Jump to content


Rotax 125cc Max DD2

racing karting

1 reply to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 September 2013 - 01:41

Zahvaljujući članu Vlada 75, došli smo do cilindra marke Rotax od 125cc koji se pakuje na kartinge za trke... Evo i njegove skromne brošure koja se može naloviti po net-u..

Posted Image



Ono što mi možemo da zaključimo da je cilindar u ALU-Nikasil izvedbi, veoma kvalitetne izrade, u kompletu sa klipom prečnika 54mm, koji ima grafitne košuljice koje srećemo kod MF racing kompleta.. Ovde vidimo da je tip koji ima usis direktno i ogroman prostor za usisne lamelice, kao i da je ceo usisni sistem spojen, prelivni kanali, boost, blok motora sa prostorom usisa i lamelica.. Rotax tip cilindra, nama već poznat kod kopija čini tri izduvna kanala, tačnije jedan glavni i dva malena aux-a, koji se spajaju u samom izduvnom tunelu. Na slikama se prepoznaje i mesto predviđeno za Power Valve odnosno RC ventil kako ga neki zovu, jednostavno rešenje pločica ulazi u mesto i zatvara ugao i površinu izduvnog kanala na manjim obrtajima, da bi mašina bila spremnija i raspoloživa kod izlaska iz krivina i u situacijama kada motor ispadne iz rezonancije...

Posted Image


evo i ostalih slika gde detaljno možete pogledati kako je to urađeno, primetićemo da je stage6 r/t pekopirao ovaj patent u svom najnovijem konceptu gde se cilindar vezuje kratkim šrafovima za blok, a glava za cilindar sa više malenih šrafova, za razmišljanje je zašto je ovaj sistem u prednosti u odnosu na klasično vešanje cilindra sa 4 brezona...

1. razlog veoma važan, je koji se javlja već kod mog MHR-a da nema mesta više izduvnom kanalu od brezona da se radi u širinu, predpostavljam da aux-e tek ne bi mogli spakovati na izduvu..

2. razlog , po meni važniji, je dilatacija materijala, aluminijum ima drugačiju dilataciju od čelika, i deformacije koje nastaju usled temperature, i pritegnutog cilindra čeličnim brezonima postaju nepoželjne..


ovaj primerak ima oštećenu nikasil košuljicu i čeka na reparaciju, tako da na to nemojte obraćati pažnju


Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image


evo i portmape

Posted Image


malo se potkrala greška kod hoda koji sam po otisku premerio, ali u kalkulatoru se vidi da je hod nešto ispod 55mm, predpostavljam da ove mašine ne prelaze 125cc, jer su na trkama moguće reklamacije na prekoračenje radne zapremine i kategorije...

evo šta kaže analizer,, C parametar je opet po otisku 0,5mm, neću postovati analize za 0,3 i za 0,7mm, sinhronizovana snaga je u oba slučaja manja, tako da je najverovatnije ovoliko i predviđeno

Posted Image


Ono što ja mogu da zaključim da je pritisak prelivnih odlično doveden do 137 PSI -ja, uspeli su sa ogromnim površinama to da dobiju, a da ugao prelivnih ne pređe 128 stepeni, kako bi cilindar bio u špicu iskoritivosti na 12000 obrtaja.. Kod pritisaka rezonancije i vakuma vidimo da nije preterano kao kod HE setupa na skutima, i da se mislilo da mašina može da izvozi celu trku bez havarije... Snaga od 37,9 KS-a po teoriji rezultuje rećićemo -20% na osovini radilice pa je stvarno oko 31,6KS što je približno tehničkim karakteristikama gore navedenim....

Odličan cilindar i koncept, cenim da bi moglo i više snage dobiti iz ove kubikaže, pitanje je koliko je Rotax mislio da im mašina bude elastična, trajna, voziva...

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 July 2014 - 11:46

dužan sam jednu ispravku, analiza je modifikovana nakon što sam korigovao parametre o C faktoru, hodu, uglovima aux izduva...

Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users