Evo malo teorije rada PureJet - DiTech - TSDI sistema, za početak.
Sistem se sastoji od malog air kompresora (oko 5 bara), električne pumpe visokog pritiska, 10 bara (nije svugde pravilo), kućišta na glavi sa regulatorom pritiska benzina, el. dizne za ubrizgavanje goriva i el. dizne za ubacivanje vazduha iz air kompresora, TP difuzora sa senzorom položaja gasa i naravno ECU jedinice koja upravlja radom dizni i varnicom na osnovu podatka sa ignition senzora (pickup) i senzora temperature motora.
Prvo dizna za gorivo ubrizga količinu benzina koja zavisi od pritiska goriva i tajminga (vremena za koje je otvorena dizna)u komoru gde air pumpa ubacuje neku količinu vazduha pod pritiskom i tako dobijenu smesu dizna za vazduh ubaci u cilindar kada klip zatvori sve kanale. Naravno, mešajući sa vazduhom koji je usisan kroz AirBox i TP difuzor u blok, pa prebačen u kompresioni prostor kroz prelivne kanale. Kada se tako dobijena vrlo precizna smesa sabije, sledi varnica i sagorevanje, ostalo je isto kao i sa karbom. Postoje različita mišljenja u vezi potrebe za rezonantnim auspuhom kod PJ sistema, ali ja mogu da, iz svog iskustva i iskustva momaka sa stranih foruma, potvrdim da itekako auspuh utiče na performanse, radeći isti posao kao i sa karbom samo što je u pitanju vazduh bez benzina, ali pravi iste rezonancije, pritiske...
Da bi sistem radio ispravno, naravno da svaki deo mora da radi korektno, ali nije neki bauk ako nešto štuca. Kao i sa karbom, svećica je pokazatelj smese i sagorevanja. Tamna svećica ukazuje na puno goriva, što može biti da regulator pritiska ne radi korektno ili nije dobro podešen, ili da je nizak pritisak vazduha iz air kompresora. Prema saznanjima sa mnogih stranih foruma, air kompresor uglavnom radi dugo i besprekorno, jer se taj klipić kreće po teflonskoj košuljici, podmazan je istim uljem kao i cela mašina, a nema visokih temperatura niti oštrih mehaničkih naprezanja, ali se može desiti da pušta crevo od kompresora do air dizne, može se lako zameniti, moja preporuka ARMIRANIM kao što je kod mene.
Dalje, benzinska dizna se može zaprljati i tako ubrizgavati manju količinu goriva od predvidjenog, što rezultira siromašnom smesom. Naravno da se može skinuti i očistiti sprejom za čišćenje ili sredstvom koji se dodaje u gorivo za čišćenje sistema ubrizgavanja koji se može kupiti čak i na benz. pumpi. Jedini element sistema koji može biti problem je ECU, no i to se može naći polovno za solidno male pare. Ali ako se vodi računa o akumulatoru, regleru i ispravnosti instalacije, kvar ECU gotovo da je puka slučajnost. Sveukupan rezultat ovog samo naoko komplikovanog sistema je taj da su dobijene odlične performanse uz neverovatno malu potrošnju goriva. Ovakav sistem potroši 2-2,5L/100km pa kad to uporedim sa identičnom mašinom (Piaggio NRG) ali sa karburatorom 17,5mm sve standard fabrički uz iste performanse, koji potroši 5L/100km...sve je jasno.
Nadam se da sam bar malo približio sistem sa ubrizgavanjem 2T onima koji o tom neznaju puno ili nimalo.
Edited by goggyso, 28 January 2015 - 16:28.