Jump to content


Kvacilo NARAKU evo race 107



20 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 20 April 2013 - 11:59

Još jedna komponenta, nama neophodna za dobar štel setupa.. Odavno smo ustanovili da izmenom oprugica na serijskom kvačilu ne postižemo uvek odgovarajuće rezultate, i da je to štelovanje dosta grubo i neprecizno, kao i da preko nekih obrtaja već ne možemo da podesimo nategnutost teškog kvačila..

U ovom kontekstu smo i ranije nabavljali razna podešavajuća kvačila od kojih se najpristupačnije nama za "potrošačku korpu" isplatilo Motoforce Evolution kvačilo, podešavajuće.. U prolasku vremena i nakon više iskustava konstatovali smo da je to kvačilo veoma teško podesiti da dobro uhvati jer klizi i da je potrebno mnogo kilometara preći da ferode legnu na svoje mesto.. .

Nakon više unakrsnih razmišljanja i merenja, došli smo do zaključka da smo svi takoreći prevareni, jer je u toj seriji motoforce kvačila prodavano kvačilo prečnika 103,5mm koje je predviđeno za zvono 105mm (stari tip minareli-ja) i da ono zato klizi u 107mm zvonu jer se jednostavno pakne-ferode ne mogu razleteti 3,5mm odnosno 1,75mm za svaku, a i kada stavimo mekše oprugice dobijamo male površine naleganja, i potrebno je mnogo turpijati i popravljati ugao naleganja da bi došli do nekih rezultata.. Neki članovi su u tome bili istrajniji, neki su pak zamenili kvačilo na neko skuplje podešavajuće itd...

Da ne spominjem celu kompoziciju kvačila koja smo imali u rukama, nama je u ovom trenutku osnovni cilj da pronađemo to evo kvačilo kod adekvatnog proizvođača, a da je u meri koja nama treba za 107mm zvono.. Dakle mera prečnika mora iznositi 105,5mm da bi razletanje pakni a i naleganje bilo odgovarajuće...

ja imam samo jednu sliku koja reprezentuje Naraku EVO racing 107 kvačilo

Posted Image


gde vidimo da je dimenzija ovog kvačila odgovarajuća 107mm zvonu...

Kvačilo sam juče poslao Miši ALIEN -u na testiranje jer on ima upravo ovakvo Motoforce EVO kvačilo, te očekujemo njegovo cenjeno mišljenje i analize

#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 April 2013 - 00:07

Odlično!!!
Svi smo imali problema sa tim Motoforce racing evo kvačilom...i ja, i Rade i mnogi drugi...ja sam odustao od čekanja da nalegne...Rade je bio nešto istrajniji...međutim sad je jasno u kom grmu se krio zec....Nismo imali odgovarajuće kvačilo za odgovarajuće zvono...!!!

jedva čekam rezultate testa!

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 22 April 2013 - 21:44

Danas oko podneva kvacilo je stiglo do mene...malo je duze putovalo , velika nam ova Srbija, to ide na dusu ovima sto prevoze, ali sta je - tu je , nema veze ...i tako smo imali sta da citamo , Cvele nam lepo prezentovao njihov karb...

Prava je steta sto kvacilo nisam imao juce ( u Nedelju ) , zato sto bi sigurno uspeo da i pored onog silnog tenisa odradim i deo testa...

Kad je stiglo , prvo raspakivanje, da vidimo sta sve daju uz njega ...

Posted Image

Dakle, dobijemo u kutiji u najlonu kvacilo na koje su montirane zute oprugice , dobijemo jos i plave, i onaj prsten , to je leziste centralne opruge...ne izgleda lose , novo , paknovi naravno od legure aluminijuma, u ferodama ima i bakarnih cestica ...
Posted Image

Na samoj kutiji pise da je 107 i kao za koje sve modele pasuje ...

Posted Image

Kao kod svakog pravog sportiste , prvo mu sleduju merenja...

Posted Image

Oko 106,6 mm u precniku...

Posted Image

Digitalna vaga je pokazala 371 gram...

