1
Bezbednost u zimskim uslovima voznje
Started by ALIEN SM, Dec 25 2013 12:04 PM
10 replies to this topic
#1
Posted 25 December 2013 - 12:04
Zima ...kalendarski dosla , ali smo jos dobro i prosli sto se tice uslova voznje ...ima nas koji voze i zimi, pa ovo posvecujem nama ( i ja spadam u zimske ludake ) ...ja ne vozim samo kad stvarno nema uslova , kad je sneg i slicno , hladnoca mi ne smeta toliko , osim ako nije bas ekstremno hladno ...kaciga glavu cuva, a osim toga i toplije je , vizir spusten , pa ne duva ...
Mi koji vozimo na dva tocka zimi smo mnogo ugrozeniji nego oni na cetiri...znamo zasto...nema karoserije da nas stiti od vremenskih uslova, manja mogucnost upravljanja , dva tocka su dva , a cetiri su ipak, cetiri ...nije sve jedno voziti ni na cetiri tocka u zimskim uslovima , a na dva je na kvadrat teze ...
Neke od zimskih opasnosti voznje na dva tocka sam i ja iskusio ovih dana, pa da opisem , upozorim , lepo vreme u sredini dana mnoge je izmamilo u decembarsku voznjicu ...U mestima gde postojiu reka ( i ne samo tu ) , gde se izmaglica zadrzala dobar deo dana putevi su vlazni , jos kad na njima postoji tanak film necistoce , finoga , jedva primetnog blata , to je prava hokejaska pista voznja po takvom putu je prava lutrija , nikad se ne zna kad moze doci do klizanja ...poseban oprez je potreban kod skretanja na takvoj podlozi , i kod kocenja ...neki dan na takvom putu kocim prvo zadnjom i to oprezno , put je u SENCI zgrade , tocak je zablokirao , nije mu puno trebalo , poceo sam da klizim po putu , iz iskustva znam da samo ako pipnem prednju kocnicu zavrsavam na kolovozu ...jedva sam se odrzao i prosao bez pada ...dakle , pri voznji kad je temperatura bila nocu ispod nule , iako je sunce , ono nije otopilo tanak film leda na delovima puta koji su u senci ..., oprez kod skretanja , kod prelaska preko belih linija na kolovozu , kocenje prvo zadnjom kocnicom , prednja u nuzdi...naravno , brzina znatno smanjena , da nas ne zavara put koji dobro izgleda
Najmanje neravnine na putu mogu biti pogibeljne , upadanje u udarne rupe se moze lose zavrsiti , izbegavati ih maksimalno, ako ukoso tockom napadnemo LEZECEG POLICAJCA koji je vlazan , zaledjen ili ima lisca na njemu , zasigurno zavrsavamo na asfaltu ...
Dakle, ko zimi vozi - vozi sa jako povecanim rizikom , dodatni oprez je preko potreban , dobra oprema ( protiv zime ) kaciga na glavu i pamet u glavu ...to je ono sto je do nas , a daj Boze da i svi drugi ucesnici u saobracaju budu takvi ...
Mi koji vozimo na dva tocka zimi smo mnogo ugrozeniji nego oni na cetiri...znamo zasto...nema karoserije da nas stiti od vremenskih uslova, manja mogucnost upravljanja , dva tocka su dva , a cetiri su ipak, cetiri ...nije sve jedno voziti ni na cetiri tocka u zimskim uslovima , a na dva je na kvadrat teze ...
Neke od zimskih opasnosti voznje na dva tocka sam i ja iskusio ovih dana, pa da opisem , upozorim , lepo vreme u sredini dana mnoge je izmamilo u decembarsku voznjicu ...U mestima gde postojiu reka ( i ne samo tu ) , gde se izmaglica zadrzala dobar deo dana putevi su vlazni , jos kad na njima postoji tanak film necistoce , finoga , jedva primetnog blata , to je prava hokejaska pista voznja po takvom putu je prava lutrija , nikad se ne zna kad moze doci do klizanja ...poseban oprez je potreban kod skretanja na takvoj podlozi , i kod kocenja ...neki dan na takvom putu kocim prvo zadnjom i to oprezno , put je u SENCI zgrade , tocak je zablokirao , nije mu puno trebalo , poceo sam da klizim po putu , iz iskustva znam da samo ako pipnem prednju kocnicu zavrsavam na kolovozu ...jedva sam se odrzao i prosao bez pada ...dakle , pri voznji kad je temperatura bila nocu ispod nule , iako je sunce , ono nije otopilo tanak film leda na delovima puta koji su u senci ..., oprez kod skretanja , kod prelaska preko belih linija na kolovozu , kocenje prvo zadnjom kocnicom , prednja u nuzdi...naravno , brzina znatno smanjena , da nas ne zavara put koji dobro izgleda
Najmanje neravnine na putu mogu biti pogibeljne , upadanje u udarne rupe se moze lose zavrsiti , izbegavati ih maksimalno, ako ukoso tockom napadnemo LEZECEG POLICAJCA koji je vlazan , zaledjen ili ima lisca na njemu , zasigurno zavrsavamo na asfaltu ...
