Evo prva slika, gde vidimo da je posle neuspelih Speed Controll projekata sa 9 rolnica 17x12 POllini ipak podlegao ranama i krenuo da proizvodi variomate sa 6 rolnica 19x15,5mm. Sa strane tehnološke inovacije, najverovatnije taj stari koncept odlično funkcioniše i prenosi obrtni moment sa radilice na remen izuzetno kvalitetno, međutim usled nestandardnih rolnica, i njihovog nedostatka, osetio se marketniški loš potez i kupci su pokazali naklonost drugim proizvođačima...

Levo je MHR , desno je Pollini, ono što odmah možemo da zapazimo su nešto duže staze, kao i da je Pollini malo dublje konstruisan kao i da ima i malo agresivniji ugao, u Pollini-ju je bronzana čaura iz dva dela, ostavljeno je mesto za lagano podmazivanje, a ne rasipanje masti po remenu, ili za struganje ferodne prašine...




Razlike u bolcnama su očigledne , MHR ima 20mm bolcnu, Pollini ima 22mm bolcnu u spoljnom prečniku, koja je ujedno i duža, videćemo zašto je to tako..



Razlike u kalotama su ogromne, vidimo da je Pollini pribegao izradi nešto dublje kalote, poučeni iskustvom pucanja MHR kalote kod pite zaključićemo da je ovaj ispust ujedno i ojačanje, jer je materijal dodatno savijen na mestu gde je najviše opterećen, međutim nije fora samo u tome.. Pollini je ovim konstruktivnim potezom uradio oslanjanje na dužem delu osovine radilice, što je od izuzetnog značaja, ako uzmemo u obzir da će se remen vrtiti na prečniku fi=100mm i prenositi najveću snagu u najvećem prenosnom odnosu.. Ako uvrstimo ovde još poneku vibraciju koja može doći sa dosta tačaka, jasno je da je ovo stabilnije rešenje.. Interesantno je primetiti da Pollini ovde već beži od starog projekta nazubljene kalote, i time više ne prenosi silu radilice na kalotu i variomat preko slidera, odnosno pogon je preostao samo na ventivar u zvezdi... Slično je kod Kymco i Peugeot projekata... da li će ovde to da pije vodu i kako ... videćemo kroz testove
Predpostavljamo da se više ne montira klasična minareli odstojna čaura koja drži distancu mehanizmu alansera, koga svakako ne možemo da upakujemo, te da su pustili kalotu do samog korena radilice..



Slideri su kao što smo i videli već na kataloškim slikama kod Pollini-ja maleni, zadržan je koncept sa Pia variomata... PO meni je ovde MHR dao veliki akcenat i oni bez obzira što su nestandardni, deluju robustno i jako,, ove slidere koristi Minarelli na agregatima od 100cc-a


Širina Pollini variomata je 98mm dok MHR ima širinu od 100mm, unutrašnjost prečnika bronzane čaure je kod Pollini-ja 22mm dok je kod MHR-a 20mm kao što smo napomenuli kod opisa bolcne




Ono što sam dužan je da nabrojim šta dolazi u Pollini Hi Speed 9R kompletu, , nekolicina šajbica i prstenova za idealno podešavanje, kao i nesebično pakovanje nove zvezde ventivara i matice variomata.. stvar jednostavno nije prepuštena slučaju sve mora biti pod konac.. Dva paketa rolnica, kao i plava centralna opruga 34Kg deklarisana sa dva prstena.. Zaključiću da od svega ovoga MHR ne daje maticu i zvezdu, kao i prsten za centralnu oprugu...



