Jump to content


Desulfator - reparirajte svoje akumulatore

desulfator

13 replies to this topic

#1 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 January 2014 - 22:47

Ja sam trenutno u izradi jednog desulfatora, evo seme: http://www.frontiers...desulfator.html kad ga zavrsim kostace me oko 15-ak evrica.
Desulfator inace nista ne pomaze ako nema dovoljno kiseline u akumulatoru, to treba prvo proveriti.

#2 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 12 January 2014 - 23:28

Svaka cast za trud ako se upustas u ovo..ja da imam zivaca sa lemilicom verovatno bi isto radio

Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2

#3 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 13 January 2014 - 01:53

Pa nije to veliki posao, sve sam odradio za 20-ak min. Fali mi jos jedna komponenta pa zbog toga nije gotov... :)

#4 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 13 January 2014 - 03:55

Moze li porudzbina, napravis i meni jedan i kazes cenu pa se dogovorimo, da ne pravim stampaljku kad vec ti pravis??

#5 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 14 January 2014 - 10:52

@bojan681
Sa elektronikom sam na ratnoj nozi, nikako se ne razumem, molio bih za objašnjenje uređaja koji sklapaš. Kako se povezuje, da li je potreban spoljni izvor energije, struje ili se povezuje na akumulator i koristi napon iz njega. Iz šeme nisam video ulazne vodove, samo izlazne, ako sam dobro razumeo.

#6 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 January 2014 - 22:23

Pa povezuje se direktno na akumulator koji mora imati napon preko 11-12v (ne znam tacno). Uredjaj salje pikove napona od 30-ak volti sto utice na skidanje sulfata sa ploca.

@goggyso ne znam dal bi se upustao u pravljenje posto sam radio za sebe na protoboard-u, dosta je vecih dimenzija od onih koje su predvidjene semom da se radi na dvoslojnoj plocici kao i cekanje na neke delove po par meseci (jos uvek nisam sve sakupio).

Inace dosao sam na ideju da pravim uredjaj kad sam naleteo na 2 akumulatora od trotika koji su od 12a, zamenio sam elektrolit i sad su skoro obnovljeni, tj drze struju malo slabije od akumulatora od 10a koji drug ima na skuteru(sad to nije u potpunosti merodavno jer je i njegov mozda izgubio na snazi al dovoljno je reci da posle 10-ak dana isto skuter pali sa njim) . Zanima me kolko cu izvuci iz njih posle vise od 4god stajanja u podrumu.... :D

#7 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 January 2014 - 00:26

Podstakli ste me da zavrsim projekat tako da sam danas prvom prilikom otisao do obliznje prodavnice elektronike i nabavio sta fali. Uredjaj je zavrsen i za divno cudo radi!! :D Prvo sam ga povezao na stari akumulator i nista se ne desava, reko za*ebo sam nesto, sad cu morati sve ispocetka i taman kad sam pomisljao da dignem ruke setim se da napon mora biti preko 11,5 volti da bi se upalila LED dioda, uzimam akumulator sa skuta i dioda se pali, pocinje da se cuje karakteristican zvuk od 1khz sto je pokazatelj da sve radi.

Jos vise sam se odusevio kad sam video da radi u kombinaciji sa pametnim punjacem- ranije sam bio ubedjen da to nece raditi jer ce pulsevi sigurno ometati njegov rad pa ce odma upaliti ono "FAULT" i automatski prekinuti sa radom. Ovako i punjac i desulfator su u isto vreme prikljuceni, kako desulfator malo isprazni akumulator punjac ga odma dopuni i automatski se ugasi.

Za sada su tu slike desulfatora, trenutno "popravlja" stari akumulator od trotika, 12V, 12A. Rezultate javljam prvom prilikom, citao sam da uredjaj treba duze vreme biti prikljucen da bi pokazao rezultate (sto duze to bolje) i da akumulatoru moze povratiti preko 80% kapaciteta.

Posted Image
Posted Image

Tu je i slika mog smart punjaca, mnogo su komplikovani, npr posto je minimalna struja punjenja 1A (bar tako mislim, drug mi rekao da on automatski regulise i ispod toga, tj da je to 1A maksimalna struja kojom zelimo da punimo). Jednom prilikom sam pokusao paralelno da spojim 2 akumulatora od 4A i odma je prijavio gresku, odvojeno sve radi. Za desulfatore ko je zainteresovan nek pise na PM, odlucio sam da napravim par komada jer me drug preklinjao da mu napravim 1, ja reko dacu ti seme al on nikako nece, kaze delove gde da nabavi, zna da sam sa njima imao veliki problem. Uskoro cu objaviti i sta se desilo sa akumulatorom od druga, za sada skuter nikako nece da pali na anlaser cim malo odstoji, isplativije mu bilo da uzme uredjaj pa da mu traje za sva vremena nek stalno nove akumulatore (nadam se da ce biti toliko delotvorno). Inace uredjaj je samo za akumulatore za kiselinom, nije za one DRY CELL (suve) koji nemaju nista unutra, ja imam npr takav jedan i kad crkne nista ne pomaze.