Odlicno , lagano...u svojoj evidenciji imam zapisano da je serijsko kinesko kvacilo bilo tesko 718 grama...sportista Naraku je duplo laksi ! I prvo poredjenje sa MF evo race - ono je tesko ( zapisano u evidenciji ) 368 grama ...dakle. to je to , tezine ova dva kvacila su identicne, razlika je zanemarljiva...

Toliko za danas, kako posao bude dozvoljavao tako ce teci i test...

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 23:06

hteo si reći da je prečnik 105,6mm , gledam sliku tri puta... a i ja sam merio na prvoj slici ?

#5 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 23 April 2013 - 09:25

Da tako je, moja greska u izrazu, ali vidi se na subleru da je ta mera koju si i ti dobio...

Mladji sin obecao da ce on doci da rastavi prenos i odradi deo posla da ubrzamo malo ( ako me ne slaze, a zna on to ) ,a ja cim odradim posao , bacam se na test...jedva cekam...obrtomer ce biti od neprocenjive vaznosti za to da vidimo na kojim obrtajima hvata i kako radi kvacilo...

#6 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 April 2013 - 09:38

ajde,ajde i mi čekamo...ja crče da vidim kako će raditi a verujem da će raditi sasvim solidno...jasno je bilo zašto Evolution kvačila koja smo kupovali nisu dobro radila!!

#7 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 23 April 2013 - 12:28

View PostPita, on 23 April 2013 - 09:38, said:

ajde,ajde i mi čekamo...ja crče da vidim kako će raditi a verujem da će raditi sasvim solidno...jasno je bilo zašto Evolution kvačila koja smo kupovali nisu dobro radila!!
Jbg -kad nismo znali a ni merili :) prihvatali smo dimenzije 107 [a ono 105] koje stoje u fab. specifikacijama i tu se dobro zaj***....Kad se setim da je i sa plavim oprugicama kod mene kretalo na 8000+ i proklizavalo do xxxxx...ca crvenim nisam mogo ni da krenem pa su poso radili neke duze za piaggio ser. kvacila ali je proklizavanje ostalo kako problem...evo par slika kao izvod iz istorije i uvod u test ...slike su sa foruma,autorska prava ne placam :)
Vidi se koliko 105mm [ 107 ] kvacilo proklizava...
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Posle par 000km se situacija popravlja jer su obloge dobile "pravi" oblik ali uz mnogo skinutog materijala i muka sa stelom...
Moje danas radi odlicno ...zanemarite ove moje igrarije sa zasecanjem...
Posted Image
Posted Image

Toliko za uvod u test PRAVOG 107mm Naraku[ pa i MF,BGM i jos dosta firmi] ] kvacila ...Aliene :1kokice:

#8 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 April 2013 - 11:18

Naravno , klinac me ispalio...nije se pojavio...nije odradio deo posla kao sto je obecao , ostavio me samog...posle teskog radnog dana , razredio sam popodne da bi mogao da nesto uradim, povukao sam se u garazu i stvorio uslove za rad...ali kad imas mob, nikad nisi sam, zvonio je jedno desetak puta i tu ja popiz***, zato je Nedelja zakon za rad, ali , sta je tu je ...jos nesto mi se desilo , zbog ovog ometanja , ali o tome malo kasnije...

Na kvacilu su namontirane zute opruge , a dali su i plave , nemam pojma koje su koje ...subler u ruke i plave 1,6 zute 1,8 mm...jasno je koje su tvrdje , a koje mekse...

Par reci samo o radu MF kvacila koje je kod mene oko godinu i po dana kupljeno je kao 107 zajedno u paketu sa PM zvonom...

Posted Imageto je ovo ...

za to vreme je jednom skidano ( kad su udeseni federi ) zbog kontrole i prilicno se jednako trosilo , pokriveno je zvonom 100%, povrsina hvatanja je oko 70 % a trenutno je napakovano sa narandzastim S - 6 oprugama i nastelovano da hvata na oko 6500 RPM...mislim cak da jos malo i spustim dole zbog lakse vozivosti po gradu i manje potrosnje goriva ...

