Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4101 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 26 July 2015 - 23:45

View Postgoggyso, on 26 July 2015 - 23:01, said:

Ja imam problem samo na vrlo malom otklonu gasa na oko 5k rpm, tu puca na auspuh i gadno prekida, ali na punom gasu ide sasvim normalno. Zanimljivo je to da što je mašina toplija, prekidanje je manje, kad je hladna mašina katastrofalno prekida i puca. Ta situacija je gadna u gradskom saobraćaju, krećem lagano na semaforu iza nekog auta, malo gasa, počne da puca i prekida, a nesmem da odvrnem gas jer ću završiti u gepeku il na krovu. Kad pregura taj deo, posle ide sasvim ok i zavrti i do 10k rpm i tako mogu da se vozim kilometrima.
Kad je hladan baca vise goriva, kada se zagrije manje - sistem sauga, a pumpa nema dovoljno pritiska da rasprsi ravnomjerno gorivo? Ovo sto je Steeef rekao za pumpu ima logike u takvih situacijama.

Ako sam te dobro skontao, u ovoj polovnoj pumpi, koju si kupio, nema motorica??

#4102 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 July 2015 - 23:52

Ooo hvala ti bože!! Proradila rezervna AC pumpa. Uspeo sam isčupati onaj mali čep, ubušio pa uvrnuo gipsani kliping šraf, pa isčupao kombinirkama. Posle sam u tu rupu zavrnuo mali milimetarski 3mm šrafić i maticu sa platnom sa druge strane, pa vratio na mesto i ne pušta.
Primetio sam malo oštećenje na plastičnoj "klipnjači" koja pretvara obrtaje elektro motora u vertikalno kretanje klipića. Nije ništa strašno, nadam se da neće pući tokom rada.
Očišćeni kontakti elektromotora i kape na kom su priključni kontakti. Hteo sam da to prevežem lemljenjem žica, ali sam odustao jer nisam bio siguran dali će pumpa raditi, pa da ne gubim vreme i živce.
Isprano kućište pumpe iznutra, prvo WDom pa onda klinerom za dizne, i ostavio malu količinu klinera u prostoru između ventila.
Vratio elektro motor na mesto ubacivši jedva excentar osovine u plastični dosed klipića, pa na kraju mali čep.
Proba je prvo bila na DC12V čoper punjač akumulatora, vrti ravnomerno.
Zatim pumpa namontirana na skuter, pustio sam da se pumpa napije benzina, da izađe sav vazduh držeći je vertikalno i kad su mehurići nestali u filteru, okrenem kontakt.
Prvo se pumpa oglasila naizmenično glasnijim pa tišim zujanjem, pritisak je dogurao do 3 bara, pa sam nekoliko puta uzastopno prebacivao kill switch da se pumpa ponovo aktivira, sve dok se pritisak nije popeo do oko 7 bara na el. cajgeru. Usledilo je startovanje mašine, malo se nećkala, neravnomerno radila, samo što se ne ugasi, i u jednom momentu se smirila. Pogledam manometar na air kompresoru, stoji 5,3 bara, a na el. cajgeru 8 bara i stoji stabilno.
Pustio sam da se mašina zagreje na radnu temperaturu.
Kad su se popalila polja na displeju pokazujući radnu temperaturu, počnem polako da dodajem gas, bukvalno milimetar po milimetar, dižu se obrtaji na oko 4k pa čim je dotaklo 5k počinje stara igranka, štucanje, pucanje...
Cajger pokazuje malo preko 8 bara i ne pada i kad odvrnem pun gas. Ugasim na kill switch i gledam el. manometar, stoji kazaljka na 8 bara, ne pada. Startujem opet mašinu, opet sve identično, čim dođe na oko 5k obrtaja kreće da prekida i puca na auspuh.
Eto, AC pumpa sada drži pritisak ali mašina i dalje ne radi pravilno, osim na većem gasu.
Šta je sledeće, opet sumnja na benzinsku diznu, nemam više ideja..
Attached File  2015-07-26 19.47.31.jpg   2.47MB   17 downloadsAttached File  2015-07-26 19.47.58.jpg   2.01MB   16 downloadsAttached File  2015-07-26 19.49.03.jpg   2.04MB   16 downloadsAttached File  2015-07-26 19.51.59a.jpg   1.29MB   17 downloadsAttached File  2015-07-26 19.57.28.jpg   932.28K   16 downloads

Attached Files



#4103 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 July 2015 - 00:00

E bas te nece :sad:
Da li mozes sada sa tom pumpom koja ispravno radi da testiras rad dizne na otvorenom kao i ranije sto si radio? Da vidis ako i dalje baca previse goriva, jedino ona preostaje, nema sta drugu biti...jedino struja ili mozda svjecica??

