1
C-Tek MXS 5.0 Smartest battery charger in a world
Started by plameni, Jan 08 2014 10:40 PM
pametni punjac
9 replies to this topic
#1
Posted 08 January 2014 - 22:40
Kao sto sam naslov kaze u pitanju je najpametniji punjac akomulatora na svetu.Puni sve tipove akomulatora uz stroko kontrolisan proces.Problem svih akomulatora je nakupljanje olovnog sulfata na celijama baterije.Obicni punjaci nemaju proces koji bi se taj sulfat uklonio sa celija i vratio kapacitet akomulatora u stanje kao kada ste ga kupili.Drugi problem kod obicnih punjaca je nekontrolisano punjenje tj.prepunjavanje.Obican punjac ce nastaviti da puni i napunjen akomulator dok C-tek to ne dozvoljava.Osim ove prednosti najbitnija je sto ozivljava potpuno ispraznjene akomulatora i vraca ih u funkciju sa punim kapacitetom.svojim RECOND MODE-om.
Ceo profes se radi kroz 8 faza.Evo nekih karakteristika punjaca i faze koje sprovodi kroz proces punjenja:
(Prevod sa Engleskog)
• Namenjen za punjenje 12V olovnih akumulatora (WET, MF, GEL i AGM) od 1,2 Ah do 140 Ah
• uklanjanje štetne naslage olovnog sulfata sa celija pre pocetka punjenja
• Impulsno punjenje u svhu odravanja produzuje vek trajanja akumulatora.
• Puni cak i potpuno ispranjene akumulatore.
• Poseduje tri jedinstvena nacina punjenja za upotrebu na malim akumulatorima, velikim akumulatorima i i poseban naicn punjenja pri niskim temperaturama, takodje pogodan za AGM akumulatore
• Niska struja pranjenja, neosetljiv na nestabilnost napona (radi na naponu od 220-240 V)
• Visoka efikasnost: 85 %
• Isporuuje se sa dva izmenjiva konektora, klješta i CTEK brzi konektor
• Punjac moze biti spojen na akumulator mesecima - idealan za sezonska vozila (motocikli, skuteri, plovila itd. )
• Kompaktnog dizajna sa rupama za trajnu montazu
1. KORAK - uklanja štetne naslage olovnog sulfata
2. KORAK - ispitivanje akumulatora, punjenje ce zapoceti ako je sa akumulatorom sve u redu
3. KORAK - glavno punjenje, akumulator se puni do 80% napunjenosti
4. KORAK - apsorpcijsko punjenje, vaše vozilo mozete upaliti nakon ovog koraka
5. KORAK - ispituje da li akumulator moze drzati napunjenost,ako moze akomulator je prosao test upotrebljivosti i krece povratak kapaciteta i punjenje do 100 posto kapaciteta
6. KORAK - obnavlja duboko ispraznjene akumulatore
7. KORAK - potpuno napunjeni akumulator, vrši se odrzavanje akumulatora konstantnim naponom
8. KORAK - pulsno punjenje u svrhu odrzavanja, akumulator dobija pulsni napon kada napon akumulatora padne ispod zadane vrednosti
Tasterom MODE izaberete samo mod tj.tip akomulatora koji punite(mali akomulatori od 1,5Ah-14Ah) i to je mod na kome je ikona motora,ikona automobila je mod velikih akomulatora od 14Ah-110Ah i taj mod se koristi za ove akomulatore.Punjac je sposoban cak i da sam prepozna tip akomulatora i da sam aktivira potreban mod punjenja ako vi ne odreagujete u odredjenom vremenskom intervalu.Znaci totalno automatizovan proces po sistemu zakacis i ne mislis.Ove punjace koriste u Aston Martinu,Bentliju,Ferafiju.To vas sve govori o pouzdanosti,efikasnosti i kvalitetu proizvodnje.Inace pravi ga Svedska kompanija C-TEK koja se proslavila u auto industriji proizvodima ove vrste kao i kontrolisanjem raznih elektronskih procesa.
Veliki protivnik ovog punjaca je TECHMATE-ov OPTIMATE 4.Njega cu uskoro dobiti pa cemo raditi i uporedni test.Iako i Optimate 4 ima sve kontrolisane procese punjanja uz dosta citanja Engleskih foruma i donosenja odluke koji od ova dva punjaca uzeti pobedio je C-TEK.Razlog te pobede je Optimatov spori proces punjenja vecih akomulatora.Po specifikacijama Optimate 4 velike akomulatore preko 14Ah ne moze da puni vecom snagom od 0,8A-1,2A.Dok C-tek velike akomulatore puni kontrolisanim procesom do 5A.Jos jedna prednost C-tek-a u odnosu na Optimate 4 je sto puni akomulatore do 110Ah i vrsi odrzavanje akomulatora do 160Ah do Optimate 4 puni akomulatore do 52 Ah a odrzavanje do 65 Ah.Ujedno im se i cena razlikuje,optimate 4 je jeftiniji za 30-40 eura dok se C-TEK model koji sam gore predstavio oko 110 eura maksimalno plus troskovi isporuke sa Nemackog E-bay-a.
Evo predstavljanje punjaca na youtube
Moje iskustvo sa ovim uredjajem je sledece.Prikacim akomulator od 7Ah na obican punjac koji sam gasi punjenje kad je akomulator pun i puni snagom od 0,8A.Nakon punjenja zakacio sam isti akomulator na C-TEk i odmah je pokazao da je akomulator napunjen 80-85 posto i zapoceo proces uklanjanja sulfata sa celija.Nakon toga akomulator prolazi fazu testiranja od 30 min.odrzivosti napona.Ukoliko napon konstantno pada i ne postoji mogucnost odrzivosti napona C-TEK nece nastaviti punjenje do 100 posto i tada treba kupiti nov akomulator.Ukoliko prodje test odrzivosti napona krece punjenje do 100 odsto i nakon toga pulsno punjenje u cilju odrzavanja akomulatora.Pulsno punjenje je isto kao kada je akomulator zakacen na vas skuter.Ctek mu daje u impulsima razlicitu voltazu svaki put u rasponu od 13V-14,7V sto bi isto bilo kao da dodajete i oduzimate gas na skuteru.
