E ovako kolege bajkeri,forumasi i drugari. Jedno zanimljivo pitanje za sve vas?
Da li je nekada nekome palo na pamet da u 4t skuter sipa ulje za kola?
Meni upravo sad,kad sam se vatio na 4t masinu. Citajuci specifikacije ima razlike u uljima za skuter i za auto. E sad uglavnom se to odnosi na kvacilo,menjac i lamele.
Skuter nema mokro kvacilo pa me interesuje da li bi skodilo ulje koje je npr 10w 40 polusinteticko za auto zavrsilo posao i za skuter a da pri tome ne bude habanja i potrosnje?
Drugo,u skuteru je drugi tip menjaca pa i posebno ulje za prenos koristi.
Sto se motora velikih kubikaza tice tu ima razlike po meni,jer se ulje brze razbaca,takodje su visoki obrtaji saucesnici koji potpomazu u tome da ulje pocne da gubi viskozitet i da kvacilo proklizava jer mu treba gusce ulje.
Da li je to samo marketinski potez ili ima razlike?


Ulje Za Kola U 4t Skuterima
Started by Frazier, Dec 08 2014 02:52 AM
5 replies to this topic
#1
Posted 08 December 2014 - 02:52
#2
Posted 08 December 2014 - 03:13
Ima razlike, pogledaj specifikaciju na poledjini ulja za skuter, auto i motor, videces da ispunjavaju razlicite standarde. Ukratko obrtaji na kojima vozis auto su mali, retko kad prelazis 5k rpm, dok na primer na skuteru kada ga vozis pun gas obrtaljka dodje do nekih 8-9k rpm, a na nekom motoru od recimo 600ccm obrtaji umeju da idu i do 14-15k rpm. Toliko o motornom ulju. Sto se tice ulja u prenosu na skuteru, tu se sipa klasicno menjacko ulje 80w90.
#3
Posted 08 December 2014 - 03:20
Sve sam ja to razumeo vezano za standarde ali praksa kod bajkera se pokazala drugacije. Ima ljudi koji tvrde da su prelazili po 20 000 km sa uljma sa automobile i da dobra ulja podnose visi broj obrtaja. E sad niko nije komentarisao naslage u motoru i cilindru od tog istog ulja. Vidim da jacim motorima od 600 do 1000 cc smeta i da je garez i na izduvnoj grabi,da se gumice ventila "ukoce" itd. To su jako visoki obrtaji pa me i necudi,ali me interesuje da li je sve to tako bas ili je samo marketing jedan veliki manipulator nasim budzetima.
#4
Posted 09 December 2014 - 11:39
Pa, kod ulja gledas namenu i standard koji treba da ispunjava, moze veci standard , ali ne bi trebalo ici na nizi , a to mu opredeljuje i namenu ( za cega je ) ...
#5
Posted 24 February 2017 - 11:52
Jest stara tema ali zanima me zašto Piaggio za MASTER mašine preporučuje Eni/Agip 5w40,API SL,ACEA A3,JASO MA kad Beverly nema kvačilo u ulju? Došlo vrijeme za zamjenu ulja pa razmišljam šta da sipam. Skuter pomalo troškari ulje pa me takođe zanima da li bi bilo pogrešno nasuti 10w40,API SL,ACEA A3,JASO MA? Meni je malo teško doći do Motula i sličnih ulja(živim u gradiću u provinciji jbg) pa bi mi bilo puno lakše kupiti kvalitetno automobilsko ulje 5w40 ili10w40 koje zadovoljava norme API SL,ACEA A3 ali nema JASO MA. Šta mi savjetujete?
#6
Posted 24 February 2017 - 13:25
Kvacilo u ulju nema veze sa gradacijom ulja. Agregati skutera (master piaggio) se koncepcijski razlikuje (lezajevi u bloku motora, lezajevi radilice, lezajevi klipnjace, lezajevi bregaste osovine) od agregata u automobilima. Od presudnog znacaja za rad motora je da postujes fabricki propisanu normu gradacije, znaci iskljucivo 5w40 100% sintetik.
Ove dalje oznake u specifikaciji su zapravo homologacije za odredjena trzista, pa ako neko ulje nema recimo JASO MA standard, to znaci da fabrika nije izvrsila homologaciju doticnog proizvoda u Japanu za njihovo trziste, ali je taj proizvod identicnih karakteristika kao i neki drugi brend jer vidimo da je recimo uradjena analiza i homologacija za Americki API ili Evropski ACEA standard.
Moto program ulja se uglavnom razlikuje od automobilskog u aditivima za izdrzljivost za specificne namene (recimo kod skutera iglicasti lezaj u pesnici kilipnjace u kombinaciji sa feksnim lezecim lezajevima na bloku ili kuglicnim lezajem) pa odatle proistice razlika za Moto-Atv-Mx u odnosu na auto ulja. Outboard, marine i ski imaju druge vrste aditiva-oplemenjvaca i deterdzenata po pitanju extremno strogih eko normi. Dakle, najbolje se drzati propisanog a ukoliko bas nisi u mogucnosti, gledaj da uzmes neki brend proverenog kvaliteta, naravno u specifikaciji koju proizvodjac preporucuje.
Ove dalje oznake u specifikaciji su zapravo homologacije za odredjena trzista, pa ako neko ulje nema recimo JASO MA standard, to znaci da fabrika nije izvrsila homologaciju doticnog proizvoda u Japanu za njihovo trziste, ali je taj proizvod identicnih karakteristika kao i neki drugi brend jer vidimo da je recimo uradjena analiza i homologacija za Americki API ili Evropski ACEA standard.
Moto program ulja se uglavnom razlikuje od automobilskog u aditivima za izdrzljivost za specificne namene (recimo kod skutera iglicasti lezaj u pesnici kilipnjace u kombinaciji sa feksnim lezecim lezajevima na bloku ili kuglicnim lezajem) pa odatle proistice razlika za Moto-Atv-Mx u odnosu na auto ulja. Outboard, marine i ski imaju druge vrste aditiva-oplemenjvaca i deterdzenata po pitanju extremno strogih eko normi. Dakle, najbolje se drzati propisanog a ukoliko bas nisi u mogucnosti, gledaj da uzmes neki brend proverenog kvaliteta, naravno u specifikaciji koju proizvodjac preporucuje.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users