Jump to content


Sprint Eagle - Marko



1599 replies to this topic

#761 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 19 May 2015 - 00:58

Nazalost njegova verzija nije uspela,ali jedan drugi clen sa tog foruma je uradio slicno nesto ali malo bolje je reseno,eto prijavio da fura bez problema

http://49ccscoot.pro...rrange-variator

Problem kod naraku je sto su optimizirali rampu za maksimalano zatvaranje variatora ali nisu produzile oni stubici po koji klizu slajderi,to je ostao kao kod fabricki vario,a na fabricki mu je to dosta zato sto ne otvara do kraja,drugi problem je sto bi to udaralo u bendeks a u tvoj slucaj ti ga nemas pa mozes slobodno da stavis vario sa produzenim stazama.

#762 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 19 May 2015 - 09:30

Fora je sto sa vise postavki varijatora stoju kajis upolutkama dobro. Npr ja sam na pocetku odredio kolko sajbni ide tako sto sam stegao vario a zatim zategnem kajis i provlcim ga kroz njega. Sa previse platni ces videti da kajis prelako klizi, tj jedini oslonac mu je bolcna, to znaci da treba manje platni, trazis onu poziciju gde kajis pocinje malo teze da ide.

#763 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 19 May 2015 - 15:59

View Postbojan681, on 19 May 2015 - 09:30, said:

Fora je sto sa vise postavki varijatora stoju kajis upolutkama dobro. Npr ja sam na pocetku odredio kolko sajbni ide tako sto sam stegao vario a zatim zategnem kajis i provlcim ga kroz njega. Sa previse platni ces videti da kajis prelako klizi, tj jedini oslonac mu je bolcna, to znaci da treba manje platni, trazis onu poziciju gde kajis pocinje malo teze da ide.

Upravo tako.

Nego... Ja prosli put pri montazi lezajeva radilice nisam uklonio onu belu mast kojom su ispunjeni. Sad vidim da ima nekog taloga po njima crne boje. Da li treba izduvati tu fabricku mast ili je bolje da ostane?

#764 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 May 2015 - 17:01

Sve jedno samo ni slicajno kompresorom

#765 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 19 May 2015 - 19:18

Ok.

E sad. Posto sam u malossijevim instrukcijama za montazu radilice pronasao ovo...

Posted Image

...krenuo sam u analizu moguceg uzroka poslednje havarije. Odmah sam obratio paznju na taj deo S6 hpc radilice i fabricke, kao i na unutrasnji deo blokova. Evo dimenzija u tom delu.

fabrika
Posted Image

s6 hpc
Posted Image

Evo i klipnjace pod malo boljim svetlom. Vidi se da je u tom delu malcice promenila boju ali nije izgrebana.
Posted Image

Idemo na veliki blok. Ovde ima nekih sitnih ogrebotina u donjem delu gde prolazi klipnjaca. Nista strasno, nije ulubljeno samo malo pogrebano.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pod prstima se ne oseca ulubljenje samo je malo hrapavo. Jbg sad. Ne znam. Da li je to nastalo od silnog vrtenja radilice pri proveri da li se okrece lagano, ono posle sklapanja blokova ili je jednostavno kacila tu u toku rada. Mrzi me sad da ubacujem radilicu ponovo pa da proveravam, ali u svakom slucaju cu to morati da uradim. Vredno je svake paznje.

#766 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 May 2015 - 19:48

Sad bi dobro bilo da odneses stare lezajeve kod strugara da ih malo postruze spolja i iznutra da mogu rukom da se stave i skinu kao i komplet ubace u blok sa radilicom zbog simulacije...

Ja sam sad to radio na pug-u morao sam jer tri puta merim i proveravam onaj cep..

Ovo sto je malossi napisao vrv vazi.samo za kineski blok kod mina tog problema nema... moras proveriti ako kaci da pobrusis...

#767 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 20 May 2015 - 04:01

Tako sam i uradio. Skinuo sam spolja sa lezaja do varijatora da moze da upadne. Ma kakvi nista od ove price. Nema teorije da zakaci.

Posted Image

Posted Image

#768 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 20 May 2015 - 07:25

Računaj da klipnjaca još više prema gore stoji dok je klip u cilindru.

