Jump to content


Svećice - modeli,uporedne tabele i primeri...



46 replies to this topic

#1 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 January 2011 - 19:13



Osnove o radu svecica...ima i na srpskom...

http://www.ngk-elearning.com/


Prvo da znate koja svecica ide u serijski skuter...

http://www.globalden...mc/mc-maker.cgi

http://www.ngk.de/pr...ER/ZUENDKERZEN/


Pa malo poredjenja modela po toplotnoj vrednosti..

Posted Image

Posted Image

zavisno od stepena tuninga i vremenskih uslova ide i hladnija svecica....c/p sa foruma "motori" hr..

Da je stavio prehladnu svjećicu ona mu nebi izgorila ali i motor ne bi pravilno radio jer se svjećica ne može dovoljno zagrijati da ispravno pali smjesu. Dok prilikom stavljanja pretople svjećice ona se lako zagrije i motor ok radi pri manjim opterećenjima (manja toplinska naprezanja) ali prilikom većih toplinskih naprezanja ona se zagrije i spali samu sebe jer se ne može dovoljno hladiti. U tom slučaju može doći i do detonantnog izgaranja pa i pravljenja rupe u klipu.

Evo ti primjer tople i hladne svjećice:

Posted Image

Kod tople svjećice je veći dio porculanskog izolatora izložen zagrijavanju a površina izolatora koja služi za odvođenje topline na glavu motora je mala te samim time se i sporije hladi što znači da je sama temparatura centralne elektrode veća. U slučaju mašine koja je više toplinski opterećena svjećica se pregrije.

Posted Image

I kako prepoznati orginal NGK...
Posted Image

#2 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 January 2011 - 19:16

Malo korisnih saveta oko izbora...c/p sa MS-a...vrlo korisno....
GOZZ :


Evo, budući da se već govorilo o sviječicama neću puno baljezgati, ali ću spomenuti mali detalj koji će možda biti ljudima koristan.

Dakle, većina zna da sustav od bobine, preko kabela do svječice ima ulogu provesti visoki napon da bi na svječici dao iskru.

Ok, ta iskra/napon je jako kratka to jest brza, pa stvara elektromagnetsko zračenje koje smeta okolini...


Vjerojatno ste primjetili da kad stari stojadin prođe cestom blizu vas, a vi doma slušate radio, da vam u radiu krči ko ludo dok ovaj prolazi pored, iti vam slika na TV-u snježi ko luda...
E o tome se radi...
Nekada su automati za žmigavce na skuterima jako loše izvedeni (nije bitno zašto), pa ta smetnja može utjecati da automat poludi i žmigavci ne rade kako treba.
Da se te smetnje eliminiraju (i da vaša susjeda može u miru gledati svoje španjolske sapunice), riješenje je da se u liniju bobina-kabel-svječica ugradi strujni otpornik koji će maaalo "usporiti" iskru, i time spriječiti stvaranje elektromagnetskih valova to jest smetnji... Pa je ta metoda postala OBAVEZAN međunarodni standard...

Tri su opcije ugrađenog otpora:
1. Ili je otpor ugrađen u kabel, pa se na kabelu od svječice nalazi znak:


2. Ili je otpornik ugrađen u sviječicu, pa je na sviječici u oznaci slovo R (resistor)
recimo: BPR7HS

3. Ili je otpornik ugrađen u lulicu sviječice, u kojem slučaju na lulici poše R

Na skuterima gotovo nikad nije opcija 1, već uvijek ili 2 ili 3.

Važno je napomenuti da se koristi samo jedna o dih opcija, nikako dvije ili sve tri zajedno, jer u tom slučaju otpori se zbrajaju i počmu osjetno slabjeti iskru, pa to ruši performanse.


Dakako, možete vi raditi i bez ijednog otpornog elementa, ali je to onda kao nelegalno, isto kao da ste skinuli blokadu sad1, a možda vam i žmigavci polude, no zasigurno vam susjeda neće moći u miru gledati Marisol dok joj se vi približavate...

U slučaju da je otpornik ugrađen pod 2 ili 3, tada da bi se još dodatno izolirala mogućnost bilo kakvog bježanja radiovalova sa otpornika u lulici ili svječici, lulica se oklaplja metalom


Jer metal (spojen na masu) eliminira radio valove (zato ne možemo slušati radio u tunelu).

