Nagrada Kragujevca - Beranovac 2014
#1
Posted 16 June 2014 - 12:07
Put je baš dug, meni pogotovo, od NS-a oko 3-3,5h, od Čoke meni 5h, sreća pa Pita ima mašinu za primer, pa vozi auto putem kao veliki, tako da smo dobro napredovali. U Kraljevo smo stigli oko 13h, međutim tu do izlaza prema Beranovcima je bilo malo filozofije, mada ako čovek prati motoraše, onda je jednostavno, njihov put vodi na Autodrom gde se trka održava...
Naš takmičar za koga navijamo je Uroš iz S-tuned tima, SALLE i Gile naši prijatelji sa foruma su radili pripreme na jednoj RS-125 Apriliji, ja sam nedavno spremao porting cilindra, te smo žurili da ne zakasnimo, znamo da trka počinje u 13h a na ulazu nam govore da su "freze" prošle i da se spremaju prave mašine od 1000...
U žurbi zovem Sale-ta tel, gde da idemo , levo su box-ovi, ima da se pešači oko 1km, Pita već otvara hladno pivo, 1000-ke se već spremaju za start i tako... Uspeo sam par fotografija i snimaka da uradim, međutim nervoza me hvata jer sve umišljam da smo propustili ono zbog čega smo došli..
1000cc koje smo pohvatali u putu prema box-ovima
odlične su ovo mašine, i strastveni vozači, nisam u toku ko je iz kog kluba, Pita mi govori da BMW R1 vode.. itd
stigosmo do box-a, gde Sale pali i greje mašinu, meni drago što nismo ništa propustili, 125cc se upravo sprema... u brzini razgovora, problemi oko prenosa prednji lančanik je bio prevelik, mašina se vrti višlje, cilindar i auspuh režu u centru na 12k, tačnije od 11-13, ali tu već klasičan prenos ne odgovara, mašina ispada iz rezonancije u dubokim krivinama, te je bilo potrebno sve ponovo setovati...
po Uroševim izjavama sa treninga na pravcu se završi u 5-oj brzini i nema dovoljno puta i u mašini snage za 6, ali jasno je da ovo nije stock cilindar, kao i da ovaj Jolly moto auspuh otvara agregat i do 14k. ja sam apelovao da Sale ostavi prenos koji je bio na trening-u, a da za neki sledeći put podese lačnanicima ono što smo već zaključili da mašina u 6-oj brzini izađe sa 12-12,5k i da bude ravnomerno opterećena.
međutim ne, to je naravno jače od svih nas, mora čovek iz svatova da se izcima u 4 izjutra da pravi lančanik na glodalici sa 18 zuba, da mašina bude super, međutim sada Uroš ima potrošen prenos pre vremena i 200m pred kraj pravca počinju drugi da ga obilaze, .. ok je imamo jak motor, sad samo da optimizujemo prenos za stazu, Sale i Gile su pronašli i uzajmili zadnji lančanik 1 zub manje i to je bilo ono što je u prinicpu nedostajalo... Interesantno je da ljudi iz protivničkog tima pozajmljuju lančanik, sportska etika je u pitanju. Ako uzmemo da je bilo samo 4 takmičara u 125cc kategoriji, pitanje je koliko bi bilo u nekoj skuter kategoriji..
125cc se spremaju za start
#2
Posted 24 June 2014 - 12:14
i na novoj lokaciji već vidimo da Uroš značajno zaostaje, crv u nama je već krenuo da radi... i u trećem krugu ga već nema...
na našu žalost konstatovali smo da se nešto desilo, ili je pao ili odustao ili ima kvar...
vidimo da Gajić vodi i da se sa njim bori ovaj sa plavom RS-kom, trećeplasirani već značajno zaostaje, dakle neki problem sa motorom ima i on... očigledno da je 10 krugova dužine 2400m već značajna razdaljina i da je najbitnije da mašina izdrži tih 24km trke..
dalje sam uslikao što sam još izostavio, pehare, motore u takmičarskim box-ovima, vidimo da ima i ovih iz moto classic-a, ne znam koje su to kubikaže, to je kategorija koja je vozila prva od 13h i koju smo propustili..
#3
Posted 24 June 2014 - 12:18
Ja moram da kažem da mi je pored dugačkog i napornog puta bilo izuzetno drago što smo otišli kod našeg drugara Saleta u box i koliko toliko podržali ekipu S tuned...Staza je dobra, nikad ranije nisam bio na ovoj stazi, i motori lepo leže po krivinama...Jedino moram da zamerim što na par mesta imaju prelazak sa spoljne na unutrašnju ili obrnuto gde moraju da ustaju iz krivine i opet zaležu....