#769 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 21 May 2015 - 03:35

Posto jos uvek nisam uspeo da provalim sta sam to zeznuo pa mi je stradao iglicasti u velikoj pesnici, krecem polako iz pocetka sa novom radilicom i lezajevima. Ovaj put radim polako i po propisima.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Kao sto se vidi ovaj put ide malossijeva rhq, a ona se od s6 hpc razlikuje u klipnjaci koja ima 2 proreza za podmazivanje u velikoj i 2 rupice u maloj pesnici za razliku od ove druge.

Lezajevi su ostali isti. Bugarski SKF sa poliamidnim kavezom samo sada u artek pakovanju sa corteco semerinzima. Oznaka 6204 TN9/C4HLHT23

Vec odavno sam pocistio i rasklopio masinu pa sam odmah mogao da krenem sa radovima. Radilica u zamrazivacu je vec posle sat vremena imala -3*C. Lezajeve sam ponovo grejao u ulju na 90*C. Dosta mi je pomogao unimer koji ima funkciju merenja temperature sa malom sondicom.

Posted Image

Malo me je strah od ovog smrzavanja radilice. Bas se ovlazi od kondenzacije. Ali zato lezajevi ulaze kao vreo noz u puter. Posle sat vremena radilica je suva i namascena full sintetikom.

Posted Image

Posted Image

Evo uporednih. 2 proreza sa bocnih strana nasuprot jednog sa donje strane, odnosno 2 rupice u maloj pesnici...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Zazor 0.6mm u velikoj pesnici.

Posted Image

#770 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 21 May 2015 - 04:33

Radilicu sam umotao u krpu i vratio u zamrazivac na 3-4 sata. Pripremio za to vreme sve sto treba. Odsekao sam parce cevi nekih 60mm duzine i nasao 2 podloske 37x21x3. Blokove na sto i pozvao Boku da pomogne. On je grejao industrijskim fenom dok sam se ja psihicki pripremao za poduhvat. Cekic sam bacio kroz prozor da me ne natera neki djavo da ga upotrebim.

Posle grejanja od 15min blokovi dolaze do 90*C i tad pravim pauzu da namazem silikon i ubodem one dve vodjice. To je neki crni Akfix gasket maker u tubi za visoke temperature do 300*. Treba mu malo vise vremena da se osusi ali kad se osusi zadihtuje u pm, a i rastegljiv je do zla boga.
Posted Image

Nastavljamo grejanje blokova do 95* opet prateci temperaturu unimerom. Dok Boka greje ja skoknuo po radilicu, odmotao je i prvo u veliki blok. Tap! Upalo super do kraja. Sledi mali blok, Klap! Ubacuj srafove, dotezi... Imam neku bosch-ovu akumulatorsku busilicu(srafilicu) koja steze max na 11Nm tako da sam usrafio za cas. Dotegao jos malo gedoricom podjednako sve srafove i ajde ispravljamo blokove da vidimo gde smo.

Radilica naravno upala malo vise u veliki blok. Sad sam se tu posluzio onom cevkom i podloskama, nategao malcice sa strane malog bloka... samo sto sam poceo da stezem sraf, krenuo malo teze i odmah popustio. Mislim se u sebi odlicno. Proverim zazor isti sa obe strane. To je to ali sta je sa luftom u lezajevima, nemoj sad da me zajebes. Vidi ima lufta i to onako propisno! Dobro je... Sacekao da se ohladi sve pa provera ponovo...

Rezultat:



Sta kazete?

#771 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 21 May 2015 - 05:39

Kako sam prezadovoljan kako se radilica lagano okrece idem dalje. Uspricao malo ulja u lezajeve pa sledi ubacivanje semeringa. E sad posto sam prosli put zeznuo stvar i ovaj do varijatora slucajno ugurao vise nego sto treba. Opet je radila cevka pa malo po malo.

Posted Image

Vodeci racuna da ne zatvorim kanal za podmazivanje...

Posted Image

I sad semering stoji bas uz seger osigurac.

Posted Image

Semering sa strane magneta ima svoje leziste i tu nema sta...

