1
13 replies to this topic
#1
Posted 25 November 2014 - 13:03
Na test je pristigao Pollini Hi Speed 9R variomat, zahvaljujući članu PitaNS.. Za ovih sat vremena koliko sam imao na raspolaganju uradio sam uporedne fotografije MHR Multivar 2000 varoimata koji već odavno koristim i ovog novog Pollini EVO koncepta.. Ono što iz fotografija možemo da zaključimo će biti jedini činioc ove teme, a testove u vožnji će nam preneti Pita kada montira i isproba variomat u radu...
Evo prva slika, gde vidimo da je posle neuspelih Speed Controll projekata sa 9 rolnica 17x12 POllini ipak podlegao ranama i krenuo da proizvodi variomate sa 6 rolnica 19x15,5mm. Sa strane tehnološke inovacije, najverovatnije taj stari koncept odlično funkcioniše i prenosi obrtni moment sa radilice na remen izuzetno kvalitetno, međutim usled nestandardnih rolnica, i njihovog nedostatka, osetio se marketniški loš potez i kupci su pokazali naklonost drugim proizvođačima...
Levo je MHR , desno je Pollini, ono što odmah možemo da zapazimo su nešto duže staze, kao i da je Pollini malo dublje konstruisan kao i da ima i malo agresivniji ugao, u Pollini-ju je bronzana čaura iz dva dela, ostavljeno je mesto za lagano podmazivanje, a ne rasipanje masti po remenu, ili za struganje ferodne prašine...
Razlike u bolcnama su očigledne , MHR ima 20mm bolcnu, Pollini ima 22mm bolcnu u spoljnom prečniku, koja je ujedno i duža, videćemo zašto je to tako..
Razlike u kalotama su ogromne, vidimo da je Pollini pribegao izradi nešto dublje kalote, poučeni iskustvom pucanja MHR kalote kod pite zaključićemo da je ovaj ispust ujedno i ojačanje, jer je materijal dodatno savijen na mestu gde je najviše opterećen, međutim nije fora samo u tome.. Pollini je ovim konstruktivnim potezom uradio oslanjanje na dužem delu osovine radilice, što je od izuzetnog značaja, ako uzmemo u obzir da će se remen vrtiti na prečniku fi=100mm i prenositi najveću snagu u najvećem prenosnom odnosu.. Ako uvrstimo ovde još poneku vibraciju koja može doći sa dosta tačaka, jasno je da je ovo stabilnije rešenje.. Interesantno je primetiti da Pollini ovde već beži od starog projekta nazubljene kalote, i time više ne prenosi silu radilice na kalotu i variomat preko slidera, odnosno pogon je preostao samo na ventivar u zvezdi... Slično je kod Kymco i Peugeot projekata... da li će ovde to da pije vodu i kako ... videćemo kroz testove
Predpostavljamo da se više ne montira klasična minareli odstojna čaura koja drži distancu mehanizmu alansera, koga svakako ne možemo da upakujemo, te da su pustili kalotu do samog korena radilice..
Slideri su kao što smo i videli već na kataloškim slikama kod Pollini-ja maleni, zadržan je koncept sa Pia variomata... PO meni je ovde MHR dao veliki akcenat i oni bez obzira što su nestandardni, deluju robustno i jako,, ove slidere koristi Minarelli na agregatima od 100cc-a
Širina Pollini variomata je 98mm dok MHR ima širinu od 100mm, unutrašnjost prečnika bronzane čaure je kod Pollini-ja 22mm dok je kod MHR-a 20mm kao što smo napomenuli kod opisa bolcne
Ono što sam dužan je da nabrojim šta dolazi u Pollini Hi Speed 9R kompletu, , nekolicina šajbica i prstenova za idealno podešavanje, kao i nesebično pakovanje nove zvezde ventivara i matice variomata.. stvar jednostavno nije prepuštena slučaju sve mora biti pod konac.. Dva paketa rolnica, kao i plava centralna opruga 34Kg deklarisana sa dva prstena.. Zaključiću da od svega ovoga MHR ne daje maticu i zvezdu, kao i prsten za centralnu oprugu...