Dakle, ko zimi vozi - vozi sa jako povecanim rizikom , dodatni oprez je preko potreban , dobra oprema ( protiv zime ) kaciga na glavu i pamet u glavu ...to je ono sto je do nas , a daj Boze da i svi drugi ucesnici u saobracaju budu takvi ...
#2
Posted 25 December 2013 - 13:12
Bilo na 2, 4 ili više kotača, treba obratiti pažnju na cestu do koje ne dopiru ili sasvim malo dopiru sunceve zrake preko dana.
U krivini nikako ne stiskati kočnicu, već ako se počne gubiti kontrola dodati malo gasa, da se ne izgubi vucna sila.
Kočiti što više prebacivanjem u niži stupanj prijenosa (kod automobila ili motora koji imaju manualni mjenjač), i naravno ne na put bez odgovarkrajuce zimske opreme - lanaca, zimskih guma, utociti antifriz u rashladni sustav, zimsku tekućinu za pranje stakla u autima uliti, provjeriti tlak u gumama i stanje istih.
Da napomenem, zimske gume nisu tu da bi se vozilom moglo voziti po snijegu, već je njihov sastav napravljen da nebi gubile svojstva po hladnijem vremenu.
Ljetne gume u prosjeku drže do oko 7`C, ispod toga se ne preporučuje vožnja na njima.
Naravno držati razmak između vozila ispred i iza sebe, paziti na pješake i bicikliste i ostale sudionike.
Eto, većinu toga znate, ali vrijedi ponoviti gradivo, meni je to struka pa volim upozoriti
U krivini nikako ne stiskati kočnicu, već ako se počne gubiti kontrola dodati malo gasa, da se ne izgubi vucna sila.
Kočiti što više prebacivanjem u niži stupanj prijenosa (kod automobila ili motora koji imaju manualni mjenjač), i naravno ne na put bez odgovarkrajuce zimske opreme - lanaca, zimskih guma, utociti antifriz u rashladni sustav, zimsku tekućinu za pranje stakla u autima uliti, provjeriti tlak u gumama i stanje istih.
Da napomenem, zimske gume nisu tu da bi se vozilom moglo voziti po snijegu, već je njihov sastav napravljen da nebi gubile svojstva po hladnijem vremenu.
Ljetne gume u prosjeku drže do oko 7`C, ispod toga se ne preporučuje vožnja na njima.
Naravno držati razmak između vozila ispred i iza sebe, paziti na pješake i bicikliste i ostale sudionike.
Eto, većinu toga znate, ali vrijedi ponoviti gradivo, meni je to struka pa volim upozoriti
#3
Posted 25 December 2013 - 19:08
Tako je Grale, gradivo treba stalno ponavljati , a eto , opet se desava svasta ...pre neki dan kod nas na autoputu svi su znali gradivo , pa opet nisu drzali odstojanje i prilagodili brzinu uslovima i stanju puta ...magla , lancani sudar, 38 ucesnika , mrtvih , teze i lakse povredjenih , unistena imovina...ne daj Boze ...al` eto, desilo se ...
#5
Posted 26 December 2013 - 00:15
Sve ste rekli ljudi i treba se opet podsetiti svega! Oprezno vozite da ne bi ugrozili sebe i svoje najmilije kao i druge ucesnike na putu...
Ionako jurcamo kroz zivot u danasnje vreme, daj usporimo bar kad sednemo za volan!!
Verovatno nam uskoro stize i mraz pa i sneg tako da samo polako..
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Ionako jurcamo kroz zivot u danasnje vreme, daj usporimo bar kad sednemo za volan!!
Verovatno nam uskoro stize i mraz pa i sneg tako da samo polako..
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
#6
Posted 26 December 2013 - 10:33
U, jbo te Cvele , ovo je strasno ...kakvih ludaka sve ima ...