Posted Image

Posted Image

Primeticete i masu koju sam jos prosli put dodao kod donjeg levog brezona cisto da podebljam zid koji sam stanjio otvarajuci kanale. Mada nije ni bilo potrebe, ima 3.5mm debljine.

Posted Image

Posted Image

Nabacena je i prirubnica sa piramidom. Tu sam proverio lamelice i jos uvek su dobre.

Posted Image

Razume se dalje klip, cilindar, glava... Sve to dobro nauljeno sintetikom. Zazor karike je 0.23mm... Nisam slikao jbg. U glavnom sreca pa cilindru nije bilo nista. Imao je samo blagi oziljak u pravcu stubica izguva. Taj stubic koliko se secam nije bio ni nesto narocito obradjen samo ugrubo. Celo klipa i glava su bili sitno izbockani pa sam ih presao vodenom finije granulacije. A bilo je i tragova lepljenja i to tacno znam kada i kako. Mislim pametno je to kad se zavrne dizna 80 sa ovakvim setupom. Jos sa 2x 21mm otvorima na airboxu.

Posted Image

Squish je 0.7mm trebalo bi manje ali ajde, da se dotegnuti glava jos malo.

Posted Image

#772 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 21 May 2015 - 10:28

svaka čast, radilicu si spakovao školski

#773 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 May 2015 - 11:11

Alal vera, mozes da snimis tutorial za malossi!

#774 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 21 May 2015 - 12:08

Bravo, svaka cast. Lepo objasnjeno i sve uslikano, kao da sam bio tu prilikom motaze, takav osecaj imam.

#775 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 May 2015 - 21:21

Vrlo pedantno i školski, svaka čast!!

#776 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 21 May 2015 - 22:44

Hvala. :) Trudim se koliko mogu. Pratim vase teme detaljno i mogu vam reci da su mi puno pomogle. Ima tu svakakvih ideja, pogotovu kad se radi u kucnim uslovima.

Masina je spakovana cela. Paljenje i prenos sa druge strane. Kako sad imam platnice za podesavanje gledam da ubodem polozaj kajisa sto je bolje moguce. Sto se ovih tice ovih delova, radilice, lezajeva i ostalog, zahvaljujem Mariju i skuter mrezi. Svaka cast na tome, nista od ovog ne bi bilo da nije vas.

Nabavili smo i fabricki zupcanik primara za svaki slucaj ako ovo produzenje prenosa od 25% bude bilo preveliko. Secate se da sam onu osovinicu zupcanika morao da doradjujem da bi stala u malossi zupcanik. Za sada ostaje produzen prenos pa cemo videti. U planu je da se spakuje Trek pa prema njemu i podesavam ostalo. Bolje na njemu da proverim jer radi do 10.500 obrtaja a c21 nikad nisam uspeo da podesim kako treba. Radio sam sve i svasta a nisam dostigao ubrzanje koje je trek imao. Samo se ne secam da li sam njega probao sa inner rotor paljenjem...

Idem da sklapam dalje. Fotke i eventualno neki video kacim kasnije.

#777 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 22 May 2015 - 01:37

View PostMario, on 30 April 2015 - 00:03, said:

nije dobro, kvačilo 110 je za morini zvona,
za 112 koje je kompatibilno sa stock kineskim ide 112, sad to znači da će unutrašnji dijametar zvona biti 112, a kvačila oko 110,5 u sklopljenom stadijumu...

za zvono 110 koje je morini ide kvačilo koje je u sklopljenom stadijumu 108,5... dakle po 0,7 zazora sa svake strane

u ostalim slučajevima imaš da proklizava i da nema dobar grip

Ok. Jednostavno nisam mogao da skontam zasto su naveli da ovo kvacilo odgovara za 112mm zvono, a vidi se da je tolika razlika i kao sto Mario rece za Morini.

http://forum.pyrothe...dpost__p__90317

I zadnji pasus njegovog posta...

http://forum.pyrothe...dpost__p__90343

Covek lepo svo vreme prica na sta da se obrati paznja... Eto zasto bivsa Bokina SR-ka ujeda na startu. Jer je fabricko kvacilo i zvono a najverovatnije do 1mm zazor sa svake strane...

