Pitanja - karburator
#161
Posted 10 July 2018 - 02:02
Poslato sa SLA-L22 uz pomoć Tapatoka
#162
Posted 10 July 2018 - 14:47
Poceo je odjednom trokirati, stuca, gusi se, do 25-30 i preko toga nikako. Nekad probije pa i razvije do 50 ali kratkog daha.
Probana nova svecica, cdi, kabal, bobina, kapa. Isto sa svim izmenama.
Sumnjam na karb. Sta raditi?
Probacu danas da snimim klip da vidite o cemu se tacno radi
Edited by Dzoni13, 10 July 2018 - 14:48.
#163
Posted 10 July 2018 - 17:12
#164
Posted 11 July 2018 - 07:29
#165
Posted 15 March 2019 - 12:46
Bio je tad na ceni oko 17 dolara , baš jeftino , stigao je napakovan sa glavnom diznom 78 ...tu sam nekom dao pre par godina , radio je dobro na air boxu, a sad sa gljivom trebala bi za broj - dva veća ...navoj M-6 ...nemam ...imam M-5 x 80 , ostala od TNT-a ...
Šta sam uradio ? jednostavno zamešam malo Krafutera i ulepim je u ležište i posle koji minut kad je vezalo , drži ko kost ...benzin ga ne rastvara , to sam proverio jos odavno , a ako kad ustreba -lako se dizna razvrne šafcigerom ...rešio problem ...znači ko ima M-5 mavij , može slobodno u ležište M-6 da nekim Krafuterom , epoksidom da jednostavno ulepi diznu ...
Kad sam već tu da pokažem razliku između race i ne-race karbova ...levo je TNT 19 mm pravi race karb , a desno Mikuni -prc copy Kinez ...nešto je drugačiji difuzor na usisu , na TNT-u je šiber masivniji , atomizer je pravi dvotaktni ...mana na oba je lošija završna obrada , ali rade posao ...
...
Za montažu gljive , na prc-u je morala da se na kamenu ošiša ovenjača koja je sprečavala da guma nađe na nju - nekoliko minuta posla , ostalo mi je da prilagodim sajlu . uvučem je u šiber i vozi Miškooooooo.....
#166
Posted 15 March 2019 - 16:06
#167
Posted 15 March 2019 - 17:09
Valjda su mislili na to kad su ga konstruisali , zašto bi ga na usisu izlili kao 19 mm, ako nije i do filtera odliven kako treba ...
#168
Posted 15 March 2019 - 18:06
Precnik cevke do usisa nije relevantan, meri se precnik shibera i vertikalni razmak difuzora pre samog shibera, i taj nepravilni oblik otvora je precnik difuzora karba.
Dobro si se snasao ali sta ces sa stelovanjem, jesi li provozao, ta zalivena dizna je odgovarajuca?
#170
Posted 16 March 2019 - 07:46
Mario, on 05 January 2011 - 17:46, said:
Evo primera kako može da se izračuna prečnik odnosno difuzor ako imamo otisak otvora klipića...
1. Prvo na neki papir koji je primernih dimenzija da uđe u rupu otvora klipića, postavimo papir sa unutrašnje strane otvora gde inače klipić klizi i nekim flomasterom ili hemijskom ocrtamo ivice po papiru. Mora se paziti da papir ne klizi, a otisak može da se uradi jednostavno samo pritiskom tela hemijske olovke ne crtanjem..
2. kada papir izvadite uočićete otisak, koji je u Mikuni 16 slučaju dimenzija 17,5mm visine i 14mm širine..
3. Da ne bi pogrešili otisak širine je pod uglom klipića i može se premeriti jedino ako je papir ponovo savijen oko tela nekog flomastera koji je iste širine.. Ovako izlazi širina otvora 12,5mm
4. Sada na papiru treba ucrtati pravougaonik ali te mere koja je stvarne širine pod uglom klipića a ne otiska, prva slika..
