Jump to content


Airsal Sport 65 Piaggio AC



9 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 November 2014 - 11:42

Na test je pristigao primerak sport cilindra poznatog španskog brand-a Airsal, zahvaljujući članu Acapostar koji nam ga je ustupio na analizu i merenja..

Posted Image


Ovo je model AC za Piaggio blok, koji je kao što vidimo u Alu-nikasil izvedbi, spakovan sa klipom koji nosi dve karike i koji ima blago izdignuto čelo.. U pakovanju se nalazi i glava, kojoj svećica kao i kod ostalih Pia vazdušara dolazi iz jednog ugla, kao i kompet zaptivača i brezona neophodnih da se ovaj proizvod aplicira kvalitetno.. Do današnjeg dana smo od ovog proizvođača viđali razne koncepte cilindara, uglavnom Alu-nikasil jer predpostavljamo da im je ta tehnologija uspešna, sa klipovima iz svoje kao i tuđe prodajne palete, i najviše iskustva imamo sa T6 konceptom koji je njihov mid race produkt.. Međutim šta kada čovek želi da ima jednu mirniju sport varijantu, gde je potrebno umiriti potrošnju, doneti obrtnog momenta i na srednjim obrtajima ili u praktičnom slučaju zadržati serijski auspuh..

Na to pitanje kao odgovor dolazi Sport koncept, koji ćemo pokušati rastumačiti u detalje nama pristupačne...


Cilindar je kao što smo napomenuli Aluminijumski sa kvalitetnom nikasil košuljicom koja bi po pravilu trebala raditi mnogo km bez posebnog utroška. Koncept kanala koji vidimo da se provlači i kod ostalih proizvođača, ne preterano velik izduv, a za uzvrat dobre i velike površine dva para primarnih i sekundarnih prelivnih kanala, kao i dva boost-a.

Posted Image


Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


Daljim pregledom ustanovićemo da je izlaz na izduvnom kanalu zaista projektovan za prsten izduvne grane fi=24mm i da bi cilindar mogao da se proširi prema zahtevima auspuha u nekom tuning zahvatu, kao i da je ovako u stock izvedbi zatvoren na horizontalnu meru od 21mm i vertikalnu meru izlaza izduvnog kanala od 18,5mm.. ovde je redukovana potrošnja i zadržan obrtni moment u nižem spektru za klasične izduvne lonce

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


Glava cilindra je novi koncept sa širim i malo višljim rebrima, ne znam koliki joj je kompresioni volumen, to mi preostaje da premerim.. nema kanala za O ring, koristi se aluminijumski zaptivač kao i kod klačnih stock aplikacija, prepoznatljiv je squish band, odvođenje temperature u novom konceptu rebara je rešeno i sa donje strane glave koja nailazi prema cilindru..

Posted Image


Posted Image Posted Image


Klip je Airsal proizvodnje, koncept sa dve karike hromiranih površina kojima su sastavi sa gornje strane. Na slikama vidimo da je klip urađen sa izdignutim čelom, jer predpostavljamo da ga koriste i u aplikacijama gde se povi sport cilindri pakuju sa serijskom glavom..

Posted Image


U unutrašnosti vidimo da je širina doseda za igličasti ležaj 17mm odnosno predpostavimo da je 16,5 malo dublje jer šubler nije dovoljno ušao sa mernim kljunovima, dakle moguće je aplicirati igličasti 16mm širine

Posted Image Posted Image


Kreću merenja, klip je 45,96mm širine, dakle pripremljen ugarni zazor od 4/100 (moguće su greške jer nije mereno mikrometrom) ali ovde dolazimo do saznanja, da je ovo cilindar fi=46mm za razliku od starijih prethodnika koji su 47,6mm ili malossi-pollini koncepata koji su 47mm, pa je ovaj kit ustvari 65,3ccm na Piaggio hodu radilice od 39,3mm.. najverovatnije je univerzalizovan prečnik koji će i na Peugeot, Honda, Kymco radilicama sa hodom 41,4mm i 41,5mm doneti do 70ccm a ne preko kako je to ranije bio slučaj. Sa druge strane ovo je korak, "kupite naše klipove a ne neke zamenske"...