E, sad, prvo!!!:

Taj metal ne služi ničemu! To jest, otpornik dovoljno eliminira radio valove, a metal se samo može smočiti po kiši, i zadržavati vlagu unutar sebe, i zezati iskru, pa motor neće dobro raditi.

Osim toga, vrlo velik broj skutera ima i sviječicu s otpornikom, i lulicu s otpornikom (ni sam ne znam radi koje gluposti), pa to osjetno smanjuje performanse.

Pa je moj savjet:

Kupiti bakelitnu NGK lulicu ...

i to bez otpora, zadržati svječicu s otporom, i namontirati.

Lulica je puno otpornija na vlagu, na toplinu i ima bolji odziv.
Pri tome paziti na tip lulice s obzirom za vrh svječice di se lulica na nju spaja, tj dali ima onaj pimpek ili samo navoj:
Posted Image
Posted Image
Inače, još jedan detalj koji vam može pomoći:

Kabel od svječice, bilo na lulici ili na bobini se odspaja i spaja ŠERAFLJNJEM samog kabela u njih.
Znači primite kabel i odšerafite ga, doslovno, ko da bi odšerafljivali šeraf.
Naime oni (bobina i lulica) imaju šeraf unutra na koji se kabel našerafljuje i koji ujedno spaja kabel.
Da vas nebi neko "oženio" govoreći kako kad vam se kabel precvika, morate mjenjati i bobinu...

i naravno diclaimer:
Nisam odgovoran za nikakvu štetu, probleme, duševnu ni psihičku bol, gubitke na burzi i povećanje ozonskih rupa upotrebom ovih naputaka...





Još da nešto dodam, nevezano...

TOPLINSKA VRIJEDNOST SVIJEČICE
to jest broj koji označava vrijednost ne znači toplinu iskre koju sviječica daje. Najhladnija sviječica i najtoplija sviječica priključene na istu bobinu će dati potpuno jednako toplu iskru.

Nego što to znači:

Pa benzin u cilindru izgara jako visokom temperaturom, čak i iznad 1000C. Cilindra i klip su od metala naravno, te se hlade zrakom ili vodom, pa im temperatura nikad ne prelazi 100 i nešto stupnjeva C.

No kada bi imali mali komadić metala unutar cilindra koji bi "visio" ne spojen/naslonjen na ništa, tada bi se taj komadić vrlo brzo zagijao na temperaturu izgaranja benzina, znači 1000C i više.

E, budući da je vrh sviječice (onaj dio di iskra baca) izoliran od metalnog kućišta to jest cilindra keramikom koja je toplinski i elektro izolator, taj vrh sviječice bi se isto ugrijao na 1000C i više, i to nebi bilo dobro jer bi palio benzin prije nego bi trebalo i motor nebi radio. Kada bi pak taj vrh bio jaaako hladan, onda bi kondenzirao benzin na samom vrhu svječice, i iskra nebi mogla upaliti benzin.

Pa kombinacijom keramike i navoja na svječici se kontrolira hlađenje (odvođenje topline) sa vrha sviječice, pa tako imamo hladnije i toplije sviječice, ovisno o tipu mašine koju vozimo i još nekim uvjetima.

Eto, to je objašnjenje toplinske vrijednosti sviječice.

Uz to, da još napomenem, da "curenje" iskre to jest gubitak jednog dijela iskre negdje na sustavu znači slabija iskra na sviječici.

Naj lakše je zapaliti siromašnu vruću smjesu, što znači da za toplih dana s toplim motorom i slabo iskrom možete voziti bezbrižno.

Hladan motor povlači za sobom čok, što znači bogatija smjesa pa treba jača iskra da ju zapali. Zato ako vam po snjegu, magli, kiši lulica bude smočena, ili stalno po malo probija iskru na masu.. to je jedan od mogućih uzroka da počme trokirati motor... Uz to, dodavanjem gasa se povećava količina smjese, pa opet za više gasa treba jača iskra. i poet, ako vam kod dodavanja gasa motor trokira, i to je potencijalni uzrok...

IRIDIJUMSKE SVIJEČICE

Kako znamo več do sada, što jača iskra-to bolje izgaranje...
Ako pogledamo gromobrane, vidjet ćemo da su mahom špičastog oblika!!!

Zašto? (bez velike matematike i filozofiranja:)

Zato što špičasti oblik naj bolje formira, privlači i stvara iskru!