Evo prva slika, gde vidimo da je posle neuspelih Speed Controll projekata sa 9 rolnica 17x12 POllini ipak podlegao ranama i krenuo da proizvodi variomate sa 6 rolnica 19x15,5mm. Sa strane tehnološke inovacije, najverovatnije taj stari koncept odlično funkcioniše i prenosi obrtni moment sa radilice na remen izuzetno kvalitetno, međutim usled nestandardnih rolnica, i njihovog nedostatka, osetio se marketniški loš potez i kupci su pokazali naklonost drugim proizvođačima...
Levo je MHR , desno je Pollini, ono što odmah možemo da zapazimo su nešto duže staze, kao i da je Pollini malo dublje konstruisan kao i da ima i malo agresivniji ugao, u Pollini-ju je bronzana čaura iz dva dela, ostavljeno je mesto za lagano podmazivanje, a ne rasipanje masti po remenu, ili za struganje ferodne prašine...
Razlike u bolcnama su očigledne , MHR ima 20mm bolcnu, Pollini ima 22mm bolcnu u spoljnom prečniku, koja je ujedno i duža, videćemo zašto je to tako..
Razlike u kalotama su ogromne, vidimo da je Pollini pribegao izradi nešto dublje kalote, poučeni iskustvom pucanja MHR kalote kod pite zaključićemo da je ovaj ispust ujedno i ojačanje, jer je materijal dodatno savijen na mestu gde je najviše opterećen, međutim nije fora samo u tome.. Pollini je ovim konstruktivnim potezom uradio oslanjanje na dužem delu osovine radilice, što je od izuzetnog značaja, ako uzmemo u obzir da će se remen vrtiti na prečniku fi=100mm i prenositi najveću snagu u najvećem prenosnom odnosu.. Ako uvrstimo ovde još poneku vibraciju koja može doći sa dosta tačaka, jasno je da je ovo stabilnije rešenje.. Interesantno je primetiti da Pollini ovde već beži od starog projekta nazubljene kalote, i time više ne prenosi silu radilice na kalotu i variomat preko slidera, odnosno pogon je preostao samo na ventivar u zvezdi... Slično je kod Kymco i Peugeot projekata... da li će ovde to da pije vodu i kako ... videćemo kroz testove
Predpostavljamo da se više ne montira klasična minareli odstojna čaura koja drži distancu mehanizmu alansera, koga svakako ne možemo da upakujemo, te da su pustili kalotu do samog korena radilice..
Slideri su kao što smo i videli već na kataloškim slikama kod Pollini-ja maleni, zadržan je koncept sa Pia variomata... PO meni je ovde MHR dao veliki akcenat i oni bez obzira što su nestandardni, deluju robustno i jako,, ove slidere koristi Minarelli na agregatima od 100cc-a
Širina Pollini variomata je 98mm dok MHR ima širinu od 100mm, unutrašnjost prečnika bronzane čaure je kod Pollini-ja 22mm dok je kod MHR-a 20mm kao što smo napomenuli kod opisa bolcne
Ono što sam dužan je da nabrojim šta dolazi u Pollini Hi Speed 9R kompletu, , nekolicina šajbica i prstenova za idealno podešavanje, kao i nesebično pakovanje nove zvezde ventivara i matice variomata.. stvar jednostavno nije prepuštena slučaju sve mora biti pod konac.. Dva paketa rolnica, kao i plava centralna opruga 34Kg deklarisana sa dva prstena.. Zaključiću da od svega ovoga MHR ne daje maticu i zvezdu, kao i prsten za centralnu oprugu...
#2
Posted 25 November 2014 - 14:12
Odličan test, još da sacekamo test u vožnji.
Nego, dimenzija rolica na onom sa 9 rolica je 16x10 ili 16x9,2 kako se negdje navodi.
17x12 su manje-više standarde, koristio ih je Hebo, a i morini mašine su dolazile standardno s njima, tako da su ipak zastupljenije od tih 16x10.
Mada ne vidim problem u kupnji par setova rolica za štelu tog s 9 rolica, jedino što je dodatni trošak kad ovih 19x15,5 ima.svatko u garaži na bacanje.
Nego, dimenzija rolica na onom sa 9 rolica je 16x10 ili 16x9,2 kako se negdje navodi.
17x12 su manje-više standarde, koristio ih je Hebo, a i morini mašine su dolazile standardno s njima, tako da su ipak zastupljenije od tih 16x10.
