

Tomos APN 4M
Started by sinisa93, Jan 25 2014 10:40 PM
32 replies to this topic
#21
Posted 23 August 2017 - 06:37
Sastavi kod apn cilindara moraju biti prema dole, tako da jedan ide sa leve dok drugi sa desne strane.. u pravu si
#22
Posted 28 August 2017 - 21:55
Ofarbani su svi bitniji dijelovi rama, pa sklapanje lagano moze da pocne.
48.jpg 864.83K
19 downloads
49.jpg 1.64MB
20 downloads
50.jpg 1.85MB
19 downloads
51.jpg 1.33MB
19 downloads
52.1.jpg 3.04MB
16 downloads
52.2.jpg 2.94MB
17 downloads
52.3.jpg 1.55MB
18 downloads
52.jpg 1.08MB
27 downloads
53.jpg 1.37MB
23 downloads









#23
Posted 29 August 2017 - 06:15
Daj molim te nisam obratio pažnju, sa kojim alatom si rasklopio zadnje viljuške ?
#24
Posted 29 August 2017 - 10:24
Nisam koristio nikakav poseban alat. Drzi ih samo ovaj jedan sraf sa desne strane. Kad se on odvrne ta strana se samo svuce jer je nazubljena. Ne znam da li je tako inace ali tako je bilo kod mene.
#25
Posted 29 August 2017 - 10:53
ahh da svuče se ako nije zapekla... jasno
#26
Posted 29 August 2017 - 11:50
Ti si bas ozbiljno zagazio u radove, a sve mi deluje pedantno. Greota je ne restaurirati i ram kad je vec masina dole. Pratim.
#27
Posted 29 August 2017 - 13:01
Dalje na red dolaze prednje vile. Radile su jako lose, bile su poprilicno mekane i u lijevom stapu se culo neko krckanje. Kad sam ih otvorio vidio sam da je u njemu polomljena opruga i to na 3 mjesta. Bilo je ziva muka izvadih ih jer su se zaglavili jedan u drugi i jos na kraju zavrnuti na samom pocetku stapa ali nekako sam uspio. Drugi stap je bio ok.
54.jpg 2.71MB
23 downloads
55.jpg 3.04MB
18 downloads
57.jpg 2.43MB
19 downloads
Nabavljene su druge vile iz kojih sam izvadio opruge i ubacio u stare.
58.jpg 2.61MB
25 downloads
59.jpg 2.7MB
20 downloads
Nisam nigdje nasao tacan podatak koliko ulja ide, pominje se od 50 do 100 ml. Kako nisam bio siguran za pocetak sam nasuo 60ml u svaki stap pa cu vidjeti kad sklopim koliko su tvrde i kako se ponasaju.
Ubacene su i nove pakne u prednji tocak, kao i novi lezajevi.
60.jpg 1.91MB
22 downloads
Karburator je za sad prepakovan u drugo kuciste jer je na starom proklizao navoj za glavnu diznu. Ubacena je nova dizna 64. Planiram ga koristiti samo privremeno, dok traje razrada i dok se ne nadje novi. Imao sam u planu vjerovatno ubaciti Dellorto 17.5mm. Uglavnom zbog veceg izbora dijelova a i planirao sam karburator izbaciti na stranu zbog lakseg pristupa tokom stelovanja.
61.jpg 1.62MB
21 downloads
Postavljena su i nova platinska dugmad i novi kondenzator. Maksimalan zazor platina kad je klip u GMT sam podesio na 0.5mm dok sam otvaranje platina ostavio na 1.5mm sto prema kalkulatoru dodje 19 stepeni prije GMT.
62.jpg 2.05MB
22 downloads
63.jpg 556.4K
19 downloads



Nabavljene su druge vile iz kojih sam izvadio opruge i ubacio u stare.


Nisam nigdje nasao tacan podatak koliko ulja ide, pominje se od 50 do 100 ml. Kako nisam bio siguran za pocetak sam nasuo 60ml u svaki stap pa cu vidjeti kad sklopim koliko su tvrde i kako se ponasaju.
Ubacene su i nove pakne u prednji tocak, kao i novi lezajevi.

