1
Utjecaj nadmorske visine na smjesu
Started by mrgood, May 30 2014 01:14 AM
smjesa karburator fergazer
11 replies to this topic
#1
Posted 30 May 2014 - 01:14
Proslu nedjelju smo ja i frend odlucili krenuti na mali izlet od 25 km u jednom pravcu i isto toliko nazad. On je trebao razraditi skuter (piaggio NRG 2002. godiste, onaj sta sam ja slagao, spomenut negdje na forumu) pa mora skupit kilometara. Mjesto gdje zivim je na cca 80-100 metara nadmorske visine, a mi smo se popeli na 900 metara nadmorske visine. Inace imam problema sa voznjom navrh gasa, jer malo trokira od viska goriva, ali nisam se zelio dalje igrati sa iglom i njenim spustanjem, jer mi je smjesa na svim otklonima idealna, cak sam bio i poturpijao klipic. Medjutim, imao sam priliku prvi put u zivotu primijetiti da sto je nadmorska visina veca, trokiranje je izrazenije, ali opet ne toliko da se ne moze voziti, ali se primijeti.
Eto, samo jedno malo zapazanje
Eto, samo jedno malo zapazanje
#2
Posted 30 May 2014 - 01:40
Ok ne vidim sta tu nije logicno.
Sto si na vecoj visini gustina vazduha je redja,samim tim savrsenost postelovanosti karba ide u minus,odnosno smesa postaje gusca i motor se davi u gorivu.
Lepo je to sto si zapazio,ali budimo realni cistom logikom si to mogao uvek pretpostaviti.
Sto si na vecoj visini gustina vazduha je redja,samim tim savrsenost postelovanosti karba ide u minus,odnosno smesa postaje gusca i motor se davi u gorivu.
Lepo je to sto si zapazio,ali budimo realni cistom logikom si to mogao uvek pretpostaviti.
#3
Posted 30 May 2014 - 09:07
da,ima uticaja...Kao što se primeti razlika u performansama kad je hladnije vreme u odnosu na toplo vreme....
#4
Posted 30 May 2014 - 18:54
Ma to je samo primjecivanje, jer nikada prije nisam imao priliku dozivjet tako nesto
#5
Posted 31 May 2014 - 13:49
logično je da je na većoj nadmorskoj visini ređi vazduh, i da će on u istoj srazmeri davati manje kiseonika
#6
Posted 01 June 2014 - 11:02
Malo teorije...
#7
Posted 01 June 2014 - 13:17
Hehe, evo prilike za veliki PLUS za PJet.
Na zadnjem delu ECU ima jedna rupica sa obodom, pa sam se zapitao sta je i cemu sluzi i nasao odgovor - atmosferski senzor. Predpostavljam da to znaci da meri upravo gustinu vazduha zbog podrucja na vecoj nadmorskoj visini, kako bi ECU korigovao smesu u takvim uslovima.
Na zadnjem delu ECU ima jedna rupica sa obodom, pa sam se zapitao sta je i cemu sluzi i nasao odgovor - atmosferski senzor. Predpostavljam da to znaci da meri upravo gustinu vazduha zbog podrucja na vecoj nadmorskoj visini, kako bi ECU korigovao smesu u takvim uslovima.
#8
Posted 15 September 2014 - 15:35
goggyso, on 01 June 2014 - 13:17, said:
Hehe, evo prilike za veliki PLUS za PJet.
Na zadnjem delu ECU ima jedna rupica sa obodom, pa sam se zapitao sta je i cemu sluzi i nasao odgovor - atmosferski senzor. Predpostavljam da to znaci da meri upravo gustinu vazduha zbog podrucja na vecoj nadmorskoj visini, kako bi ECU korigovao smesu u takvim uslovima.
Na zadnjem delu ECU ima jedna rupica sa obodom, pa sam se zapitao sta je i cemu sluzi i nasao odgovor - atmosferski senzor. Predpostavljam da to znaci da meri upravo gustinu vazduha zbog podrucja na vecoj nadmorskoj visini, kako bi ECU korigovao smesu u takvim uslovima.
Ja sam vidio da ima senzor za tlak original za purejeta, ali ne znam gdje se montira ne mogu dokučiti, ali piše da se koristi samo iznad 1500m. Inače u vožnji do 1000m nadmorske visine, purejet ne gubi skoro ništa, dok fergazeri razvlače okretaje sve više kako visina raste.
Edited by dajteh, 15 September 2014 - 15:35.
#9
Posted 15 September 2014 - 15:37
I na 1000m je znacajna razlika u odnosu na 100m
Sinclair research 1981 ©
Sinclair research 1981 ©
#10
Posted 15 September 2014 - 15:44
Bogami jest. I kad ostavim motor sa fergazerom da se ohladi, opet nekako neobično ide.
#11
Posted 02 September 2017 - 14:46
He majku mu, kako ne nadjoh ovu temu ranije, kako ljudi sami sebi skaču u želudac posle par godina
#12
Posted 02 September 2017 - 19:53
desava se...
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users