Posted Image

Posted Imagemerenje istog
Posted Imagepokazalo je oko 105,5 mm
Posted ImagePM zvono je u meri 107 mm

dakle , zvono i kvacilo su 100% kompatibilni i ja zato nisam imao nikakvih problema sa njim, obecava da ce jos dugo raditi dobro...zvono PM je 100% identicno kao ona crna , crvena i plava MF zvona sto se prodaju orebrena aluminijumom radi boljeg odvodjenja toplote...kako je radilo do sada MF kvacilo ? Zadnji tocak je na samoj granici proklizavanja pri startu, a kada ga malo rasteretim , npr ,oslonim se na desnu nogu nekom malom tezinom ili na zemlji, malo meksoj podlozi hoce da okrene tocak...tu treba biti oprezan, kaoi na glatkom asfaltu, jednom sam tako i pao pre godinu dana , stecom bez posledica...moguce je da bi sa dvadesetak kg laksim vozacem bilo vise proklizavanja, ali po meni ovo stanje je sada idealno...

Na ovom mestu se moramo malo osvrnuti i na to u kakvim uslovima radi kvacilo zbog drugih da bi znali koliko je to napregnut sklop...Natezanjem kvacila poboljsavamo sam start uvodimo motor u zonu maksimalnog obrtnog momenta kada najvecu silu predaje finalnom pogonu, a kod 2_T motora on je dosta visoko , na oko 7500- 8000 RPM...ako radilicu zavrtimo toliko ( a to nam je merljivi podatak na obrtaljki ) prednja izadja remenica su u odnosu 1 : 4 najmanje , a bude to i vise , zadnja je spregnuta sa kvacilom to se vrti i do 35 000 RPM ...pri tome finalni pogon miruje ( zvono , reduktor i tocak ) ...u trenutku spajanja kvacila i zvona na ferodama koje su posrednik vrsi se predaja obrtnog momenta uz neminovno proklizavanje i razvijanje velike kolicine toplote, sve dok centrifugalna sila skroz ne zalepi paknove ...to se desava do prvih oko 5 km / h, dalje preuzima varijator...i mi hocemo da nam tocak u momentu okrene ? Jasno je onda koliko su svi ovi delovi napregnuti i od kakvih materijala moraju biti gradjeni da bi sve to izdrzali...lose posledice natezanja kvacila su povecano rasipanje goriva , vece termicko i mehanicko opterecenje celog sklopa sa skracenjem veka trajanja, vece habanje motora...ali ko od nas na to jos gleda?

Juce sam odradio deo testa, za tri sata sam pet puta otvarao prenos, a na kraju uhvatio me mrak i zadnje merenje nisam mogao da ocitam, a nesto hocu i da ponovim da bi bio siguran...Na kraju premor je ucinio svoje , spavao sam kao beba ...nastavak sledi, nadam se da cu koliko danas - sutra imati nesto, treba mi samo vreme da otkucam ovo sto sam zapisao , ali trenutno posao zove ( obecava da cu zaraditi iza 1. Maj , pa cak i za nove gume )...

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 April 2013 - 12:01

Bravo Mišo, dakle kod tebe je primerak MF Evo kvačila koje je u ispravnoj meri 105,5mm , predviđeno za zvono 107mm promera...
Kako gledam gore kod Cveleta na merenju, bez obzira što je šubler obasjan, deluje mi kao da je manje od 105, tačnije 103,5 ali ne bih da tvrdim...