#4104 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 27 July 2015 - 00:15

svjećicu novu stavi

#4105 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 July 2015 - 00:16

View PostLauda, on 27 July 2015 - 00:00, said:

E bas te nece :sad:
Da li mozes sada sa tom pumpom koja ispravno radi da testiras rad dizne na otvorenom kao i ranije sto si radio? Da vidis ako i dalje baca previse goriva, jedino ona preostaje, nema sta drugu biti...jedino struja ili mozda svjecica??
Mogu samo skinuti kućište dizni i proveriti kako baca benzinska dizna, air diznu nebih ponovo vadio iz glave na motoru pa ubacivao u glavu od 50ccm jer time uništavam teflon prsten i postoji opasnost da se oštete i viton gumice, koje inače nemam.
Mislim da je besmisleno, treba mi provereno ispravna benzinska dizna, jedino tako mogu biti siguran.

#4106 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 July 2015 - 00:18

View Poststeeef, on 27 July 2015 - 00:15, said:

svjećicu novu stavi
Probao sam i sa skoro novom Denso N24EXRB ali je isto, čak i gore nego sa NGK CPR8E. Ganc novu nemam, moram nabaviti.

#4107 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 27 July 2015 - 01:35

Зар теби није правио проблем око тог штуцања, онај графит на лептиру? Можда ти опет ту прави проблем.

#4108 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 July 2015 - 13:15

View PostBoza, on 27 July 2015 - 01:35, said:

Зар теби није правио проблем око тог штуцања, онај графит на лептиру? Можда ти опет ту прави проблем.
To je popravljeno, a i probao sam i sa drugim TPom pa je isto. To je to kad se nema puzdano ispravnih delova.

#4109 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 27 July 2015 - 18:53

Ova rezervna pumpa izgleda mnogo uredno, znaci procacko si je i sad sve valja.
Nemoj se iznenaditi ako sljedeci mu ne bude radila.

A koliko dugo si je otresao dok nisi istjerao sve baloncice? A jesi ti imao onaj orginal filter sto se kaci na debeli vod izmedju rezervara i ulaza pumpe, sto ima ma sebi pipak za odzracivanje?

Nevjerojatno da jos imas prisutan problem, ako ces kaciti karb da izvidis situaciju onda se treba paziti zamke, a to je da lose svijecice na PJ perfektno rade na karbu, izuzev onih koje su probile.

Edited by dajteh, 27 July 2015 - 18:54.


#4110 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 July 2015 - 22:36

Filter je original sa 3 izvoda, na debelo crevo, pa tu vidim balončiće kako dolaze iz AC pumpe. Ta "uredna" pumpa nije bila baš uredna kad je stigla, prvo je bila na peskarenju jer je izgledala kao da se kupala u soli. Nije ni sad idealna al je bolja od ove što je bila u SRki fabrički.
Okačio sam ponovo SC08, ali troksanje na 5k je i sa njim prisutno, no u nešto manjoj meri nego sa ZXRom, sklopljena je tako pa na put u test vožnju sa svežim benzinom, i situacija je bezveze, vrti SC na 10k a nemogu da nabodem ni mrvu preko 90kmh, sve u prenosu je ostalo isto, nosate rolnice 7,5g, proverene su i u top stanju, kao da su sad stavljene, a nisu se ni mogle potrošiti jer su prešle plafon 300-400km, zelena kratka centralna sa tork kontrolerom sa kuglicama, Malossi special remen, taman se namestio. Jedino sam promenio oprugice kvačila, sad su S6 crne, hvata na 5,5k umesto belih koje su hvatale na 4,5k. Izgleda da SC08 sad nema šta da traži posle povećanja C parametra, nema on tu snage na 10k. Možda malo i kvačilo klizi na maksimalnoj, ali ne deluje tako, jer ubrzanje je na oko 9,5k i posle izvrti tih 10k ali km sat ne mrda preko 90. Ajd manje-više što pomalo troksne na 5k, al krajnja je katastrofa. U ovakvoj postavci proletos je izgurala 106kmh na 10k ali sa ZXR-om.