Edited by MaRk0, 22 May 2015 - 01:41.


#778 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 22 May 2015 - 12:53

http://forum.pyrothe...1345#entry91345

#779 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 25 May 2015 - 01:39

Sta se desavalo u medjuvremenu...

Opran filter vazduha, suzena rupa na aiboxu sa 15 na 10mm + 21mm cevcica umesto lulice.

Posted Image

Karb je takodje opran do najsitnijeg detalja. Sklopljen sa 42 pilotkom, w7 iglom skroz spustenom i 92 glavnom diznom.

Posted Image

Pre toga provereno da li pusta negde. Zatvoren izduv, klip u dmt i pumpano do 1.5bara

Posted Image

Posted Image

Vidi se gore kako sam uradio crevo od pistolja za kompresor, onaj za pumpanje guma. "crveni" cep od nekih starih kanti za vodu ili cega vec sam izbusio i u njega uvrnuo i nalepio ventil od stare gume za bicikl. Promer odlican za prirubnicu. Dalje nisam slikao jer sam morao blok da nosim u dvoriste, prskam i sve ostalo... Uglavnom, ne pusta nigde i drzi kompresiju odlicno.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Montirao sam ono s6 kvacilo, popustio oprugice da hvata ranije. Spakovao zutu malossi centralnu i 3.3gr rolnice. Stavio stari potroseni kais jer mi za sad nije bitno koliko izlazi. Bitno da napred lezi blizu bolcne i visoko u zadnjim remenicama. Paljenje sam podesio po uputstvu, kad je klip u GMT crtice na statoru i rotoru poklopljene.

Uvrnuo deklu, namontirao karb na sajle i creva, nabacio masinu, prikopcao paljenje i ostale kablove, pritegao srafove, nasuo gorivo... Zaverglao par puta na prazno uz zapusen airbox da uvuce gorivo. Povukao sauh, dao kontakt i brmmmm...

E sad sam usi podesio na sensitive. Odradio je nekih pola sata na leru uz 3 kruga odvrnut sraf za smesu(gorivo). Sve se cuje uredno, nikakvih nepravilnih zvukova, kuckanja, lupanja itd. Dodajem gas onako ostrije do 1/4 gasa da vidim kako se ponasa, sve ok prima gas lepo. Krenem da zavijam sraf za smesu i ucini mi se da je ler najvislji na jednom krugu od skroz zavijenog. Nema veze ja sam ga vratio na 2 kruga. Ler je malo slabiji ali zato radi ravnomerno i ujednaceno, nema onih nepravilnih taktova, a i prima gas odlicno.

Krenuo u voznju. Obrnuo dva - tri kruga po naselju, polako do pola gasa. Pauza pa ponovo... Tako 3-4 puta i onda sutra dan voznja 70km u jednom pravcu i nazad.

Vec od pola puta sam udarao po gasu kao manijak. Nekoliko puta sam proveravao svecicu i konacno ona prava braon-cigla boja. Na vrhu gasa je malo tamnija sa primesama crne a na pola svetlija. U povratku sam veci deo puta vozio na vrhu gasa nekih 7k obrtaja a sa vremena na vreme i pun gas koji je isao do 10200 obrtaja. Ma Trek je keva za ovakve voznje. :D

Dalje imam u planu da napravim grafik paljenja makar ugrubo. To treba propratiti snimkom... Treba proveriti izlaznost kaisa i videti sta sa kvacilom.

#780 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 25 May 2015 - 04:10

Pitam se cemu Yasuni c21. Nikako da ukapiram cemu toliki obrtaji. Koja je razlika izmedju c20 i c21? Ako se vodim po ovome bas me briga za 0.5konja vise u odnosu na c16 koji radi na daleko manjim obrtajima a to sve na sport pro mk2 cilindru i ko zna kakva je situacija sa racing mk2 cilindrom.

Posted Image

Imamo li negde analizu ovog mog cilindra?

Nasao sam. Zaboravio sam da ga i ima uopste... :)
http://forum.pyrothe...-racing-mk2-lc/

Edited by MaRk0, 25 May 2015 - 04:20.






47 user(s) are reading this topic

0 members, 47 guests, 0 anonymous users