5. Kasnije treba dodati jednakokrake pravougle trouglove koji svojom dimenzijom zauzimaju naveći deo prostora u koji ne pokriva stvarni otvor u odnosu na mere pravougaonika tih dimenzija
Ostaje da izračunamo površine...
- površina pravougaonika je P=axb dakle 12,5x17mm = 218.75mm^2
- uctani pravougli trouglovi umaju katete dužie 2,5mm, pa je njihova površina P= a^2/2 dakle (2,5^2)/2= 3,125 mm^2
- imamo 4 površine takvih trouglova to je 4x3,125mm^2 = 12,5mm^2
- površina elipse biće površina pravouganogo otvora manje 4 površine trouglova dakle P= 218,75-12,5 = 206.25mm^2
- znamo da je površina difuzora odnosno kruga P=r^2 x PI gde je r poluprečnik difuzora na kvadrat puta Pitagorin broj 3,1415
ako ovu formulu preinačimo u proračun nepoznate gde imamo P izgledaće ovako
..............P
r^2 = -------- odnosno
.............PI
..................P
r= SQR ---------- gde je SQR kvadratni koren
.................PI
.................206,25
r= SQR -------------
.................3,1415
r= SQR 65,6533 = 8,10mm gde je prečnik dva puta poluprečnik
R=2xr = 2x8,10
R=16,2mm
Dakle pogrešili smo u računu 0,2mm, greške se javljaju kod oduzimanja površina jednakokrakim trouglovima, jer ostaje prostor koji oni ne pokrivaju i prostor gde prelaze u ivice elpise..Možda je moglo da se radi sa pravouglim trouglovima različitih dužina kateta.... Svakako je tačnije nego da radimo samo sa površinom pravouganog otvora, a postoji i preciznija postavka ove površine, meni je palo na pamet da ovo uradim ovako...
U pravu ste Mikuni 16 izlazi na priključku sa prirubnicom na 18,5mm dakle širi se pa u ovom slučaju to nije pravilo za određivanje prečnika odnosno difuzora karburatora...
#171
Posted 16 March 2019 - 07:53
Bitno je koliki je otvor koji klipić otvara kod difuzora, a pošto je on pravougaonik, može da se izračuna njegova površina, pa se iz nje posle matematički vrati koji kružni presek ima baš tu površinu, odnosni koji će biti Fi..
Imaš sve gore pojašnjeno iz 2011-te, ja sam bio u istoj zabludi pa su me kolege korigovale, da bih na tu inicijativu izradio taj gornji post te godine..
Dakle mali karb premeri otisak otvora i izračunaćemo da li je 16 ili 17,5mm.. Mada to iskusno oko vidi i sa slike, kinezi kopiraju već poznate tipove, Mikuni 16, Dell 17,5... itd
živeo
#172
Posted 17 March 2019 - 13:42
Ovo je taj koji sam uzeo pre neku godinu i to je otprilike i bila cena ...
Ne upuštajuci se u neku preveliku matematičku polemiku , tu nisam baš jak , ali zašto i dalje mislim da je ovo karb 19 mm...ima nekoliko razloga ...
Konstruktor - Kinez je imao zadatak da na osnovu onog od 16 mm napravi veći ...zašto bi napravio isti ??? Dakle , odlivak samog tela je proračunat za 19 mm, a ako ste primetili difuzor na zadnjoj strani ima veliku usisnu trubu koja ubrzava protok vazduha i samim tim pospešuje venturi ...
Stiže napakovan sa main jet 77 što je odgovarajuća za air box od 19 mm- za otvorenije treba malo pojačati ...
Motor sa ovim karbom dobije malo više daha - bolje ide ...
Imam mali problem sa karbovima koje sad ne mogu da rešavam , moram pomeriti za kasnije , ali ajde , nešto sam rešio ...najvažnije je skinuti ženu sa vrata , hoće da se vozi ...
Na raspolaganju su mi četiri , ne znam ni otkud mi toliko , kupovao sam , kako god imam pa imam ...
