Pre neki dan vozila me zena , ja bio suvozac, a pre toga nisam vozio , kad ono neka buka iz dekla prenosa...ja se sve naginjem prema dole ne bi li shvatio odakle potice , a zena posle pita sto se stalno naginjem prema dole, boji se ( kao ) da ne ispadnem ? ja Kazem posle , pa jel cujes ti ovo zeno , kako nesto ronda , ne prijavljujes mi , a ona ce , pa , cujem ja da je nesto jako bucno , al` ne znam ?
Zadnjih dan- dva buka i rondanje se toliko pojacalo da je vec bilo zabrinjavajuce , a popraviti se nece samo , postaje progresivno sve gore i gore...treba videti sta je ...na ovu paklenu vrucinu nema se gde raditi , niti sta traziti napolju, razredio sam malo posao i odlucim se da radim u servisu ...kod mene radi klima i pingvini bi morali nositi dugacke gace i vunene carape , ja ne zalim struju - 22-23 stepena...
Stvorio uslove za rad , skoro doktorski , sve je na dohvat ruke , skinuo dekl prenosa , kad sam uhvatio za kvacilo drma se nenormalno sve sa zadnjom remenicomi odatle je buka - nesto nije u redu u reduktoru...e, sad jbem li konstruktora ovog naseg , da bi rastavio reduktor , moras skinuti tocak, a da bi skinuo tocak , moras i auspuh itd...
Usput da vidim kako stoji kais onaj 808/16.8 u Morini remenici...
sad je u njoj vec oko 2000 km, bas lepo stoji...
Visoko u povecanoj remenici , skoro idealno...
skinuo remenicu i kad sam uhvatio za osovinu primara- nenormalno se drma- nesto nije u redu, dakle otvaranje reduktora ...
ispust ulja ...
potom su popusteni svi sarafi reduktora
otvoren je reduktor...
sa unutrasnje strane reduktora ,osovina primara sa prvim zupcanikom i iza nje lezaj...
Tu je kvar, nenormalno se drma , daj Boze da je samo lezaj, da se nije zajela osovina ,,,ne znam dok ne izbijem...lako se izbije sa odgovarajucim alatom - cevkom po meri lezaja , sa zadnje strane unutar reduktora ima osiguranje da lezaj ne bi upao unutar reduktora , to mu ogranicava aksijalno kretanje, odvrnu se ta dva sarafa i izvadi se cela osovina primara sa lezajem
potom seger klestima se skine osigurac i skine se stari lezaj ...na svu srecu osovina je odlicna , samo lezaj je stradao , klizne staze su se pohabale , kad se zavrti pravi groznu buku, a tek kad se zavrti u reduktoru...
seger klesta rade posao ...a potom novi lezaj je nabijen na osovinu primara ...
sve je selo od prve, samo treba paziti i stalno proveravati jel` sve uredu i ni slucajno nesto ne zaboraviti, npr neku platnu i slicno , nijedna nije tu bez razloga, vec sa nekom svrhom ...montaza ide obrnutim redom ...za ovaj posao mi je trebalo oko dva sata , s tim da me je jbeni auspuh namucio samo on dobrih pola sata , nesto nije hteo da sedne na svoje mesto, ni da uhvate sarafi na cilindru...usput sam napravio brlju, prosuo sam kutiju u koju sam ispustio ono malo ulja iz reduktora , al` tako to ide , sipao sam novo , jbg...prebrisao alat, sve rasklonio i probna voznja...
Probna voznja je pokazala da je sve u redu, buke vise nema , krivac je bio propali lezaj , proslo je najbolje i najjeftinije moguce , eto oko dva sata posla , sve sa zajebancijama u vidu prosipanja ulja i onoga sa auspuhom...ponovo smo k`o novi...
1
11 replies to this topic
#1
Posted 05 August 2013 - 21:24
#2
Posted 06 August 2013 - 00:10
Svaka čast Mišo, po koji put već maestralno obavljaš posao...kakav je bio taj stari ležaj kad se razvrti na prstu, jel se čuo da melje??
Nešto mi kod tebe mnogo bre prljavo ulje iz reduktora, jel menjaš ti to u nekim intervalima sunce mu bogovo??
a ovo za kanticu ulja se i meni redovno dešava...uvek nekako zapnem za kantu i eto ti brlje...Ili prospem kad pretačem u kanistar za staro ulje...nema šanse da omanem!!!
