Jump to content


Polemike hlađenja AC ili LC


14 replies to this topic

#1 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 December 2014 - 17:06

Ma kakv hladnjak Boki, nemoj da te prevare, da je voda dobra i mi bi je pili. AC je zakon. I ako se malo pregreje, stanes, drmnes hladno pivo i sve je u redu.
Stize pomoc prijatelja za vikend pa ce biti drz' mu Nane glavu...

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 December 2014 - 17:08

View PostMario, on 30 November 2014 - 14:48, said:

ok
Ima li rezultata?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 December 2014 - 17:34

View PostAcaPostar, on 03 December 2014 - 17:06, said:

Ma kakv hladnjak Boki, nemoj da te prevare, da je voda dobra i mi bi je pili. AC je zakon. I ako se malo pregreje, stanes, drmnes hladno pivo i sve je u redu.
Stize pomoc prijatelja za vikend pa ce biti drz' mu Nane glavu...

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
Druže Aco, grešiš po pitanju AC-LC. Svi prelaze na LC hladjenje kako god znaju i umeju, prednosti su ogromne, pitaj Maria, Pitu i druge koji voze LC. Ja sam imao skuter vazdušar, i otkad imam Vodenjaru, to je nebo i zemlja razlika, nebih više vozio vazdušaru da mi poklone. LC mašina je daleko stabilnija zbog stabilne temperature i performanse su na strani LC, tj može se izvući mnogo više nego na AC. Da ne spominjem da sa vodenjarom možeš voziti xxx kilometara u cugu punim gasom a da mašinu baš zabole što je napolju pakao od temperature, dok vazdušara itekako oseti vrućinu, a samim tim je podložnija većem habanju, padu performansi, a neretko i zaribavanju. Nikog ne ubedjujem, ali činjenice sve govore.

#4 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 03 December 2014 - 17:58

View Postgoggyso, on 03 December 2014 - 17:34, said:

Druže Aco, grešiš po pitanju AC-LC. Svi prelaze na LC hladjenje kako god znaju i umeju, prednosti su ogromne, pitaj Maria, Pitu i druge koji voze LC. Ja sam imao skuter vazdušar, i otkad imam Vodenjaru, to je nebo i zemlja razlika, nebih više vozio vazdušaru da mi poklone. LC mašina je daleko stabilnija zbog stabilne temperature i performanse su na strani LC, tj može se izvući mnogo više nego na AC. Da ne spominjem da sa vodenjarom možeš voziti xxx kilometara u cugu punim gasom a da mašinu baš zabole što je napolju pakao od temperature, dok vazdušara itekako oseti vrućinu, a samim tim je podložnija većem habanju, padu performansi, a neretko i zaribavanju. Nikog ne ubedjujem, ali činjenice sve govore.
Sve ima svoje prednosti i mane. Najveca prednost AC hladjenja je pouzdanost u smislu otkaza -> ima samo jedan ventilator koji se vrti dok kod LC nikad ne znas kad ti (u voznji) moze propisati vodena ili riknuti elektricna vodena pumpa...
Vodanjare bez ventilatora na hladnjaku nisu bas najbolje za kreni-stani gradske guzve jer brzo nabiju temperaturu ali se slazem da je LC bolji od AC samo ako se turpija skuter. AC sasvim ok radi za serijale.

Plamenni svaka cast na "operaciji", srecno sa radovima!

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 December 2014 - 18:43

Ma naravno goggy, kada su u pitanju vrhunske stvari bolje rezultate ce dati LC to je neminovno. Ja se salim sa Bokijem, mada mislim da je njemu glupo sada da menja termo grupu koju je naostrio. A sto se tice pouzdanosti ako je sve prema propisanim granicama, mislim na tolerancije, stepen kompresije, pravilna smesa i da naravno nisu kineski materijali i odlivci, ne sme da bude nikakvih problema sa ac agregatima. Ja dok sam ziv pamticu u superlativu gde me je sve odvezao suzuki 650 ac ili uljara kako smo je zvali. Nikada nikakvh problema, na +45 leti, radna temperatura ulja nije prelazila 85, ni u gradu u guzvi a ni na izletu na Tari. A odrzavanje smesno. Ali zato takvi motori nisu vidjeni za veliku konjazu. Sve ima svoje prednosti ali i mane :bicedobro:

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#6 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 03 December 2014 - 22:20

Ako mene pitate za misljenje o LC agregatu 50cc necu nista lepo reci..Ja se drzim stare skole AC masina jer sa tim sam porastao tomos,jawa,mz.Tu su ostala lepa secanja i prve radosti.LC jeste inovativno konstrukcisko resenje boljih preformansi ali manje pouzdano od AC.Jedan Stihl trimer radi danas ceo dan u gradskom zelenilu na +35 pa i to je pokazatelj da AC masine znaju da budu itekako pouzdane ako ih ispostujete na karbu,svecici i dovodu goriva.Znaci kod AC imamo 3 poznata faktora koja najcesce uzrokuju kvar i otklonjivi su u datom trenutku i na svakom mestu.Kod LC-a imamo 33 poznata faktora koja uzrokuju kvar i nisu otklonjivi na svakom mestu i u datom trenutku.Necu uopste da okrecem temu u tom smeru sta LC uradi masini kad dospe voda unutar kompresionog prostora.Ne zelim da ostanem na putu negde zato sto mi pisa crevo negde ili mi je otisla gumica na glavi od 200 din.Po meni LC na 50 cc apsolutno nepotreban zarad malo boljih preformansi.Na base klasi isto,midrace pozeljan a na high-end-u neophodan LC cilindar.Brendirani cilindri su i do 50% skuplji u LC verziji od AC.Ja ostajem na AC i LC nece ici kod mene osim u nekoj varijanti jednog dana cistokrvnog Midrace ili high-end-a.A do tada lc moj blok videti nece :bicedobro:

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 December 2014 - 00:44

View PostLauda, on 03 December 2014 - 17:58, said:

Sve ima svoje prednosti i mane. Najveca prednost AC hladjenja je pouzdanost u smislu otkaza -> ima samo jedan ventilator koji se vrti dok kod LC nikad ne znas kad ti (u voznji) moze propisati vodena ili riknuti elektricna vodena pumpa...
Vodanjare bez ventilatora na hladnjaku nisu bas najbolje za kreni-stani gradske guzve jer brzo nabiju temperaturu ali se slazem da je LC bolji od AC samo ako se turpija skuter. AC sasvim ok radi za serijale.

Plamenni svaka cast na "operaciji", srecno sa radovima!
Ja nemam ventilator na SRki, i nikad nije, ni po najzescoj vrucini temperatura presla normalu, niti je puklo bilo koje crevo, niti je otkazala vodena pumpa, niti bilo sta. A taj isti sistem hladi Malossi sport koji na PJetu ipak zna da se greje zbog siromasnije smese. E sad, ako pricamo o kineskom LC-u ili "uradi sam" sistemu, u to ne zalazim, Piadjov je napravljen da trpi njihove klimatske uslove, mediteranske, onda tako moze i nase. Ni NRG mi nije pravio problema, doduse sistem je isti pa nije ni cudo.

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 December 2014 - 00:50

View PostAcaPostar, on 03 December 2014 - 18:43, said:

Ma naravno goggy, kada su u pitanju vrhunske stvari bolje rezultate ce dati LC to je neminovno. Ja se salim sa Bokijem, mada mislim da je njemu glupo sada da menja termo grupu koju je naostrio. A sto se tice pouzdanosti ako je sve prema propisanim granicama, mislim na tolerancije, stepen kompresije, pravilna smesa i da naravno nisu kineski materijali i odlivci, ne sme da bude nikakvih problema sa ac agregatima. Ja dok sam ziv pamticu u superlativu gde me je sve odvezao suzuki 650 ac ili uljara kako smo je zvali. Nikada nikakvh problema, na +45 leti, radna temperatura ulja nije prelazila 85, ni u gradu u guzvi a ni na izletu na Tari. A odrzavanje smesno. Ali zato takvi motori nisu vidjeni za veliku konjazu. Sve ima svoje prednosti ali i mane :rofl_jaki:

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
Ma nisam mislio da odma skida AC kit, naravno, nego da pribavi hladnjak i creva kad je vec u prilici, sve na gomilu, bice jeftinije, pa onda jednog dana, kad se stvore uslovi, nabaci neki LC kit, a onda ima sve na gomili, samo poserafa, nalije antifriz i gotov posao.