čekamo rezultate iscrpnih testova... :)

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 April 2013 - 15:53

E sad o onom sto mi se desilo sto sam pomenuo...telefon me je prekidao desetak puta, a jedan od njih je dosao u garazu i nasao me kako radim i ono iskonsko pitanje , pa sta mu je sad ? Da ne objasnjavam znate vec odgovor , otkinuo mi je pola sata , a bio sam u fazi montaze alata za blokadu varijatora ...nesto mi nije islo sabijanje opruge ,a verujte da uopste nije sala sabiti onu crvenu da upadne dublje u remenicu da bi se skratio kais i namakla cela na osovinu...kad se pokusava vise puta sve je manje snage u prstima i na kraju resim da skinem ventilvar...uradim tako namaknem onda kais lako , otpratim onoga koji mi je otkinuo pola sata i u prvu probnu voznju...posle tri stotine metara nesto pocne da cangrlja u prenosu , jedva se vratio nazad na malom gasu, skinem dekl... i sta se desilo ? Nisam dotegao maticu na varijatoru i posto se krunica kurble drzi sa svega pola milimetra , pa jos nezavrnuta , SLETELA sa radilice pocela da cangrlja, a samo je sreca spasla ( zato sto je navoj radilice bio pre nalupan , pa ne moze bas lako da se odvrne matica ) da se ne razleti ceo varijator i ko zna sta napravi...proslo je bez ostecenja , a eto sta znaci kad te ometaju , pa ne znas gde si stao i nesto zaboravis da uradis...moze skupo da kosta...

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 April 2013 - 21:56

E, da popiz***...Veceras sam radio skoro sat vremena na tekstu , ubacio slike, neke rezultate merenja, delilo me par minuta od kraja i iz cista mira mi se ugasi komp i sve ode !Tek iz treceg puta se upalio i podigao sistem kao da nista nije bilo , ali teksta naravno , nema ...doslo mi da ga iznesem na put da ga izgaze kola ...Da popi****...Sutra moram ispocetka, jbg...jbo tehniku...

#12 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 24 April 2013 - 22:44

E jbg..potpuno te razumem..pre 20-ak dana mi je u istom danu pao sistem na kompu i vrisnuo ispravljac za cerin lap...pobrisana gomila stvari...bolje da se ne prisecam ...doslo mi tad da radi macola :)

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 April 2013 - 21:57

Juce me zahebo komp, sta cu , moram ponovo…

Juce sam se vratio iz 20 kilometarske voznje po gradu gde je spaljeno oko 2 litre benzina u rezimu kreni – stani gde je forsiran start, komsiluk me gleda k`o ludaka koji pici niz ulicu tamo – vamo k`o bolesni majmun u liftu…

Par reci o samom kvacilu…oba kvacila su potpuno identicna, iste tezine , oblika i gradje , steluju se popustanjem dva sarafa na njima i pomocu imbus kljuca sa donje strane …bez skidanja sa remenice moguce je podesiti dva krajnja polozaja kad su opruge skroz opustene i skroz nategnute…mogu se podesiti i u medjupolozaju , ali se onda mora odvojiti od remenice zbog preciznosti podesavanja, jer ako se ne podesi jednako , zatrzavace pri polasku…dakle, oba kvacila su proizasla iz iste kuhinje…

Na NARAKU su namontirane zute opruge u skroz opustenom polozaju , pa za prvu probu odlucujem da tako ostavim da vidimo kako se ponasa…skudam MF i montaza NARAKU… i vec prvi problem…rupa na kvacilu koja ide na tubus preko navoja remenice tesna! Za malo nece da prodje…pokusavam na silu , ulazem svu snagu , to je tu negde , malo fali, pritiskam sa oba dlana , sabijem oprugu i nekako je to sve naislo , polako popustam i gle cuda – kvaciloje sabilo centralnu , stoji na navoju bez matice ! Toliko je tesno ! Sklonio sam se u stranu , ako resi da odskoci u vis da ne bi dobio po njonji…Ipak, odlucujem da to ne moze da bude tako tesno i da malo rastruzem turpijom za tu neku desetu…posle desetak – petnaset minuta rada tupijom evo sta je ostalo od nje …

Posted Image


moze se baciti …anker ploca je od jako tvrdog materijala , kaljena, pojela je turpiju, sa dijamantskom bi trajalo do sutra zbog finoce , a mrzelo me zbog to malo da raspakujem bjaks…ostavljam za sada tako, mala nepreciznost proizvodjaca , nije neresivo…kod MF-a toga nema , sve lepo sedan a svoje mesto…