Cekamo sada da postanem vlasnik i Optimate 4 pa odradimo jedan uporedni test a do tada zivi vi meni bili i uzdravlje
#2
Posted 08 January 2014 - 23:12
Mali update:
Isporucuje se sa konektorima u vidu klema koje mozete spojiti na kleme svog skutera ili automobila tako da nije neophodno vaditi akomulator iz vozila
Impresivno deluje zaista ali ja bih savetovao ovo samo ako vam je vozilo u garazi jer ovo je Srbija da ne biste ostali bez punjaca i akomulatora
Isporucuje se sa konektorima u vidu klema koje mozete spojiti na kleme svog skutera ili automobila tako da nije neophodno vaditi akomulator iz vozila
Impresivno deluje zaista ali ja bih savetovao ovo samo ako vam je vozilo u garazi jer ovo je Srbija da ne biste ostali bez punjaca i akomulatora
Edited by Plamenni, 08 January 2014 - 23:13.
#3
Posted 09 January 2014 - 01:26
Profesionalna "alatka" za profesionalca Vrhunske karakteristike za ne tako mnogo para....
#4
Posted 10 January 2014 - 12:22
Evo novog iskustva.akomulator od 70Ah za koji sam poudano znao da ne drzi struju tako sto po ovom hladnom vremenu ne mogu da upalim sa njim nekog starog opela,prikacio ga na ctek i gle cuda..pali opel kao mina i na hladnom.stajao akomulator na opelu dva dana nakon punjenja ctek-om i pali.ranije je bio mrtav posle samo jedan dan stajanja a kamoli dva.Ovo cudo definitivno radi posao:lol:
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
#5
Posted 11 January 2014 - 03:55
A cena? Gde se moze kupiti?
#6
Posted 11 January 2014 - 04:14
U Bg je nekad držao skuter centar, ako se ne varam okvirno oko 100e (90 manje više)
http://www.skutercen...50-12v-new.html
http://www.moto-mani...0-12v-ctek.html
preko neta od 70tak evara
Dugo razmišljam o takvom ali me cena odbija kao i iskustvo sa stranih foruma da traje tačno koliko je i garancija, 5 god
http://www.skutercen...50-12v-new.html
http://www.moto-mani...0-12v-ctek.html
preko neta od 70tak evara
Dugo razmišljam o takvom ali me cena odbija kao i iskustvo sa stranih foruma da traje tačno koliko je i garancija, 5 god
#7
Posted 11 January 2014 - 12:43
sve danas traje koliko i garancija, tako da je to sasvim jasno, reciklaža i ponovni utrošak para je pravilo nove ere... da ne idem u off
što se mene tiče ta desulfizacija vredi te pare, znam za taj proces već par godina, radi se nekoj posebnoj frekvenciji na kojoj otpada sulfat sa ploča ali eto upakovali su to u jedan smart punjač, koji iako čoperski dakle nema one kilograme, može 5Ah da odradi, a i da pređe u impulsni režim kada je to potrebno...
što se mene tiče za nekog ko ima servis uopšte nije na odmet da ima desulfator, jer mnogo skutera dođe sa polumrtvim akumulatorom, i tada ne preostaje ništa drugo nego da se ponudi novi, a to podiže cenu servisa za iznos akumulatora koji nije u planu itd... konkretno ja mrzim iz dna duše da kurblam....
što se mene tiče ta desulfizacija vredi te pare, znam za taj proces već par godina, radi se nekoj posebnoj frekvenciji na kojoj otpada sulfat sa ploča ali eto upakovali su to u jedan smart punjač, koji iako čoperski dakle nema one kilograme, može 5Ah da odradi, a i da pređe u impulsni režim kada je to potrebno...
što se mene tiče za nekog ko ima servis uopšte nije na odmet da ima desulfator, jer mnogo skutera dođe sa polumrtvim akumulatorom, i tada ne preostaje ništa drugo nego da se ponudi novi, a to podiže cenu servisa za iznos akumulatora koji nije u planu itd... konkretno ja mrzim iz dna duše da kurblam....
#8
Posted 11 January 2014 - 12:49
Odlična stvar, kod nas se nađe već od ispod od 80€, ali po meni samo za profesionalnu uporabu.
Za kućnu su dobri i oni po 15-20€, tek tolko da čuvaju akumulatore preko zime.
Za kućnu su dobri i oni po 15-20€, tek tolko da čuvaju akumulatore preko zime.
#9
Posted 11 January 2014 - 21:49
Ovaj model sto ja koristim tesko se nalazi u srbiji mislim da ga ima jedna firma na Novom Beogradu i rade ga po porudzbini i cena je oko 100 e.model pre ovoga je nov oko 70e.polovnih ima ali ovakve stvari se ne uzimaju polovne...bar ja tako razmisljam
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
#10
Posted 12 January 2014 - 19:50
Zbog toga je i kupljen neman zivaca da kurblam vise a i zbog cene servisa.bar dok ja radim na motoru da ne kurblam a vlasnik kako zeli.celu proslu sezonu sam zbog mrtcih akomulatora drzao jedan ispravan akomulator od 45ah u radionici i kablove
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users