E, pa onda ako bi htjeli svječicu koja radi kak se spada s jakom iskrom, onda bi morali staviti vrh svječice da bude špičast poput igle.
No, tada i taj vrh vrlo brzo izgorio, i sviječica bi trajala jako kratko...
Zato je vrh ipak deblji, pa je iskra maaalo lošija ali zato sviječice i traju...
Posted Image
Posted Image


Ali, kako je tehnologija napredovala, tata je naučio novi trik... Pa je ovladao metodom obrade iridijuma...

Iridium je VRLO VRLO TVRD metal, ali je jako rijedak i skup!!!

Pa on kao takav dopušta izradu špičaste elektrode, koja je zbog dobrih svojstava iridijuma i dugotrajna, a kako je špičasta, iskra je bolja...



DENSO

Značajke oznaka Denso svječica:

W - širina navoja (14mm) širina navoja gdje svječku odvijemo (20,6mm) W22 ES-ZU
broj (24-34) - toplina svječice W24 ES-ZU
F - kratki navoj (Minarelli) (12,7mm)W24 FS-ZU
E - dugi navoj (Piaggio/Gilera) (20mm) W24 ES-ZU


Modeli Denso svječica:

Denso W24 ES-ZU za original cilindar / ili gus cilindar sa original auspuhom (kratki/dugi navoj)
Denso W27 ES-ZU za gus cilindre sa sportskim auspuhom i za TP due 2+ ali mhr replico (kratki/dugi navoj)
Denso W31 ES-ZU za se mid-race prerade sa alu cilindrima i za visoko vrtive motore z mhr preradom ili sličnim (na granici sa high end in midrace) ((kratki/dugi navoj)
Denso W34 ES-ZU (jednaka oznaka za minarelli) za Team ili Evo prerade odosno se high end prerade
Denso IRIDIUM IW34 (za minarelli, oznaka W34 ES-ZU) izključivo za high end prerade tj. za trkače motore, iskra je jača, stabilnija i izdržljivija...

Jednake oznake, s početnim slovom i brojkom E24,27,31 vrijede i za minarelli (kratki navoj) F24,27,31!




NGK

b8 za originalne cilindre / ili gus cilindre sa originalnim auspuhom (kratki/dugi navoj)
b9 obična je za gus cilindre sa sportskim auspuhom i za neki due 2+ ili mhr repliku.
b9 eg se može upotrijebiti i na Mhr Replicama ili Due 2+ naravno, ovisno kakvo je izgorjevanje i kako je motor sastavljen.
b9 EG platinasta elektroda za visoko vrtljive motore sa mhr preradom, itd..
b10EG za Team ali Evo prerade.
10EGV je močnija od EG i isto za Team ili Evo prerade. ""


i na kraju poredjenje svecica po boji i izgledu daje odgovor kako je motor nastelovan..
http://www.dansmc.co...gs_catalog.html
Boja prstena na kraju izolatora je takodje pokazatelj [ne] ispravno nastelovanog karburatora..

Posted Image
Poredjane od bogate do posne smese...
Posted Image

Pravilan način za čitanje smese -tekst preuzet sa "Roost"-ovog sajta...
http://www.roost.si/articles/jetting/


"Prije svega, moram reći da je uobičajeni način čitanja smese po boji vrha svjećice izolatora nije u redu. Na boja izolatora utječe smesa i toplotna vrednost . Dakle svijecica pogresne topline vrednosti u kombinaciji sa ispravnom smesom ili svjećica sa dobrom toplotnom vrednoscu ali losom smesom će proizvesti boju koja će vas dovesti u zabludu oko idealno nastelovane smese. Idemo napraviti neke primjere;
Pravilan način za čitanje mlaz

Krivi način



1. VašA SMESA je ok, i vaša svjećica je toplija. Boja vrha izolatora će rezultirati od svijetle siva - bijela boja. To će učiniti da mislite da je smesa "posna" i vasi cete je pojacati vecom diznom. Rezultat je gubitak snage ili / i neispravna svjećica ..
2. Vaša smesa je "posna" a svjećica je hladna.Boja vrha izolatora će dovesti do smeđe, što mislite da je sve u redu. Ali tako moze doci do pregrijavanja ili jos gore zaribavanja kita.