#7
Posted 26 December 2013 - 11:34
tu je stradao onaj što je dolazio iz suprotnog pravca, ni kriv ni dužan
#8
Posted 07 January 2015 - 14:35
Juce sam vozio na dva tocka u pravim zimskim uslovima...nisam vozio celih desetak dana , od onog snega , pa stalno poledica i hladno ...ovo hladno i ne smeta toliko kad se obuces kako treba i rukavice na ruke , ali smrznut drum je krajnje opasan ...sad jedino prevozno sredstvo posto sam iz squta izvadio acu je matic ...posle nekoliko dana stajanja i po ovoj hladnoci upalio je posle nekoliko kurblanja , zagrejao se i krenem ...iako je napolju suncano i temperatura tek koji stepen iznad nule , put izgleda suv , ali na pojedinim mestima u senci zgrada i kuca smrznuto je ...tu je potreban bas pravi oprez , kocim uglavnom zadnjom kocnicom , ako zadnji tocak klizne jos se i mozes izvuci, dok ako prednji ....poneke sporedne ulice nisu ni ociscene , postoji kolotrag od snega , negde je smrznuto , negde raskvaseno , tu se vozi sasvim polako zbog opasnosti pada ...
Tako sam presao nekoliko kilometara , zujao po nekim prodavnicama , priprema za Bozic , pokupovao svasta , a da iskren budem , ne bi ni znao kako drugacije da to obavim bez mopeda ...u gradu je guzva neopisiva , kola, pesaka , ne mos` stati gde hoces , pa je ovo uprkos teskim uslovima voznje bio spas ...sve sam uspesno obavio , nisam roknuo , niti sam imao kriticnu situaciju ...eto, ako se mora- moze se ...
Tako sam presao nekoliko kilometara , zujao po nekim prodavnicama , priprema za Bozic , pokupovao svasta , a da iskren budem , ne bi ni znao kako drugacije da to obavim bez mopeda ...u gradu je guzva neopisiva , kola, pesaka , ne mos` stati gde hoces , pa je ovo uprkos teskim uslovima voznje bio spas ...sve sam uspesno obavio , nisam roknuo , niti sam imao kriticnu situaciju ...eto, ako se mora- moze se ...
#9
Posted 15 January 2015 - 17:40
Bilo je veselo maloprije. Otvorio mi se semafor dok sam kocio jos, i reko taman cu proci malo brze nego kad krecem s mjesta, kad ono translacija po boku sa oba kotaca na sekund. Masna cesta, gume hladne, i naravno neprilagodjena brzina iako nije bila velika. Na srecu uspio sam proci samo sa adrenalinom.
Edited by dajteh, 15 January 2015 - 17:41.
#10
Posted 16 January 2015 - 01:55
dajteh, on 15 January 2015 - 17:40, said:
Bilo je veselo maloprije. Otvorio mi se semafor dok sam kocio jos, i reko taman cu proci malo brze nego kad krecem s mjesta, kad ono translacija po boku sa oba kotaca na sekund. Masna cesta, gume hladne, i naravno neprilagodjena brzina iako nije bila velika. Na srecu uspio sam proci samo sa adrenalinom.
uhhhhh adrenalin i to onaj neprijatan koji te iseče skroz...Znam kako je, imao sam sličnu situaciju pre 2 godine, jedva se zadržao na motoru...
#11
Posted 16 January 2015 - 10:43
Mislim da nema ništa gore,kad te na skuteru krene pretjecat zadnji kraj,jer onda znas da moras zavrsit na podu...
Imao sam slicnu situaciju ovih dana,prvi djir s malim,i na sporednoj cesti odvalio malo jaci gas i krene pretjecat zadnji kraj,iako sam pustio vec gas,on je proso ispred mene i okrenulo me za 180,sreca pa sam se jedvo izvukao da ne bude tragicno po plastike i mene...drugi put pamet u glavu,i bez gasa
...kako bi rekli,ovo mi je skola!
Imao sam slicnu situaciju ovih dana,prvi djir s malim,i na sporednoj cesti odvalio malo jaci gas i krene pretjecat zadnji kraj,iako sam pustio vec gas,on je proso ispred mene i okrenulo me za 180,sreca pa sam se jedvo izvukao da ne bude tragicno po plastike i mene...drugi put pamet u glavu,i bez gasa
...kako bi rekli,ovo mi je skola!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users