Jump to content


Blokada obrtaja motora

blokada obrtaja

75 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 August 2013 - 00:17

Evo još jedne korisne šeme, naravno moja ideja, iz glave. Automatsko aktiviranje-deaktiviranje blokade motora (ograničenje brzime).

Posted Image
Radi se o automatskoj blokadi broja obrtaja. Radi na sledeći način: Pri uključenju kontakta, blokada je automatski aktivirana, naravno na broj obrtaja koji se podesi potenciometrom. Tada svetli zelena LED. Deaktiviranje se vrši pritiskom na skriveni TASTER, ne prekidač, iz razloga što kad se jednom pritisne, blokada je deaktivirana. Tada svetli CRVENA LED, sve vreme vožnje, sve dok se motor ne ugasi. . Pri ponovnom paljenju blokada je opet automatski aktivirana. Razumljivo je i zašto. Rele se napaja sa kontakt brave, dobija napon samo kada je pod kontaktom, a tiristor je taj koji je pri okidanju na gejt sa tastera konstantno u provodnom stanju i nakon puštanja tastera, i drži rele privučeno sve vreme dok se ne skine kontakt, tj. ugasi motor. Naravno sama blokada se može birati po sopstvenoj želji, nemora ova jednostavna, može bilo koja, a ovaj sklop je tu da je samo aktivira-deaktivira.

Edited by goggyso, 27 August 2013 - 00:40.


#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,702 posts

Posted 27 August 2013 - 00:36

ne treba ti tiristor za samodržanje, mogao bi da se iskoristi treći radni kontakt na releju, jedan impuls tasterom na njega i posle ima samodržanje dok ima napona sa kontakt brave

#3 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 August 2013 - 01:06

Mozda sad upadam bezveze, ali mislim da ovo nije offtopic. Sto se meni nedavno desilo ? Napravio sam puno jednostavniju blokadu sa jednim kondenzatorom i prekidacem. Vrijednost kondenzatora sam gadjao, jer nisam mogao naci potenciometar dovoljno male vrijednosti, najmanji sam imao 10 Kohma a on je pregrub za stelanje. Ta blokada je savrseno funkcionirala sa cilindrom od 50 ccm. medjutim kada sam istu upalio na 70 ccm cilindru, motor je isao prebrzo. Odlucio sam poduplati vrijednost kondenzatora, brzina je taman kolika treba biti (45-46 kmh po gpsu) ali motor trokira, kao da netko turira gas, a auspuh se nenormalno grije , cak mi se bila zapalila ona vuna unutra, dimilo se iz njega ko blesavo. Pa sam morao staviti obicnu mehanicku blokadu tj. prsten na varijator.
Zanima me zasto se ovo dogadja i zasto je sa 50 ccm cilindrom sve super, a sa 70 ccm ne valja ?

#4 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 August 2013 - 01:45

View PostMario, on 27 August 2013 - 00:36, said:

ne treba ti tiristor za samodržanje, mogao bi da se iskoristi treći radni kontakt na releju, jedan impuls tasterom na njega i posle ima samodržanje dok ima napona sa kontakt brave
Mario u pravu si. Ja sam ovo napravio tako zbog mogućnosti korišćenja i drugih tipova relea gde nema više pari kontakata a jedan par mi treba za LED-ovke, ili nema radni, kako god.. No svakako sa PR15 ne treba tiristor.

Edited by goggyso, 27 August 2013 - 02:03.


#5 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 August 2013 - 01:49

View Postmrgood, on 27 August 2013 - 01:06, said:

Mozda sad upadam bezveze, ali mislim da ovo nije offtopic. Sto se meni nedavno desilo ? Napravio sam puno jednostavniju blokadu sa jednim kondenzatorom i prekidacem. Vrijednost kondenzatora sam gadjao, jer nisam mogao naci potenciometar dovoljno male vrijednosti, najmanji sam imao 10 Kohma a on je pregrub za stelanje. Ta blokada je savrseno funkcionirala sa cilindrom od 50 ccm. medjutim kada sam istu upalio na 70 ccm cilindru, motor je isao prebrzo. Odlucio sam poduplati vrijednost kondenzatora, brzina je taman kolika treba biti (45-46 kmh po gpsu) ali motor trokira, kao da netko turira gas, a auspuh se nenormalno grije , cak mi se bila zapalila ona vuna unutra, dimilo se iz njega ko blesavo. Pa sam morao staviti obicnu mehanicku blokadu tj. prsten na varijator.
Zanima me zasto se ovo dogadja i zasto je sa 50 ccm cilindrom sve super, a sa 70 ccm ne valja ?
Verovatno je problem u većoj količini smese u 70ccm cilindru, koja onda završi u auspuhu pa se tamo upali umesto u cilindru. Kod 50ccm je manja količina pa se to ne primeti toliko. Probaj staviti običan otpornik umesto potenciometra, vrednost otprilike, pa ako ne valja menjaj dok ne dobiješ rezultat, bolje je sa otpornikom. No blokada ti treba samo ako zagusti... inače deaktiviraj odma čim upališ i nemaš brige.

Edited by goggyso, 27 August 2013 - 02:05.


#6 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 August 2013 - 23:32

View Postgoggyso, on 27 August 2013 - 01:49, said:

Verovatno je problem u većoj količini smese u 70ccm cilindru, koja onda završi u auspuhu pa se tamo upali umesto u cilindru. Kod 50ccm je manja količina pa se to ne primeti toliko. Probaj staviti običan otpornik umesto potenciometra, vrednost otprilike, pa ako ne valja menjaj dok ne dobiješ rezultat, bolje je sa otpornikom. No blokada ti treba samo ako zagusti... inače deaktiviraj odma čim upališ i nemaš brige.