Posted Image Posted Image


Širina upuštene glave je 38,95mm tačnije 39mm koja tačno ulazi u sve koncepte 50ccm glava, konkretno Kymco nosi 39mm klip, dubina upusta je 1,3mm

Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


Zaptivač glave je širine 47mm i debljine 0,6mm, dok je isto tako i zaptivač od klingerita koji dolazi ispod cilindra debljine 0,6mm.. Ovde proizvođač nije ostavio prostora da kupac sam kalibrira squish i kompresioni odnos, radi se o sport cilindru te se smatra da je neki optimum doveden zaptivačima, i da nema potrebe ići do maksimalnih granica..

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 November 2014 - 11:58

Sledi portmapa, kao i kalibracija na kojoj vidimo da je izduvni kanal na visini 22,75mm a da su svi transferi kao i boost na 31,40mm

Posted Image

Posted Image


Pošto ne znamo do trenutka montaže koliki je C parametar, odnosno koliko će klip biti u GMT od gornjeg ruba cilindra, uradio sam nekoliko analiza i počećemo sa nulom

pozicija klipa u GMT C=0mm
najbolja raspoloživost n=9200 o/min
usklađeni pritisci = 135,5 PSI
teoriska snaga = 12,5 KS
očekivana snaga na vretenu radilice = 10,4 KS
očekivana snaga na točku = 8,7KS

Posted Image



pozicija klipa u GMT C=0,2mm
najbolja raspoloživost n=9700 o/min
usklađeni pritisci = 127,8 PSI
teoriska snaga = 12,5 KS
očekivana snaga na vretenu radilice = 10,4 KS
očekivana snaga na točku = 8,7KS

Posted Image



pozicija klipa u GMT C=0,5mm
najbolja raspoloživost n=10500 o/min
usklađeni pritisci = 116,8 PSI
teoriska snaga = 12,3 KS
očekivana snaga na vretenu radilice = 10,2 KS
očekivana snaga na točku = 8,5KS

Posted Image



Interesantno je primetiti da cilindar u svim konceptima odiše velikom rezervom pritiska na prelivnim kanalima, kao i da kod C=0,5mm dobijamo već ugao prelivnih od 123 stepena, što je veoma umirujuće i značajno obara blowdown. Sa druge strane širina izduvnog kanala ne prelazi 62% što vidimo u nultoj analizi, i ovde je za razliku od Athena i S6 sport koncepata gde su izduvi u 70% ostavljeno kupcu prostora da poradi na izduvnom kanalu kako želi, ukoliko ima potrebe. Konstatovali smo već ranije da je veoma teško modifikovati ugao na kanalu koji je već 70% otvoren jer u paru sa njime dolaze ogromne površine...

Na kraju imamo realno niske pritiske, reklo bi se nalik stock piaggio cilindrima, gde je fabrički projektovan pritisak koji dolazi iz primarnog prostora oko radilice, pa je za očekivati da će ovo biti skladan, miran i maleni potrošač, a zauzvrat nam doneti dosta obrtnog momenta od niskih obrtaja, i snagu od nešto preko 8KS.. Za razliku od Maloss Pollini sport koncepata ovde je ipak ostavljeno malo rezerve i izduvni kanal pušten preko 175 stepeni, te postoji preduslov za finu kvalitetnu rezonancu..

Evo i tehničkog upustva koji je stigao sa cilindrom, nama već poznat tekst, piše da je klip 46mm, kao i sve ostalo što čitamo i kod drugih tipova,,,

Ovaj komplet za Pia agregate u AC izvedbi ima cenu od oko 95e

živeli

Posted Image

Posted Image

#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 November 2014 - 19:15

Hvala Mario, kao i uvek veoma detaljna i slikovita analiza.