#4111 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 July 2015 - 23:01

ne ne utegao si još malo oprugu sa tim naraku torque kontrolerom pa vrti u prazno, na višljim obrtajima nego ranije

#4112 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 July 2015 - 23:06

View PostMario, on 27 July 2015 - 23:01, said:

ne ne utegao si još malo oprugu sa tim naraku torque kontrolerom pa vrti u prazno, na višljim obrtajima nego ranije
Znači treba malo teže rolnice. Jbg moram onda okrugle, nemam druge teže nosate. Al i onda kad si bio u Somboru i vozio je, bio je tork sa kuglicama i ta zelena centralna kao i nosate dr Pulley 7,5gr pa je išla odlično.

#4113 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 28 July 2015 - 00:19

Mislim da ide vise u obrtaje jer si dodao dihtunge pod cilindar pa se smanjila kompresija..

Sad kad bi nakacio Zxr mislim da bi bio pun pogodak jer se visoko vrti..

#4114 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 July 2015 - 00:31

Pa isao je sa ZX-om a ne sa SC-om , jbg sta sad sa cime kompariramo..

#4115 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 July 2015 - 01:36

E jbm mu mehaniku, vrti i sad 10k a ne ide... ništa, vraćam ZXR pa ću da vidim.

#4116 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 July 2015 - 13:22

Eee Marfi, mamicu ti.... riknula boranija, dugo mi je i trajala.
Danas konačno zajašem SRku pa do grada da poobavljam šta imam, ispočetka radila solidno, ne ide baš respektabilno al ajd, kotrlja se nekako... i taman krenem kući pa kroz moju dugačku ulicu, odvrnem vatru, ide.. 80 po satu, kad odjednom počinje da gubi snagu, gledam koji ti je sad... pada pritisak, ode cajger na 3 bara i boooooo, ajmo tabanati. Doguram je kući, dam opet kontakt, manometar i dalje pokazuje 3 bara koliko je regulator namešten, vergla ali pritisak ne raste, i naravno ne pali. Znači ode vazduh iz air kompresora, ali gde, vratio sam ono moje armirano crevo radi probe, da eliminišem uticaj cediljke, mada isto je radila i sa direktnim dovodom vazduha, cediljka znači nije kriva.
Uh, sad sam već pobesneo, opet šerafanje, opet istraga, daj bože da je popustio Moment fix i da se isčupala ona kapica od svećice koju sam ubacio u kućište da drži priključak creva. Al i u tom slučaju opet mora celo kućište dizni napolje, pa ponovo mudrovanje kako to rešiti da drži čvrsto.
E baš mi se neda, al tvrdoglaviji sam ja od žabarke, jbaću joj mamicu... a možda i konačno pop*ši karb dok ne nađem kvalitetno rešenje.

#4117 duuka97

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoPirot
  • VozimFalcon 4t 80cc

Posted 28 July 2015 - 22:06

Rekoh da imam resenje za sistem ubrizgavanja. Nemam sad vremena da napisem sve i da to podprem slikama uz detaljno objasnjenje. Ukratko radi se o tome da se izmedju ECU-a i dizni ubaci jos jedan kompijuter koji se moze stelovati. Taj kompijuter je dostupan i nije preterano skup cak sta vise mislim i da je jeftiniji od mallosi elektronike. Da ne duzim radi se o kompijuteru za kontrolu plina. On u sebi sadrzi mapu koja se preko interfejsa kontrolise. I interfejs mislim da nije skup ili cak sta vise ako imas prijatelja koji ugradjuje sekvent plin mozda moze da ti dzaba da da ubacis mapu. Na taj ECU dovodis zicu koja bi inace isla do dizne a iz plinskog ECU vodis ka dizni. Onda ECU meri signal u ms (milisekundama) i produzava ga za neko vreme koje u mapi zadajes u %. (upisi na google "sekvent plin mapa" da vidis kako izgleda). Imas cetri kanala taman ces imati da produzis i Air diznu i benzinsku diznu. U kompijuter se dovodi jos po neki signal verovatno al cemo ih lako lazirati, cak sam video da ima da se prikljuci i MAP senzor. MAP senzor je za merenje pritiska u usisnoj grani. I sad u mapi na plinskom ECU upises neku okvirnu mapu a MAP senzor ce je ispeglati i dovesti do savrsenstva...bar se nadam, posto u mapi upisujes vrednosti za 500 obrtaja mislim na 500 -1000 -1500 -2000 itd.