Onaj 21 mm koji je bio do juče stalno nešto curi ispod njega , nivo goriva , treba podesiti plovak , neće da upali ako ne dobije iz injekcije porciju goriva u sisicu od vakuma , to potroši i ugasi se ...lonče puno benzina ...probam stavim taj Polaris 19 mm , isto se ponaša , potroši i ugasi se ...
E, nećeš ga majci više , imam Mikuni , Japanca original , ostao mi od pre dve -tri godine kad sam imao CPI na servisu , izmontiram njega , upali od prve ., radi odlično , prilagodim sajlu što i nije mali posao ...
Žao mi je što nisam slikao koja je razlika između Mikunija - Japanca i PRC COPY , razlika je kao nebo i zemlja ...Mikuni - završna obrada čista petica , urađen besprekorno ...- PRC za dvojku
Šiber na Mikuniju metalni , sa vrhunskom preciznošcu urađen ..
Sve je isto , a drugačije ...
#173
Posted 17 March 2019 - 16:00
Nema tu fizički mesta na klipiću za 19mm, nemoj ni da sanjaš...
#174
Posted 17 March 2019 - 16:59
No , ipak imam neki kvar koji moram da rešim , sada pali hladan , ali nemiran na gasu te pojača na preko tri , četiri hiljade , pa smanji na normalu , te hoće da se ugasi na leru , nikako ne ide,neće preko 6000 rpm...simptom kao da nema dovoljno goriva , a ima ...nema tu neke prevelike filozofije , treba da pregledam semeringe , možda koji slinavi , mada sa tim nikad nisam imao problem ...i pregledati lamelarni ventil i to je sve ...
#175
Posted 19 March 2019 - 10:16
Daj da rešavam skuter ...na onom Mikuniju , em sto je 16 mm , oseti se razlika , nešto mi se odvrće saug koji sam prepravio , spada gljiva , nemam takvu šelnu , nije to -to ...Ajd da rešavam 21 mm zato sam ga kupio da bude bolje , ako ostane onaj slabi Mikuni kao privremeno resenje , svi znamo da najduže traju privremena rešenja ...
Sa 21 mm , upali , pa se ugasi , potroši ajnšpric iz injekcije i ugasi se ...ajd da vidim šta je ...na radni sto ...rastavljen je do zadnjeg šarafa , sve što se moglo ...sve dizne su izgrađene na krpi ...svi kanali su produvani , kao i dizne , čini mi se da sam našao neke nečistoće u glavnoj , ali nisam siguran , ali sve jedno sve je pažljivo izduvano i vraćeno na svoje mesto ...nivo goriva nije bio dobar , malo previsok i to je razlog prelivanja kad je na ćopavoj . a na centralne ga i ne dižem zbog kičme , ne mogu , pretežak mi je ...vrlo je moguce da deo goriva uđe u cilindar zbog toga nagiba i da zato teško pali hladan , ko zna ? , moguće je da je i igličasti zaglavljivao , pa lonče ostane suvo ...krivljenjem jezička na plovku doveo sam nivo goriva u normalu , ne sme dizna da ostane suva na punom gasu , a na leru kad je veći dotok od potrošnje , ne sme da preliva ...to je bilo na samoj granici , igličasti nije dobro odrađivao posao ...na svu sreću nivo sam pogodio od prve , samo malo je trebalo sniziti nivo , na punom gasu ne ostaje bez goriva , a preko noći ništa nije curilo ispod njega i ne oseti se sirov benzin ...bravo , ja ...
Prvo jutarnje startovanje ...pun saug , manuelni , povučen do kraja , start ...i upali od prve , nije čestito ni omirisao ...tako držim oko dvadesetak , trideset sekundi da se malo ugreje ...radi dobro na saugu , posle pola minuta pustim saug , stabilan broj obrtaja , oko 2000-2500 prima gas normalno , izgleda da je mali remont dao rezultate ...na ulicu i gas ....zabaci mi na startu točak ispod guzice , oštar kao i pre ...dobro je , izgleda da sam uradio posao , ima ženica da se oduševi ...