Mada ne vidim problem u kupnji par setova rolica za štelu tog s 9 rolica, jedino što je dodatni trošak kad ovih 19x15,5 ima.svatko u garaži na bacanje.
#3
Posted 25 November 2014 - 15:10
Mozda ce sad i polini poraditi na krajnjoj brzini bez prevrtavanja
#4
Posted 25 November 2014 - 17:35
Odlicno, hvala Pita i hvala Mario. Jedino sto nisam procitao da li su od istih materijala i da li si primetio razliku u tezini? Za samu temu bi bilo dobro kasnije pronaci i polinijev torq drive sa sve polutkama iz ove nove serije, za komparaciju sa "malossi furia rosso" gde ide ovaj MHR varijator uz novu koncepciju zadnjih polutki i torqa u alu/keramickoj izvedbi. Sada je vec jasno da je ovo vrhunska komponenta koja je odgovor na rastuce trziste i sve vecu kubikazu bbk pa samim tim i snagu agregata pa mislim da je logicno zasto su se odrekli 1 brzine sa ovom koncepcijom bolcne veceg precnika. Pitanje ostaje koliko ova vrhunska komlonenta moze da pruzi na base ili midrace setupu..
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#5
Posted 26 November 2014 - 20:33
Odlican opis i analiza proizvoda sa detaljnim objasnjenjima zasto je nesto konstrukcijski odradjeno kako je odradjeno ...primecujem da je nazubljenje za pogon na zvezdi umesto na kaloti ...
#6
Posted 26 November 2014 - 22:44
Ma kvalitetan variomat,tu nema rasprave Remen ce izgleda morati 17.5mm zbog duzine bolcne...a najverovatnije je ta sirina i planirana...
#8
Posted 30 November 2014 - 13:23
Ajd i da da se nadovežem sa par urađenih slika i objašnjenja što se tiče ovog Polini Hi Speed varijatora...
Dolazi u ovakvoj kutiji sa mnoštvom propratnih delova...Moram priznati da se Polini momački otvorio jer daju
- varijator, kalota i klizači
- bolcna 22mm
- centralnu kontra oprugu plavu, sa 2 plastična umetka
- šajbnice raznih debljina, zvezdu, maticu, čauru za iza varijatora
- 2 seta rolnica 3.2g i 3.8g dimenzija 19x15.5mm
20141126_203936.jpg 140.29K 61 downloads 20141126_204055.jpg 193.75K 41 downloads 20141126_204130.jpg 157.16K 64 downloads 20141126_205840.jpg 204.33K 43 downloads
Ako uporedimo MHR variomat i Polini Hi Speed variomat imamo sledeću situaciju.
- ukupna debljina Polini varijatora zajedno sa kalotom je nešto veća od Malossi varijatora
- Polini bolcna je promera 22mm dok Malossi ima 20mm, i Polini bolcna je duža od Malossieve
- Ukupan prećnik Polinija je 98mm a Malossi ima prečnik od 100mm
20141126_204923.jpg 129.01K 39 downloads 20141126_204743.jpg 137.91K 39 downloads 20141126_204607.jpg 118.21K 34 downloads 20141126_204449.jpg 118.88K 34 downloads
Ono što se da primetiti na prvu lptu je to da je Polini varijator stvarno dobro izrađen deluje kvalitetno i masivno....staze su nešto duže tj više izlaze ka ivici varijatora...
Dolazi u ovakvoj kutiji sa mnoštvom propratnih delova...Moram priznati da se Polini momački otvorio jer daju
- varijator, kalota i klizači
- bolcna 22mm
- centralnu kontra oprugu plavu, sa 2 plastična umetka
- šajbnice raznih debljina, zvezdu, maticu, čauru za iza varijatora
- 2 seta rolnica 3.2g i 3.8g dimenzija 19x15.5mm
20141126_203936.jpg 140.29K 61 downloads 20141126_204055.jpg 193.75K 41 downloads 20141126_204130.jpg 157.16K 64 downloads 20141126_205840.jpg 204.33K 43 downloads
Ako uporedimo MHR variomat i Polini Hi Speed variomat imamo sledeću situaciju.