Pravilan način


Neke činjenice o svjećica:
Izolator Svjećica , mora imati samočišćenja temperaturu. Samočišćenja temperatura određena toplotna vrednost na svjećici. To je temperatura na kojoj su naslage ugljika koji se taloze na vrhu izolatora izgorio daleko. Prehladno svjećica neće spaliti stalno formiranu naslagu ugljenika, dok je prevruće heatrange ne ​​može ukloniti topline dovoljno i uzrokovati slom elektrode i druge povezane pregrijati probleme.
Mješavina prsten

Posted Image


To je svjećica NGK B9EGV to je bio korišten za oko 3 utrke na moje utrke ZIP SP. Vrh Izolator je sasvim čista, da nam kaže da toplotna vrednost pravilno odabrana je to dobio je "plugchop", tako da možemo jasno vidjeti što bismo trebali tražiti;. Smjesu prsten. Smjesa prstenom tvori na dnu izolatora. To nam govori koliko je motor bio hidromasažne.
Od smjese prsten na slici gore, možemo reći da je mlaz bio blizu savršenstva.
Ako mlaz bi biti previše bogata, smjesu prsten će podebljati, razmjeru prema vrhu.
Ako mlaz bi biti previše mršav, smjesu prsten bi tanka dolje prema dnu, kad prsten bi postati jako tanka ili nestati, onda bismo mogli imati velikih problema.
Da, to je jednostavno tako. No puno veći problem je to ispravno vidjeli smjesa prsten bez uništavanja sparkplug svaki put smo provjeriti mlaz. Dobar oči s dobrom suncu može biti dovoljno da se vidi unutrašnjost, inače objektiv s dodatnim svjetlom treba koristiti.
Smjernice
Na dnevnoj rabljenih motora da nema potrebe da se oštro ga tune, pa mlaz je obično na bogate strane kako bi se spriječilo imaju velikih problema, ali ako je motor za trke, svako malo snage treba izvući iz njega, tako da mlaz bi trebao se prilagoditi vremenskim uslovima i pratiti. Ovo su neke smjernice za podesavanje smese:
Hladni, suhi (visoke ili bez oblaka) - tlak zraka je visoka, veći dizne.
Kišno, magla (niski oblaci, magla) - tlak zraka je niska, vlaga u zraku, manje dizne.
Duga, ravna staze - veće dizne , hladnija svjećica .
Ukratko, - manje dizne - topliji svjećica. "....




i jis malo stiva za citanje...

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/spark_plugs_technical.htm

#3 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 05 January 2011 - 18:25

Evo i od mene mali dodatak o svecici...imajte na umu da je ona jako bitan deo narocito tjuniranih skutera....i jedan savet,uvek jedna rezervna svecica pod guzicu.....tekst je c/p sa MS foruma....

Iz ovog teksta možete osim podataka o svecicama puno nauciti o pravilnom radu vaše svecice i o tome kako bi ih trebali servisirati. Svecice su jedna od najviše neshvacenih komponenata motora.

Mnogi postavljaju pitanja na koja ne dobijaju odgovor i baš zato sam odlucio da napisem nešto o ovom važnom delu svakog motora. Ljudi cesto kupuju jeftine i neodgovarajuce svecice misleci da one obavljaju jednak posao kao i svaka druga svecica. Ovaj clanak tj. ovaj celi tekst se odnosi na sve motore (2-T, 4-T, rotacione,...).


Svecica je vaš svedok koga možete pitati šta se dogada u komori za sagorevanje i nju možete koristiti kao alat za dijagnostiku stanja vašeg motora. Da bi bolje razumeli svecice moramo nešto znati o njihovoj svrsi i delovanju. Svecica kao komponeneta ima dve osnovne funkcije: pali mešavinu vazduha/goriva i uklanja toplinu iz komore za sagorevanje.

Svecice prenose elektricnu energiju koja pretvara gorivo u radnu/mehanicku energiju.
Da bih se kroz zazor pojavila varnica kroz sistem za paljenje se mora dostaviti dovoljna kolicina ''voltaže''. Temperatura glave svecice mora biti odgovarajuce niska da bih se sprecilo privremeno paljenje smese ili predpaljenje i dovoljno visoka da bih se sprecilo gušenje motora sa previše neupaljenje smese.