#4
Posted 24 June 2014 - 12:34
#5
Posted 24 June 2014 - 13:05
evo i slike svećice, u pitanju je Denso 34-ka iridijumka, nije premala toplotna vrednost
naravno neophodno je sve otvoriti i pogledati šta se desilo, i tako je i bilo Gile i Sale to odmah rešavaju... dakle istopio se klip na ivici čela u predelu izduvnog kanala
i posle toga sve što ide u paru sa time, prevelika mera od materijala koji se ulepio i blokada klipa u cilindru i sa drugih strana
ovakav slučaj sam već imao na kymco mašini kada sam vozio 21 stepen fiksni ugao predpaljenja i 100 oktana gorivo.. naime ja nisam znao, a Gile mi kasnije govori da je ovo noviji tip RS-ke koji nema varijabilno paljenje, i da su neke starije verzije to imale.. Sumnja ide na sve, ali prvo i osnovno je da razmotrimo zašto je dan pre toga na treningu Uroš odvozio preko 10 krugova bez kvara, i šta se od te postavke menjalo.. Karburator je bogatije podešen, ulje se mešalo u odnosu 3,5% na trening-u , 3% na trkama, gorivo koje je sipano je OMW100... iz konkurentskih timova govore kako oni voze 5% ulja... međutim
ako uzmemo da je Uroš na treningu vozio 20 prednji lančanik, gde nije imao 6 brzinu, i gde je mašina bila da kažemo preopterećena onda je jasno da motor nije dugo vreme prelazio 12k obrtaja, recimo u menjanju kod prebacivanja brzina, i na pravcu gde izlazi sa 5 brzinom i već koči... sada je imao rasterećen prenos i duže vremena motor držao u maksimalnim obrtajima, recimo u 12800 gde je kraj rezonance.. Motor mu se oba puta blokirao na kraju pravca.. i to možemo slobodno da pripišemo velikoj temperaturi.. međutim.. ako znamo da ova RS-ka ima fiksno paljenje onda po ovom grafikonu za Mito 125 koji nalazi trkačku krivu varijabilnog paljenja, vidimo da je presek ugla paljenja upravo na 12-12,5k i da na tim obrtajima ugao predpaljenja preko 10 stepeni više nema šta da traži
ako je Aprilija u stock-u na ovim novijim modelima prešla na fiksni ugao od nekih 20 stepeni, onda su oni vrv umanjili trošak proizvodnje i zaključili da to odlično funkcioniše na mašinama koje se ne vrte preko 11k, te toliki ugao nije opasan...
na žalost Uroš je prošao kroz ono što smo već osetili... veliki ugao na velikim obrtajima istopi klip... potrebno je nabaviti varijabilno paljenje ili spustiti radni režim motora niže, ali za tu zgodu nije samo cilindar zadužen već i auspuh, opet snagu koju smo projektovali ne možemo dobiti u elastičnoj isporuci na nižim obrtajima i taj problem ostaje da se rešava.. ima tu i faktora da je cilindar sa hilznom i klip sa dve karike, gde je slabije hlađenje i veća temperatura koja potiče od trenja dve karike, u odnosu na nikasil i klip sa jednom, ali ovde je samo preveliko paljenje došlo glave agregatu...
ovde su slike Pirelli diablo guma, koje su Sale i ekipa nabavili, priznajem prvi put vidim ovakav sastav gume, i deluju odlično
evo box-a naših prijatelja
ovde su vremena, Uroš je imao najbolje vreme 1.25s, dok je recimo prvoplasirani Gajić imao 1.17s, što je značajno bolje, ima još da se trenira.. isto tako vidimo da trećeplasirani Nikola nije završio trku i da je posle 9 krugova odustao
pozdravili smo se sa ljudima i krenuli put kuće, nas čeka još 5 sati vožnje... hvala Sale-tu i KV ekipi na gostoprimstvu, hvala Urošu na dobroj vožnji, biće motor sređen... sada smo svi za jedno iskustvo bogatiji
#6
Posted 24 June 2014 - 16:51
Čuo sam iz prve ruke kako je tekla trka i havarija, Mario mi je ispričao usput telefonom. Šteta, ali i to je jedno dobro iskustvo, sad se bar zna uzrok pa da se ne desi više.
Put ka uspehu je trnovit, i samo uporni pobedjuju, verujem da će biti dobrih rezultata, trust mozgova ekipe to obećava.
Edited by goggyso, 24 June 2014 - 16:54.
#7
Posted 28 June 2014 - 22:47
#8
Posted 18 January 2015 - 12:22
na osnovu čega možemo da zaključimo da se mašine spuštaju do malih brzina i da je elastičnost preko potrebna, evo i jednog snimka sa 600-ke kako bi se bolje upoznali sa konfiguracijom staze
#9
Posted 18 January 2015 - 13:23
#10
Posted 18 January 2015 - 14:11
#11
Posted 18 January 2015 - 18:49
Doradjivan je cilindar ali je imao veliku toleranciju . Motor je olaksan dosta , planiramo jos neke stvari da olaksamo , tockovi su fabricki , a dozvoljeno je samo da se stave od sp verzije koji kostaju oko 500e , mislim da su 3kg laksi od fabrickih . Koliko se secam motor ima 115kg . Viljuske su odradjene , dosta su tvrdje od fabrickih. Zadnji amortizer je fabricki sachs.
#12
Posted 18 January 2015 - 21:28
#13
Posted 04 February 2015 - 03:06
.::SALLE::., on 04 February 2015 - 02:52, said:
Posle toga 5-6% Silkolene pro2 i nema problema , samo drzati motor na vecim obrtajima u predstartu
@salle gledao sam slike i citao Mariove komentare, mislim da to sto je bilo suvo u trnutku havarije nije do 2% manje ulja nego do extrmne temperature zbog neadekvatnog ugla paljenja. Kazes da ste kasnije presli na silkoline, jel ostalo isto paljenje ( ugao) ili ste nesto menjali ( sem 2% jace mesavine)?
#14
Posted 05 February 2015 - 02:48
Jednostavno je cilindar dosta bio los jer Uros nije imao pare za drugi , niko jos na trkama ne vozi hilznu u toj klasi . Pre nego sto je sastavljena masina , sa novim klipom smo imali toleranciju 8/100 sto je dosta , i jos je cilindar bio ovalno pojeden , ispod izduva je bio jos vise u plusu .
Ceo vikend nam je bila poprilicno jaca smesa , namerno nisam dirao karburator taj vikend jer sam znao da je cilindar los , cilj je bio zavrsiti trku. Motor je dobro isao u subotu , ali vec u nedelju na warm-upu je promenio zvuk .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users