Jump to content


Mikuni TMX-30

tuning karburator za HE setup

  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 21 May 2013 - 13:30

Rasklopili smo ovaj Mikuni TMX30... Ovo je novo čudo od karb-a za nas...
TM serije su poznate po tome da su im klipići pravougaoni odnosno ravne površine, umesto valjkastih, cilindričnih kao kod većine karburatora.. za razliku od TM-a TMX serija ima radijalno ravni klipić, ali nije to i jedina odlika.. TMX serija se preporučuje za Motocross, Dirtbike, ATV i slične aplikacije u kojima je neophodno obezbediti gorivo u ekstemnim uglovima motora odnosno karburatora.. Proizvode se u više dimenzija i u dve varijante .. sa i bez Powerjet diznom i atomizerom...

Powerjet je inače kako sam čitao Mikuni još davno patentirao i prodaje se kao set dizna, koja se ugrađuje u dno poklopca plovka, njen priključak na crevo i atomizer diznom odnosno raspršivačem koji se ugrađuje u telo venturija prema filteru odnosno usisu... Navodno se može ugraditi u sve tipove VM i TM karburatora i postoje više veličina powerjet dizni koje se mogu dokupiti... Zadatak ovoj powerjet garniruri je da obezbedi ekstra gorivo pri odvrtanju ručice od 1/2 prema FULL gasu, i da obezbedi ekstra gorivo i atomizaciju u još jednoj tački mimo glavne atomizer dizne, kada je gorivo najpotrebnije i time doprinese bržem odzivu mašine i umanji nagli pad nivoa goriva kod velikih difuzora kada je u pitanju 2T mašina sa velikim pod pritiskom, pa se za te svrhe posebno i prodaje kao kit...

Ovaj model TMX-a je sa Powerjet diznom, na slici vidimo crevo koje povezuje powerjet diznu i njen atomizer

Posted Image


Smetalo mi je što odlivak izgleda veoma neobrađeno , mada na njemu stoji ... made in japan..

Posted Image


Izvadio se poklopac klipića i klipić

Posted Image

Posted Image

Za razliku od TM-a ovde igla stoji jedino plastičnim krajem sa opruge pritisnuta, te se može veoma brzo štelovati... kod TM-a je bilo dodatnih šrafića na veoma nepristupačnom mestu...

Posted Image


Igla 5EL68, još nisam iskopao koja je varijanta, u mome katalogu su stari tipovi...

Posted Image


Ovde se vidi da je u vođici klipića umetnut uložak... verovatno postoji drugi klipić sa drugim radijusom, pa su karakteristike izmenjive, drugu logiku nisam uvideo, imajući u vidu da ovo nije univerzalni odlivak jer veći difuzor od 30mm ovaj odlivak svakako ne bi mogao poneti, negde sam gore rekao da je prihvat 34mm za prirubnicu, pa je tako debljina zida u ovom slučaju svega 2mm, u svim ostalim slučajevima mi ovo deluje neizvodljivo, znajmo da je odlivak od aluminijuma..

Posted Image

Posted Image


Šrafove smo morali sekačem i čekićem da se polužimo da bi popustili... bravo za onog koji je setovao mašinu za moment zavrtanja ovih M5-ica

Posted Image


Crevo powerjet-a se mora skinuti

Posted Image


Poklopac plovka je dole, za primetiti kako je rešena čašica koja treba da sačuva nešto goriva za glavnu diznu u ekstremnim uglovima..

Posted Image


Postoji mesto u poklopcu gde ulazi plastična posudica

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Ovako izgleda kada je sastavljen

Posted Image

Posted Image


Na redu su ležište ventila, glavna dizna, ler dizna

Posted Image


Otvor na ležištu igličastog ventila je 2,5 dakle ovaj karb ukupno ne može raditi sa zbirom dizni većim od 250, ili treba menjati otvor na ležištu...

Posted Image


Glavna dizna 195, proizvodnje BGM... sve komponente unutar karburatora su BGM... koje su ovo kombinacije Mikuni-BGM .. ne znam...

Posted Image


Pilot dizna 40

Posted Image


Odvrtanjem glavne dizne izlazi i atomizer sa druge strane karburatora

Posted Image


Evo ih na broju, sa sve crevima..

Posted Image


Poskidao sam i ostale delove kao što su šraf za ler, odnosno nivo klipića, ručni choke odnosno saug, i šrafić za podešavanje ekstra vazduha u smeši...

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Ovde se nalazi powerjet atomizer

Posted Image


a evo je i powerjet dizna

Posted Image

Posted Image


veličina 80... nju je potrebno sinhronizovati sa glavnom diznom za puni otklon ručice... biće veselo

Posted Image


globalno uverio sam se u dosta stvari, da je ovo mikuni sa diznama proizvedenim u kini.. što ne znači da su loše, naprotiv sve dizne meni veoma kvalitetno deluju, što nije slučaj sa odlivkom koji je ostao neobrađen... Kako će raditi videćemo, nadam se dobrim... odnosno boljim rezultatima nego sa Stage6 TM24 koji sam vozio do sada..

Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users