Jump to content


Reparacija USD Vila Piaggio

vile sa tovartnom mascu

7 replies to this topic

#1 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 04 March 2014 - 12:12

1.Prvo skinuti viljusku sa rama odvijanjem dve KM matice,obratite paznju na dva venca(veliki i mali)da ih slucajno ne polomite i raspete prilikom vadjenja viljuske
2.Odvojimo kandzu i tocak sa vila
3.Na mestu gde prolazi osovina tocka sa donje strane postoje srafovi(po jedan)koji drze delove vile kroz koji prolazi osovina.Odvijemo ih i svucemo nosac kandze i na jednoj strani stapa i nosac pinjona km sata na drugoj strani
Evo slike gde stoje srafove na nosacima osovine tocka na svakom stapu sa donje strane po jedan

Posted Image

kad smo skinuli ova dva srafa svlacimo nosac kandze i nosac pinjona(kroz oba dela prolazi osovina prednjeg tocka) i to posle izgleda ovako

Posted Image

Nakon toga malim ravnim srafcigerom vadimo cistace polako i pazljivo da se ne ostete(semeringe)crni prsten na slici ispod.Ako niste kupili druge a nije ni potrebno ako su dobri jer sluze samo kao cistaci stapova a ne kao semerinzi jer usd viljuska ima plasticne caure umesto semeringa i u nju ide tovartna mast a ne ulje

Posted Image

Kada se skinu cistaci odmah ispod njih se nalazi veliki seger osigurac koji moze da se izvadi bilo seger klestima.Skinemo njega i sada mozemo da izvadimo plasticnu cauru.Ali posto je caura malo dugoko unutra i nepristupacna za bilo kakav alat evo kako sam ih izvadio.Stavimo stap iz koga vadimo cauru na neku vecu klocnu

Posted Image

i onda nogu na vilu tacno izad stapa iz kog vadimo cauru i par puta jako i brzo vrsimo sabijanje stapa i cekamo da fizika uradi svoje.i posle par sabijanja opala eto je caura sama izasla iz stapa jer nema gornjeg seger osiguraca da je drzi na mestu jer sam ga vec skinuo

Posted Image

E sad sledi najtezi deo posla...Ispod plasticne caure nalazi se jos jedan isti seger osigurac koji sam vec skinuo iznad plasticne caure(znaci ima dva jedan iznad plasticne caure a drugi ispod).Toliko je duboko da ne mogu seger klesta da mu pridju a ni srafciger nijedne velicine.Evo cega sam se ja setio.Nadjem one male kineske srafcigere za odvijanje mobilnih telefona i uzmete srafciger odgovarajuce debljine kao rupa u segeru gde bi trebalo da ulaze seger klesa.Ubacite taj mali srafciger prvo u jednu rupu seger osiguraca i mortocanglama povucem seger na gore,tako isto i drugi kraj segera dok ga nisam izvukao dovoljno da mogu da ga uhvatim seger klestima.Kad njega izvadimo stapovi se uz malo snage odvoje od cizme u koju se sipa mast.Svi smo se pitali koliko se sipa.Evo ja sam testirao sa kolicinama i nasao da je dovoljno sipati 1/3 od ukupne duzine cizme u koju ulazi stap

na ovo mislim

Posted Image

Deo od semeringa pa nadole napuniti 1/3 masti od njegove ukupne duzine.Sklapanje obrnutim redom.Ja sam moje sklopio pa slikao posto je nemoguce ovo raditi sam i slikati sve detaljno jer su vam masne ruke do vrata.Viljuska nema uljne semeringe i ne treba da se cuje psssst sistanje vazduha kad sklopite viljusku.Sad reaguje perfektno na kratka sabijanja,nema propadanja i treba snage bas da je sabijem do kraja da udari u gumeni granicnik unutar stapa i kad je sabijem do kraja vraca se kao iz pracke ispaljena.Dimenzije cistaca(semeringa) su 39x30x12 za ove vile.Ja sam kupio nove i stavio mada su i oni koji su bili novi.Cela operacija 30 minuta uz adekvatan alat

Edited by Plamenni, 04 March 2014 - 12:36.


#2 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 31 March 2015 - 00:24

i zadnji model eserke ima vile ko i svi prethodni,samo ovisi dal su stavili kaifa shova il marzocchi..

kak ima posebno ulje predviđeno za 2t motore,za 4t motore,za getribe ovakve il onakve,isto tak ima ulje koje se koristi samo za vilicu i za ništa drugo..

na usd vilicama se ne sipa ulje,one imaju u jednom tubu samo uložak sa uljem i oprugu a u drugom samo oprugu..
kad uložak propiša,stavlja se drugi..
s tim da u zadnje 2-3 godine na nove runner (za ostale neznam,al za nrg power nisam videl da stavljaju) stavljaju normalne uljne vilice kak su trebali davno prije..

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 31 March 2015 - 00:33

danas smo se baš raspravljali na tu temu... kako je u jednoj USD vilici tuba sa uljem a u drugoj nije..

kakva je tu stabilnost kod ulaska u krivinu ?

#4 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 31 March 2015 - 01:04

nebi znal kud su mislili kad su to patentirali,ali eto tak su napravili...

vidi se na šemi,pod brojem 4 je taj uložak,samo u lijevom tubu i šarafi se gore na mostu kak je nacrtana rupa..
pod br 8 i 10 su klizači po kojima tubovi rade,kad mast počne curit kroz brisače,počnu se trošit pa dobiju luft vilice..
pod 7 su zegeri koje treba skinut da se razdvoje teleskopi od tuba (pravo zajebano,trebaju dugačke i tanke špiccange)..
ostalo su opruge,podloške itd..

http://www.easyparts...uxi-Top%29.html

#5 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 March 2015 - 02:14

Ma kinez ima bolje vilice. Kad se malo razvale, a brzo se desi, jedan stap radi kao feder, a drugi je mirniji. I meni je runner vukao dosta u lijevo dok nisam reparirao vile. A ove nove teleskopske sto se od nedavno ugradjuju su isto smijeh, premekane su za sportski nastrojen skuter.

#6 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 31 March 2015 - 02:24

nisu ni na ostalim skuterima uljne vilice tvrde nit bi bile funkcionalne po ovim super cestama..
zato malossi f32 i f36 brzo propisaju i probiju semeringe kod cestovne uporabe,nije im to namjena.
tvornicki vise manje sve dolaze sa 7.5w gradacijom ulja,bar kaj se tice piaggio grupacije..
stavi se 10w i to je taman za vozit,malo tvrdje a opet upijaju sve po cesti i ne probiju nakon 2 mj voznje.
u sve kaj repariram,trpam 10w fork oil.

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 31 March 2015 - 10:39

onda kod USD-a u jednoj ima samo opruga i mast ? a u drugoj je tuba+opruga i mast ili kako ?

...vozio sam jednog NRG-a i učinila mi se nestabilna u jednoj krivini, pa jasno je već... ali kako je kad je nova fabrički, šta drži stabilnost , jer samo mast ili kako ?

prebaciću postove iz Gogijeve teme na odgovarajuće mesto kasnije

#8 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 31 March 2015 - 10:50

da,u lijevom je uljni ulozak i opruge a u desnom samo opruge..mast sluzi jedino za pidmazivanje teleskopa koi klize po piksama da se te plasticne pikse ne poderu prebrzo..za amortizaciju mast na veze,ali dok ona iscuri ili se ukruti onda ko posljedicu imamo cvikanje vilica,amortizacija nikakva..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users