Dakle , ovaj Chery Berg , iz OEM kuhinje , pravi race karb , suva kopija Della , bar dva ili više jeftiniji , opravi ga Kinez samo tako ...ja sam ga koliko se sećam platio 38 evra , poštarinu nisam platio , samo koliko je cena na sajtu , a takav isti je i na Airsalmaticu ...motoru daje više daha , zato je i kupljen , a ne da bi se štedelo ...
Prednosti -
1. veliki i masivan šiber sa race skošenjem , ne znam jel ima kao rezervni , ali ovaj je pravi ..
2. atomizer AU 262 au , pravi dvotaktni , nema potrebe za drugim , niti za prepravkom ...
3. igla za air box , ne znam koja je , nisam merio , sad je kasno sve je izmontirano , ali može i za gljivu , kod mene dobro radi , bez ikakvih rupa na ubrzanju ...dolazi sa napakovanom glavnom 0.90 što je za air box ...
4. metalni poklopac šibera . što je velika prednost u odnosu na one sa plastičnim , ne može da oblazne navoj kao što se meni desilo , pa popravljaj ...
5. na dnu lončeta je masivni šaraf koji omogućuje brzu i laku zamenu glavne dizne bez skidanja kompletnog lončeta ...
6. na sebi ima sisicu vakuma koja se može koristiti za ajnšpric ulja ili za boost botle - ja koristim za ovo drugo i radi posao ...
Mane -
1. loša završna obrada , kad sam ga dobio bio je pun špenova od radova na njemu . to sam morao sve da očistim
2. na odlivcima šavovi , nelepo izgleda ...
3. grozna crna boja koja je ušla i gde treba i gde ne treba , no to ne smeta ...
4. dolazi nenaštelovan , meni je zbog loše podešenog plovka odmah curilo gorivo i to sam morao da podesim ...
5. slab odziv na šaraf smeše , ali ipak se uz malo truda može uštelovati ...
Bilo kako bilo , pravi race karb , uz neke manje mane na koje uz tu cenu moramo pristati , radi posao za relativno male pare ...
Da , zaboravih - dizne su stanadardne M-5 dostatne su na Aliju , moš da biraš koje hoćeš i da se dogovoriš sa Kinezom šta da ti pošalje , cena za deset komada od desetak dolara - može li biti jeftinije ???
Ja sam samo jednu prošle godine kod Moto Baneta pošto mi se žurilo , nisam mogao čekati tri nedelje , mesec dana brod iz Kine kad sam prešao na gljivu kod Moto Baneta platio 500,+poštarinu , pa je ona koštala skoro 800 din ....
#176
Posted 19 March 2019 - 11:53
Drugar ga vec ima,ovo je slika od njega,srim sro je njegov kopija keihina,ja bi uzeo kopiju mikunija.
Dosao mu je sa ne obelezenim diznama,ali proverom sa spijunima je ustanovio da je glavna 105,pilot 30,power jet 20...
Ustelovan na brzinu na setupu
S6 mk1 racing
S6 pro
Dopler inerrotor.
Kaze da je preporod u odnosu na predhodni phbg21.
E sad,moram i ja da probam,salje mi na probu,pa sledi porucivanje.
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
Edited by vlayco, 19 March 2019 - 12:00.
#177
Posted 19 March 2019 - 18:08
Ako ideš preko 21 mm usis ne zadovoljava , morao bi ići na neki Tassinari ili nešto slično
Ono gore je kopija Khain-a to se vidi , a prema main jet , to je 24 mm..svi od 24 pa naviše imaju power jet,,,naravno , svaki mm znači ...i veću potrošnju .
Ne znam samo kakva je to cena ???Ako je za te pare uzmi odmah dva i jedan prodaj , drugi ostane za džabe ......
#178
Posted 19 March 2019 - 18:25
Ni cele 2000 😁
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
#179
Posted 19 March 2019 - 19:35
#180
Posted 19 March 2019 - 19:43
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users