Ovo se kod svecica definiše kao ''Toplotne performanse'' i te performanse se odreduju sa toplinskom vrednošcu svecice koju ste izabrali. Važno je znati da svecice ne proizvode toplinu kao što vecina misli, nego je otklanjaju. Svecica radi kao prenosnik topline tako da odvodi neželjenu toplotnu energiju od komore za sagorevanje u sistem za hladenje. Toplotna vrednost se definise kao mogucnost svecice da rasprši toplinu.
Toplotna vrednost svecice nema nikakve veze sa voltažom koja prolazi kroz svecicu.

Mera toplotne vrednosti se odreduje sa nekoliko faktora: dužinom središnjeg keramickog izolatora, mogucnošcu upijanja i prenošenja toplote i materijala od kojih je napravljena centralna elektroda.





Toplotna vrednost i tok toplote kod NGK svecica

Bilo da su svecice smeštene u kosilicu, brod, tunirani automobil, motocikl ili drugo vrh svecice mora imati temperaturu od najmanje 500°C do najviše 850°C. Ako je temperatura vrha niža od 500°C podrucje izolatora koji okružuje elektrodu nece biti dovoljno vruce da sagori ugljenik (cad) i ostatke iz komore.

Ovi akumulirani ostaci mogu uzrokovati da gorivo ulazi u komoru a da to isto ne može u potpunosti sagoreti pa tada dolazi do karakteristicnog pucanja iz auspuha. Nasuprot tome ako vrh svecice ima temperaturu vecu od 850°C tada ce se svecica pregrejavati i to može uzrokovati razna sitna oštecenja u obliku rupica na keramickom izolatoru i to može uzrokovati da se centralna elektroda otopi.

Ovi problemi mogu uzrokovati probleme kao što su pred-paljenje i zatim cesto detonaciju. Ovo ce vas koštati puno novca jer cesto oštecuje osim svecice i sam motor.



Temperatura vrha i izgled glave svecice Izgled glave zavisi od temperature vrha svecice.
Postoje tri osnovna izgleda glave svecice: dobra, pregrejana i ''ugušena''.

Granica izmedu ''gušenja'' i optimalnog rada (500°C) se naziva temperatura samostalnog cišcenja. Ovo su problemi i nacin rešavanja problema sa svecicama: Odnos vazduh/gorivo može ozbiljno uticati na performanse motora i uslove rada svecice.

Prebogata smesa vazduh/gorivo može uzrokovati smanjenje temperature vrha svecice i dovesti do gušenja motora. Presiromašna smesa vazduh/gorivo može uzrokovati povecanje temperature vrha svecice i povecanje temperature u cilindru što vodi do prevremenog paljenja, detonacije i ozbiljne štete na svecici i motoru.

Važno je da proverite stanje svecice više puta tokom procesa tuniranja da bih ste postigli idealni odnos zrak/gorivo. Brzina motora i opterecenost motora je proporcionalna povecanju temperature. Kada putujete na konstantno visokim brzinama ili nosite vrlo teške terete hladnija svjecica bih trebala biti ugradena.

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 17 January 2011 - 04:35

korisni linkovi
Denso

NGK

#5 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 29 October 2012 - 17:22

Zbog problema koji trenutno imam, uzeo sam da zamenim i svećicu i tom prilikom ostao, blago rečeno, zbunjen. Dakle, kupio sam istu svećicu koju imam na skuteru, NGK BP7HS i kada sam je ubacio skuter nije stigao ni da zavergla a upalio je. Zaista sam bio iznenađen. Svećica koja do sada bila skuteru je prešla nešto više od 4000 km. Par puta skinuta i čišćena ali opet, skuter nije palio tako lako. Ipak je morao da "okrene" par puta što sam smatrao za normalno. Da li je normalno da tako brzo "propada" ili je u pitanju neki plagijat NGK svećica. Meni je to neobjašnjiva razlika ako uzmem u obzir iskustvo sa kolima gde sam svećice menjao kada se elektroda istroši ili posle par desetina hiljada kilometara, jer problema nije bilo. Neću računati jedan nemili događaj kad mi je u Sremskoj Mitrovici stao auto zbog dve riknute svećice (istovremeno) Magneti Marelli.

I za kraj, pitanje. Kakva su vaša iskustva sa NGK i koja im je alternativa?

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 29 October 2012 - 18:06

meni se čini da ima dosta NGK plagijata, mada ja baš pakujem NGK...

Denso je Ok firma, samo se treba kalibrisati po njihovim merama toplotnih vrednosti..