Karburator je za sad prepakovan u drugo kuciste jer je na starom proklizao navoj za glavnu diznu. Ubacena je nova dizna 64. Planiram ga koristiti samo privremeno, dok traje razrada i dok se ne nadje novi. Imao sam u planu vjerovatno ubaciti Dellorto 17.5mm. Uglavnom zbog veceg izbora dijelova a i planirao sam karburator izbaciti na stranu zbog lakseg pristupa tokom stelovanja.

Postavljena su i nova platinska dugmad i novi kondenzator. Maksimalan zazor platina kad je klip u GMT sam podesio na 0.5mm dok sam otvaranje platina ostavio na 1.5mm sto prema kalkulatoru dodje 19 stepeni prije GMT.


#28
Posted 29 August 2017 - 14:45

Ovde je izvorna tema https://svet-skutera...Tomos-T14---T15
Dakle 14 ima iste prednje štapove kao APN, onda je 80ccm SAE 30 ulja po štapu
#29
Posted 29 August 2017 - 15:17
Ok, dosucu onda jos 20ml. A sto se tiče zadnjih amortizera i ovog ulja UKA 2? To je kociono ulje?
#30
Posted 29 August 2017 - 17:32
Hah jbg i ja tako čitam kao i ti... To ti je original uputstvo iz 80-ih
#31
Posted 29 August 2017 - 19:01
A jest vala u pravu si haha.
Ne nalazim nista na internetu vezano za UKA 2 ali npr UKA 4 i UKA 5.1 su ulja za kocnice pa pretpostavljam da je i 2 isto takvo samo stariji standard. Pokusacu sa DOT 4 koje sipam u kocnice na skuteru pa cemo vidjeti kako se ponasa.
Ne nalazim nista na internetu vezano za UKA 2 ali npr UKA 4 i UKA 5.1 su ulja za kocnice pa pretpostavljam da je i 2 isto takvo samo stariji standard. Pokusacu sa DOT 4 koje sipam u kocnice na skuteru pa cemo vidjeti kako se ponasa.
#32
Posted 29 August 2017 - 20:28
Ima da se kupi UKA 2 kod nas na pumpama
Al sipaš dot 4 isto je
Al sipaš dot 4 isto je
#33
Posted 09 September 2017 - 08:08
Dosuo sam ulje u prednje vile, otvorio zadnje amortizere, ocistio, odmastio i nasuo novo DOT4 ulje. Za sad se ponasa dobro.
Sklopljeno je sve i trenutno izgleda ovako, ostalo je da presvucem sjediste, ofarbam drugi amortizer, zavarim zastitni lim koji ide iznad lanca i mozda kasnije ofarbam i felge ako ne nadjem druge jer su ove uhvatile dosta korozije a i fali im par zica.
Sto se tice masine, upalio je nakon par kurblanja, radi fino, pustio sam ga da odradi u leru 3 x 10 minuta da sa malo razrade novi klip i karike. Pa cu ga ovih dana, dok malo ugrije, razraditi nekih 50-100 km. Dok uhvatim vremena pisacu i detaljnije o postavkama masine.
64.jpg 1.36MB
27 downloads
66.jpg 2.3MB
24 downloads
Sklopljeno je sve i trenutno izgleda ovako, ostalo je da presvucem sjediste, ofarbam drugi amortizer, zavarim zastitni lim koji ide iznad lanca i mozda kasnije ofarbam i felge ako ne nadjem druge jer su ove uhvatile dosta korozije a i fali im par zica.
Sto se tice masine, upalio je nakon par kurblanja, radi fino, pustio sam ga da odradi u leru 3 x 10 minuta da sa malo razrade novi klip i karike. Pa cu ga ovih dana, dok malo ugrije, razraditi nekih 50-100 km. Dok uhvatim vremena pisacu i detaljnije o postavkama masine.


1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users