#8 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 16 January 2014 - 01:11

Svaka čast Boki...ajde javljaj kako se pokazao do kraja tj da li je učinkovit... :D

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 January 2014 - 13:00

Bravo, Bojane, steta sto nismo blize , ja bas imam na Alienu takvog jednog kandidata za obnovu gde bi se pokazala delotvornost tvog uredjaja...ovaj moj ne drzi struju i kad se skine sa punjaca jako brzo mu padne napon na 10.5 V i naravno ne pali ...

#10 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 January 2014 - 16:16

Pa ako budes dolazio do ns navrati, nadam se da cemo se videti makar na nekom od sledecih skupova pa cemo testirati uredjaj. U petak mi drug donosi njegov akumulator pa cu videti jel tu nesto pomaze, steta sto nemam onaj load tester, onda bi se najbolje videla razlika pre i posle.

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 January 2014 - 17:51

Vazi se , ko zna sta nam nosi buducnost ...videcemo se pre ili kasnije sigurno ...

#12 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 19 January 2014 - 23:36

Akumulator drugov od 4Ah mnogo bolje radi posle 2 dana na punjacu i desulfatoru, prvi dan je posle 10h pao napon na njemu sa skoro 13v na malo iznad 11(odma posle prvog punjenja). Tretman je poceo tako sto sam prvo nalio destilovane vode do propisnog nivoa, prikacio na punjac i desulfator na kome je stajao 2 dana, treci dan (pre 24h) sam ga iskljucio sa punjaca i ostavio samo na desulfatoru koji vuce 50mA i pre par minuta izmerim napon i za 24H spao na samo 12,1V. Mora da mu je prijala kombinacija destilovana voda+desulfator.

Inace procitao sam na stranom sajtu da se mogu ovim uredjajem obnavljati i neke druge vrste baterija ukljucijuci i onih gel. Gel su valjda iste ko sa kiselinom, tj rade na istom principu samo sto im elektrolit nije tecan neg u obliku gela (najvise razvijen za potrebe robotike jer moze da radi u bilo kom polozaju)..

3. Can all batteries be revived?
Any lead acid battery can be revived by desulfation. This includes gel based batteries and even marine, golf cart and fork lift batteries. These batteries weigh in excess of 800 kgs. Of course physically damaged and shorted batteries cannot be revived. Batteries that have lost their paste will not be strong enough.

Procitao sam takodje da u zavisnosti od stanja baterije desulfatizacija moze trejati do 2 nedelje. Rezultati na mojoj bateriji koja je stajala 4 god nisu tolko dobri za sad, posle oko 24h napon pada na 10,5V, mada ona je mnogo manje bila prikljucena, max mozda 24h jer je baterija od druga imala prioritet, treba mu za skuter dok meni ova ne treba i sve jedno ce doci na red.. Druga baterija od trotika ne moze da se obnovi, punjac prijavljuje gresku i napon na njoj ne ide preko 8,5v, mora da neka celija u prekidu...

#13 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 20 January 2014 - 01:21

Super, znači ima efektra.
imam ja jednog pacijenta od 4aH koji je poprilično oslabio...i kad ga napunim dosta brzo padne napon...možda ga ne bi bilo loše priključiti pa se možda malko oporavi...

#14 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 20 January 2014 - 03:07

Jel se moze pristupiti celijama da se proveri nivo elektrolita? Svi pacijenti su dobrodosli, zanima me kolko je delotvoran ovaj uredjaj, drzacu jos neko vreme akumulator od druga za najbolje rezultate pa prelazimo na sledeci.. I video cale da se bavim akumulatorima pa reko da su mu na poslednjem servisu napomenuli da bi trebao nov akumulator, nekad auto ima malih poteskoca pri prvom paljenju kad je hladnije. Videcemo kako radi desulfator i na jacim akumulatorima, na njima je jedino problem sto mora da stoji duze vreme al ko ga jbe, valjda cemo nabaviti neki zamenski...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users