#7 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 30 October 2012 - 00:45

ngk ima suvise plagijata,moja iskustva sa njima su jako losa pa sam se preorjentisao na denso,ponekad i bosch.NGK plagijati ne trpe kapice bez rezistora,prebogatu smesu.Desilo mi se skoro da sam na pijadju friju stavio novu NGK BR9ES to mu je fabricka,stelovao karb,malo bogatija smesa je bila dok nisam zavrsio stelovanje i kad sam hteo da ga upalim nakon toga ni da cuje.Skinem svecicu ona mokra.Prislonim na auspuh,zaverglam,baca belu iskru.Pogledam svecicu,a ono pise na njoj fabrika u francuskoj ili kako bi ja bolje rekao u Turskoj.Stavim neku polovnu bos i upali frister kao mina.

#8 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 October 2012 - 13:13

Hehe, Dovla, ima neko `zracenje ` ovde kod nas u SM, riknjavaju svecice , bar ti nije ispao komadic osiguraca kao meni...mi smo CRNA RUPA u svemiru , vozi oprezno ...

Meni je ta NGK ( made in France ? ) koja je kostala 300, 00 din. riknula posle jedva mesec dana...sitno trokiranje, ne uvek , samo ponekad i na sve drugo sam sumnjao , a najmanje na (novu ) svecicu i to jos NGK...kad sam hteo to da razresim sve sam spremio i rezervnu bobinu i novi CDI, al` ajd` da zamenjim prvo svecicu , mada ne moz` biti ...nova je , tek mesec dana....zamenio - kad ono sve OK...?Pa, koji je to NGK koji traje svega mesec dana??? Otada je u glavi zavrnuta BOSNA F- 95 , koja korekno radi posao i jos jedna takva je pod guzicom...jbo onaj NGK! :sexe19jx1:

#9 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 30 October 2012 - 18:56

nema pravila ljudi...I mene je NGK izdala par puta...
Denso smo uvrtali kod Slobe i vozili ali tad smo imali drugi problem pa svećica nije došla do izražaja..Nekako sam mišljenja da Denso ima manje plagijata ali ko će ga znati...kod njih je toplotna vrednost ekvivalentna sa NGK-ovom kad se podeli ili pomnoži sa 3...Denso 27 je NGK 9, denso 30 je NGK 10 toplotne vrednosti..čisto za info..

#10 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 30 October 2012 - 22:09

View PostALIEN SM, on 30 October 2012 - 13:13, said:

Hehe, Dovla, ima neko `zracenje ` ovde kod nas u SM, riknjavaju svecice , bar ti nije ispao komadic osiguraca kao meni...mi smo CRNA RUPA u svemiru , vozi oprezno ...

Meni je ta NGK ( made in France ? ) koja je kostala 300, 00 din. riknula posle jedva mesec dana...sitno trokiranje, ne uvek , samo ponekad i na sve drugo sam sumnjao , a najmanje na (novu ) svecicu i to jos NGK...kad sam hteo to da razresim sve sam spremio i rezervnu bobinu i novi CDI, al` ajd` da zamenjim prvo svecicu , mada ne moz` biti ...nova je , tek mesec dana....zamenio - kad ono sve OK...?Pa, koji je to NGK koji traje svega mesec dana??? Otada je u glavi zavrnuta BOSNA F- 95 , koja korekno radi posao i jos jedna takva je pod guzicom...jbo onaj NGK! :sexe19jx1:
Ma i taj Magneti Marelli je bio neko đubre. Samo tada sam doživeo da crknu dve svćice. Nema to veze sa Mitrovicom. :)
Nego, kažeš Bosna F95. Da li je to ekvivalent za NGK BP7HS? Ja sam iz onog Mariovog priučnika gledao tabelu i po njoj je Bosna F85P.

Da dodam, svećica NGK koja je bila u skuteru, nema zemlju porekla za razliku od svećice koju imam od auta gde je utisnuto "Japan".
Sada proverio.

Edited by Dovla, 30 October 2012 - 22:47.


#11 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 31 October 2012 - 02:20

View PostDovla, on 30 October 2012 - 22:09, said:

Nego, kažeš Bosna F95. Da li je to ekvivalent za NGK BP7HS? Ja sam iz onog Mariovog priučnika gledao tabelu i po njoj je Bosna F85P.

