Pitanja - Elektronika i paljenje
#41
Posted 16 September 2016 - 19:20
Neko mi je rekao da je mozda u pitanju automatski sauh
#42
Posted 16 September 2016 - 19:27
#43
Posted 16 September 2016 - 19:33
Pisi u svojoj temi ako imas, bice nam lakše da diskutujemo i nadjemo uzrok.
Sent from my Xperia ZR using Tapatalk
#44
Posted 16 September 2016 - 22:06
Ako motor ravnomerno i okruglo radi na leru i na punom gasu zanci da je svecica ispravna.
#45
Posted 31 August 2017 - 23:19
#46
Posted 01 September 2017 - 05:44
#47
Posted 01 September 2017 - 14:36
#48
Posted 04 October 2017 - 18:17
Da ne bih spamovao temu "moto sport" pisacu ovde.
Kako li je izdrzao mina magnet ove napore,ipak su u pitanju obrtaji preko 13000...
Jel jos nesto bilo fabricko na ovoj yamahi ili samo paljenje
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
#49
Posted 04 October 2017 - 19:36
Manojlo vozi tpr 77ccm na furia rosso overrange prenosu, ne znam koji je karburator i auspuh u pitanju.
Osnovni problem prilikom setovanja HE setupa proizilazi od celog sklopa paljenja. Stok magnet je težak a pritom ugao paljenja nije dovoljno veliki da bi agregat imao snagu da iz niskih obrtaja utrči u rezonancu. Tu se onda vodi gimnastika sa prelaganim rolnicama, pretvrdom centralnom oprugom, oprugicama itd a to sve krade sekunde.. Drugi problem koji se javlja je nemogućnost bilo kog cdi-a za stok paljenje da proizvede jaku varnicu na visokim obrtajima zbog svoje konstrukcije i kapaciteta kondenzatora, pa se javlja pucanje i trokiranje na vecim obrtajima. Onda opet rolnicama spustamo obrtaje a sajbnicama lazemo variomat da bi uopste mogli da startujemo a sve to opet odnosi dragocene sekunde na kraju. Igranka bez prestanka. Ja iskreno skidam kapu i za ovaj rezultat ako je stok paljenje u pitanju, ali mislim, nisam siguran, da je u pitanju 77ccm na 44mm hodu radilice, strokeri ipak imaju malo vise momenta pa olaksavaju setovanje ovakvih zverki.
#50
Posted 05 October 2017 - 08:22
ja sam ranije isto sklapao sa fabričkim paljenjem MHR cilindar i to sa ducati tipom za minareli sa više kalemova, a imao sam jedino problem na regleru i to kada je akumulator zakačen za punjenje, u vidu tih prekida taktova i pucanja...
prvo i osnovno što treba da prihvatimo da nije svaki magnet u debalansu i da se neće svaki razleteti.. ovi ducati magneti su balansirani za ove obrtaje i ukoliko su neoštećeni mogu da rade na 14k.. problem nastaje kod oštećenja, manji udarac, neadekvatna demontaža, ili pak utrošenost ako je ikada zapinjao sa unutrašnje strane... debalans na 14k ume da pokida krak-osovinu radilice...
druga stvar je varnica.. kvalitetnu varnicu obezbeđuju kvalitetni VN namotaji koji nabijaju kondenzator, kvalitetni i pravilno proračunati kondenzator, dakle nije tajna da bude ni prevelikog a ni premalog kapaciteta, i kvalitetna bobina koja će obezbediti bar 20kV na iskruštu... često imamo situaciju da ljudi napakuju jaču bobinu, npr Naraku ili Motoforce, a pritome zaborave za izmenjaju CDI ili probije kineski VN namotaj na anker ploči.. dakle potrebno je imati kvalitetne 233 varnice u jednoj sekundi, što jeste izazov, ali i može da se dobije..
treća stvar je ugao paljenja, ovde imamo fabrički fiksni ugao, npr kod minareli-ja je 12 stepeni pre GMT, kod Piaggi-a je 14 ako se ne varam, i to je ukoliko na sistemu nemamo poremećene i preopterećene komponente o kojima sam gore pisao.. dešava se da se paljenje pomeri usled neadekvatnog kapaciteta ili otpora unutrašnjih komponenata u CDI-ju, pa može otići i toliko da bude varnica posle GMT-a, što isto ne valja, a dešava se i da toliko oslabi da jednostavno ne upali smešu u visokim obrtajima...
ukoliko su ovi uslovi ispunjeni onda kao kod Manojlovića, stock paljenje radi, i ostaje samo da se podesi karburator i prenos da taj radni režim motora...