Sutra cu napisati malo detaljnije kako se povezuje i da pitam jednog coveka sta se sve jos mora povezati.

pozz.

#4118 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 July 2015 - 22:22

Duuka hvala ti na savetu, ideja nije loša, ali se bojim da će i to biti igranka bez prestanka, pogotovo MAP senzor koji treba nabaviti i negde ugraditi, ali nema gde, tesan je prostor između airboxa i TPSa, a i pitanje je koji MAP senzor i koliko košta. U igri je zu i Lambda sonda koju takođe nemam, znam jer imam autogas ugrađen u auto i taj Gas ECU, pratio sam kako se šteluje kad je ugrađivano u auto. Sve bi to bilo ok da ima mesta oko mašine, a nema, na SRki je to toliko tesno da jedva stane i ono što je fabrika stavila, a cediljku za emulziju sam jedva uglavio pored cilindra. Ostaje kao opcija, ali će za to trebati posebno vreme.

#4119 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 July 2015 - 22:33

Rešen problem, upalila. Naravno, kao što sam i posumnjao, popustio je Moment fix lepak, neznam zašto, lepio sam čep na čamcu i drži odlično, skamenio se, al ovde je ostao ko žvaka mekan, koji je razlog pojma nemam. No manje-više, probušeno je kućište do kraja, ubačen brezon 4mm, sad je sa obe strane matica, stegnuto muški pa nek sad isčupa fiting od air kompresora. Vraćena je i cediljka, ipak je od koristi a ne smeta radu mašine, provereno.
Podigao sam još malo ler na TPSu i ponovo setovao krajnje tačke gasa u ECU i sad radi sasvim pristojno. Dolazim do zaključka da mašini treba više vazduha na leru i minimalnim otklonima gasa, jer je sad leptir više otvoren u početnom položaju. Ostaje još da vratim ZXR i nadam se dobrim starim performansama, pa nek overi samo stotku bez mučenja, dosta mi je. A za drag u SM... šta je tu je, ako Miša pobedi, neka, neće mi biti žao, i on se momački naradio na Alienu, zaslužio je da pobere lovorike, hehehe

Attached File  2015-07-28 19.45.04.jpg   1.7MB   29 downloadsAttached File  2015-07-28 19.45.31.jpg   1.83MB   26 downloadsAttached File  2015-07-28 19.46.18.jpg   1.82MB   24 downloadsAttached File  2015-07-28 19.47.23.jpg   1.82MB   24 downloads

Ovako to sad izgleda, koliko sam mogao da uslikam.

Attached File  2015-07-28 19.47.38.jpg   2.06MB   26 downloadsAttached File  2015-07-28 21.50.53.jpg   1.78MB   24 downloadsAttached File  2015-07-28 21.51.57.jpg   2.04MB   24 downloadsAttached File  2015-07-28 21.52.13.jpg   1.49MB   25 downloadsAttached File  2015-07-28 21.53.49.jpg   2.07MB   23 downloadsAttached File  2015-07-28 21.50.32.jpg   1.76MB   26 downloads

#4120 duuka97

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoPirot
  • VozimFalcon 4t 80cc

Posted 28 July 2015 - 22:52

Ako sam lepo shvatio MAP senzor je opcioni mi ovde jurimo samo produzavanje impulsa samim tim ces imati standarni pritisak benzina i duzi vek pumpe. A i dopusta ti igru sa mapom. Mozda ima preciznija mapa na po 100rpm. Ako treba ja cu ti naci kompijuter al me mnogo interesuje kako ce raditi. I radice rezonantni auspusi jer u ciljnim obrtajima mozes da stavis vise goriva i bez trokiranja na manjim obrtajima





71 user(s) are reading this topic

0 members, 71 guests, 0 anonymous users