Gledam sada sajt http://www.enker.ba/katalog/ i tu daje kao zamenu za NGK BP7HS -> F65CP???
I koju sada odabrati?

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 31 October 2012 - 14:44

u prvom postu ove teme je Cvele postovao uporednu tablicu, NGK, Denso, Champion

#13 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 31 October 2012 - 14:51

Video sam to ali me zanima koja Bosna tj Enker može kao zamena.

Evo još jedan link za svećice http://www.sparkplug...sreference.com/

#14 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 31 October 2012 - 15:27

View PostDovla, on 31 October 2012 - 14:51, said:

Video sam to ali me zanima koja Bosna tj Enker može kao zamena.

Evo još jedan link za svećice http://www.sparkplug...sreference.com/
Turi F80,85,90 i ne komplikuj ...znaci nesto u toplotnoj vrednosti 7 ili 8 po NGK-u...Sto se kvaliteta ngk svecica tice-nisam imao do sad zamerke na kvalitet...valjda zato sto sam kupovao kod predstavnika MASS-co ovde kod mene pa je "uvaljivanje'' kopija ipak iskljuceno kod tako ozbiljnog uvoznika..Jedino sto sam "spalio" par NGK "platina" al je to bilo mojom krivicom jer se sa njom karb NE STELUJE...osetljive su na visak goriva u smesi i to strasno...
Ko oce kvalitetnu svecku po nekoj srednjoj ceni izmedju jeftinih i skupljih nek razmisli o ovoj NGK EG...kod mene se odlicno pokazala..
http://www.e-mass.rs...o030bxjqokq7zvc

Jedina mana je dugu navoj,al jbg i to se da resiti...
http://forum.pyrothe...dpost__p__19241

-edit- Super Bosna je odlicna svecica u odnosu na cenu,a podnosi "maltretiranja" sa smesom karba ko nijedna... :sexe19jx1:

Attached Files



#15 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 31 October 2012 - 20:51

Мени су цркле и НГК и Денсо, исте топлотне вредности 9(27). Денсо је коштала читавих 410 динара, као од злата да је и издржала је око 1000км, НГК није ни толико, можда 500км.
А НГК 7 коју сам добио уз мотор још 2007, успешно ради и данас, ево је на скуту, вожен цело лето скут са њом.. Није 7-ица добра за мој сетап, али никако нисам мого да нађем 9-ку код мене, па сам терао скут са њом и успео сам да се одвозам без кварова.. Изгледа да је мој скут мазохиста..

#16 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 31 October 2012 - 22:34

E, Bozo , vozis na sedmici i posle se zalis da ti lepi???

#17 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 01 November 2012 - 01:25

Ма јок, са 9-кама је лепио. Лоше подешен карб је био у питању, боје свећице су ме варале, јер им је требало дуже време да покажу боју, 7-ицу возиш 300-400 метара и ето праве боје.
И тако је код мене остала 7-ица, и изгледа да је задовољан тиме.. Можда идуће сезоне добије нешто хладније.

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 November 2012 - 11:38

Pa, ja sam pristalica uvek hladnije svecke, zbog loseg iskustva kad mi je progoreo klip kad sam greskom u mraku stavio pogresnu ( ali , i to u kombinaciji sa premalom diznom )...Ono , u principu , cim si nesto malo tunirao ( rezona , dizna i sl., a da ne pricamo kit ) , trebalo bi za broj hladnija , a leti moze i dva broja ...za svaki slucaj...

Evo kako sad prilikom razrade BRUS LIJA sto kaze Cvele maltretiram BOSNU masnom mesavinom , pa opet besprekorno radi ...

Posted Image

Posted Image

Nista bez bosanaca-prava svecka za nas ortodoksne balkance...

Edited by ALIEN SM, 01 November 2012 - 11:44.


#19 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 March 2013 - 00:01

Jel neko upoznat sa ovom prepravkom svecice? Navodno je varnica koncentrovanija i jaca zbog manje povrsine. Mozda je ovo jeftinija verzija od kupovanja Naraku bobine i iridijumskih svecica. :sad:
Posted Image

#20 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2013 - 00:42

Mislim da svecica nikad ne baca varnicu na dva mesta u isto vreme. Varnica preskace na delu gde su elektrode najblize. Cak ni svecice sa tri vrha ne bacaju tri varnice nego samo jednu.Kracenjem elektrode se nista ne dobija.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users