Jump to content


Pitanja - Elektronika i paljenje


124 replies to this topic

#41 gandra

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 23 posts
  • MestoLoznica
  • VozimSprint Filly 50cc

Posted 16 September 2016 - 19:20

4t... Da

Neko mi je rekao da je mozda u pitanju automatski sauh

#42 gandra

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 23 posts
  • MestoLoznica
  • VozimSprint Filly 50cc

Posted 16 September 2016 - 19:27

Poslusacu i Laudu i promenicu svecicu.

#43 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 September 2016 - 19:33

Nista napamet raditi.
Pisi u svojoj temi ako imas, bice nam lakše da diskutujemo i nadjemo uzrok.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#44 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2016 - 22:06

Da, ako ne pali hladan kreces od provere sauha, dalje, fenomen hladnog motora mozemo povezati i sa duzim stajanjem, 4t kinezi su poznati po losim vakuum crevima i vakuum pumpom, posto usled stajanja lonce karba ostane bez goriva. To su neke smernice u kom pravcu treba traziti problem.
Ako motor ravnomerno i okruglo radi na leru i na punom gasu zanci da je svecica ispravna.

#45 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 31 August 2017 - 23:19

Momci dogurali su mi u servis jedan Piaggio Liberty 50 4T iz 2004te godine,gazdarica kaze da je ugasio u voznji,zamenim kinesku svecicu sa odgovarajuca motor kresne iz prve,provozam ga niz grad jedno pola sat motor ide super i palio je iz prve,danas sednem da ga provozam nece da upali,izvadim svecicu verglam i struja na svecici ima ali vrlo slaba,vratim nazad kresnem na kurblu motor upali radi u mesto 5minuta i ugasio sam i nece da upali,ja sumnjam da je otiso Ducatiev CDI,primetio sam da je na cdi napravljen zarez najverojatno kada su ga u ovlasteni servis deblokirali.ako neko imao iskustvo sa problematike palenja kog pijagov 4T 50cc agregat neka pomaze.

#46 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 September 2017 - 05:44

Cdi 50 4t obicno seku sa bočne strane, 1cm od ivice i time se unisti blokada obrtaja ali to nema veze radom/paljenjem cdi-a. Cdi ili radi ili ne a retki su slucajevi da je nesto probilo, proveri sve spojeve mase na motoru.

#47 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 01 September 2017 - 14:36

Povadio sve danas,premerio otpore sve uredu vratim naza kresne na pola kluc,provozao sam ga skoro 50 kilometra niz grad i motor radi najnormalno,sigurno su neke gremlini usli u njemu sinoc.

#48 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 04 October 2017 - 18:17



Da ne bih spamovao temu "moto sport" pisacu ovde.
Kako li je izdrzao mina magnet ove napore,ipak su u pitanju obrtaji preko 13000...
Jel jos nesto bilo fabricko na ovoj yamahi ili samo paljenje

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#49 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 October 2017 - 19:36

Paah, nije da ce se razleteti prvi put, ali svakako ne znamo koliko će izdrzadi nitne na magnetu i kada će se raspasti. Jesi li siguran da je u pitanju 13000rpm?
Manojlo vozi tpr 77ccm na furia rosso overrange prenosu, ne znam koji je karburator i auspuh u pitanju.

Osnovni problem prilikom setovanja HE setupa proizilazi od celog sklopa paljenja. Stok magnet je težak a pritom ugao paljenja nije dovoljno veliki da bi agregat imao snagu da iz niskih obrtaja utrči u rezonancu. Tu se onda vodi gimnastika sa prelaganim rolnicama, pretvrdom centralnom oprugom, oprugicama itd a to sve krade sekunde.. Drugi problem koji se javlja je nemogućnost bilo kog cdi-a za stok paljenje da proizvede jaku varnicu na visokim obrtajima zbog svoje konstrukcije i kapaciteta kondenzatora, pa se javlja pucanje i trokiranje na vecim obrtajima. Onda opet rolnicama spustamo obrtaje a sajbnicama lazemo variomat da bi uopste mogli da startujemo a sve to opet odnosi dragocene sekunde na kraju. Igranka bez prestanka. Ja iskreno skidam kapu i za ovaj rezultat ako je stok paljenje u pitanju, ali mislim, nisam siguran, da je u pitanju 77ccm na 44mm hodu radilice, strokeri ipak imaju malo vise momenta pa olaksavaju setovanje ovakvih zverki.

