Jump to content


Morini princip paljenja bez pick up-a



18 replies to this topic

#1 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 27 June 2014 - 03:56

Posto mi iz nekog razloga ne dozvoljava da otvorim novu temu u elektronickom delu aj da pitam ovde,pa neka moderatori rade sa temom sta im je volja :)
Naime,zivo me interesuje kako kod morinija(a mislim da i neki tomosi imaju taj sistem paljenja)to fungcionise,nema ni CDI-ja ni pick up-a,samo sa glavnom visokonaponskog namotaja ide jedna zica na bobinu(koja je ujedno i CDI izgleda),druga je masa i to je to...Sta mu kaze kad da baci varnicu?Imao problem pre neki dan sa nekim derbijem,ima neku slabu varnicu,ima goriva,cilindar tek hilznovan i nov klip a da zapali nece,otisao on kod majstora tako da je to nebitna tema,ali me i dalje kopka taj princip rada?
Namotaji izgledaju ovako:
Attached File  index.jpg   12.76K   47 downloads

A bobina otprilike ovako,po ovoj semi se vidi da je to sve u jednom,ali mi i dalje nije jasno kako sve ide preko jedne zice:
http://www.motelek.n..._129000_cdi.png

Pa me interesuje cisto taj princip rada,ne nalazim nista o tome na netu,pa smatram da je to korisna tema :)

Pozz

Edited by Milos'96, 27 June 2014 - 03:59.


#2 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 27 June 2014 - 09:55

Bobina deluje kao piaggiova gde je u istom kucistu i CDI i bobina.

#3 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 27 June 2014 - 22:39

Ne bih znao sta mu daje signal i da li uopste postoji neki sklop koji daje signal ili se varnica opali tokom punjenja kalema. Inace varnica kod tog paljenja je veoma jaka i svetla odlicno svetle (kad mi je spala kapica, varnica je bila oko 10cm duzine). Daje 2 varnice po obrtaju sto bi se moglo povezati s cinjenicom da nema pick-up, ali to nista ne smeta sem sto se mozda namotaj i bobina nesto vise greju.
Tu je sema CDI-a jednog paljenja bez pick-up namotaja:
Posted Image

#4 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 June 2014 - 04:01

Hvala na odgovorima,bice onda da opali tokom punjenja nekako,mada mi nije i dalje jasno na koju foru zna pri tolikim obrajima u stepen kad da baci varnicu...deluje mi nekako nerealno bez pick up-a :D

A inace bobina sa piaggia nema veze sa ovim,od piaggia ima ulaz za pick up.

Edited by Milos'96, 28 June 2014 - 04:05.


#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 June 2014 - 08:11

To je taj jednostavni fazon da namotaj za nabijanje i okida kao i na ovim tomos pojednostavljenim inner rotor paljenjima. Jednostavno namotaj puni kond i kada se napon popne do nekog nivoa od 300V , tiristor dodje u zasicenje na gejtu preko nekog razdelnika i malog konda i sa odredjenim zakasnjenjem od par ms opali.. Meni je to malo neprecizno ali eto funkcionise..

--- Sinclair research LTD 1981 © ---

#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 June 2014 - 09:43

Rekao bih da i ona zenerica igra ulogu, i to u momentu kad je namotaj za punjenje u negativnoj fazi, kad je kondenzator vec nabijen, zenerica provede i okine gejt. Tako je okidanje preciznije i zavisi od vrsnog napona namotaja za punjenje, a tako se i momenat okidanja pomera u zavisnosti od obrtaja, ne nesto bitno, ali ima razlike.

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 June 2014 - 09:56

tako tako, Aca ima slično samo njemu "šmelcuje" po cilindru pa ima ukidanje u svim fazama :D

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 28 June 2014 - 10:08

View PostMario, on 28 June 2014 - 09:56, said:

tako tako, Aca ima slično samo njemu "šmelcuje" po cilindru pa ima ukidanje u svim fazama :)
Ma neeee, to je korekcija tajminga i blokada obrtaja istovremeno, doduse malko van kontrole, :D

#9 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 28 June 2014 - 11:51

Konacno sam dosao do zakljucka trokiranja. Nije paljenje bilo problem, niti je bila kapica.
Ja sam nazalost pre 3 godine hteo da ustedim pa sam kupio polovnu radilicu sa narezanim M8 navojem na osovini radilice umesto fabrickog M10 navoja. Ne mogu dovoljno da stegnem, a da mi magnet ne proklizi ili cak navoj na matici. Pored toga, tomosi nemaju redovnu kajlu - polumesec kao skuteri, vec najobicniji klin koji jedva nesto drzi. Posto ne vozim vise stock cilindar vec junior (moglo bi se reci midrace 50ccm), pri jacem ubrzanju se "kajla" zarije u kanal magneta i naravno pomeri paljenje na kasnije. Kako sam ja svaki put zaokretao malo po malo kako se ris produbljivao, tako sam dobijao odgovarajuci momenat pretpaljenja, ali nazalost dalje ne moze. Cak se plus elektroda svecice skroz otopila sto mi se dosad nikad nije desilo.

Sto se tice krive pretpaljenja ovog mog paljenja, nije bas zanemariva, jedino nikako da otkrijemo kako u jednom trenutku ide u advance, a u drugom retard kad je kondenzator moguce samo prazniti;
Posted ImagePosted Image

#10 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 28 June 2014 - 22:53

View PostMario, on 28 June 2014 - 08:11, said:

To je taj jednostavni fazon da namotaj za nabijanje i okida kao i na ovim tomos pojednostavljenim inner rotor paljenjima. Jednostavno namotaj puni kond i kada se napon popne do nekog nivoa od 300V , tiristor dodje u zasicenje na gejtu preko nekog razdelnika i malog konda i sa odredjenim zakasnjenjem od par ms opali.. Meni je to malo neprecizno ali eto funkcionise..