Test ce biti propracen i sa malo subjektivnosti, i sa nekim mojim razmisljanjima , a i sa objektivnoscu , znaci nekim cinjenicama…pre svega da kazem da nikad nisam znao da dignem motor na zadnji tocak , to pretpostavlja da moras koji put i da padnes i ostetis motor, a i ovako jedva krpim od nenamernih ostecenja,,,tako da me to uopste ne interesuje… skuter je dobro nastelovan , trebalo bi da je merodavan za testiranje, mala je primedba na onu kinesku obrtaljku kojoj kasni processor i koja je pogodnija za pracenje konstantnog broja obrtaja , nego za ove promenljive kroz ubrzanje…ali, sta je – tu je , to imamo , pa i ocitavanja moramo uzeti sa malo reserve , mozda ce neko ocitati nesto malo drugacije …zato sam vise puta startovao da bi izvukao neki prosek…

Sa zutim oprugicama sam dobio start na oko 6500 RPM u proseku…na otprilike toliko sada radi i moje MF kvacilo …rezultati na startu gotovo identicni, tocak na granici proklizavanja, jos uvek vozivo po gradu, po povratku u garazu kontrola prenos se jako zagrejao , dekl vruc , tu je bilo dvadesetak km ostre voznje na dve tri stotine metara kreni – stani…dalje , natezem zute opruge na maksimum , do kraja bez skidanja remenice , start je naravno vislje , na oko 7200 RPM, motor se puno dere , meni to licno ne odgovara, za grad je preterano , a i potrosnja je prevelika…motor se moze turirati cak do skoro 5000 RPM pre starta i onda pun gas , oseca se udarac kvacila,ali nista spektakularno …na ovom mestu razmisljam : da bi bilo jos bolje i silovitije dobro bi bilo imati jos bar jednu ili dve HP…a i moj prenos je produzen , na kratkom bi mozda bilo za nijansu bolje…i ovako kad je malo rasterecen zadnji tocak lako se okrene , na zemlji I glatkom asfaltu mora se biti oprezan… moguce je da bi sa dvadesetak kila laksim vozacem bilo i vise proklizavanja zadnjeg tocka…

Po povratku u garazu kontrola… dekl prenosa vreo ! Jedva sam ga skinuo, malo rasklonio alat i neoprezno sakom uhvatim za zvono ,,, U SUNCE TI JAPANSKO ! Ispece se ! KVACILO I ZVONO SU USIJANI ! Varijator takodje…nije daleko od 100 stepeni ! To je danak visokim obrtajima na kojima je kvacilo hvatalo…par puta sam i osetio promenu obrtaja kao kod nelinearnosti , doduse ne preveliku , sto je siguran znak da se prenos pregrejao ! Ne smem ni da zamislim sta bi se desilo na letnjem asfaltu na temperaturi od 30 + stepeni uz ovakav rezim voznje…

Dalje probe su izvrsene posle zamene zutih oprugica sa meksim , plavim …evo nekih prosecnih rezultata koje sam dobio , a koje treba uzeti sa rezervom zbog mana obrtaljke…

ZUTE tvrdo podesene oko 7200- 7500
ZUTE meko podesene oko 6500 tu negde…
PLAVE tvrdo podesene oko 5100- 5500
PLAVE meko podesene4200-4500

Meni se licno najvise svidelo sa plavim tvrdje podesenim gde je sasvim lepo voziv po gradu , hoce da proklizi tocak kad se malo rastereti , ali ne previse…sa ove dve garniture oprugica sigurno se moze udesiti start po svacijem ukusu , a ako ne uvek se moze naci resenje kao sto sam ja kod mog MF-a resio sa S- 6 zato sto su mi vise odgovarale nego one sto su dosle sa kvacilom…

