Danas mi je riknuo CDI. Nov nema nigde da se kupi, tako da nema vise voznje za ovu godinu.
2
Rasklapanje Piaggio bobine i CDI-ja
Started by Doom^, Sep 21 2014 09:31 PM
6 replies to this topic
#1
Posted 21 September 2014 - 21:31
#2
Posted 21 September 2014 - 21:38
Pa to je lako... Ti kupi klasičnu bobinu a ja ti napravim CDI.
#3
Posted 23 September 2014 - 18:48
Pošto je riknula CDI-Bobina, mene je jako puno interesovalo da otvorim ono kućište i utvrdim u čemu je problem. Naravno nije tako lako otvoriti jer je sve zacementirano. Naravno gospoda elektroničari nisu ostavili mogućnost popravke, čak nisu ni razdvojili CDI i bobinu već se sve to nalazi u istom kućištu, tako da ako crkne jedno od ta dva mora da se kupi ceo bez obzira što je jedan i dalje u funkciji.
Krenuo sam sa ljušćenjem crne plastike u koju je sve upakovano. Industrijskim fenom zagrejem pa kad plastika omekša lakše je skinuti. Malo po malo, šrafcigerom sam poskidao plastiku i ostalo je ono punjenje koje je ovde u vidu nekog tvrdog, providnog voska plave boje.
Lepo se vidi da je stvarno bez potrebe bobina ubačena odma pored cdi-a, ali ok razumljivo je, zaštita sopstvenih interesa...
E sad sreća pa je punjenje bilo providno tako da sam pomoću lampe video gde se tačno nalazi spoj CDI-a i bobine. Nastavio sam sa zagrevanjem i kopanjem po plavom vosku, koji je inače tvrd kao kamen dok se dobro ne zagreje. Došao sam do 2 kontakta, spoj cdi-bobina, gde se nalaze masa(levo) i jedan kraj kondenzatora(desno).
Kako još uvek nisam bio siguran da li je crkla bobina ili cdi, a sad sam već mogao da se poslužim multimerom, došao sam do zaključka da od sekundarnog namotaja bobine do mase ne postoji nikakav otpor niti kontakt. Znači otišla bobina...
Sreća imam moju bobinu sa eagle-a pa ajde da je testiram...
Pali, radi, odlično... CDI ću upakovati u posebno kućište, Boki ostaje da nabavi bobinu, tako da će u buduće ova dva elementa ostati razvedena. U braku im ipak nije išlo najbolje.
Cdi veličine upaljača...
Krenuo sam sa ljušćenjem crne plastike u koju je sve upakovano. Industrijskim fenom zagrejem pa kad plastika omekša lakše je skinuti. Malo po malo, šrafcigerom sam poskidao plastiku i ostalo je ono punjenje koje je ovde u vidu nekog tvrdog, providnog voska plave boje.
Lepo se vidi da je stvarno bez potrebe bobina ubačena odma pored cdi-a, ali ok razumljivo je, zaštita sopstvenih interesa...
E sad sreća pa je punjenje bilo providno tako da sam pomoću lampe video gde se tačno nalazi spoj CDI-a i bobine. Nastavio sam sa zagrevanjem i kopanjem po plavom vosku, koji je inače tvrd kao kamen dok se dobro ne zagreje. Došao sam do 2 kontakta, spoj cdi-bobina, gde se nalaze masa(levo) i jedan kraj kondenzatora(desno).
Kako još uvek nisam bio siguran da li je crkla bobina ili cdi, a sad sam već mogao da se poslužim multimerom, došao sam do zaključka da od sekundarnog namotaja bobine do mase ne postoji nikakav otpor niti kontakt. Znači otišla bobina...
Sreća imam moju bobinu sa eagle-a pa ajde da je testiram...
Pali, radi, odlično... CDI ću upakovati u posebno kućište, Boki ostaje da nabavi bobinu, tako da će u buduće ova dva elementa ostati razvedena. U braku im ipak nije išlo najbolje.
Cdi veličine upaljača...
#4
Posted 23 September 2014 - 18:54
Oduvek sam voleo da kopam po zalivenim komponentama. Jos bolja varijanta bi mu bila da uzme racing bobinu, ko sto sam vec pisao iznad ima za oko 1000din a obezbedice mu jacu varnicu.
#5
Posted 23 September 2014 - 19:42
prebačeno
#7
Posted 25 September 2014 - 04:35
Svaka ti dala za ovo kopanje! Ja nisam to nikako mogo otvorit,pa sam nabijao ko sivonja i znam kakvu si muku imao hehe
ali bitno da je problem rijesen,svaka cast!
ali bitno da je problem rijesen,svaka cast!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users