Nešto mi kod tebe mnogo bre prljavo ulje iz reduktora, jel menjaš ti to u nekim intervalima sunce mu bogovo??
a ovo za kanticu ulja se i meni redovno dešava...uvek nekako zapnem za kantu i eto ti brlje...Ili prospem kad pretačem u kanistar za staro ulje...nema šanse da omanem!!!
#3
Posted 06 August 2013 - 08:38
Ma , da, lezaj ronda kad se zavrti na prstu, gotov je , a ulje je takvo kakvo je , to je SAE 90 ono reduktorsko , menjacko , sipano je sveze pre nekoliko meseci kad je menjan sekundar, ne mogu da uticem na njegovu boju, drugih ostecenja nema ...sipao sveze i vozi Miskooooo...
Ono sto je bitno pri ovakvim radovima je to da samo treba da lociramo sta se mora uraditi , odakle potice buka , sta otvarati ,a svugde postoji uzrocno- posledicna veza , ovo je stradalo zbog onoga itd...to je pola posla...znaci , cisto vizuelna metoda ...posle uz odgovarajuci alat , ponekad i uz improvizaciju uradimo sta treba i opet smo k`o novi ...
Ono sto je bitno pri ovakvim radovima je to da samo treba da lociramo sta se mora uraditi , odakle potice buka , sta otvarati ,a svugde postoji uzrocno- posledicna veza , ovo je stradalo zbog onoga itd...to je pola posla...znaci , cisto vizuelna metoda ...posle uz odgovarajuci alat , ponekad i uz improvizaciju uradimo sta treba i opet smo k`o novi ...
#4
Posted 06 August 2013 - 14:31
Mišo svaka čast, odlično si ovo predstavio...
#5
Posted 06 August 2013 - 14:34
Po meni je ok boja ulja, normalno je da je tamnije.
Iako to ulje ni netreba mjenjat prije nekih 10 000 km ili par godina.
Dobro si ovo predstavio, mogao bi još da napišeš koja je dimenzija ležaja, da drugi znaju unaprijed ga kupiti, te koji je bio postupak ugradnje osovine primara?
Toplo-hladno ili si ga samo nabio unutra?
Iako to ulje ni netreba mjenjat prije nekih 10 000 km ili par godina.
Dobro si ovo predstavio, mogao bi još da napišeš koja je dimenzija ležaja, da drugi znaju unaprijed ga kupiti, te koji je bio postupak ugradnje osovine primara?
Toplo-hladno ili si ga samo nabio unutra?
#6
Posted 06 August 2013 - 17:02
Ma radi ga Samo da dodam link sa dimenzijom lezajeva i semeringa...
http://forum.pyrothe...dpost__p__17592
http://forum.pyrothe...dpost__p__17592
#7
Posted 06 August 2013 - 19:10
Znao sam da to negde imamo, dobro su to Cvele i Zlaja prezentovali...tu ima sve...ja sam samo opisao moj slucaj , kako sam resio ...
Zato apelujem na druge , kad imaju problem da ga sami rese , sto za ovakve slucajeve placati majstorima , a u sustini je sve prilicno jednostavno...ne znam, ali kod skutera , zbog relativne jednostavnosti nije tesko locirati odakle potice buka , cviljenje ili vec kakvi drugi simptomi...razlikuje se buka iz motornog mehanizma od one iz prenosnog , kod prenosa pregledamo varijator , zadnju remenicu , reduktor...ako znamo kako treba da izgleda kad je sve u redu , znacemo i kad vidimo kad nije u redu , pa , alat u ruke i napred...e, sad , kad sve bas ide glatko, lepo je , ali desi se da se nekad nesto i zalomi kako ne treba...ali , sve to spada u neko iskustvo...takav je zivot , pun uspona i padova...
Zato apelujem na druge , kad imaju problem da ga sami rese , sto za ovakve slucajeve placati majstorima , a u sustini je sve prilicno jednostavno...ne znam, ali kod skutera , zbog relativne jednostavnosti nije tesko locirati odakle potice buka , cviljenje ili vec kakvi drugi simptomi...razlikuje se buka iz motornog mehanizma od one iz prenosnog , kod prenosa pregledamo varijator , zadnju remenicu , reduktor...ako znamo kako treba da izgleda kad je sve u redu , znacemo i kad vidimo kad nije u redu , pa , alat u ruke i napred...e, sad , kad sve bas ide glatko, lepo je , ali desi se da se nekad nesto i zalomi kako ne treba...ali , sve to spada u neko iskustvo...takav je zivot , pun uspona i padova...