Jos malo o samom kvacilu …ko vozi serijalu nema potrebe za ovim , dobro mu je i kinesko 112 ili 119 …ko je vec malo tunovao i namerava u buducnosti da ide dalje, mogao bi ga uzeti , skoro duplo je lakse od serijskog , motor se lakse razvrtava , a serijsko se ne moze olaksati ni priblizno toliko ( ja sam ga doveo do oko 500 gr ) , a rizikuje se i debalans ako se ne skine jednako…trebalo bi ga uzeti u paketu sa nekim zvonom koje se bolje hladi, tek onda je sklop kvacila kompletiran …siguran sam da bi rezultati rada kvacila bili jos bolji da je na motoru bilo jos malo vise snage , ja racunam da imam oko 6,5 na tocku, a da je 8-9 to bi bila prava stvar …ovo bi sigurno zadovoljilo u nekom Midrace-u , a vec za 12- 13 I vise HP ima daleko skupljih i verovatno boljih kvacila…

Dakle , zakljucak : NARAKU JE DOBRO KVACILO …( uprkos onoj maloj nepreciznosti prilikom obrade ) …Naraku-= Motoforce , ja ne vidim neku bitnu razliku , jedino sto je ovo moje prilagodjeno, a za ovo ocekujem kratko vreme potpunog prilagodjavanja , jer dobro gazi i 100% je pokriveno zvonom, …kvacilo se mora brzo prilagoditi zvonu , koliko se ferode malo uslajfuju i to je to, nije istina da trazi nekoliko hiljada km , to onda nesto nije u redu …

Ako jos i cena bude povoljna moze se uzeti…planiram da kvacilo zadrzim jos par dana da bi ponovio onaj test sa zutim oprugicama jako nategnutim , to mi je interesantno da vidim jos jednom kako se ponasa na maksimumu, pod najvecim opterecenjem , ali necu ici bas onoliko daleko kao prosli put da ne bi spalio kais…posle svega cu poslikati ferode da vidimo kako su one to podnele , jer ipak je ovo bio test…

Izvinite na duzini, ali moralo je ovako …

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 April 2013 - 23:13

Svaka čast Mišo.. dakle imamo prvu informaciju da je ovo Naraku Evo kvačilo u Sport a ne u Race kategoriji ako uzmemo u obzir kako se odazivaju oprugice... na kraju to nam i treba, da sa dva seta oprugica može da se ubode taman taj spektar koji će jedan base setup tražiti...

čekamo slike feroda... i još poneki utisak...

#15 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 25 April 2013 - 23:17

Odlično Mišo...detaljno objašnjeno...svaka čast na uloženom trudu!!

#16 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 25 April 2013 - 23:26

Temeljito,opsirno,precizno i kao i svaki tvoj tekst -lepo za procitati ...svaka cast :) cekamo -part two :)

#17 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 26 April 2013 - 08:46

Mišo, odlično! Ima li potrebe da se ide sa toliko nategnutim kvačilom, s obzirom da je prenos produžen?

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 April 2013 - 21:44

Pola devet uvece , tek je sad posao gotov , pao sam s nogu, mrtav umoran ...Danas se nista nije moglo uraditi , jedino sto je skuter bio u nabavci robe za servis i presao je standardnu relaciju od stotinak km ( SM- Indijanapolis , tamo i nazad ) , sa Naraku kvacilom , koje u medjugradskoj voznji bas puno i ne radi nesto...

Jedino zanimljivo je bilo sto me skuter izvukao iz jedne polukriticne situacije...ispred mene traktor sa cisternom govnarom, na sedamdeset , osamdeset metara , u susret ide kamion oko 200-250 metara , u zadnjem trenutku se odlucujem na preticanje, procenjujem da imam mesta za izmedju njih, dodajem pun gas , za dve - tri sekunde , obrtaji su sa oko 8000 porasli na 9600, a brzina znacajno veca , kod mene se puno toga desava na zadnjoj trecini gasa, sa cime sam jako zadovoljan...i tako propicim sa 20-30 metara izmedju njih , pre nego sto bi se sastavili ...bilo je i mnogo gorih situacija , nije bilo bas kriticno ...

Sutra je Subota , ako posao dozvoli, nadam se da cu u drugoj polovini dana provesti jos ono sto sam naumio, ako ne stignem , onda u Nedelju i posle toga vracam svoje kvacilo , a Mariu saljem Naraku nazad...