To sam i pretpostavio, ali nisam stavljao nikakav otpornik, samo kondenzator i prekidac. Ne vidim zasto bi otpornik tu ista poboljsao ? Samo ce na kondenzatoru biti manji napon, medjutim ako je kondenzator od npr. 20 ili 16 V, to ne bi trebalo imati utjecaja. Naravno da ne vozim nikad na blokadi, to mi je bilo samo za tehnicki, ali napravio sam od cijevi mehanicku blokadu. Jer nasi serviseri i ovi koji prodaju dijelove istu blokadu za varijator NE ZELE prodati, jer na stavljanju i skidanju blokade uzimaju pare samo tako.

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 August 2013 - 17:54

View Postmrgood, on 27 August 2013 - 23:32, said:

To sam i pretpostavio, ali nisam stavljao nikakav otpornik, samo kondenzator i prekidac. Ne vidim zasto bi otpornik tu ista poboljsao ? Samo ce na kondenzatoru biti manji napon, medjutim ako je kondenzator od npr. 20 ili 16 V, to ne bi trebalo imati utjecaja. Naravno da ne vozim nikad na blokadi, to mi je bilo samo za tehnicki, ali napravio sam od cijevi mehanicku blokadu. Jer nasi serviseri i ovi koji prodaju dijelove istu blokadu za varijator NE ZELE prodati, jer na stavljanju i skidanju blokade uzimaju pare samo tako.
Otpornik nije tu da skida napon već da koriguje karakteristiku kondenzatora... neznam kako da ti objasnim... ograničiće struju kroz kond i sprečiti da varnica totalno nestane, samo će je oslabiti, dovoljno da ne trokira već da samo polako gubi snagu.

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,702 posts

Posted 30 August 2013 - 00:18

radi se o takozvanom RC kolu otpornik plus konednzator, koji sa svojim kapacitetom i otporom reguliše brzinu punjenja, stvaraju jedno rezonantno kolo koji na određenoj frekvenciji stopiraju saobraćaj impulsa i tako blokiraju obrtaje na neku željenu vrednost..

#9 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 August 2013 - 08:52

E Mario sad mi je jasnije, RC i LC titrajni krug su osnove elektrotehnike :mmhappy3:

#10 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 August 2013 - 21:03

Upravo tako, samo sam hteo nekako drukčije laičkije da objasnim.. primenljivo za ovu svrhu.

Edited by goggyso, 30 August 2013 - 21:04.


#11 Johny

    Član

  • Start Members
  • PipPipPip
  • 473 posts
  • MestoSarajevo
  • VozimHurricane

Posted 20 January 2014 - 23:36

Malo kasnim ali moram priznati da je vrlo korisno ..recimo da te zaustavi murija zbog vece brzine od 50km/h cisto sumnjam da bi ti dozvolio da sjednes na motor dok se ne baci test na traci ,a da ne pricam o tome da cackas po prekidacima ! :)
Svaka cast i hvala za semu ..

#12 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 21 January 2014 - 03:08

Nema na cemu, tu smo da smislimo nesto sto ce koristiti svima. Ako imas rele sa vise pari kontakata, moze i onako kao sto je Mario objasnio, jeftinije je i prostije,

#13 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 15 March 2014 - 13:04

Svakako da je korisno, ali posto moj Liberty naprijed ima ladicu, a u njoj drzim papire od motora, kada idem po papire u slucaju da me zaustave, samo prebacim prekidac vadeci papire od motora. Pa neka mjeri koliko hoce :D .

#14 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 16 March 2014 - 01:22

Jel takva blokada sa RLC kolom postepeno oslabljuje varnicu ili odjednom prekine?
Mozda bi bilo bolje naglo pomeranje cele krive (na krajnjim obrtajima) na nekih 40* gde smesa ni ne moze da se zapali zbog malog pritiska. Tako se ni motor, ni auspuh ne bi grejali vise nego obicno.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 March 2014 - 11:25

Sve moze, samo je komplikovano, i skupo da se osmisli i napravi. Blokada nije namenjena duzoj upotrebi vec samo za nedaj boze u nekim skakljivim situacijama tipa vanredni tehnicki.

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 March 2014 - 11:37

View Postmrgood, on 15 March 2014 - 13:04, said:

Svakako da je korisno, ali posto moj Liberty naprijed ima ladicu, a u njoj drzim papire od motora, kada idem po papire u slucaju da me zaustave, samo prebacim prekidac vadeci papire od motora. Pa neka mjeri koliko hoce :D .
A sta ako prvo odrade valjak pa onda zatraze papire? Onda ti je kasno za prekidac. Ne treba se apsolutno dovoditi u rizicnu situaciju, zato sam i smislio ovo, jer kad me zaustave ja odma ugasim squt, posle nek ga pale i njakaju na valjcima koliko hoce, blokada je automatski aktivirana.

#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 November 2015 - 21:28

Probati cu pa javim :)

Ajmo nagradno pitanje, sta bi ovo moglo biti, a ima veze sa purejetom? Prototip uspjesno testiran i radi :)


Edited by dajteh, 17 November 2015 - 21:29.


#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 November 2015 - 23:25

Baš si tajanstven. Jel baš čist PJ ili nešto kombinuješ sa karbom? 4 žice me navode na TP senzor.

#19 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 November 2015 - 23:26

Uspio sam da odradim elektronsku blokadu za purejeta, 1 klik prekidaca/daljinskog i skuter ne moze preko 45kmh :)

Edited by dajteh, 17 November 2015 - 23:27.


#20 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 November 2015 - 23:27

??
Ograničio si izlazni napon senzora na TPu?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users