- ukupna debljina Polini varijatora zajedno sa kalotom je nešto veća od Malossi varijatora
- Polini bolcna je promera 22mm dok Malossi ima 20mm, i Polini bolcna je duža od Malossieve
- Ukupan prećnik Polinija je 98mm a Malossi ima prečnik od 100mm
20141126_204923.jpg 129.01K 39 downloads 20141126_204743.jpg 137.91K 39 downloads 20141126_204607.jpg 118.21K 34 downloads 20141126_204449.jpg 118.88K 34 downloads
Ono što se da primetiti na prvu lptu je to da je Polini varijator stvarno dobro izrađen deluje kvalitetno i masivno....staze su nešto duže tj više izlaze ka ivici varijatora...
#9
Posted 30 November 2014 - 14:19
Uputstvo kaže sledeću situaciju redosleda pakovanja šajbnica, čaure i ostalih delova...Kod mene ta čaura od 5mm do samog semeringa nikako nije mola da se uklopi u celu priču. Sa njom sam ostajao bez prostora na kraju za zavrtanje matice...
S obzirom da se u uputstvu na drugim primerima može videti da je pakovanje moguće i bez te čaure, ja sam se odlučio da umesto nje idu 2 x 1mm šajbnice koje su takođe stigle u paketu...pa imamo ovaj redosled
20141129_111353.jpg 145.81K 46 downloads 20141129_111545.jpg 207.05K 62 downloads
S obzirom da u mesto na MHR ventilvaru dolazi bolcna koja je nešto manjeg prečnika, a Polini bolcna je nešto veća, u paketu dolaze šajbnice koje to mesto popunjavaju...
20141126_211114.jpg 101.74K 41 downloads 20141126_211122.jpg 100.38K 34 downloads
S obzirom da se u uputstvu na drugim primerima može videti da je pakovanje moguće i bez te čaure, ja sam se odlučio da umesto nje idu 2 x 1mm šajbnice koje su takođe stigle u paketu...pa imamo ovaj redosled
20141129_111353.jpg 145.81K 46 downloads 20141129_111545.jpg 207.05K 62 downloads
S obzirom da u mesto na MHR ventilvaru dolazi bolcna koja je nešto manjeg prečnika, a Polini bolcna je nešto veća, u paketu dolaze šajbnice koje to mesto popunjavaju...
20141126_211114.jpg 101.74K 41 downloads 20141126_211122.jpg 100.38K 34 downloads
#10
Posted 30 November 2014 - 17:04
Kaiš koristim Malossi kevlar OR dužine 780mm širine 17.5mm
lepo leže na bolcnu i u ravni je sa zadnjim poltkama. Ovakav položaj sam dobio sa 2 šajbnice od 1mm koje popunjavaju ležište u ventilvaru i izlaze svega 0.3-0.4mm ispred bolcne taman koliko treba da kaiš sedne na bolcnu!!!
20141129_111927.jpg 125.22K 44 downloads 20141129_111949.jpg 139.87K 106 downloads 20141129_113513.jpg 60.85K 102 downloads 20141129_113544.jpg 82.76K 46 downloads
Ostaje da se mašina proba, kad malo otopli...
lepo leže na bolcnu i u ravni je sa zadnjim poltkama. Ovakav položaj sam dobio sa 2 šajbnice od 1mm koje popunjavaju ležište u ventilvaru i izlaze svega 0.3-0.4mm ispred bolcne taman koliko treba da kaiš sedne na bolcnu!!!
20141129_111927.jpg 125.22K 44 downloads 20141129_111949.jpg 139.87K 106 downloads 20141129_113513.jpg 60.85K 102 downloads 20141129_113544.jpg 82.76K 46 downloads
Ostaje da se mašina proba, kad malo otopli...
#11
Posted 30 November 2014 - 17:08
ovaj na slici je 619591, ... 17mm širine, o kojem pričamo sada, na slikama je novi za katanu ?
#12
Posted 30 November 2014 - 17:10
Mario, on 30 November 2014 - 17:08, said:
ovaj na slici je 619591, ... 17mm širine, o kojem pričamo sada, na slikama je novi za katanu ?
ne, ne na slikama je stari OR kaiš za minareli, u originalu 18mm sada je oko 17.5mm
edit: moja greška...stavio sam sliku novog kaiša za Katanu ali taj smo izbacili kao mogućnost jer dođe dugačak...sad ću ispraviti...
#13
Posted 30 November 2014 - 17:13
daj stavi i jedne i druge slike da vidimo razliku
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users