#50 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 05 October 2017 - 08:22

idu uglavnom priče da 14k obrtaja ne može sa fabričkim paljenjem... što je ovde pokazano da nije tačno..
ja sam ranije isto sklapao sa fabričkim paljenjem MHR cilindar i to sa ducati tipom za minareli sa više kalemova, a imao sam jedino problem na regleru i to kada je akumulator zakačen za punjenje, u vidu tih prekida taktova i pucanja...

prvo i osnovno što treba da prihvatimo da nije svaki magnet u debalansu i da se neće svaki razleteti.. ovi ducati magneti su balansirani za ove obrtaje i ukoliko su neoštećeni mogu da rade na 14k.. problem nastaje kod oštećenja, manji udarac, neadekvatna demontaža, ili pak utrošenost ako je ikada zapinjao sa unutrašnje strane... debalans na 14k ume da pokida krak-osovinu radilice...

druga stvar je varnica.. kvalitetnu varnicu obezbeđuju kvalitetni VN namotaji koji nabijaju kondenzator, kvalitetni i pravilno proračunati kondenzator, dakle nije tajna da bude ni prevelikog a ni premalog kapaciteta, i kvalitetna bobina koja će obezbediti bar 20kV na iskruštu... često imamo situaciju da ljudi napakuju jaču bobinu, npr Naraku ili Motoforce, a pritome zaborave za izmenjaju CDI ili probije kineski VN namotaj na anker ploči.. dakle potrebno je imati kvalitetne 233 varnice u jednoj sekundi, što jeste izazov, ali i može da se dobije..

treća stvar je ugao paljenja, ovde imamo fabrički fiksni ugao, npr kod minareli-ja je 12 stepeni pre GMT, kod Piaggi-a je 14 ako se ne varam, i to je ukoliko na sistemu nemamo poremećene i preopterećene komponente o kojima sam gore pisao.. dešava se da se paljenje pomeri usled neadekvatnog kapaciteta ili otpora unutrašnjih komponenata u CDI-ju, pa može otići i toliko da bude varnica posle GMT-a, što isto ne valja, a dešava se i da toliko oslabi da jednostavno ne upali smešu u visokim obrtajima...

ukoliko su ovi uslovi ispunjeni onda kao kod Manojlovića, stock paljenje radi, i ostaje samo da se podesi karburator i prenos da taj radni režim motora...

međutim za ove aplikacije poželjno je imati varijabilno paljenje, koje će početi sa nekim većim uglom, na niskim obrtajima i tu doneti obilje obrtnog momenta, i sa porastom obrtaja spustiti ugao, toliko da na 14k bude tek nekih 2-4 stepena pre GMT... pa ukoliko ovoga nema onda su ovi visoko tunirani cilindri neupotrebivi ukoliko su jači razrok (grafikon analizera plava -prelivni, crvena -izduvni) i motor osim što ima veliki zamajac teško ulazi u rezonancu, dok sa druge strane na 14k ako ima paljenje od 12 stepeni dolazi do previsokog zagrevanja, i mogućeg topljenja ili lepljenja klipa, naravno u kompletu sa visokim stepenom kompresije... zbog toga se pakuju inner rotor-i da bi umanjili zamajac, i varijabilno paljenje..

sad Manojlović vozi TPR 77 cilindar, koji ima promer klipa fi50 i hod radilice 39,2, a on je ako smo pratili analize MHR77 dosta pokriven prelivnim kanalima, nije toliko razrok, i još plus na to ima radilicu sa 85 klipnjačom koja se koristi u cross aplikacijama, i daje nešto niže uglove na istom hodu, pa mu je to sve u paru sa auspuhom MHR za 86 cilindre i malim Polini CP 21 karburatorom, donelo mogućnost da upotrebi stock paljenje, koje je novo i 100% ispravno... za razliku od Boki691 -ja koji ima napucani cilindar 70cc-a rađen za 16K obrtaja i već planiran za aplikaciju 85mm klipnjače, pa mu ona ništa nije donela, a nije imao dizne da testira više pozicija napajanja, i tu ostao neispravan.. naravno da i Manojlović ima MVT inner rotor paljenje sa varijabilnim CDI-jem, ali je i njemu to sada u kvaru pa je izašao sa stock-om..

#51 totke

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts
  • MestoStari Zednik
  • VozimAerox

Posted 24 March 2018 - 18:53

Imam jednu nedoumicu sa rasvetom na SR2, da li je normalno da rasveta svetli minimalno i tek kada dobije vece obrtaje prosvetli redovno. Da li je to do reglera ili je to normalna pojava, aku je nov Varta 5ah. Buni me sve jer sam npr imao Aeroxa i ne secam se da je rasveta tako radila.

Edited by totke, 24 March 2018 - 18:53.


#52 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 March 2018 - 20:33

Da to je normalno jer na skuter 2t agrgatima rasveta dobija napajanje direktno sa namotaja ispod magneta. Pokretanjem motora okrece se i magnet i indukcijom preko kalemaova proizvodi naizmenicnu struju. Broj obrtaja agregata je presudan za napon struje a regler ima ulogu da ogranici voltazu na neki zadati nivo, konkretno u ovom skucaju je to maximalno 14volti naizmenicne struje za svetla i elektricni sauh. Drugi napon koji prolazi kroz regler isto je ogranicen ali i ispravljen u jednosmernu struju i sluzi za punjenje akumulatora.