--- Sinclair research LTD 1981 © ---

View Postgoggyso, on 28 June 2014 - 09:43, said:

Rekao bih da i ona zenerica igra ulogu, i to u momentu kad je namotaj za punjenje u negativnoj fazi, kad je kondenzator vec nabijen, zenerica provede i okine gejt. Tako je okidanje preciznije i zavisi od vrsnog napona namotaja za punjenje, a tako se i momenat okidanja pomera u zavisnosti od obrtaja, ne nesto bitno, ali ima razlike.


E to su odgovori koje sam trazio,sad je vec sve mnogo jasnije.A da je neprecizno i glupo resenje-po meni jeste :kurbla:

Hvala.

View Posttuningfanatic, on 28 June 2014 - 11:51, said:

Konacno sam dosao do zakljucka trokiranja. Nije paljenje bilo problem, niti je bila kapica.
Ja sam nazalost pre 3 godine hteo da ustedim pa sam kupio polovnu radilicu sa narezanim M8 navojem na osovini radilice umesto fabrickog M10 navoja. Ne mogu dovoljno da stegnem, a da mi magnet ne proklizi ili cak navoj na matici. Pored toga, tomosi nemaju redovnu kajlu - polumesec kao skuteri, vec najobicniji klin koji jedva nesto drzi. Posto ne vozim vise stock cilindar vec junior (moglo bi se reci midrace 50ccm), pri jacem ubrzanju se "kajla" zarije u kanal magneta i naravno pomeri paljenje na kasnije. Kako sam ja svaki put zaokretao malo po malo kako se ris produbljivao, tako sam dobijao odgovarajuci momenat pretpaljenja, ali nazalost dalje ne moze. Cak se plus elektroda svecice skroz otopila sto mi se dosad nikad nije desilo.

Sto se tice krive pretpaljenja ovog mog paljenja, nije bas zanemariva, jedino nikako da otkrijemo kako u jednom trenutku ide u advance, a u drugom retard kad je kondenzator moguce samo prazniti;
Posted ImagePosted Image

Kakve to veze ima sa ovim?

Edited by Milos'96, 28 June 2014 - 22:55.


#11 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 29 June 2014 - 00:44

Okrivili su paljenje kao lose. Ja kazem da je to odlicno paljenje i da je uzrok problemima u mom slucaju bio drugi. Nek admini obrisu ovaj spam ako smeta.

#12 Milos'96

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,281 posts

Posted 29 June 2014 - 00:51

Aha,ti si Aca,nisam znao,sry,delovao mi je taj post nekako nevezan za ovo(radilice,civije,navoji i uglovi),ali nisam znao da su tebe spominjali.Meni ne smeta,a ako admini misle da smeta....neka brisu :kurbla:

pozz

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 June 2014 - 00:51

Opusteno

--- Sinclair research LTD 1981 © ---

#14 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 15 January 2015 - 18:43

Evo još malo informacija o principu rada Morini paljenja: http://forum.pyrothe...di/page__st__60
Zanimljiva je konstatacija autora da paljenje ne daje ni jednosmernu ni naizmeničnu struju. ;)
Posted Image

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 January 2015 - 23:15

View Posttuningfanatic, on 15 January 2015 - 18:43, said:

Evo još malo informacija o principu rada Morini paljenja: http://forum.pyrothe...di/page__st__60
Zanimljiva je konstatacija autora da paljenje ne daje ni jednosmernu ni naizmeničnu struju. ;)
Posted Image
Heh, ko neki EKG.. pulsna jednosmerna, tj verovatno ispravljena naizmenicna jednom diodom. Ne postoji drugi nacin da se iz namotaja dobije ovakav signal.

#16 Rale

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • MestoPozarevac
  • VozimMalaguti

Posted 23 April 2016 - 15:35

View Posttuningfanatic, on 27 June 2014 - 22:39, said:

Ne bih znao sta mu daje signal i da li uopste postoji neki sklop koji daje signal ili se varnica opali tokom punjenja kalema. Inace varnica kod tog paljenja je veoma jaka i svetla odlicno svetle (kad mi je spala kapica, varnica je bila oko 10cm duzine). Daje 2 varnice po obrtaju sto bi se moglo povezati s cinjenicom da nema pick-up, ali to nista ne smeta sem sto se mozda namotaj i bobina nesto vise greju.
Tu je sema CDI-a jednog paljenja bez pick-up namotaja:
Posted Image


Gde se moze naci takva bobina ?

#17 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 April 2016 - 16:15

Piše gore na šemi Iskra, verovatno je ima na nekom Tomosu ili onim pumpama za vodu, kosačicama, trimerima...

#18 Rale

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • MestoPozarevac
  • VozimMalaguti

Posted 23 April 2016 - 16:19

View Postgoggyso, on 23 April 2016 - 16:15, said:

Piše gore na šemi Iskra, verovatno je ima na nekom Tomosu ili onim pumpama za vodu, kosačicama, trimerima...

meni treba za malaguti :D

#19 Rale

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • MestoPozarevac
  • VozimMalaguti

Posted 23 April 2016 - 16:39

View PostRale, on 23 April 2016 - 16:19, said:

meni treba za malaguti :D

pise gore, ali je bobina ista kao moja, i ima oznaku IDN





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users