Inace , juce porucio nove gume iz BG-a, stizu otprilike u utorak , DEESTONE, pa ce biti i o njima prilike da se ponesto zanimljivo napise kad stignu i montiraju se...kako doslo , tako i otislo , jbo majstora , ako nekad ne moze u jednom danu da zaradi za nove gume...

#19 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 April 2013 - 22:03

Stigao danas da probam jos ono sto sam zamislio ...zamenio ponovo oprugice , stavio zute , one tvrdje i da ponovo probam....puno se motor dere na startu , a nesto nije puno bolji ...vracam se u garazu , skidam dekl, podesavam ih na najmekse u opusten polozaj...e, sad je vec znatno bolje, vec je po mom ukusu ...na mekoj podlozi tocak samo malo kad se rastereti kopa , razbacuje sljunak samo tako , uopste nije lose , cak mi se pocelo svidjati ...poceo sam da cepam gumu ( mada kineskoj plastici ne mos` nista ) znajuci da za koji dan stizu nove...posle desetak minuta prekidam , na stotinak metara od radnje nestalo benzina , pa sam dogurao...sipam oko dve litre iz kante , koliko sam imao skidam dekl prenosa i demontiram NARAKU ...vracam svoje MF...a , sad pogled na NARAKU...

Posted Image
pokriveno 100% zvonom, nece biti problema sa njegovim radom...

Posted Imageferode...

Posted Image

slike kazu da su odlicno podnele maltretiranje za vreme testa i ono pregrevanje prenosa, pravilno nalezu, dobrom povrsinom hvataju, to je sve OK...

Evo ono o cemu sam pricao , koliko je tesna rupa na kvacilu, stoji sabijena jaka crvena opruga , a nema matice!

Posted Image
to bi trebalo samo malo obraditi ili bjaksom ili dijamantskom turpijom i bice sve kako treba , mala nepreciznost u zavrsnoj obradi...

Uporedna slika oba kvacila...dokaz da su potpuno ista...
Posted Imagelevo NARAKU, desno MF...

za kraj neki moj subjektivni zakljucak...kvacila su ista , i rezultati su prilicno jednaki , bolje od serijskih kineskih , siroki dijapazon stelovanja sa dve garniture oprugica , a uvek se mogu iskoristiti i neke druge, pa svako moze ustelovati po svom ukusu...obecava dugi vek trajanja , svakako ga treba upariti sa nekim zvonom koje se dobro hladi ,( meni se jako svidelo na slikama ono otvoreno Naraku ) , jer sam se licno uverio da kad se jako forsira da bude usijano ...nisam verovao da je tako , doduse nikad nisam ni obracao paznju na to jer u normalnim okolnostima tako i ne vozim...kad sam sracunao koliko sam potrosio benzina na kilometrazu koju sam presao prilikom testa izaslo je izmedju 9 i 10 litara !

I dalje mislim da bi ovo kvacilo stvarno pokazalo zube trebalo bi imati jos malo snage bar jednu ili dve HP, npr na nekom S- 6 sport pro, ili onom MF alu, i drugima slicnim , tu bi doslo do punog izrazaja...e, sad ko zalazi u midrace sigurno ima para i za neko skuplje ...

Ova kvacila su krstena kao RACE , ali to je ( po cenovnom rangu ) prvo iznad serijskih , i Mario je u pravu kad kaze da su pre u SPORT / BASE klasi...za to su svakako najbolji izbor...lagana, pogodna za stelovanje, dobra cena i obavezno upariti sa nekim dobrim zvonom i vecina ce biti zadovoljna...

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 April 2013 - 05:10

hvala Mišo.. test je više nego odličan... da znaš da smo i očekivali od tebe tako opširno, imajući u obzir tvoje esejske manire...

dakle kvačilo je dobro za base i sport.. uz malo mane da je finalna obrada malo u nedostatku, bar kada pričamo o otvoru rupe na primerku koji je kod tebe..

živeo..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users