#9 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 00:08

Da osvjezimo polemiku malo...
Koliko bi dobro bilo za AC masinu koja ima radnu temperaturu oko +120C da se spusti na 90-100C? Da li vrijedi raditi prepravke na hladjenju AC masine i koliko bi to vrijedilo za performanse?

#10 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 September 2015 - 00:15

Naravno da je bolje imati sto nizu radnu temp.. Ako spustis temp npr 30 stepeni mozes agresivnije naturpijati cilindar i povecati stepen kompresije i tako izvuci vise snage, a opet ako nista od toga ne uradis motor ce biti manje podlozan pregrevanju..

#11 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 18 September 2015 - 00:23

E sad 30 stepeni... Necemo pretjerivati...

#12 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 00:24

Da, znam za turpijanje i podizanje stepena kompresije...mislio sam stock stanje cilindra. Pitao sam iz razloga jer ne znam kako bi spustanje temperature uticalo na jedan AC cilindar. Oni su za razliku od LC sistema predvidjeni da rade na dosta vecoj temperaturi i mozda bi vece spustanje radne temperature dovelo do kontra efekta - habanje cilindra.

Edited by Lauda, 18 September 2015 - 00:25.


#13 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 18 September 2015 - 00:40

Pa sad je pitanje koja je prava radna temepratura vazdusno hladjenog cilindra, za koju temperaturu je projektovan... To sad ovi ozbiljni LC cilindri mislim navode i u uputstvu, ali za ove slabije nema.. Mada vjerujem da je to negdje oko 90-ak stepeni kod AC masina..

#14 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 September 2015 - 01:17

Lauda, ti imas merac temp. Teraj konstantno u brdo i osluskuj kada motor pomalo gubi na ostrini i prati temperaturu. Znaces okvirno koja mu je radna temperatura.
Pitanje je na mestu, ali nemoj da ocekujes da ces skinuti mnogo izmenom prisilnog hladjenja. Moze se vise dobiti npr promenom smese za zadatu vrednost spoljne temperature, visokokvalitetnim sintetickim uljem itd. Dobiti vise u smislu performansi bez da temp raste.

Ac cilindri su inace projektovani sa vecim tolerancijama od lc i pothladjeni ac cilindri isto imaju problem te ce se gusiti i osetice se pad snage.. mislim da nemas razloga za brigu ili za nekim dodatnim razmisljanjima o vecem ventilatoru. Mhr ac na piaggiu radi sa serijskim ventilatorom (malossi ne pravi oversize), voze se trke tako, a gledao sam i da ga voze bez ventilatora i oklopa na dragu od 200m. Ti sa sportom neces imati nikakvih problema, samo ako je sve ustelovano kako valja.

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 September 2015 - 01:23

Problem je sto je Stage6 napakovao senzor temperature koji mjeri do 110C samo pa ta ideja pada u vodu...interesantno da su u ranije verzije modela ugradjivali do 120C. Cim je preko 25-30 stepeni napolju pokazivac temperature ode u zasicenje i gubi svoju svrhu.
Radna temperatura je izmedju 106 i 110 stepeni (na punom gasu) kada je vanjska temperatura vazduha oko 20ak stepeni, to je ono sto sam uspio izmjeriti do sada. Mislio sam da se spustanjem radne temperature moze izvuci jos koji mikron snage uz prethodno dobro podesen karb/prenos. S tim sto ja vec imam oversize i olaksan ventilator hladjenja kao i usisnik vazduha...pa sam sa time vec sigurno spustio radnu temperaturu.

P.S izvlacenje snage nije vezano za drag, ne ocekujte konkurenciju od mene :D

Edited by Lauda, 18 September 2015 - 01:26.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users