![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/Originals/001_airsalsport.jpg)
Ovo je model AC za Piaggio blok, koji je kao što vidimo u Alu-nikasil izvedbi, spakovan sa klipom koji nosi dve karike i koji ima blago izdignuto čelo.. U pakovanju se nalazi i glava, kojoj svećica kao i kod ostalih Pia vazdušara dolazi iz jednog ugla, kao i kompet zaptivača i brezona neophodnih da se ovaj proizvod aplicira kvalitetno.. Do današnjeg dana smo od ovog proizvođača viđali razne koncepte cilindara, uglavnom Alu-nikasil jer predpostavljamo da im je ta tehnologija uspešna, sa klipovima iz svoje kao i tuđe prodajne palete, i najviše iskustva imamo sa T6 konceptom koji je njihov mid race produkt.. Međutim šta kada čovek želi da ima jednu mirniju sport varijantu, gde je potrebno umiriti potrošnju, doneti obrtnog momenta i na srednjim obrtajima ili u praktičnom slučaju zadržati serijski auspuh..
Na to pitanje kao odgovor dolazi Sport koncept, koji ćemo pokušati rastumačiti u detalje nama pristupačne...
Cilindar je kao što smo napomenuli Aluminijumski sa kvalitetnom nikasil košuljicom koja bi po pravilu trebala raditi mnogo km bez posebnog utroška. Koncept kanala koji vidimo da se provlači i kod ostalih proizvođača, ne preterano velik izduv, a za uzvrat dobre i velike površine dva para primarnih i sekundarnih prelivnih kanala, kao i dva boost-a.
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/Originals/002_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/003_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/004_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/005_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/006_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/008_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/009_airsalsport.jpg)
Daljim pregledom ustanovićemo da je izlaz na izduvnom kanalu zaista projektovan za prsten izduvne grane fi=24mm i da bi cilindar mogao da se proširi prema zahtevima auspuha u nekom tuning zahvatu, kao i da je ovako u stock izvedbi zatvoren na horizontalnu meru od 21mm i vertikalnu meru izlaza izduvnog kanala od 18,5mm.. ovde je redukovana potrošnja i zadržan obrtni moment u nižem spektru za klasične izduvne lonce
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/012_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/013_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/010_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/011_airsalsport.jpg)
Glava cilindra je novi koncept sa širim i malo višljim rebrima, ne znam koliki joj je kompresioni volumen, to mi preostaje da premerim.. nema kanala za O ring, koristi se aluminijumski zaptivač kao i kod klačnih stock aplikacija, prepoznatljiv je squish band, odvođenje temperature u novom konceptu rebara je rešeno i sa donje strane glave koja nailazi prema cilindru..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/Originals/015_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/014_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/016_airsalsport.jpg)
Klip je Airsal proizvodnje, koncept sa dve karike hromiranih površina kojima su sastavi sa gornje strane. Na slikama vidimo da je klip urađen sa izdignutim čelom, jer predpostavljamo da ga koriste i u aplikacijama gde se povi sport cilindri pakuju sa serijskom glavom..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/Originals/017_airsalsport.jpg)
U unutrašnosti vidimo da je širina doseda za igličasti ležaj 17mm odnosno predpostavimo da je 16,5 malo dublje jer šubler nije dovoljno ušao sa mernim kljunovima, dakle moguće je aplicirati igličasti 16mm širine
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/019_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/020_airsalsport.jpg)
Kreću merenja, klip je 45,96mm širine, dakle pripremljen ugarni zazor od 4/100 (moguće su greške jer nije mereno mikrometrom) ali ovde dolazimo do saznanja, da je ovo cilindar fi=46mm za razliku od starijih prethodnika koji su 47,6mm ili malossi-pollini koncepata koji su 47mm, pa je ovaj kit ustvari 65,3ccm na Piaggio hodu radilice od 39,3mm.. najverovatnije je univerzalizovan prečnik koji će i na Peugeot, Honda, Kymco radilicama sa hodom 41,4mm i 41,5mm doneti do 70ccm a ne preko kako je to ranije bio slučaj. Sa druge strane ovo je korak, "kupite naše klipove a ne neke zamenske"...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/027_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/026_airsalsport.jpg)
Širina upuštene glave je 38,95mm tačnije 39mm koja tačno ulazi u sve koncepte 50ccm glava, konkretno Kymco nosi 39mm klip, dubina upusta je 1,3mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/Originals/028_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/029_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/030_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/031_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/032_airsalsport.jpg)
Zaptivač glave je širine 47mm i debljine 0,6mm, dok je isto tako i zaptivač od klingerita koji dolazi ispod cilindra debljine 0,6mm.. Ovde proizvođač nije ostavio prostora da kupac sam kalibrira squish i kompresioni odnos, radi se o sport cilindru te se smatra da je neki optimum doveden zaptivačima, i da nema potrebe ići do maksimalnih granica..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/021_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/022_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/023_airsalsport.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/analize/airsal_sport/024_airsalsport.jpg)