međutim za ove aplikacije poželjno je imati varijabilno paljenje, koje će početi sa nekim većim uglom, na niskim obrtajima i tu doneti obilje obrtnog momenta, i sa porastom obrtaja spustiti ugao, toliko da na 14k bude tek nekih 2-4 stepena pre GMT... pa ukoliko ovoga nema onda su ovi visoko tunirani cilindri neupotrebivi ukoliko su jači razrok (grafikon analizera plava -prelivni, crvena -izduvni) i motor osim što ima veliki zamajac teško ulazi u rezonancu, dok sa druge strane na 14k ako ima paljenje od 12 stepeni dolazi do previsokog zagrevanja, i mogućeg topljenja ili lepljenja klipa, naravno u kompletu sa visokim stepenom kompresije... zbog toga se pakuju inner rotor-i da bi umanjili zamajac, i varijabilno paljenje..
sad Manojlović vozi TPR 77 cilindar, koji ima promer klipa fi50 i hod radilice 39,2, a on je ako smo pratili analize MHR77 dosta pokriven prelivnim kanalima, nije toliko razrok, i još plus na to ima radilicu sa 85 klipnjačom koja se koristi u cross aplikacijama, i daje nešto niže uglove na istom hodu, pa mu je to sve u paru sa auspuhom MHR za 86 cilindre i malim Polini CP 21 karburatorom, donelo mogućnost da upotrebi stock paljenje, koje je novo i 100% ispravno... za razliku od Boki691 -ja koji ima napucani cilindar 70cc-a rađen za 16K obrtaja i već planiran za aplikaciju 85mm klipnjače, pa mu ona ništa nije donela, a nije imao dizne da testira više pozicija napajanja, i tu ostao neispravan.. naravno da i Manojlović ima MVT inner rotor paljenje sa varijabilnim CDI-jem, ali je i njemu to sada u kvaru pa je izašao sa stock-om..
#51
Posted 24 March 2018 - 18:53
Edited by totke, 24 March 2018 - 18:53.
#52
Posted 24 March 2018 - 20:33
Akumulator daje jednosmerni napon za migavce, sirenu i eventualno jos neke sitnice ako skuter poseduje dodatnu opremu kao recimo uticnicu ali nema veze sa rasvetom.
Problem ti se javlja iskljucivo zbog niskog broja obrtaja na ler gasu, a Aerox ili je imao visi ler gas ili je mozda instalacija bila prepravljana na akumulator, recimo u slucaju kada imamo led svetla.
Postoji i mogucnost da su kontakti mase (-) na osvetljenju losi, korodirali pa zbog toga imas slabije svetlo, a isto tako i el. sauh povuce dosta struje tako da sijalice slabije svetle na niskim obrtajima.
#53
Posted 25 March 2018 - 13:11
I jos me zanima ako bih ostavio npr klasicno napaljanje farova itd, ali prebacio na led i ispravio to sa nekim grec-om kakav bih efekat postigao?
Edited by totke, 25 March 2018 - 13:16.
#54
Posted 06 September 2018 - 23:24
Stao sam na prosirenju,vratio te dao kontakt i zaanlasovao i momentalno je upalio kao da se nista nije desilo.
Cijeli dan se vise to nije ponovilo.
Pregledao sam dzekove koji vode iz namotaja i sve je na svom mjestu.Nema tragova gorenja plastika niti se osjetio bilo kakav miris paleza i slicno.
Nimalo ugodna situacija pogotovo u gradskoj voznji, ubacivanje ispred auta,voznja izmedju i pored u saobr.trakama i slicno.
Ako neko moze da me posavjetuje sta da provjeravam i obratim paznju.Struja je kao i na svim kinezima minareli ac,cdi je fabricki kineski nikad skidan kao i namotaji i sve ostalo i radilo je do sada besprijekorno.Nema stiklanih,obmotavanih zica,prepravki na instalaciji,jednostavno od izlaska iz fabrike niko nista nije dirao.Mozda je cdi-u doslo vrijeme zamjene.
Unaprijed hvala na odgovorima.
U pitanju je sprint phantom,instalacija kao u yamahe aerox.
#55
Posted 07 September 2018 - 01:09
Kasnije kad kljuc prebacis na "off" i vratis na "on" sve najnormalnije radi pa nas dovodi u zabludu i problem trazimo na pogresnom mestu.
#56
Posted 07 September 2018 - 09:11
#57
Posted 07 September 2018 - 14:45
#58
Posted 08 September 2018 - 17:40
Ovo gasenje se danas desilo 2 puta u par minuta.
Narucio sam cdi pa dok ne stigne povescu racuna gdje i kako vozim
#59
Posted 10 September 2018 - 21:12
#60
Posted 17 September 2018 - 23:19
Kada nestaje-nestaje sve,recimo kada skinem kabal od svjecice u voznji naravno ugasi se ali ostaje svjetlo upaljeno dok ne stane odnosno dok je prenos aktivan.
Sve ukazuje na prekid direktno iz namotaja.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users