Ovde bih se za pocetak jos jednom osvrnuo na koncept samog cilindra i njegovu visestruku namenu. Sada je vec potvrdjeno ono sto smo i ocekivali, da se radi o konceptu klasicnog cilindra ne previse opterecenog u rangu base kitova. Mozemo ga porediti sa dva veoma popularna i veoma zastupljena koncepta. Prvi su base gusani cilindri iz kuhinje polini i malossi od kojih se airsal sport razlikuje prvenstveno po aluminijumskoj izvedbi garantujuci bolje performanse i dugovecnost i od kojih je nesto i jaci. Drugi cilindri sa kojim mozemo da ga poredimo a u aluminijumskoj izvedbi su athena i s6, od kojih airasal zaostaje po snazi ali pruza ekonomicniju eksploataciju. Sama fabricka izvedba pruza velike mogucnosti ako uzmemo u obzir da je povrsina izduvnog kanala doterana na samo 61% sirine klipa koji je u ovom slucaju i uzi za 1,5mm od konkurencije. Sve sugerise da ce projektovana snaga od 8ks zaista i biti takva, jer su postignuti pritisci identicni sa pia stock termogrupom (oko 120psi), pa nece biti potrebe menjati bilo koju komponentu iz primarne kompresije. Veoma ekonomicno resenje koje zaista podize snagu gotovo duplo u odnosu na serijsku izvedbu.
Raduje i cinjenica iz analiza koje svedoce o mogucnostima cilindra da se rado zavrti u prostor mid race klase sa fabricki ustiutim izduvnim kanalom, a takodje i da je veoma prostim prepravkama moguce dobiti jos vecu snagu i izjednaciti se sa konceptom athena/s6 uz odgovarajuce propratne komponente. Sve gore navedeno u kombinaciji sa cenom otvara jedno novo poglavlje u klasi base tuninga.
Naravno, proizvodjac je bio veoma svestan kojoj kategoriji kupaca prilazi, pa je tako na ustrp cene proizvoda kreirao monopol na polju dimenzija klipa i karika. Za pohvalu je ostavljena mogucnost sklapanja kita sa serijskom glavom a isto tako se i potrudio da svoj proizvod obezbedi maximalnom potencijalu praveci veoma kvalitetno termicko resenje za zamensku glavu cilindra.

Posle pozitivnih prvih utisaka iz prezentacije, preostaje nam kompletiranje proizvoda i detaljna analiza kroz exploataciju.

Za kraj, moram da napomenem, proizvod je dostupan na vecini renomiranih siteova po cenama od 90e za kit bez glave i 105e za kit sa glavom cilindra. Cena na RP, odnosno preko skuter mreze je vise nego povoljna :D

#4 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 November 2014 - 19:42

Odlicna analiza Mario, svaka cast! Ovo djeluje kao jedan sasvim dobar base alu cilindar ali, poucen prethodnim analizama base cilindara, djeluje mi kao da je malo slabiji u odnosu na malossi sport?

Sent from my Sony Xperia ZR using Tapatalk

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 November 2014 - 20:19

Evo bas sad sam prelistavao forum pa konstatovao da nemamo analizu mlossi sport 70 za pia ac, ali koliko se ja secam, vrlo u slicni malossi i polini i rezultati po analizeru ne prelaze 10ks u spektru ispod 9k.. Ispravite me ako gresim

#6 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 November 2014 - 17:15

Odlicna analiza , bravo Mario ...Ovo sto mi imamo ovde nema ni jedan forum , svi bi nam mogli pozavideti ...

Kod ovoga seta mi se posebno svidja sa unutrasnje strane orebrena glava , kao kod S-6 MK= 2 kompleta ...

Aco , kad to nabacujes ???

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 26 November 2014 - 19:31

ja se iskreno nadam da će ovo biti odličan i raspoloživ cilindar za grad... ako bude naleteo neki za minareli testiraćemo ga i uživo, kod mene baš nema pia blokova, tako da će ovog Aca da nam prekrsti kroz prometni Belgrade...

malossi sport imamo samo u LC izvedbi http://forum.pyrothe...ssi-sport-70cc/

živeli

#8 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 26 November 2014 - 20:56

Ovaj u minareli izvedbi bi legnal ko budali samar kod mene :)

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 29 November 2014 - 21:51

Montaza je nazalost planirana tek za zimski raspust a detaljnu analizu i diskusiju mozete pratiti u temi kako je sporet doziveo centrifugu:

http://forum.pyrothe...t/page__st__100

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 January 2015 - 12:29

zapremina glave iznosi 6ccm
zakrivljenje čela klipa je u predpostavci 2,2mm (malo je kompleksna nauka izračuna zbog tog prstena pobrušenog)

ukoliko je C=0,5mm stepen kompresije će sa stock ALU zaptivačem 47/0,6mm izaći na 11,8 :1 što je odlično za ovaj cilindar..

Posted Image Posted Image


Aca će nam već dopisati tačne podatke kada bude sklapao...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users