Interesuje me kako isčupati ova dva čuda napolje?
Na samom agregatu sam zamenio po sistemu sa dve gedore i šraf, ali ovde nikako ne mogu da priđem.
Neki priručan, uradi sam alat ili samo sirova snaga i udri dok ne ispadne.
Na slici se vidi da je jedan silena već osakaćen, samostalno je ispao srednji deo prilikom skidanja sa šasije
Kako nikoga nema da da ideju, reših sam sebi da pomognem
Bušilicom izbušiti gumeni deo dok srednja čaura ne bude slobodna, poželjno bušilica sa što većim brojem obrtaja, i ostatak gume orendati burgijom ( kod koga ima i centralna šipka iza silena neka pazi na dubinu bušenja slika 3).
Nije mogao duži klip jedna ruka buši druga snima, malo zajebano
Kada skinete svu gumu, bušilicom otanjiti jedan deo metalnog spoljnog prstena silen bloka, pazite da neoštetite nosač
Lagano stolarskim dletom, ili jačim šrafcigerom zaseći otanjeni deo spoljne čaure silena i odignuti krajeve.
Uzeti tanji okrugli špic ili ekser i u odignuti deo ga lagano ukucajte dok ne dođe do kraja spoljne čaure
Špic rukom razmrdajte, i čaura bi trebala da bude slobodna, kod mene je sve to malo više zarđalo pa sam postupak otanjivanja i špic tehniku morao da primenim na dva mesta
Izvući centralni deo ( ko ima )
Nakon toga ošmirglajte lagano unutrašnjost da uklonite eventualne riseve.
Isti postupak važi i za silen na drugom kraju
Prilikom montaže novih silena koristi tanak sloj grafitne masti (ili šta bude pri ruci a da nije zejtin) i već pomenutu šraf (navojna šipka) matica podloška tehniku.
Ovo je prava reparatura nosaca motora. Najlakse je kupiti dobar polovan jer nije skup, ali ovo je nov nosac. Posto si platio selene, i jesu li od nekog auta ili imaju orginal?
Seleni su plaćani po 100din/kom na KP ( lokalni serviser mi je nudio iste takve po 500 din/kom :/ ) namenski su za skut videćemo koliko će da se "izvoze".
Imao sam malo problema dok sam izmerio tačnu dimenziju, jer su još uvek bili uvučeni u cev, kako bi ih našao u pretrazi tamo ali našao sam ih.
Inače dimenzija je Spolja fi 30 Unutrašnji fi 10 a dužina 34,8 po nekom kineskom katalogu rez.delova
Da upitam jos nesto, je li mjenjao itko selen u bloku od zadnjeg amortizera na piaggiu 50? Uzeo sam u ovlastenom i kraci je za 4mm, raspitao sam se na vise mjesta i svugdje je 4mm kraci. Je li moguce da se pod pritiskom upresavanja produzi?
Zavisi koje želiš da promeniš
10x28x22 nocač motora
8x20x19 Nosač amortizera na motoru
I gore pomenuti
10X30X34,8 (35mm po mom merenju) za nosač koji je opisan u temi