Jump to content


Race cilindri - leptir-rotax izduv...



3 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 July 2014 - 11:02

Posted Image



Vec neko vreme me kopka zasto kod RACE cilindara leptir izduv , bar kod velike vecine ...to je takoreci , znak raspoznavanja ...mada neki i nemaju , npr MOTOFORCE , ali on je na prelazu sport- race...

Zdravorazumski razmisljajuci nasao sam najmanje dva razloga zasto je izduvni kanal na race cilindrima podeljen pregradom ...

1. Izduvni kanal je najveci ( i najsiri ) kanal u cilindru i preko njega prelazi znatan obim karike ...u svom oscilatornom kretanju u nebrojenim ciklusima dolazi do njenog `federiranja` u nekom nanometru , a time i do trosenja u zoni kanala ...konstrukcijskim postavljanjem stubica u izduvnom kanalu obezbedjuje se bolje vodjenje i oslanjanje karike u praznom prostoru , a time i do smanjenog trosenja usled federiranja...

2. Drugi, mozda i vazniji razlog za postojanje pregrade je discipacija ( odvodjenje ) toplote ...naime , race cilindri su terrmicki mnogo optereceniji nego oni koji nisu race , a to i jeste jedan od razloga zasto se rade u aluminijumu - zbog boljeg odvodjenja toplote ...termicki najoptereceniji deo cilindra ( ako izuzmemo gornju zonu koja je jako dobro orebrena i prilicno dobro hladjena ) upravo zona izduvnog kanala kroz koji izlaze gasovi vreline preko 2000 stepeni ...taj deo cilindra bude zagrejan i preko 700 stepeni ...pregrada prihvata deo vreline gasova i distribuira je na prilicno masivan deo cilindra za prikljucak auspuha koji nije orebren, ali ipak, odvede toplotu na izduvnu granu i ostali deo cilindra gde ce se to sve uspesno ohladiti ...

Eto , to je moje objasnjenje , mozda ima jos neki razlog ?

#2 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 July 2014 - 12:07

1. je tacno ali 2. nije. Zasto su cilindri starije proizvodnje lepili bas na toj pregradi? Zato sto pregrada nema dovoljno hladjenja. Kod novijih cilindara pregrada je obradjena u minus u odnocu na dimenziju cilindra i tako je otklonjena mogucnost lepljenja. Moze se prepoznati tako sto se honovi na pregradi ne vide. Klip nema dodira sa pregradom, samo karika. Znaci, nema tu nekog odvodjenja toplote jer je pregrada male mase i malog preseka.

#3 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 July 2014 - 13:53

Posted Image
Posted Image

Rotax izduvi su cak i u prednosti po mnogim parametrima u odnosu na "leptire" ali su ipak manje zastupljeni kod HE cilindara...razlog mi bas nije jasan,valjda je lakse "livenje" leptira :) ...

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 July 2014 - 16:16

Bitan faktor kod postizanja snage je pivrsina izduva, koja ako nije u sprezi sa uglom ina drugacije tumacenje sa aspekta obrtnog momenta. Sirina otvora koja se tretira kao sigurnom je 70% od precnika klipa, i preko toga federiranje postaje opasno. Karika se poslevmalo utroska zalomi i steta je ogromna. Stub na leptir uzduvima povecava mogucnost projektantima ka povrsini bez ugla, odnosno sirini. Slabo odvodi toplotu i radi se u minus jer nema masu koja odvodi temp sa zadnje strane. Rotax tip sa tri izduva je tu u malenoj prednosti mada se i kod njega oba stuba prekomerno greju.

U svakom slucaju odgovor je zbog sirine, koja je u direktboj sprezi sa snagom.

--- Sinclair research LTD 1981 © ---





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users