Akumulator daje jednosmerni napon za migavce, sirenu i eventualno jos neke sitnice ako skuter poseduje dodatnu opremu kao recimo uticnicu ali nema veze sa rasvetom.

Problem ti se javlja iskljucivo zbog niskog broja obrtaja na ler gasu, a Aerox ili je imao visi ler gas ili je mozda instalacija bila prepravljana na akumulator, recimo u slucaju kada imamo led svetla.

Postoji i mogucnost da su kontakti mase (-) na osvetljenju losi, korodirali pa zbog toga imas slabije svetlo, a isto tako i el. sauh povuce dosta struje tako da sijalice slabije svetle na niskim obrtajima.

#53 totke

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts
  • MestoStari Zednik
  • VozimAerox

Posted 25 March 2018 - 13:11

Jasno, ako bih ja prebacio komplet rasvetu na led teh. i napaljanje preko akumulatora, jel bi se aku dovoljno dopunjavao? Da li postoji neka tema na forumu o tome?
I jos me zanima ako bih ostavio npr klasicno napaljanje farova itd, ali prebacio na led i ispravio to sa nekim grec-om kakav bih efekat postigao?

Edited by totke, 25 March 2018 - 13:16.


#54 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 06 September 2018 - 23:24

Prilikom normalne voznje u normalnim uslovima skuter se ugasio pri brzini od oko 60 km/h.Nije zalijepio ni slicno.Jednostavno je nestala struja koja dolazi iz namotaja jer pokazivac nivoa goriva je radio.
Stao sam na prosirenju,vratio te dao kontakt i zaanlasovao i momentalno je upalio kao da se nista nije desilo.
Cijeli dan se vise to nije ponovilo.
Pregledao sam dzekove koji vode iz namotaja i sve je na svom mjestu.Nema tragova gorenja plastika niti se osjetio bilo kakav miris paleza i slicno.
Nimalo ugodna situacija pogotovo u gradskoj voznji, ubacivanje ispred auta,voznja izmedju i pored u saobr.trakama i slicno.
Ako neko moze da me posavjetuje sta da provjeravam i obratim paznju.Struja je kao i na svim kinezima minareli ac,cdi je fabricki kineski nikad skidan kao i namotaji i sve ostalo i radilo je do sada besprijekorno.Nema stiklanih,obmotavanih zica,prepravki na instalaciji,jednostavno od izlaska iz fabrike niko nista nije dirao.Mozda je cdi-u doslo vrijeme zamjene.
Unaprijed hvala na odgovorima.
U pitanju je sprint phantom,instalacija kao u yamahe aerox.

#55 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 September 2018 - 01:09

Proveri bravicu volana - kontakt, ume da zeza usled koriscenja mnogo velikog tereta, recimo puno kljuceva ili teskih privezaka pa se vremenom bravica razlabavi, desi se da od siline tereta u voznji izgubi kontakt recimo preko neke neravnine, ponsa se identicno kao da si ga ti rukom na kljuc ugasio.

Kasnije kad kljuc prebacis na "off" i vratis na "on" sve najnormalnije radi pa nas dovodi u zabludu i problem trazimo na pogresnom mestu.

#56 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 07 September 2018 - 09:11

Kad mi bravica gubi kontakt desi se kontra: svjetla i napajanje sa namotaja rade,gorivo,sirena ,sva 4- ne rade, al moguce je sve jer sam debeo komad tise navalio na privjesak pa je potezak.Posted Image

#57 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 07 September 2018 - 14:45

Svetla i sauh idu direktno sa namotaja i ne idu preko brave. Žmigavci, sirena, nivo goriva i štop svetlo idu sa akumulatora i to ide preko brave da bi moglo da se isključi inače bi stalno radilo i praznilo aku.

#58 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 08 September 2018 - 17:40

Tako sam i rekao sve sem nivoa goriva nestane u voznji:svjetla,zmigavci stop....U dc varijanti na 4t radi sve bar je meni na svim skuterima.
Ovo gasenje se danas desilo 2 puta u par minuta.
Narucio sam cdi pa dok ne stigne povescu racuna gdje i kako vozim

#59 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 September 2018 - 21:12

Proveri i mase, naročito između rama i mašine.

#60 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 17 September 2018 - 23:19

Shvatio sam da nije brava paljenja
Kada nestaje-nestaje sve,recimo kada skinem kabal od svjecice u voznji naravno ugasi se ali ostaje svjetlo upaljeno dok ne stane odnosno dok je prenos aktivan.
Sve ukazuje na prekid direktno iz namotaja.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users