#8
Posted 08 June 2018 - 18:43
Kako izvaditi iglicaste lezajeve u prenosu ?
#9
Posted 08 June 2018 - 20:43
Isto kao i kuglicni lezaj.
Ako nemas radapciger za vadjenje, industrijskim fenom ili otvorenim plamenom grejes spoljnu stranu kucista, posto je u pitanju aluminujum mora se voditi racuna o deformaciji, a kada se postigne temperatura od oko 100-120°c, blok ili deklu okrenes tako da lezaj koji zelis da izvadis gleda na dole, ka zemlji, i nekom normalnom silom lupis blok ili deklu o neki meksi materijal, recimo drvo. Lezaj ce ispasti silom zemljine teze.
Postoji i varijanta pravljenja homemade izvlakaca, to je recimo poduza tanka sipka ili cvrsta zica koja na jednom kraju ima kukicu koju zavlacis pod lezaj koji zelis da izvuces, a na drugom kraju je zadebljanje. Po sipkici slobodno hoda teg koji je recimo 0,5kg i koji ima putanju do tog zadebljanja na drugom kraju. Ostrim pokretima rukom povlacis teg, koji kada udari u zadebljanje svojom tezinom povlaci i sipkicu i samim tim i izvlaci lezaj..
Ako nemas radapciger za vadjenje, industrijskim fenom ili otvorenim plamenom grejes spoljnu stranu kucista, posto je u pitanju aluminujum mora se voditi racuna o deformaciji, a kada se postigne temperatura od oko 100-120°c, blok ili deklu okrenes tako da lezaj koji zelis da izvadis gleda na dole, ka zemlji, i nekom normalnom silom lupis blok ili deklu o neki meksi materijal, recimo drvo. Lezaj ce ispasti silom zemljine teze.
Postoji i varijanta pravljenja homemade izvlakaca, to je recimo poduza tanka sipka ili cvrsta zica koja na jednom kraju ima kukicu koju zavlacis pod lezaj koji zelis da izvuces, a na drugom kraju je zadebljanje. Po sipkici slobodno hoda teg koji je recimo 0,5kg i koji ima putanju do tog zadebljanja na drugom kraju. Ostrim pokretima rukom povlacis teg, koji kada udari u zadebljanje svojom tezinom povlaci i sipkicu i samim tim i izvlaci lezaj..
#10
Posted 08 June 2018 - 21:21
Nikad se nisam vise namucio sa vadjenjem lezaja nego danas !! Ljudi moji to je katastrofa !! To bre nece da mrdne.. Jos se i kavez rasuo. Tipski alat nemam,niti ga ko ima,a da ga pritom poznajem.
Grejao,lupkao,vukao,cukao,probao i sa metalnim tiplom..
Ostaje mi sutra da zavarim rundajz za kosuljicu i sa takvim homemade izvlakacem probam da cupam.
Grejao,lupkao,vukao,cukao,probao i sa metalnim tiplom..
Ostaje mi sutra da zavarim rundajz za kosuljicu i sa takvim homemade izvlakacem probam da cupam.
#11
Posted 09 June 2018 - 06:49
Sa tim pečurka izvlakačem sam ja vadio, metalnim, samo mora biti u dimenziji. Isti kao za vađenje klasičnog ležaja iz kućišta.. Stegeš da se kljove rašire, malo ugreješ blok oko ležaja i kontra čekićem kuckaš...
#12
Posted 09 June 2018 - 22:50
Nasao sam danas "pecurku,ali nije urodilo plodom. Jednostavno lomi "sesiric" na spoljnoj kosuljici.
Lezajeve tj. kosuljice sam izvadio tako sto sam sraf m10 ubacio i izvario sa co2. Onda uvrnuo izvlakac na sraf,ciji je teg poprilicno tezak i sa 3-4 "tecna" udarca je ispala.
Isti postupak je primenjen i na dekli od prenosa.
Lezajeve tj. kosuljice sam izvadio tako sto sam sraf m10 ubacio i izvario sa co2. Onda uvrnuo izvlakac na sraf,ciji je teg poprilicno tezak i sa 3-4 "tecna" udarca je ispala.
Isti postupak je primenjen i na dekli od prenosa.
Attached Files
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users