi nema nikakav lezaj vec samo 2 dosjeda (jedan na bloku i jedan na poklopcu getribe) onda pocinje zujat, tako da se tu nista ne moze. Jednostavno nekim skuterima zuji getriba, a nekima ne. Cak sam rastavljao i kuplung jer sam mislio da nije neki lezaj u kuplungu, ali nije. P. S. Hvala na savjetima, ali ako sam ja uspio vozit dr. evo na serijskom weberu 12 sve dok mi nije izletio zeger bolcne klipa i sve sje.. (napravio sam bio cca 300 km bez ikakvih problema), onda mislim da cu moci voziti i italkit sa nardom na dellorto 17.5.
Edit: Imas video par stranica prije pa poslusaj kako to zuji.

Edited by mrgood, 04 August 2013 - 11:25.


#159 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 04 August 2013 - 12:13

Tak si bio uvjeren i za 12-icu na dr.evu da će radit odlično.
Ok sa serijskim auspuhom bi.
Kak 5 zupčanika?
Imaš mali i veliki zupčanik primara i mali i veliki zupčanik sekundara...
A ako je jedan set s ravnim zupcima, onda je to neko ubacivao aftermarket, jer serijski nisu sigurno ravni.
Daj nabaci koju sliku zupčanika ako imaš poslikano.

#160 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 04 August 2013 - 13:05

Pa na dr. evo weber 12 i je radio odlicno, ali je problem bio u tome sto je moj prijatelj (ne krivim ga, jer ja sam tu kriv sto sam mu to dopustio) napravio zeger za bolcnu od nekakve zice koja je bila malo deblja i nije mogla dobro sjest u utor, pa si je taj zeger tokario novo leziste u klipu sve dok nije izletio van i sve usro.Nazalost nemam slike rastavljene getribe.
Evo sad gledam na MS skuter shopu i svi primari za piaggio imaju ravne zupce, a i sekundari takodjer. I ima 5 zupcanika, pogledaj slike na MS shopu pa ces vidit. Na primaru na onom manjem dijelu su 2 zupcanika na istoj osovini, jedan je mali sa kosim zupcima a drugi je veci ravan, dok je onaj na dugackoj osovini takodjer ravan. A na svim sekundarima su oba zupcanika ravna.

Edited by mrgood, 04 August 2013 - 13:06.






6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users